Wat betalen jullie aan stalgeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Re: Wat betalen jullie aan stalgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:01

Ja precies. Prijzen in de randstad liggen echt een stuk hoger.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:38

Bij ons kan je gewoon kiezen wat je wil" het is een belerings-handels en fokstal. Het is net wat je wil. Zoals ik dat wil, dat is dud: DO IT YOURSELF. Kom je niet, gebeurt er ook niks. Itaal 85,-- euro per maand en daarvoor krijg ik : weidegang, kuil of hooi (pak maar), en ontwormen en alles anders, moet je zelf allemaal doen, maar wie met een eigen paard WIL nou ook anders? Haal ik hem niet uit de wei, krijgt hij NIKS. Bij ons is het: wij zijn als stal verantwoordelijk, maar JIJ bent voor je eigen pard verantwoordelijk. Uiteraarrd, ben je een keer ziek, bel je op, wordt het gedaan of geregeld. Maar wij zijn ook geen MANEGE, iedereen heeft een eigen paard, mag je ook wel verwachten dat iedereen daar z'n eigen verantwoording voor kan dragen. Zo niet? Tsja, dan kunnen de prijzen bij ons ook oplopen tot een 230,-- euro per maand. En dat in Oost Groningen, NoordDrenthe, ik kom zelf oorspr. uit Den Haag, daar kostte 15 jaar ge;leden een volpension (zonder buiten-uitloop) alleen al 340, (toen guldens) per maand). En dat was ecxl. hoefsmid, inentingen, ontwormingen en al de rest.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:43

O ja, misschien even vergeten: voor dat geld kan ik dus in een binnebak rijden, in een verlichte buitenbak, je krijgt de sleutel van de stal, zodat je altijd bij je spullen kan, uiteraard betaal je wel apart voor les die je wil hebben, en als je wil dat ZIJ je paard voeren, komt er ook geld bij, die mensen leven ook niet van de lucht. Maar het is dus wel een BESLOTEN stal, in die zin: het is niet een manege met (ver)huur) paarden, in die zin, IEDEREEN bij ons heeft een eigen paard.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 23:47

Ik betaal €150 pm.

Hiervoor mag ik zo vaak als ik wil koolzaad (soort van zaagsel) en stro pakken voor de stal. Wel zelf mesten, er wordt voor je gevoerd (oa 3 x per dag kuil/hooi) en je krijgt er een zadelkast bij.
We hebben 2 kleine paddocks, een longeerbak en een 20×40 buitenrijbaan, verlicht (sinds kort met Agterbergbodem).

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 00:25

IK denk dat er ook best wel weer van afhangt, hoe veel LAND er beschikbaar is. Mijn paard Tinker x Fries staat met drie andere Friezen op het land. Dus of er nou 3 of 4 staan maakt JUIST voor die types niet uit, want gelukkig zijn dat toevallig ook allemaal eigenaren, die alles ZELF doen en regelen. Anders was ik ongetwijfeld duurder uit geweest. Eerst stond mijn pard aan de overkant bij mij, kostte 25 euro inder. de bedoeling was, dat hij na de beleringsfase daar weer terug zou komen. Maar het is 5 minuten fietsen verder. En hij heeft WEIDFEMAATJES! Dat heeft hij z'n hele leventje nog niet eerder gehad. Hij is nou 3,5 jaar, en staat er sinds 2 augustus vorig jaar. Hij blijft er staan. Ben je gek zeg, voor die 25 euro meer? Het paard is ontzettend veel meer gelukkig daar! En ik met hem! Ik snap heus wel, als je het geld ECHT niet hebt, is het moeilijk. Ik heb bijv. jaren geleden speciaal voor hem, een stal van 4 x 6,50 laten bouwen (dat was iets, waarvan de dorpsbewoners hier zeiden, hier is dus in Zuidlaarderveen:"Daar kun je wel DRIE paarden in zetten) Jaja, en een paddock van 20 x 15 er aan vast en daglichtpanelen bovenop etc. Mijn jaarling was doodongelukkig, Shet gekochjt, wilde niet, hij haatte niet alleen het arme beestje, maar heft vier uur lang getracht hem te vermoorden. Shet (Bartje) heb ik nog steeds. Paard ook, maar dan wel waar dat parard zich LEKKER voelt. Shet staat nu nog steeds aan de overkant, in een groeo met ongesneden hengst, paar merries, vorig jaar veulentje geboren.... Die heeft een mooi leven, kon die ook niks aan doen, dat mijn paard hem niet moest. Die andere Shetten zijn niet van mij, eerst betaalde ik tien euro per mand om hem daar te laten staan, maar ze hebben ook drie Haflingers, waarb ik elke dag voor zorg (ook een 3,5 jarig onbeleerd ding er bij), dus nou staat Bartje daar voor niks. Het is soms ook gewoon "broekzak-vestzak werk", de enen hand wast de andere. We zijn hier in NoordOostDrenthe niet zo moeilijk. Prijzen? Er is hier nou eenmaal VEEL meer land dan in de Randstad, hier is het niks bijzonder als je een paard zelfs maar in je voor of achtertuin hebt lopen. Ik ben niet voor niets uir Den Haag weggegaan, waar ik een goedlopende galerie annex atelier had! Hoe goed lopenmd? Nou kijk maar eesn wat ik maak: www.atelierterpentijn.com Dat heb ik wel achter gelaten om mijn grote droom te volgen: een eigen paard dat in een wei kan lopen. Weet je wat er nu loopt in die prachtige stal, en die fraaie paddock? Twee varkens, van ruim 200kg het stuk, die ik kreeg toen ze kleine biggen waren van 8 weken. Nee, ze zijn niet om op te eten, Nel is wit met zwarte vlekken en Oele is zwart met rooie vlekken. het zijn ECHTE varkens, je moet dan toch iets met die ruimte? Kun je toch in alle realiteit geen paard in z'n eentje in houden? Nou, en de Shet moest-ie niet. Dus vandaar....

