Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:36

Wat leuk Prairy, gefeliciteerd met de nieuwe aankoop. Fijn dat ze gelijk zo samen optrekken.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:40

Wat leuk! Gefeliciteerd!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:15

Leuk Prairy!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:17

Ik ben lekker druk geweest vandaag.

Afbeelding
Hier wil ik de poetsplaatsen naar toe verhuizen, uit onze tuin en dichterbij de zadelkamer.

het losgetrokken stuk geharkt: Afbeelding

En de net gesleepte bak weer om zeep geholpen door de kantjes naar binnen te halen _O-
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:32

Zijn er hier eigenlijk meer mensen die veel meer voldoening halen uit het hele paardengedeelte netjes en op orde krijgen en houden dan de tuin en eigen huis _O-

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:38

Yuppp! Soms wel met frisse tegenzin, maar ik vind het belangrijker dan het huishouden dus als ik moet kiezen dan is de paddock keurig uitgemest en de keuken ontploft. :')

Wow, jij bent idd druk geweest. Netjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:40

Ja precies dat dus. onze tuin moet nog helemaal aangepakt worden maar de prioriteit ligt gewoon eigenlijk altijd bij de paarden _O-

ik zou ook het liefst een terras in de track maken :')

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:44

Nou ik ben niet zo druk met continue aanpassen en verbeteren als dat veel van jullie zijn hoor, maar dat komt omdat het huur is.

Maar dan nog ziet het er achter toch vaak wel aangeveegd uit etc. , terwijl ik dan voor in mijn eigen hok nog wel eens een dagje wil uitstellen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:48

Door mijn beperkte energie doe ik altijd eerst de belangrijke dieren dingen.
En dan zie ik wel wat ik daarna nog kan.
Maar de dieren hebben niet gekozen hier te komen wonen, dus die hebben prioriteit.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:50

Ik heb sinds kort weer een schoonmaker voor het huis. Het voedselbos en het paarden gedeelte ziet er steeds beter uit. Mijn tuin daarentegen wordt soms gemaaid en dat is het wel zeg maar :P

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:56

Nou zo werkt het bij mij exact ook zo DP! Ik heb in de ochtend ook de meeste energie dus dan maar gelijk het uitmesten en de rest, de grote wandeling met hond etc.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:04

Een terras in de track. Waarom niet? Onze track loopt door de tuin en ik vind dat echt heerlijk. Zit ik tussen de vijver en de heuvel met mijn kopje thee terwijl er een paard langs komt wandelen. Heerlijk!

Hier helaas ook chronische vermoeidheid. Dus ook ik kan niet alles doen dat ik eigenlijk zou willen. De dieren gaan meestal voor. Maar ik merk nu wel dat ik ook dat met vlagen niet bij weet te houden. Ik ben dus wel aan het zoeken naar manieren om het nog minder intensief te maken. En dan vind ik het wel jammer dat we geen plek hebben voor een rijbak. Want dan had ik al een bijrijder kunnen hebben die ook het een en ander zou doen aan het bijhouden van de boel. Nu kan ik niks tegenover het werk zetten behalve het delen van mijn kennis en het contact met de paarden en dat voelt niet als voldoende om aan te bieden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:18

Malenka schreef:
Een terras in de track. Waarom niet? Onze track loopt door de tuin en ik vind dat echt heerlijk. Zit ik tussen de vijver en de heuvel met mijn kopje thee terwijl er een paard langs komt wandelen. Heerlijk!

Hier helaas ook chronische vermoeidheid. Dus ook ik kan niet alles doen dat ik eigenlijk zou willen. De dieren gaan meestal voor. Maar ik merk nu wel dat ik ook dat met vlagen niet bij weet te houden. Ik ben dus wel aan het zoeken naar manieren om het nog minder intensief te maken. En dan vind ik het wel jammer dat we geen plek hebben voor een rijbak. Want dan had ik al een bijrijder kunnen hebben die ook het een en ander zou doen aan het bijhouden van de boel. Nu kan ik niks tegenover het werk zetten behalve het delen van mijn kennis en het contact met de paarden en dat voelt niet als voldoende om aan te bieden.

en een bijrijder die met de paarden uit wandelen/buiten rijden gaat? Eerste keren kan die evt op de track rijden?

Hier is het paarden deel over de voorbije vier jaar ook quasi in orde gezet met nieuwe paddock, stal,... en komen we nu pas toe aan de verbouwing van onze bovenverdieping. Iets met prioriteiten :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:49

Nu ga ik het nog serieus overwegen ook door jullie :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:16

Ik zou het echt gewoon doen als het je leuk lijkt. Zo hebben wij bij de poel een strandje laten maken. Totaal niet nuttig, wel echt heel erg cool.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:03

Bijrijders heb ik diverse gehad. 2 waren fijn de rest appte elke stront die in de weg zat af.
En ik heb hier 20x60 verlichte bak liggen. Dus dat maakt niets.
Voor mij was zelf doen meer energie besparend dan het toch nog doen nadat er af geappt werd.

