Ook hier namelijk juist een vrij luxe paddock, alles en iedereen kan schuilen en eten. Geen bagger, maar zand en een stukje bestrating.
En als ze in een stal willen staan, dan doen ze dat gewoon, zo lang als ze willen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jesito schreef:Dit is echt weer zo'n wellis/ nietes toppic, ben het dan ook helemaal met Gini eens.
Het is zwart of het is wit hier, maar grijs is compleet kwijt.
Ik doe mijn oude dame er geen plezier meer mee om haar in een groep dag en nacht buiten te zetten.
In de natuur zou zij waarschijnlijk door zwakte uiteindelijk sterven.
Maar ik als lieve eigenaar zorg ervoor dat ze haar eigen plek heeft en zoveel mogelijk buiten komt dagelijks.
Op stal krijgt ze hooi en buiten gras, maar ze heeft niet 24/7 hooi, maar wel altijd lekker stro.
Als mijn paard altijd hooi kan eten kan ik haar de stal uit rollen, met alle gevolgen van dien.
Ze krijgt haar ruwvoer verdeeld over de dag en de momenten dat het op is staat ze te dutten.
Verder vind ik dat iedereen hier moet doen wat die goed acht voor zijn paard en dat 24/7 binnen niet goed is weten we intussen wel.
Maar nu wordt het weer zo'n toppic, dat ALLEEN 24/7 buiten geweldig en goed is.
Gypsy schreef:Ik gebruik inderdaad even een voorbeeld om te laten zien hoe belachelijk het klinkt wat jij zegt. Je vind het zelf blijkbaar ook nogal belachelijk klinken om net te doen alsof iets voor alle vormen van stalling geld. Je snapt mijn punt gelukkig, niet leuk, dat generaliseren.
chikohaa schreef:Je chargeerd nogal. Hier krijgen de paarden 3 keer daags kuil, 1 keer stro en 3 keer krachtvoer en lopen ze allemaal buiten in de winter voor ongeveer 5 uur. En daarnaast staan ze in boxen van 3,5 bij 6.
Noem jij dat maar eens slecht. Ok dat weilandje achteraf is een stuk goedkoper, en dat zal waarschijnlijk een goede reden zijn om goed te praten dat je paard dag en nacht buiten staat. Want laten we eerlijk zijn, de dag en nacht sekte, wil zo goedkoop mogelijk staan.
Sees schreef:Het meest ideale zou ik vinden als de wei grenst aan een grote inloopschuur (formaatje koeienstal) met nog een paar afsluitbare noodstallen.
xxEvelynxx schreef:Mijne staat ook altijd op stal ivm haar blessure. Heb niet het gevoel dat ze wat mist.. toen ik op stage was en se daar in t land stond merkte ik geen verschil. Ja ze werd enorm dik. Wat ik wel altijd doe is grazen. Zomers.
chikohaa schreef:Met dit weer, wil je ze toch voor je verdriet nog niet 24-7 buiten hebben staan. Ik haalde vanochtend wat paarden binnen die na 4 uur wei stonden te trillen als een rietje van de kou. Ze waren blij weer naar binnen te gaan.
nee ik heb geen goed woord over voor de 24-7 sekte.
chikohaa schreef:Je chargeerd nogal. Hier krijgen de paarden 3 keer daags kuil, 1 keer stro en 3 keer krachtvoer en lopen ze allemaal buiten in de winter voor ongeveer 5 uur. En daarnaast staan ze in boxen van 3,5 bij 6.
Noem jij dat maar eens slecht. Ok dat weilandje achteraf is een stuk goedkoper, en dat zal waarschijnlijk een goede reden zijn om goed te praten dat je paard dag en nacht buiten staat. Want laten we eerlijk zijn, de dag en nacht sekte, wil zo goedkoop mogelijk staan.
kellaxy schreef:Maar als dat de enige mogelijkheid is bij HUN om ze buiten te laten staan, wat heb je dan liever? Op stal toch??
kellaxy schreef:Ja dat ben ik heus met je eens maar het ging over een paard wat het dus wel koud had. Niet om jouw paard die dat wel lekker kan! Moet je alleen maar blij mee zijn
tess_84 schreef:Dat paarden 24/7 goedkoop zou zijn, wil ik inderdaad wel eens zwart op wit zien. Zéker als je de uren die je erin stopt gaat meerekenen.
Ik heb dan nog het geluk dat ik de paarden aan huis heb, ik "verspil" dus geen tijd met naar de paarden te rijden, maar ik kan je gerust zeggen dat ik (en mijn man) daar uuuuuren tijd in stop, elke dag, nooit eens een keertje overslaan. Vind ik dat erg? Neen. Want ik doe het op mijn manier en hoef me niet aan stalmanagement van één of andere pensionstal te houden. Ze staan samen op de paddock met hooi, hebben wel twee stallen waar ze in kunnen, en twee maal per dag gaan ze een paar uur de wei op. Ik zou het niet anders meer willen, werd zelf doodongelukkig toen mijn oudste merrie (toen had ik nog maar één paard) dag en nacht in de stal moest blijven op een pensionstal "omdat ze de weides anders kapot lopen". Tjaaaah...
24/7 is écht wel het beste voor het paard, maar je moet er natuurlijk wél voor zorgen dat ze schuilmogelijkheid (tegen regen, wind en zon) hebben, voldoende ruwvoer en soortgenoten om mee te socializen. Kan je een paard volgens mij echt niet ongelukkig mee maken hoor.