Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:51

500 m2 is idd wel een grote put.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:57

Zijn er geen bedrijven die sloopafval kwijt moeten? :) daarmee kun je het eventueel nog mee vol laten storten.

Je hebt kans dat alleen dikke folie erover genoeg is om het zand boven te houden.

De vraag is natuurlijk, wat moet er allemaal overheen kunnen. Je zou dan de draagsterkte van die roosters op moeten zoeken. Ik weet niet of er bijvoorbeeld een grote graafmachine of volle vrachtwagens overheen zouden kunnen (dat is wel handig bij de aanleg van de piste).

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:59

Kirrr schreef:
Sure lee, weet je nog hoe jullie dat concreet gedaan hebben? Met plastiek en betonnetten of anders?

meggie, fokfanaat, het gaat om heel veel roosters met daaronder ook een héél grote put (lees 500m², 1 meter diep). Vandaar dat ik benieuwd was of er andere oplossingen zijn.

Palousa, omdat het geen stallen zouden worden, maar wel een piste.

Ja, Speciale folie. Dan betonstaal en dan storten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:00

Misschien de bak verdiept aanleggen... hoeft er niets in ook :D alleen dan wel een pomp om regenwater er uit te houden :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:04

Je zou eventueel nog kunnen kijken naar zwaluwstaartplaten maar ik weet niet zeker hoeveel belasting die kunnen hebben. Die fungeren wel gelijk als bewapening.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:04

Ga idd wel informeren of puin een optie is.
Boer zegt dat de roosters enorm sterk zijn, zij rijden er ook met hun zware machines over. Moet het voorlopig met die info doen. Verder onderzoek kan later nog. De effectieve draagsterkte zou wel waardevolle info zijn.
Aan alleen folie had ik nog niet gedacht..

Bedankt surelee!

Nog een idee over welke dikte de beton zou moeten zijn?

Jullie weten altijd overal een antwoord op *\o/* :j

edit: DD, ook een optie :+ Kan ik er beter een zwembad van maken misschien...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:10

Ik vond de roosters echt niet fijn hoor. Pfoe, als ze er overheen denderden met z'n vieren dan zag ik het helemaal veren. Ik sliep er slecht door. Dus meteen aangepakt.
Ik heb even een voor en een na foto opgezocht. Tussendoor heeft manlief denk ik geen foto's gemaakt.
De dikte is geloof ik 5 cm.
Afbeelding

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:13

Sl: Oh heerlijk als je man de ochtend doet.

Ik vind 1 keer per dag mesten/voeren niet zo erg. Twee keer baal ik wel van en zeker in de winter.
Net zeikenat geworden in een hagel/stortbui. Kom ik doordrenkt binnen, is het dan buiten droog.
Afbeelding

Eigenlijk kom ik aan niks anders toe dan zorgen voor:
Paardjes
kids
dieren
huishouden (en dat niet eens zoals ik zou willen)
Daarbij zit ik al lang niet lekker in mijn vel.
Veel verdriet gehad om personen die ik verloren ben. Die me gekwetst hebben. Dat alles nog geen plek kunnen geven.
Dus ben veel moe. Iets leuks doen met de paardjea helpt wel. Maar dat schuif ik dan vooruit. Aangezien wassen, afwassen mijn inziens noodzakelijker is. En dan zit je in een cirkel waar bijna geen uitkomen aan is.
Heb een prachtig gezin, leuke dieren, fijn huis. Alles goed voor elkaar. Daar zou ik toch happy van moeten zijn/worden...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:16

Ik snap je wel hoor Anke. Voor de buitenwereld ziet het er natuurlijk ook uit alsof je alles mooi voor elkaar hebt.
Maar die vergeten vaak hoeveel werk erbij komt kijken.
In dit topic heb je dat probleem tenminste niet haha.

Ik moet er trouwens echt niet aan denken om ook nog kinderen erbij te hebben. Dat vind ik echt heel knap als je dat er ook nog bij kunt doen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:19

Kirrr schreef:
Sure lee, weet je nog hoe jullie dat concreet gedaan hebben? Met plastiek en betonnetten of anders?

meggie, fokfanaat, het gaat om heel veel roosters met daaronder ook een héél grote put (lees 500m², 1 meter diep). Vandaar dat ik benieuwd was of er andere oplossingen zijn.

Palousa, omdat het geen stallen zouden worden, maar wel een piste.

fokfanaat schreef:

dat is wel veel, wij hadden 15 meter lang, iets van 1,5 meter diep en een meter breed.

hier staan nog meer fotoos geloof ik,
[VSW] Van koeienstal naar paardenstal

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:20

Anke...het is belangrijk dat je alles een plekje geeft in je leven.Neem de tijd om dingen te verwerken...dat is zo enorm belangrijk.

