Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:57

Karev... Moest je lachen... Ik denk dat ik mijn schoenen opvrat van kwaadheid...

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:02

Ja daar moest ik om lachen. Kan gebeuren.
Moet niet elke week gebeuren maar gebeurt 1 x per half jaar eens dat pap het vergeet.

Van die poep, ja heel sneu maar moest er wel om lachen

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:10

Ik zou er ook om lachen.. kan toch gebeuren! Bij mijn wederhelft zit ook wat uur 'training' maar soms.. haha.. :')

Geen regen meer nu hoor! Nat genoeg na morgen. :P Ik wil tshirtjes en cappuccino in de tuin!

En ik wil een mooie tuinbank maar zijn die krengen duur man! Mijn vriend is net niet handig genoeg om het zelf te maken, dat wordt een lijdensweg (voor mij) en ik kan het zelf ook niet. :+

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:14

Citaat:
Citaat:
Ik ben bij ons in het dorp nog steeds het voorbeeld wat mensen aandragen bij een kind wat paardrijden leuk vindt. Doe het niet !!

:D ik moet zeggen ik vind paardrijden nu (als 42-jarige) ook best een gevaarlijke sport. Ik vind het dan ook niet zo heeeel erg dat mijn kids niet willen paardrijden (zal je zien, willen ze straks een motor -O- )

Monmaster jadybaby ohw jullie ook al ooit zo'n akelig ongeluk...

karev, geweldig die zus van jou, haha (arme paardjes :D )

kristalhans, jaaaaaa zonzonzonzon. Hier viert de oudste donderdag zijn communie dus het zou heeel fijn zijn als het dan droog is. Arme paardjes, ze weten nog niet wat hun boven het hoofd hangt, maar de planning is dat het springkussen met gillende kinderen naast de buitenbak komt :+

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:18

Hihi Zoefie, worden ze mooi mak van. :P Ik heb ooit eens ponykampbegeleiding gedaan (eens maar noooooit weer) en toen heb ik Beer meegenomen toen hij 5 was en nog niet zo lang onder het zadel. Stond er ook een springkussen voor zijn stal... :+ hij was al aardig koelbloedig maar na die week.. met hordes gillende kinderen, dat springkussen, livemuziek, meer gillende kinderen en groepsritten etc had ik echt een bomproof peerd, heerlijk!

En dan wel nu af en toe schrikken van een wapperend blaadje... :')

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:23

kristalhans, hier wilden ze het afgelopen kinderfeestje allemaal op de paardjes (met uitzondering van de jarige zelf). Dus één voor een die kinderen op mijn fjordje, volgens mij heb ik 2 uur rondjes gelopen. Mijn fjordje was zo muffig van het rondjes draaien dat ze nog niet meer reageerde toen er plotseling een skippybal naast haar landde. Mijn zoon heeft overigens aangekondigd dat er nu alleen nog maar kinderen op zijn verjaardag mogen komen die NIET op een paard willen zitten haha (denk dat fjord en mijn zoon wat dat betreft op één lijn zitten ;-)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:24

:') Hihi..

Ik ga maar eens slapen.. moet ook gebeuren af en toe. :P Eerst nog even lekker lezen, klaar met schermpjes. :+

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:25

echt twee coole paardjes die van mij....maar....er moet niets ritselen in de mais hé! das pas eng!

slaap ze! (was misschien voor mij ook wel een goed plan :j )

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:34

_O- Zoefi! Zie t helemaal voor me! Haha! Had vandaag met het fietsen weer zo n dingetje dat het net goed ging. Ik heb haar gewoon in het hoofdstel en volgens de tips van dames hier un het topic mag ze niet voorbij mijn schouder komen. En ik heb dus handremmen. Wil dus niet de teugels om die remmen komen. Dus de teugels redelijk kort vast en dan heb je dus nog een aardige lus teugels over om mee te wapperen als ze even te hard gaat. Ik ben wel redelijk consequent. Maar de lus zat dus ineens tussen de spaken van mijn voorwiel := . Gelukkig kon ik op tijd stoppen en gebeurde er niks. Maarja.... Dat dus... <<)

Meindles heb ik ook ja. Maar dat vind ik echt zonde om die bij de paarden aan te trekken. Die zijn met een jaar helemaal gaar met de gaten erin. Dat kost me echt te veel geld. Die kistjes zijn dan een stuk goedkoper. En als ik ga wandelen, trek ik mijn Meindles wel aan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:39

Oei twee belgen die nog niet in duo meelopen zoals het moet.

Crocks...yep mijn favo schoeisel voor zo ff naar buiten. Tenzij het erg nat is.

Ijslanders goed getraind zijn idd niet goedkoop. Geldt voor de meesten paarden wel. Zeker de speciale met wat extra gangen erop.

Zoefie heel herkenbaar. Feestje en rondjes sjokken!

Hier nog maar 500 km van Calahonda. Na twee dagen autorijden...blij als we er na 2450 km eindelijk zijn.
Weet niet of ik dat ooit nog doe!
Het is wel een hele ervaring. Ook voor de kids!

Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:42

Ik dacht dat het kind hierboven de middelvinger opstak. :') :x :+

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:43

Crocs moeten echt verboden worden... :') Niemand kan dat hebben. :P

Fabster

kristelhans schreef:

_O- jij ziet ook alles!

