Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:36

Libera schreef:
Leen_ schreef:

Heeft er al iemand ergens gevonden waar je dit soort rekjes kan kopen (tegen de deur)
Ik vind ze nergens, of ik gebruik de verkeerde zoekterm.
[/pquote]

Het lijken wel "spice racks", Voor kruiden enzo in de keuken!

Dankje! Daar ga ik even naar zoeken :)

Malouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:05

Hier mijn kast op stal voor mijn kleine pony'tje.
Thuis heb ik dan ook nog een kast met spullen.

Binnenkant deur
Afbeelding

Bovenste plank
Afbeelding

Middelste plank
Afbeelding

Onderin
Afbeelding

Djeradalover

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:19

Leuke kast zo met die foto's aan de achterwand, en lekker overzichtelijk zo met die bakken. Moet ik ook eens gaan doen hihi.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:19

Zo he, jij houdt wel van roze he :P

ziet er leuk uit!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:10

Wat een leuke ingerichte kast!! :))

Voor mensen met rijpaard denk ik wat lastiger.. Elke dag uit een bak je peesjes enz enz enz pakken is stiervervelend denk ik... Maar ik wil ook zo'n super handige ingerichte kast!!!!

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:11

jeetje, wat heeft je mini een spul! leuk zeg! :D
en erg mooi ingedeeld, maar of het practisch is voor mensen met rijpaarden.. zoals Liins ook al zegt!

supriceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:17

mooie kasten hier

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:25

wat zijn de beste materialen om een kast van te maken?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:39

Ik zal mijn kast ook weer is opruimen en hier neerzetten, hij heeft hier eerder gestaan.
Met die bakken ziet er heel mooi uit maar ik ken mezelf en kan dat echt niet netjes houden als ik 'even' iets nodig heb. Maar ik heb wel heel veel dekens waar ik nog iets voor moet bedenken, iemand ervaring met vacuumzakken? Zag ze bij de action voorbij komen..

Edit; foto van mijn kast teruggezocht

Afbeelding

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:58

Ik heb een zeecontainer waar al mijn spullen in staan. Van marathonwagen tot hoevenkrabber. En van roze kruiwagen tot hoofdstel.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:52

mag ik me melden? ga binnekort beginnen met mijn zadelkast. lees het topic even door voor inspiratie :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:16

Gianti schreef:
wat zijn de beste materialen om een kast van te maken?

Hangt er vanaf waar de kast precies staat. Watervaste (tegen vocht) mdf is prima voor soort van binnen, dus overdekt en waar geen water aankan. Multiplex hetzelfde. Zolang er geen water op kan. Heeft nog een redelijk prijskaartje dan. Als er toch regen aankan zou ik voor betonplex gaan.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:06

Ik heb mijn 'eigen' zadelkamer. Heb twee foto's, maar het licht is er niet geweldig, dus zal eens nieuwe maken.
Vanaf buiten:
Afbeelding
Links naast de deur is een trap naar de hooizolder en ernaast een glijbaan, om de balen naar beneden te laten glijden.
Rechts naast de deur hebben we nog een aantal plankjes en de rechterwand heeft een magneetbord, krijtbord en daar komt het tuig te hangen wat nu recht voor je hangt.
Daar komt een rek om mijn dekens te hangen, zoiets:
Afbeelding
Dus dan krijg je van links naasr rechts: Zadelkasten-Houtenkast/Dekjesrek-Dekenrek-Borsttuig en dan hoek-Gareeltuig-Magneetbord-Krijtbord-Plankjes
En hier achter de glijbaan:
Afbeelding
We hebben dus 5 kasten. De twee merries delen er een (kunnen twee zadels in), eentje voor mijn ruin, een voor de shet (alleen zijn tuig niet), een voor de dure hoofdstellen en eentje gebruiken we voor onze caps, schoenen, handschoenen etc.
De houtenkast is ook voor dekjes. De natte dekjes hangen eronder op het rek te drogen en de droge dekjes hangen in de houten kast. Heb op de hootzolder nog zo'n kast trouwens :=
Op de zadelkasten liggen de droge zweetdekens en boxen met eczeemdekens, vliegendeken, vliegenkappen, scheermachine. Dingen die niet gelijk nodig zijn ;)
Alle kasten kunnen op slot, evenals de zadelkamer zelf.

Ben er zelf enorm tevreden over!!! Kanmisschien gezelliger, maar zo blijft het meer opgeruimd iig ;)

De halsters en touwtjes hangen in stal:
Afbeelding
Haak voor halsters, haak voor regenkleding, haak voor touwtjes, haak voor longeerlijnen en elastiek en nog aantal extra haken.
Witte kastje is het medicijnkastje, met alle smeerseltjes e.d. Als je doorloopt zie je een klein stukje witte deur en dat is dus de zadelkamer :D

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:19

Wat een leuk topic ! mijn kast is echt een zooitje ! zou er graag meer ruimte in willen, zal vanavond even foto's maken misschien dat jullie een iedee hebben hoe ik meer ruimte kan maken

