@patricia: en zeker met die sokken zou ik daar ook niet vrolijk van worden. Als hij niet gedraineerd is zou ik hem laten woelen. Dan is ie misschien een tijdje erg zwaar, maar het zand is wel weer goed geklutst en los. Je hebt verschillende dingen om er door te doen. Lavasplit had ik al genoemd, cocos zou ik niet aan beginnen, gewone tuinhoutsnippers ook niet. Maar je hebt ook een wit vezelspul en die speciale paardenbak snippers. Die verteren ook minder snel.
Vorige week is de loonwerker geweest en gaat de bak en paddock idd open trekken maar dat kan pas als alles "zo goed als" droog is eerder kan het niet. Vanavond komt de stratenmaker met de offerte om te zien of het binnen ons budget valt om de paddock voor een deel te bestraten. Als de bak en paddock wordt open getrokken mogen de paarden er ook even niet op zodat het kan "zetten". Dus even kijken of we de paddock eerst kunnen doen zodat ze nog in de bak kunnen blijven staan totdat de paddock opgeknapt is en daarna als ze weer op de paddock kunnen de bak laten omzetten....
Op onze paddock komt een schuilstal te staan, tegen onze garage aan. Ik denk dat ik dan het deel naast de schuilstal ook ga bestraten, zodat de hooi- en drinkbakken daar kunnen staan zodat ze niet de hele tijd in zompige grond staan...
femo
Geplaatst: 06-01-15 18:44
hoe zijn jullie eigelijk aan jullie huis gekomen, funda? ik vind er erg weinig tussen zitten. ons budget zou 400.000 zijn.
wij wonen in een heel klein dorp, mijn vriend zit daar bij de vrijwillige brandweer dus wou graag in (zijn geboorte) dorp blijven. We hebben daar al een hele poos de huizen in de gaten gehouden en toen de markt ging zakken een grote gok genomen en deze gekocht terwijl we ons eigen huis nog niet verkocht hadden, maar financiele ruimte om te kunnen zakken in de vraagprijs van ons oude huis dat ik er alle vertrouwen in had he daar zeker voor te kunnen verkopen, gelukkig was dat niet nodig en is hij vrij snel daarna verkocht. Heeft mijn moeder wel wat slapeloze nachten opgeleverd. nou hadden wij wel flink overwaarde op ons oude huis dat scheelt.
sneeuwpop
Geplaatst: 06-01-15 18:55
femo schreef:
hoe zijn jullie eigelijk aan jullie huis gekomen, funda? ik vind er erg weinig tussen zitten. ons budget zou 400.000 zijn.
Ik had via de makelaar laten weten wat ik zocht. Kreeg steeds wat huizen info toegestuurd. Onder andere 1 die net in de verkoop was. Makelaar nam me blijkbaar niet echt serieus en kon pas een paar dagen later kijken. Toen mijn vader laten bellen en doe kon gelijk die middag al. De eigenaren waren thuis en we hebben gelijk geboden en zijn eruit gekomen. De "slechte" makelaar stond erbij en keek ernaar. Wij waren de eerste kijkers.
kreeg later de medewerker aan de tel die dit huis onder mijn aandacht had gebracht. Ze dacht al dat het iets voor me zou zijn en vond het leuk om te horen dat ik het huis had gekocht.
Hier ook via Funda. Paar keer weggeklikt omdat het huis zelf iets te klein leek.. maar het was wel helemaal af en een mooie lap grond.. en betaalbaar.. dus toch gekeken (eerste huis waar we gingen kijken), die middag bij een ander huis in de buurt maar we wisten het toen we binnen liepen, het voelde meteen 'thuis'. Dat was op een vrijdag. Op dinsdag was het rond.
VogeltjeM
Geplaatst: 06-01-15 19:02
Wij ook via funda, al hebben wij een zeer kleine cirkel waarin we konden zoeken ivm het bedrijf van mijn vriend. We wilden in een straal van max 3 km blijven, én de paarden aan huis, én het moest binnen ons budget zijn. Niet zo simpel in onze regio waar grond schaars en dus duur is er was eigenlijk maar 1 huis echt een optie, en hoewel het al jaren te koop staat moesten wij nog concurreren met andere kopers. Maar het is gelukt en ben er ontiegelijk verliefd op enige dat nu nog roet in het eten gooit is dat de bestemming onverwachts toch niet gewijzigd kan worden, dan gaat het niet door..
Zoekopdracht bij een makelaar. Dit huis bleek van zijn schoonouders geweest te zijn, dus hij heeft ons als eerste benaderd en we hebben er meteen een optie op genomen.
Martje80
Geplaatst: 06-01-15 19:26
Mooie plekjes komen er voorbij zeg! Ons huis staat ook al even te koop. De wens was een eigen plekje met de paarden aan huis..maar dat wordt em voorlopig niet.
vandaag geregeld dat de mestbult 2x per jaar gehaald wordt. 50,- per kieper a 8/10 ton. Moet te doen zijn toch met een fjord en shet? Ik kan me geen voorstelling maken van 8/10 ton mest gelukkig haha
Sure_lee
Geplaatst: 06-01-15 19:26
Wij ook via Funda. We hebben best wat huizen bekeken omdat we ook helemaal uit de regio gingen wat weekendjes doorgebracht in verschillende regio's. Ik zocht de huizen uit waar we gingen kijken. Op de foto was dit mijn favoriet. Dus was helemaal in de wolken toen manlief het ook geweldig vond toen we aan kwamen rijden. Nog een tweede keer geweest met een vriend uit de bouw en die was ook helemaal enthousiast gelukkig. Oke om alles naar deze tijd te krijgen zijn we nog wel 10 jaar bezig maar dat vonden we niet erg.