Wat Sure_lee ook al zegt,voor de buitenwereld ziet het er perfect uit maar wij weten beter...hoop bloed,zweet en tranen en als bonus nog een kruiwagen vol stront en een kleintje met een snotneus ;)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:20

Goedemorgen,

Wij hadden in ons vorige huis ook onder de stal een mestput. Wij hebben het idd met puin volgestort en vervolgens 20 cm beton erover... Met die verstande dat er ook een tracker naar binnen kon rijden om stro en hooi te lossen.
Mooie ruime stal trouwens.

Jeetje wat een k..t weer.... Nou ga ik ff mopperen hoor! Ik ben niet vooruit e branden. Vanmiddag schijnt het droog te worden, we zullen zien...

Anke, met dit weer komen dat soort zaken altijd dubbel hard binnen... Sterkte...
Idd beste remedie, afwas laten staan... Rijden!
Kamp ik altijd erg van op!

Leuke foto! Kind met pony!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:56

Rijden kan toch niet. Heb de kleinste hier thuis en tegen de tijd dat vriendlief er is. Ben ik bekaf.
Moet dus accepteren dat ik twee jaar al mijn kont niet kan keren en pas over nog eens twee jaar weer wel. De oudste was net eindelijk wat makkelijker en toen kwam de kleinste ter wereld. En zo ben ik straks in totaal 9 jaar verder wanneer ik weer mijn leven een beetje terug heb.
Mis het fanatiek trainen. Mis de wedstrijden en de Nederlandse kampioenschappen. Moet het nu met een fractie doen van wat ik wil/gewend was.
Veel zuchten...en weer door... Vraag me wel af hoe anderen dat vol houden.
Heb vriendlief al paar keer gevraagd of ze al aangemeld is bij de crèche. Nog steeds niet. Vaak is daar ook een wachttijd op. Hij vindt het wel best zo. Ik ben fulltime (gratis) oppas.
Ik wil gewoon af en toe eens rust en niet steeds uitgeput zijn.
Zijn dus genoeg momenten dat ik alle dieren weg wil doen. Vriendlief zegt dan dat ik spijt krijg als ik me weer beter voel.
Voor mij hoogste tijd dat het warmer wordt. Dat helpt al een stukje.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:00

Myko is hier vanaf dat hij 1 jaar is 2x halve dagen in de week naar de kinderopvang gegaan, Dat gaf hier al veel rust.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:01

Latig Anke. Maar aan 1 ding kun je zelf wel wat doen toch? Creche bellen en aanmelden!?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:07

Anke herken je verhaal :(:)

Wij zijn gelukkig verhuist naar hier toen de oudste 3 jaar was.
Die ging vervolgens halve dagen naar school, de middelste deed gelukkig nog een middagdutje en na een paar maanden beviel ik van nr 3 en die sliep gelukkig ook veel.
Ging ik rijden in de bak , als ze in bedje lagen.

Dat heb ik nooit moeilijk gevonden, gaan rijden in de bak terwijl ze sliepen.
Later kon ik rijden toen ze naar school gingen.

Hier vanmorgen bakken met regen maar nu zon {:}

Helaas wilde mijn oude schaapje voor het eerst sinds we haar hebben, geen meusli eten. ;(
Stond heel zielig te wiebelen op haar beentjes.
Ze is ook al zo oud, al jaren zonder tandjes en vet krijg ik haar in de winter ook niet meer.
Gelukkig ging ze wel in een stalletje staan en daar heb ik haar een lekker plukje hooi gegeven, even goed uitgezocht op fijn groen .

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:12

Anke ik draai hier alles thuis, beestenboel en kinderen, manlief is weinig thuis dus ook boekhouding en administratie komt op mij aan.
Ik heb de afgelopen jaren daarbij ook nog partime gewerkt omdat de kinderen inmiddels natuurlijk ouder zijn.

Gewoon je eigen lijstje maken en dingen vereenvoudigen.
Niet moeilijker maken als nodig is en zorg voor regelmaat, niet alleen belangrijk voor je kinderen maar ook voor jezelf.
Mijn kinderen gingen zeker tot een jaar of 9 om 7 uur naar bed.
Dan had ik nog een avond voor mezelf want manlief komt pas laat thuis.
Zo kon ik in de zomer savonds nog rijden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:18

Anke...het is ook niet eenvoudig als je heel graag iets wil en het gaat niet.Geloof mij,ik weet er echt alles van.
Ik moet ook vaak genoeg slikken als ik weer ruiters voorbij zie komen,het is niet anders.