Fabster

kristelhans schreef:
Crocs moeten echt verboden worden... :') Niemand kan dat hebben. :P

Helemaal waar. Daarom heb ik de ballerina uitvoering... :+

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:45

Fabster schreef:
kristelhans schreef:

_O- jij ziet ook alles!

Hier hetzelfde!!!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:46

Hahaha, ik las net mijn comments terug en ik dacht; ik kom wel onaardig over hahaha, tijd om naar bed te gaan.. zei ik net ook al maar zit nog steeds op de bank. :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:49

Mijn kids steken geen middelvingers op. Het is een schelpje

Ik lig in de tent op een Spaanse camping.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:58

Wat een vreselijke ervaringen komen er hier voorbij met de paarden.. Bij het lezen van zulke verhalen krijg ik altijd de beelden voor me te zien van the Horse whisperer. Maar wat jullie hebben meegemaakt of nog dagelijks ervaren lijkt mij wel heel zwaar! Een knuffel voor iedere dappere dodo in dit topic :(:)

Ik kan het best wel begrijpen dat je probeert de paarden in een loop mee te nemen. Hopelijk gaat het in de toekomst wat beter:) Ik vind het wel wat vreemd dat iedereen zo tegen het meenemen van beide paarden is nu het zo slecht heeft uitgepakt. Stel het was helemaal tiptop gegaan dan stel ik mij zo voor dat iedereen het ermee eens zou zijn dat je de paarden op een no nonsense manier direct had meegenomen. Ik denk dat door de dingen te ondervinden je zelf goed kunt bepalen of je het nogmaals zult doen. ; ) Maargoed ik loop wel altijd met mijn twee sukkels samen. Ze gaan soms lopen etteren(spelen met elkaar) maar dat is echt een no go als ik met ze loop. Net als eten terwijl ik met ze loop. Daag, op mijn tijd kan dat. Niet omdat ze er op dat moment trek in hebben haha! Voeren uit de hand of snoepjes beloning doe ik niet aan. Schooiers hou ik niet van en ik heb liever dat ze bij me komen voor een kroel dan voor de vreterij^^

Mijn vriend draagt schoenen met neus en wreefbescherming. Het lijken wel net speciale schoenen zeg maar, maar hij heeft al meermaals zijn voeten ermee kunnen beschermen. Je hebt van die doelloze dieren die echt niet kijken waar ze hun voet planten:p

Afbeelding

Ikzelf draag graag bergschoenen, rubberlaarzen of winterlaarzen bij de paarden. Slippers oid doe ik echt niet brr. Vroeger een Fries op mn teen gehad. Blauw, nagel eraf en nogsteeds bij het dragen van hakken erg pijnlijk:(

Oeh veel plezier op vakantie. wat een lange reis zeg;)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:59

Nou ik moet eerlijk zeggen, ik moest ook 2x kijken.

Mijn ongeluk is al 12 jaar geleden... Ik ben er uiteindelijk goed mee weggekomen. Neemt niet weg dat ik veel herkenning had bij het verhaal van alvuna... Ik bedacht me (ook toen ) dat had heel anders af kunnen lopen...ik heb echt een paar engeltjes gehad.

Nou ik ga ook slapen, de dames willen morgen ook optijd eten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 23:54

Ik heb alles net gevoerd. Kan dus een beetje uitslapen :)

En ach PaulineH; door schade en schande wordt men wijs, hè. Als het wel was gelukt met die 2 knollen, hadden wij hier niet zo hard moeten lachen. We hebben allemaal van dat soort akkefietjes gehad, denk ik zo. Tips zijn altijd handig. Een applaus als het wel is gelukt is altijd leuk. :D

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:01

Ik dacht ook eerst dat dat meisje haar middelvinger opstak :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:22

Hier ook helaas gras in de rijbak; zo zonde, was er zo zuinig op maar als hij niet gebruikt wordt gaat het hard.
Trampoline etc. staan hier standaard naast de rijbak.
Heb al heel wat mee gemaakt aan ongelukken met en zonder paarden, maar dit was wel de klapper; hoop het nu wel gehad te hebben, nu nog eens vallen kan heel akelige gevolgen hebben, daar hoeft niet veel meer voor te gebeuren.
Hahaha, drollen de stallen weer in; heb gelukkig fijne hulp voor in huis en voor de paarden en honden. Mijn man doet het voeren. Voer klaar maken doe ik weer zelf sinds enkele maandjes, daar ben ik erg penibel in, voorheen deed dit een vriendin die hier in pension staat; dat is ook zo'n miemel als ik.
Verjaardagen zijn hier met meiden standaard logeren en ook paardrijden, gelukkig zijn de kids nu wat groter en konden we de laatste keren er ook wat paarden bij pakken.
Goede reis en veel plezier, Anke!
Alvast een mooie, zonnige dag, Zoefie!
Zo ook maar eens voor de volgende slaapronde gaan. Helaas zonder schoothondje; het is vakantie en dochter heeft haar mee naar boven gesmokkeld.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:23

Tjee, wat een post; mijn excuses!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 06:55

Leuk om te lezen!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 07:12

Je hebt een heerlijke bak. Inderdaad zonde zeg als hij weekloos licht. Wellicht een ander/nieuw doel ervoor?

Een ernstig ongeluk is de angst van velen. Vaak sta je er niet zo bij stil. Totdat het iemand overkomt die je kent.