chantal84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:13

Ik betaal 200 euro inclusief alles

fifi123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 22:14

wij betalen €200,- inclusief alles, en met gebruik van de hele accomodatie

arankie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 14:11

mijn pony staat bij mijn broer en schoonzus betaal geen stal geld:P

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:43

Misschien bij Jan H. en Ren evan der Heul, op de Semshoeve in De GRoeve, die zijn er net een paar aan het aankopen. Het gaat dan wel om SPORT-ponies, dus niet UITSLUITEND voor de recreatie. Ik weet niet wat je wil, maar ze kunnen ze ook vor je inrijden, je kunt er staa, je kunt ook vanuit je eigen huis lessen nemen bij hen, maar dat hoeft niet, allees is mogelijk. Ze verkopen en kopen GEEN CRAP. Je kunt ook bellen, of er heen gaan, en vertellen wat je zoekt. Denk nietvan: ja zeg, ze zien me aankomen.... niet waar, ze denken mee, er staa daar vele sportpaarden (en ponies), Rene is een Z1 ruiter spring en dressuur, simpele vent, maar net zo simpel in het volgende: en paard moet 100% goed zijn, anders koop je het niet (zij zelf ook niet, trouwens). Misschien een tipje? Ik moet hier wel even bij zeggen: ik sta daar met 100% weidegang, met mijn Tinker x Fries van 3,5 jaar, een bonte, dus het is zeker niet zo "dat je met iets aan moet komen", of dat jue zelf een supergoeie ruiter moet zijn. Wel is: dit is een besloten pensionstal, waar je de sleutel van moet hebben. Vind ik persoonljk welzo veilig. Kost ook gen Godsvermogen, ligt er aan hoe je je paard of ponie wil houden. Info: DE SEMSHOEVE in DE GROEVE (tussen Zuidlaren en Zuidlaarderveen), tel van Rene: 06-22472202. Gewoon eens een keer gaan kijken, zou ik zeggen: hij beleert en corrigeert ook allerlei verschillende types paarden. Zijn uitgangspunt is: je wil een paard dat weet watr ie moet doen, en naar je hulpen luistert. Verder niks. Beviel mij goed!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:52

€220, inclusief vlas, stro, biks en hooi of kuil... Stallen moet je zelf uitmesten... Ze kunnen ook het hele jaar naar buiten... Vooral de zomerwei is lekker groot!

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:58

Hier in het zuiden (limburg), 50€ voor de stal en 22,50€ voor de wei exclusief hooi,stro + voer. We zijn in totaal ongeveer 125€ per maand, per paard kwijt. We moeten wel zelf mesten, voeren wordt gedaan. In de zomer zijn we uiteraard goedkoper uit.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:15

Kortom, ik heb het hel topic inmiddel van A tot Z gelezen blijkt : a: waar zit je? het is duidelijk dat als je heel erg in het zuiden of noorden zit, waar gewoon meer land "available" is, het daar minder kost, ergo: de Randstad is het duurste
b: hoe meer je zelf doet, hoe minder het kost
c: het in- of ecxlusief zijn van bepalde diensten kun je zelf afspreken, dat blijkt dan per stal bepaald niet echt vast te liggen
CONCLUDIE: Als je vel geld hebt en weinig tijd, RNADSTAD, als je weinig geld hebt een weinig tijd HET ZUIDEN, als je weinig geld hebt en veel tijd: HET NOORDEN. Of je moet, als generale uitzondering op het bovenvermelde, kennissen of familie hebben die je "stieken" qua geld of "matsen" qua paarden. Ik ben zelf overigen uit Den Haag weggegaan, omdat het vel te veel geld kostte, om je paard te geven wat het paard toekwam. ER is gewoon weinig grond meer in dichtbevolkste, Randstedelijke omgevingen, geen wonder dat het dar veel meer kost.... De huizen zijn daar toch ook veel duurder? Als je in de enigzins dichtbebouwde omgeving (eigenlijk, in Nederland: waar dan ook) iets zoekt waar je je pard bijvoorbeeld nog weidegang kan geven (laten we zeggen; Het Groene Hart) dan betaal je daar ook naar. Wil je paarden? Weide? RELAXTE mensen? NOORDEN! Maar dat heet dan: daar wil toch niemand dood gevonden worden, i Friesland, Drenthe of Groningen? Tsja, het is maar net, at zwaarder weegt. Jij, of je paard(en).

