Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Teckelgek schreef:Mag ik ook jullie advies?
Stal 1:
225 euro
Boxen van 3*3
Zomers 24/7 buiten op ruime weilanden met extra stro
In de winter zoveel mogelijk buiten mits het weer het toe laat, eventueel krachtvoer en hooi
Paarden worden door de eigenaar buitengezet, zelf (in groepen) binnenzetten
Verlichte buitenbak 20*60( 1 springen, 1 dresuur)
Longeercirkel
Ruime poetsplaatsen, twee wasplaatsen
Door de week worden stallen opgestrooid/ gemest, in het weekend zelf
Zadelkast
Recht tegenover een zeer uitgestrekt bosgebied.
Ligt op de weg van mijn werk naar huis (3 kilometer om, zowel met auto als fiets te doen), 7 kilometer van huis
Stal 2:
300 euro
3x3 box, overdag (indien het weer het toelaat) in paddock, anders stapmolen
elke dag uitmesten
2* daags brok, 2* daags hooi
Buitenrijmogelijkheden zijn polder
20*45 Geopad binnenbak
Overdekte longeer/ losgooihal (geopad) 15*20
20*60 Geopad buitenbak
Stapmolen
Poets/ wasplaatsen met warm water
Wasmachine
Zadelkast
5 minuten stappen naar een zeer uitgestrekt bosgebied
Ligt op 13 kilometer van huis
Obrien schreef:Ik zou, door het probleem toch voor stal 1 kiezen en kijken of er een mogelijkheid is om daarna te switchen.
Nikass schreef:Mits je paard niet alleen komt te staan zou ik voor stal twee kiezen. Het volledig op boxrust zetten is niet mijn idee van genezing (geen doorbloeding = geen genezing > even ongenuanceerd gesteld).
Hoe een paard zich mentaal voelt bevordert óók de genezing; en opgehokt in een donkere ruimte voelt een paard zich vreselijk, dus neerwaartse spiraal (alle organen, algehele gezondheid van het paard gaat achteruit door het stilstaan).
Een beetje rond kunnen scharrelen, licht en frisse lucht is veel beter voor hem. Als je paard die gelegenheid krijgt zal hij ook niet zo snel uit zijn plaat gaan als je met hem gaat stappen. Zorg wel dat hij niet op pijnstillers staat.
silversomali schreef:Ik heb nog aan het oriënteren dus heb nog geen twee stallen om uit te kiezen, maar vroeg me af of het acceptabel is als een paard in de winter in een aparte paddock (3x44 meter) staat (dus wel contact over het hek) in plaats van samen. Daar staan ze dan wel de hele dag buiten. Veel andere stallen hier in de buurt hebben dat niet. Ik had ze alleen liever samen gezien...