Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LovingTweety schreef:Haha hemelsbreed is dat heel zo ver niet. Maar de eerste 10 meter heb je je volledige kaplaarzen nodig om binnen te komen.
ruitje schreef:De ingang is inderdaad dramatisch als we ze langer op het land laten. En we hebben ook een aantal paarden staan met ijzerformaat grondschep die altijd als het nat is denken: 'Ik trek hier even 4 sprintjes' en dan van je land een akkergebied maken....
ruitje schreef:Over de halsters: Al 30 jaar is bij ons het beleid: halster om. Uiteraard hebben wij daar wel nog eens kritisch naar gekeken met de komst van de loopstallen.
Ik kan in het afgelopen jaar 3 situaties aangeven waarbij dit noodzakelijk bleek in de loopstallen. Het gaat dan om paarden die je er snel tussenuit moet kunnen pakken, of waar je als mestende pensionklant niks/lastiger wat had kunnen doen als ze je kruiwagen willen omverduwen. Bij elk paard horen gemiddeld 2 mensen, wij zijn met een team. Dat zijn minimaal 25 mensen die per week die paddock in en uit moeten. Ik vind dat persoonlijk anders dan wanneer je er 4 van jezelf heb staan. Ik ga nu niet een hele cursus 'ga uit mijn aura' staan geven aan een paard als ik stro moet geven, dan pak ik er 1 bij het halster en zet 'm in de paddock
Uiteraard betekend dat wel dat wij al 30 jaar letten op hoe je je stallen en paddocks/weides inricht. Voor zover je normaal al moet opletten op geen uitstekende zaken natuurlijk
Trouwens, 70% in de loopstal heeft zo'n klittebandhalster aan, dat is een soort compromis denk ik. Want ik vind het ondingen om mee te werken, zeker als paarden lastig zijn, maar ik denk dat het voor klanten wel een fijn idee is
Op de rest van stal zie ik ze weinig. Als van de 100 pensionpaarden er 20 met zo'n halster lopen heb ik het wel denk ik.
Ik weet niet hoe het komt dat dingen die op Bokt vaak een ding zijn, bij ons op stal niet zo'n ding zijn.
Tenminste, mag aannemen dat je dan als klant wel zo'n halster zou omdoen
TinkerTreas schreef:Ik las dat jullie ook klanten uit Katwijk eo hebben.
Is het een beetje te doen vanuit Katwijk? Ik woon vlakbij de N206, maar voor mijn gevoel staat het in leiden altijd vast.
Want in principe vind ik jullie stalling er wel heel aantrekkelijk uitzien.
pairadice schreef:TinkerTreas schreef:Ik las dat jullie ook klanten uit Katwijk eo hebben.
Is het een beetje te doen vanuit Katwijk? Ik woon vlakbij de N206, maar voor mijn gevoel staat het in leiden altijd vast.
Want in principe vind ik jullie stalling er wel heel aantrekkelijk uitzien.
Ik doe het andersom: woon in Leiden (aan de kant van Leiderdorp) en paard staat in Katwijk. Prima te doen, zolang je een beetje buiten de spitsmom rijdt. Kost me eigenlijk zelden meer dan 30 min, meestal binnen 20 min op stal. Het is dat ik nu een hele fijne stalling heb vanwaar ik zo naar het strand kan rijden, anders zou ik de stal van Ruitje absoluut overwegen!
TinkerTreas schreef:pairadice schreef:
Ik doe het andersom: woon in Leiden (aan de kant van Leiderdorp) en paard staat in Katwijk. Prima te doen, zolang je een beetje buiten de spitsmom rijdt. Kost me eigenlijk zelden meer dan 30 min, meestal binnen 20 min op stal. Het is dat ik nu een hele fijne stalling heb vanwaar ik zo naar het strand kan rijden, anders zou ik de stal van Ruitje absoluut overwegen!
Dat klinkt goed. Waar sta jij?
TinkerTreas schreef:@pairadice: Ik heb ook jaren bij paridon gestaan. En ook een tijdje op de hofwei (ik neem aan dat jij daar staat).
Maar bij John hebben ze nu een wachtlijst van ruim 2 jaar hoorde ik.
Hannanas schreef:Dat hele lange hooirek van jullie is geweldig, dat zie je te weinig. Overal alleen maar ellendige mini bakken of netten met slowfeedermazen waar een paard metalen tanden voor nodig heeft... gewoon voldoende eetplekken met voldoende voer mogen meer stallen plaatsen, dat ruwvoer blijft toch een groot ding bij stalhouders. Fijn om te zien hoe het ook kan.