Waarom regel je idd zelf niet de créche,al is het maar voor een middagje in de week zodat je even wat tijd voor jezelf hebt.Je mag jezelf best zoiets gunnen hoor,je buffelt hard genoeg.
Beetje tijd voor jezelf kom je ook wat tot rust,ook jouw emmer kan een keer echt overlopen en dan ben je verder van huis.

Spatter geeft ook fijne tips...het is niet altijd eenvoudig,vooral als je gewoon "op" bent,maar critisch kijken kun je wellicht wat ruimte creëren voor jezelf

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:34

Anke vervelende situatie. Ik zou inderdaad beginnen met de creche zelf te regelen (of misschien een gastouder). Als je dan bijvoorbeeld 2x in de week een dagdeel voor jezelf hebt kan je die gebruiken om bijvoorbeeld te trainen.

Kom je er 's avonds dan ook helemaal niet aan toe om iets voor jezelf te doen? Ik heb na het werk ook niet altijd even veel zin om nog wat te doen maar als ik bezig ben geniet ik uiteindelijk toch weer :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:35

Mei is echt mijn favo maand, paardjes lekker op de weide, mooie zomervachtjes, lange dagen maar nog geen dazen of hittegolven :D

Anke, je moet niks. Klinkt als een lastige situatie. Heb je geen lieve vriendin of buurvrouw die eens op wilt passen? Of als de jongste in bed ligt met de babyfoon naar buiten? Zou je de verzorgster dat niet voor een uurtje of wat toe durven vertrouwen?

Voor de mensen die geen Pb hebben gehad van mij, vat het niet persoonlijk op. Ik heb niemand Pb gestuurd, ben dagenlang niet online geweest want was er zo klaar mee. Inmiddels is de boel weer wat gezakt. Mijn vorige huurbaas is nogal ontspoort en volgt alles wat ik doe, om akelig van te worden. Dat is ook de voornaamste reden van mijn verhuizing.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:36

anke, kun je niet met wat andere moeders een ruilactie doen, jij een middagje opassen op die van hun, en vice versa, kunnen ze nog lekker spelen ook.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:56

Caily...ik denk dat niemand je dat kwalijk neemt,vrijwillig hoor ;)
Ik hoop dat je situatie snel wat beter gaat :(:)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:01

Anke wat een lastige situatie zo. Maar je mag best aan je zelf denken hoor, de tijd nemen om dingen te verwerken en de tijd nemen om leuke dingen voor jezelf te doen.
En wat anderen ook zeggen, durf je ook niet de kleine op bed te leggen en met de babyfoon naar buiten? Hoef je natuurlijk niet te rijden, maar misschien kun je dan wel grondwerk doen...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:07

Anke, of met jouw man een bepaald tijdstip in de week afspreken dat hij bij de kids is? Ik weet wel wat je in het verleden hebt geschreven. Maar die paarden kosten klauwen met geld en hij zegt dus wel dat bij verkoop je spijt krijgt. Dan zal hij toch er ook wel in kunnen komen als je aangeeft dat die dieren er niet lopen om enkel stront te scheppen en eten in te gooien, maar ook wat quality time moeten opleveren?

Ik ben nu verhuisd, dat is al wel een opluchting. En ik wil enerzijds me niet door dit soort zaken laten beinvloeden. Maar aan de andere kant wil ik de betreffende perso(o)n(en) niet nog meer leesvoer etc. geven. Er zijn ook zonder mijn toestemming en weten filmpjes gemaakt van mij en mijn paarden en ook spullen uit huis verdwenen, zelfs telefoonnummers en namen van vrienden of mensen die ik ken uit het verleden zijn achterhaald en bewaard, in sommige gevallen contact opgenomen. Viavia komen steeds meer dingen bij mij terug, soms in compleet andere vorm :+ Ik hoop nu ik daar niet meer woon het allemaal stopt want anders wordt ik gillend gek. Uitspraken als dat ik het toch zo ga missen en binnen 2 weken weer terug verhuis en dat mijn buurvrouw nog een jaar (!) lang land moet vrijhouden dat mijn paarden dan ook mee terug kunnen, wordt ik gewoon misselijk van. Wat denkt ie wel niet, hoe groot kan de plaat voor iemand kop zijn :n

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:14

Anke je verhaal is heel herkenbaar. Ik heb ze nu allemaal op school. Nu moet ik eens leren prioriteiten te stellen, want het rijden staat nog steeds onderaan de lijst. Terwijl het er nou juist voor zal zorgen dat ik me beter voel. Maar blijkbaar is dat ook iets wat je leren moet. Me zelf weer iets hoger in de rangorde plaatsen.

Kirrr als je in huis een betonvloer stort gebruiken ze daar vaak. Piepschuim broodjes voor. Deze kunnen ook bv over een kelder geplaatst worden. Misschien is dat ook nog een optie voor je.