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:24

Leuk topic ! Vanaf januari ''krijg'' ik een zadelkamer :))
Mijn broer heeft een eigen pand voor zijn uit de hand lopend bedrijf en dus komt er een ''rommelhok'' in de schuur vrij.
Ik heb nog geen idee hoe ik alles ga indelen (ouders moeten er ook spullen in kwijt).
Hier komen wel mooie zadelkasten/kamers voorbij.
In de kast op stal wil ik de dagelijkse spullen wel houden, de schuur is los van de stal.
In de zadelkamer wil ik mijn tuig dekjes en dekens etc. gaan bewaren zodat de stal en kast op stal netter blijft haha

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:38

Dat is handig Corellaa! Als je dan inderdaad je dagelijkse spullen bij de hand hebt, maar je overige spullen netjes opgeborgen in een schuurtje, ideaal!
Ik heb ál mijn spullen in 1 hele grote kast maar dat is ook niet super, wil kijken of ik mijn winterdekens van de zomer bijv. op zolder in de schuur op kan slaan oid. dingen die echt veel ruimte in beslag nemen.

Succes met opruimen/indelen etc! :)
Vind ik altijd wel erg leuk, hiih := alles weer helemaal netjes. ruim elke maand me kast op, en elke maand is het wéér een rotzooi

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 02:21

Hoe diep zijn al jullie kasten?
Ik mag er op stal ook eentje kwijt, en heb nu een kast van +- 55/57 cm diep, breed weet ik zo even niet meer, maar+- 60/70 cm?? zou dit voldoende zijn? (Heb een 18 inch zadel)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:27

ja dat past wel denk ik. Met 57 moet het denk ik net willen!. 55/57 is zadelsteun ook diep dus dat moet net lukken! Moet je even met een zadelsteun passen.

Mijn kast op de pensionstal heb ik geen foto van maar hij is eigenlijk heel simpel ingedeeld. Bovenin een plank waar longeersingel/lijnen, zweetdeken en wat losse prul ligt. En daaronder heb ik een omgebouwde zadelkruier staan. Handvat boven eraf laten halen en wielen wat naar voren geplaatst, zodat het past. Zodoende hoef ik dus nooit iets te vertillen of wat dan ook, trek gewoon de kar uit de kast en heb direct alles bij mijn paard wat ik nodig heb. (moet 'n eindje van zadelkast naar poetsplaats dus pensionstal heeft ook zadelkruiers er staan die je mag gebruiken. Zodoende kwam ik op het idee maar de kasten waren dus niet diep genoeg, dus ik dacht... dan bouwen we zelf zo'n ding wat wel past! Maar krijg je met hout natuurlijk nooit stevig genoeg. Dus ik naar de Hubo, die zeiden haal maar zo'n ding dan bouwen wij hem wel om. Zo gezegd zo gedaan, en nou past hij erin. Is echt ideaal! Anders til je je een ongeluk, van de kast op de kar, van de kar op het paard, van het paard op de kar en van de kar weer in de kast... Ik hoef alleen van de kar op het paard en weer terug, heel tevreden mee.
Dus bij deze een tip voor hen die op een pensionstal een grote kast hebben maar niet direct bij hun box/poetsplaats... echt handig zo!

Sabinevdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:48

Leen_ schreef:
We staan op de facebookpagina :D

Heeft er al iemand ergens gevonden waar je dit soort rekjes kan kopen (tegen de deur)
Ik vind ze nergens, of ik gebruik de verkeerde zoekterm.

[ Afbeelding ]

Hmm moeilijk zeg! het leek mij ook wel ideaal!

Is dit misschien een optie?
http://www.harrietcarter.com/organizers ... sket-trio/

Sabinevdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 12:55

belisabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:23

Malouke schreef:
Hier mijn kast op stal voor mijn kleine pony'tje.
Thuis heb ik dan ook nog een kast met spullen.

Binnenkant deur
[ Afbeelding ]

Bovenste plank
[ Afbeelding ]

Middelste plank
[ Afbeelding ]

Onderin
[ Afbeelding ]

Wat een leuke gezellige kast!
Ziet er heel leuk uit met al dat orze :P

EDIT: Orze? ik bedoelde roze x).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 15:50

Heb maar weer eens even rondgekeken,maar ik ben zelf nog op zoek naar een manier om mijn dekens netjes op te bergen,eerst had ik voor beide paarden een eigen plank,legde ik ze daar op,maar dat past inmiddels niet meer..... Ik zoek nu dus een andere manier,maar die dekenrekken zijn zo duur als je er 3-4 nodig bent..... Iemand geniale ideeën?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 15:59

Als je de mogelijkheid hebt om een ladder plat op te hangen aan t plafond daar kun je meerdere dekens aanhangen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:28

xJitskee schreef:
Heb maar weer eens even rondgekeken,maar ik ben zelf nog op zoek naar een manier om mijn dekens netjes op te bergen,eerst had ik voor beide paarden een eigen plank,legde ik ze daar op,maar dat past inmiddels niet meer..... Ik zoek nu dus een andere manier,maar die dekenrekken zijn zo duur als je er 3-4 nodig bent..... Iemand geniale ideeën?

Kan iemand ze niet voor je maken?
Ik heb het geluk dat de eigenaar echt álles kan maken zo'n beetje (heeft ook verschillende rekken e.d. voor de ruitersportzaak hier in de buurt gemaakt), dus die gaat dat doen.
Maar kan misschien ook wel van hout oid?

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:43