Wij hadden ook nog een huis te koop staan. Maar ja, als we het jaar over zouden gaan zouden we het met de nieuwe regels niet zo makkelijk meer kunnen kopen. Dus ook wij hebben toen de gok genomen van 2 huizen. We hadden geld apart gezet voor 3 jaar dubbele lasten. Dan maar eerst niet verbouwen. Uiteindelijk hebben we 5 maanden dubbele lasten gehad en dus nog genoeg centjes over om wel te beginnen met verbouwen.
Hmmmm...huis wel via internet maar of dat nu Funda was
Wij waren op zoek naar iets in deze hoek...mijn schoonouders wonen in deze regio dus hij kwam daar regelmatig.Kon hij mooi af en toe even kijken als ik iets had gevonden.
Dit huis en de locatie vielen in de smaak dus meteen contact opgenomen met de makelaar...die kon ons vertellen dat het huis al onder voorbehoud was verkocht Tsja...dan houd het op...verder kijken.
Ik heb wel steeds de advertentie in de gaten gehouden en na een tijdje stond er nog steeds niet "verkocht" bij dus nog maar een keer contact opgenomen met de makelaar. Hij vroeg ons hoe serieus wij waren...nou,ik ga niet zijn en mijn tijd lopen verdoen met onzin Er bleken wat problemen te zijn met de "kopers" dus snel voor die aankomende zaterdag een afspraak gemaakt.
Vanwege het werk van mijn vriend en de afstand kon het niet eerder
Die zaterdag dus gekeken,rondje gelopen en daarna meteen door naar kantoor om de papieren te tekenen en de verkopers te ontmoeten.Het was nog wel een aantal dagen onder voorbehoud ivm eerder gemaakte afspraken.
De vorige kopers kwamen niet af en zo werd het ons huis
Nog nooit zo snel een beslissing genomen,ik doe langer over het kopen van een broek
Djeenie
Geplaatst: 06-01-15 19:50
Op funda Foto's spraken me totaal niet aan, maar gelukkig weet ik dat ik niet op foto's moet afgaan Gaan kijken en helemaal verkocht!!! Huis heeft een week te koop gestaan (en wij waren eigenlijk de 2e kopers al... ), ben hier het gelukkigste meisje op aarde (we hadden en hebben er wel heel veel werk aan om het op te knappen ), met jouw budget moet je zeker iets vinden, het is ons met een pak minder budget ook gelukt, succes!
Tinky12
Geplaatst: 06-01-15 19:54
Even spammen...dit is het uitzicht vanaf het balkon
mooi tinky12! is 400.000 eigelijk een redelijk bedrag?
ontzettend grappig hoe die huizen bij sommige toch nog gekocht konden worden!
Tinky12
Geplaatst: 06-01-15 20:49
E400.000 is een redelijk bedrag hoor...al is het geheel afhankelijk van waar het object zich bevind.
Hoe groot is het perceel....locatie en alles in volle eigendom.Voor dat bedrag kun je in de randstad een postzegel kopen en in Groningen een oude boerderij met hectare of 2 land
_Michelleee
Geplaatst: 06-01-15 20:52
Wij hebben ons huis gewoon op een vastgoedwebsite gevonden. Snel gebeld en gevraagd de volgende dag te mogen komen kijken. Ze hadden al een bod gekregen (eigenlijk de VP) Maar we mochten toch komen zien, want hun telefoon stond roodgloeiend en gingen niet direct toehappen. Er waren 4 koppels die interesse hadden en zaten na een tijd tegen elkaar op te bieden, allemaal boven de VP. uiteindelijk nog 1 koppel over. En we mochten enkel terug een bod doen vanaf +€5000. Dus wij hebben gelijk €8000 meer geboden, zo moest de andere koper er al €13000 neertellen, dus dat was hem niet. Wij hadden het huis dus!
PatriciaH, pfoe... Wat een rotstreek zeg. denk je dat je niets meer hoeft te doen en dan kom je op zoiets uit.
Tinky12, heel leuk uitzicht! ik kan al niet wachten voor het mijne!
Hier even een vraagje wat jullie kenners het beste lijkt... Ik ben nog even bezig geweest met de plattegrond, wat in mijn ogen nog mogelijk is... Wat denk jullie?
Hier wel geen mogelijkheid om te rijden... Maar wel groter stuk gras wat ik over heb.
Hier heb ik nog een stuk voor de stal bestraat en het stuk naast stal ook. Wel kleiner stuk paddock.
Zoals voorheen bedoeld.
Tinky12
Geplaatst: 06-01-15 20:54
Hihi...rustig aan verder puzzelen....mooi stukje hoor Michellee
Wij hebben ons huis via www.pandenpaard.nl. ik struinde al een tijdje rond op funda en deze en nog andere sites, ook in Belgie. Meeste objecten zijn wel duur daar maar wij hadden geluk dat dit huis al zeven jaar te koop stond en inmiddels de helft van de vraagprijs was gezakt.En de vorige bewoner heeft het ons gegund want we waren niet eens de hoogste bieders. Wij hebben overigens 1.5 hectare maar daarvan zijn er wel wat stukken bos.