Ik heb net weer een keer gereden.
En wat ben ik dan weer zo enorm blij met mijn brave paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:19

Fijn is dat he, zo'n lekker dier.

Ik had net les en het ging weer mega goed. Heerlijk. De bak wordt echt steeds fijner <3

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:46

Hier helaas ook nog geen succes met het vinden van iemand erbij.
Kost op t moment ook meer energie dan het oplevert haha.

Ben blij dat we vrijdag een weekje weggaan.
Even weg van alles thuis en dan komt hopelijk daarna de zin en energie weer terug!

Klinkt best dramatisch nu ik er over nadenk, zo is t ook weer niet :') maar ervaar op t moment wel veel stress omdat er veel tegelijk gebeurt (verbouwingen thuis, baanwissel, geen bijrijdster kunnen vinden, wachten op de uitslag van de klinisch geneticus omtrent een spierziekte die recent bij mn moeder gediagnosticeerd is etc etc).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:47

ik heb teveel gedoe gehad met bijrijders, idem met pensionklanten waardoor ik er niet meer aan wil beginnen al zou het vaak wel fijner zijn

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:00

Is ook lastig om een fijn iemand te vinden.
Hier met heel veel geluk een fijn en betrouwbaar iemand gevonden die lekker met m'n draver gaat rijden en trainen voor endurance en daarnaast de andere paarden wat aandacht geeft. En ze helpt mee met uitmesten, hooi voeren etc. Onwijs fijn! Draver doet al een tijdje weinig en zeker nu met mijn zwangerschap vind ik het fijn dat ie wat extra aandacht en beweging krijgt. Maar ook na de zwangerschap mag ze zeker blijven.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:13

Gefeliciteerd Prairy, fijn dat het gelijk zo goed klikt!

Jolijn, ik vind dat ook altijd zo fijn. Ons huis is echt vaak een beetje een oorlogsgebied, mede door de verbouwingen. Menig mens heeft ons al gezegd er niet zo te kunnen wonen. Ik daarentegen vind het heerlijk. De paarden hebben het goed , daar zorg ik met heel veel plezier en liefde voor en ons huis is echt geen prioriteit...

Hier komt trouwens ook een zithoekje in de wei. Een picknicktafel in het kruidenstrookje. Lijkt me zo fijn daar mijn bakje thee te kunnen drinken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:19

Nou, een beetje als dit: Afbeelding

Net besloten dat we idd hier een terrasje gaan maken :+

Bijrijders heb ik niet, heb zelf teveel plezier met mijn dames. Wel af en toe een vriendin die mee gaat.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:28

Ik heb een hele fijne bijrijder. Ze rijdt super op de freiberger, heeft er een betere klik mee als ik. De ritjes samen zijn heel gezellig.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:00

Wij hebben ook een hele fijne verzorger. In eerste instantie kwam ze hier vooral om op de grond met de paarden bezig te zijn (niks zadelmak en veel jong spul), maar ze hielp uit zichzelf ook mee met het werk. Nu beleren we veel van de paarden gewoon samen en hebben we haar favoriet onder het zadel beleerd zodat zij daar lekker mee kan rijden.

In de tussentijd ook nog wel andere verzorgers gehad (we hebben eigenlijk altijd minimaal 10 paarden staan :P ), maar die bleven nooit echt lang hangen. De ene mocht een paard van haar ouders, een ander liet maanden niks meer van zich weten (en stond toen ineens weer op het terrein :? ). Maar eentje gehad die ik weg heb gestuurd. Die wilde alleen maar rijden, zonder daar iets voor terug te doen. En dat kon wat ons betreft ook gewoon nog een tweede paard longeren zijn ofzo. En als ze nou nog super reed, maar dat was helaas ook niet zo. Die deed met sturen gerust haar hand naar haar knieholte brengen. Toen heb ik maar gezegd dat het misschien toch niet zo klikte.

We doen het nu met z'n drieën (vriend, verzorgster en ik) en dat gaat eigenlijk heel goed. Soms denk ik wel nog eens erover om toch nog iemand aan te trekken, maar ik heb niet zo'n zin in het gezeik.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:14

Prairy schreef:
Instant vriendjes *\o/*
[ [url=m/1qDJUO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helemaal vergeten te reageren.
Gefeliciteerd!!
Heerlijk plaatje zo <3