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:34

€215 op vlas zelf voeren s'avonds en uitmesten , sochtends wel gevoerd.
wel buiten in wei gezet.

in flevoland sta ik

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:37

345 Nagelbijten / Gniffelen
Win ik nu? Tong uitsteken Is per maand!
Maar hij staat op Zaagsel(ivm luchtwegen).
Vol pension staat ie. 3x per dag biks, 2x per dag hooi en hij wordt uitgemest. Je mag ook 1x per dag gratis meerijden in een manege les.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:13

Bij ons is het 350, dus net niet Tong uitsteken

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 10:56

nu 167,50 per drie maanden , inclusief ontwormen , enten en bekappen (opfok/begrazing dus puur weiland+ voer))
vanaf komende maand 90 euro per maand inclusief voer etc
ex enten, ontwormen en bekappen (weide, schuilstal,verharde uitloop, paddock, bak en gezamelijk voerrooster)

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 11:05

terepijn lijkt mij een aardige stal Haha! jammer niet bij mij in de buurt Haha!

ik woon in west friesland en heb altijd eerst in A,dam gewoond en ja randstad is duurder als je idd een duurder stal wilt . Als je een stal neemt warij je zelf dingen wilt doen dan goekoper. Ik dacht na te verhuizen ja west friesland veel paarden veel stalling daar en veel keus vast goed koper. Nou die komt bedragen uit het is namelijk duurder dan in Amsterdam Boos! En je krijgt minder , geen binnenbak en zo en je moet zelf maar zorgen dat je paard te eten krijgt en dergelijke.

Maar uiteindelijk een stal gevonden die aan mijn eisen voldoet hele echt hele ruime lichte boxen met uitkijk hele dag buiten in een bak van 20*60 en zomers heerlijk op het land. Verder nog een longerkraal. Ik betaal 100 euro inclusief stro. zaagsel, kuil of hooi (onbeperkt). En ze worden binnen en buiten gezet. Wel zelf je paard mesten. (logisch) en zelf krachtvoer kopen kan je fijn alles kopen wat ie lekker vind. Ik zelf vind dat ik het getroffen hebt.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 11:23

€ 150,- p.m.

Dit is inclusief zaagsel, hooi, brok (en in de winter maispulp). Zij zet ze s'morgens buiten en s'avonds weer binnen en ze mest de stallen uit. (Er staan 2 paarden: die van haar en die van mij). Als hun op vakantie zijn of moeten overwerken zorg ik voor de paarden. Ik kan daar gebruik maken van een buitenbak met verlichting.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 11:36

bij ons op stal kost het 115 euro in de maand. (half pension)

ongeacht paard of pony.

*altijd weidegang zomer dag en nacht / winter overdag
*goede buiten bak met verlichting die altijd te rijden is.
*kleine kantine met waterkoker en koelkast
*6 stallen van 3x3
*een aparte grote wei voor eigen hooi en kuil winning.
*de paarden krijgen 2x per dag brok,muslie,muslie met haver is
naar eigen wens brok is 2 kilo bij de prijs inbegrepen
muslie kost geloof ik 10 of 15 cent per kilo extra
*ze krijgen ook altijd hooi/kuil op het land (genoeg voor de hele
dag) en 's avonds op stal voor de hele nacht
*hooi/kuil/stro bij de prijs inbegrepen.
*zelf mesten en zelf binnen en buiten zetten
*10 minuten van het kanaal
*15 a 20 minuten van het bos
* 1 poets plaats
* 1 wasplaats

volpension (inc binnen en buiten zetten) kost 145 euro

en volpension (inc binnen en buiten zetten en mesten) kost 220 euro

dit is in dongen NB we hebben nog 2 boxen vrij

edit : les kost voor een half uur 7,50 en voor een uur 10,00

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:02

Mijn pony staat bji mij thuis Lachen.
Hier in de buurt schommelt het rond de 200-250.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 18:11

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 04-03-24 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:50

wel handig als je bij een manege elke dag mee mag rijden in een les. dan kun je in elk geval elke dag in de binnenbak rijden ook al is er dan les. wel hopen dat je niet in een rijtje hoeft te rijden, maar ook wat voor jezelf mag rijden.

charliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:37

bij een vriendin van mij betalen ze 125,- per maand, met vlas, kuil, bix, weiland, wasplaats en buitenbak.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:40

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 04-03-24 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Shull

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:28

Wat een verschillen allemaal.
Zou het er ook mee te maken kunnen hebben waar je woont??