Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Arabesk schreef:Vandaag wees iemand me op deze http://www.bosrubber.nl/producten/paarden/paddock/
Die had ze in de paddock, werkte goed. Daardoor vermengen de paarden de ondergrond niet meer met het zand en ze zakken niet meer zo ver weg.
Eef_Bam schreef:LvA1993: ziet er mooi uit. Maar waar staat het weidemaatje van Rakker?
Tosadog schreef:Sorry dat ik even inbreek maar toen ik in je post las "het moet ook realistisch blijven" verslikte ik me even in mijn koffie.![]()
Je zal me wel een zeikerd vinden maar serieus, een paard/pony zet je niet alleen neer. En nee, ik ben geen overbezorgde penny maar ehh..sorry...dit kan toch niet. Je pony zal gerust niet zielig zijn en geregeld contact hebben met andere paarden maar een paard is een dier dat niet zonder een ander paard kan.
Ik ken ook iemand die 1 pony heeft en werkelijk waar, daar heb ik medelijden mee. Arme dier staat daar maar alleen, geen fysiek contact met andere paarden, geen kroelen, niet achter elkaar aan lopen, niet bij elkaar staan, gewoon de dingen die paarden met elkaar plegen te doen en die noodzakelijk zijn voor hun welzijn.
Misschien moet je de opmerking "het moet ook realistisch blijven" vervangen door "ik weet dat ik niet realistisch ben" want als ik me niet vergis is het zelfs strafbaar om een paard/pony alleen te houden.
Als ik je fotos zo zie ziet het er superleuk uit en is er ruimte genoeg voor een vriendje voor Rakker.
Het spijt me maar ik moest hier gewoon op reageren.
LvA1993 schreef:Tosadog schreef:Sorry dat ik even inbreek maar toen ik in je post las "het moet ook realistisch blijven" verslikte ik me even in mijn koffie.![]()
Je zal me wel een zeikerd vinden maar serieus, een paard/pony zet je niet alleen neer. En nee, ik ben geen overbezorgde penny maar ehh..sorry...dit kan toch niet. Je pony zal gerust niet zielig zijn en geregeld contact hebben met andere paarden maar een paard is een dier dat niet zonder een ander paard kan.
Ik ken ook iemand die 1 pony heeft en werkelijk waar, daar heb ik medelijden mee. Arme dier staat daar maar alleen, geen fysiek contact met andere paarden, geen kroelen, niet achter elkaar aan lopen, niet bij elkaar staan, gewoon de dingen die paarden met elkaar plegen te doen en die noodzakelijk zijn voor hun welzijn.
Misschien moet je de opmerking "het moet ook realistisch blijven" vervangen door "ik weet dat ik niet realistisch ben" want als ik me niet vergis is het zelfs strafbaar om een paard/pony alleen te houden.
Als ik je fotos zo zie ziet het er superleuk uit en is er ruimte genoeg voor een vriendje voor Rakker.
Het spijt me maar ik moest hier gewoon op reageren.
Je bericht komt nog al aanvallend over, ik ga er van uit dat dat niet zo bedoeld is. Maar ja.. Zoals ik al zei, het is niet wenselijk. Ben ik volkomen mee eens. Op een foto kun je moeilijk de situatie afleiden zoals die is, dus ook de mogelijkheden tot een extra maatje. Niet dat ik rijk ben, maar geld speelt geen rol voor een eventuele andere pony. Maar helaas zijn de mogelijkheden er domweg niet. Ik ga niet heel mijn hebben en houden online zetten, maar ik weet zeker dat hij het treft met het plekje waar hij is..
Fabster schreef:Het is niet strafbaar om een paard/pony alleen te houden. Maar wenselijk inderdaad ook niet. Maar niemand kan bij een ander in het huishouden kijken.
tess_84 schreef:Fabster schreef:Het is niet strafbaar om een paard/pony alleen te houden. Maar wenselijk inderdaad ook niet. Maar niemand kan bij een ander in het huishouden kijken.
In België en Nederland inderdaad niet... Ga naar Zweden en daar mag je een paard/pony niet alleen houden! Maar goed, dat is buiten de kwestie.
Ik heb mijn Haflinger ook een paar jaar alleen gehouden, je zag er op zich niets aan, maar nu ze in haar kudde staat, merk je toch wel een groot verschil... Een paard is nu eenmaal een kuddedier!