Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mindim schreef:Als je allemaal de zelfde regels hanteert misschien niet. Alleen als iets bij de een wel mag en bij de ander niet, als de een meer op zit rijdt en de ander meer met de teugels, dan lijkt me dat zeer verwarrend voor een paard. Wordt misschien gestraft om wat hij bij de een niet mag, terwijl de andere het toe staat. Het ou mijn voorkeur niet hebben in ieder geval en ik geloof ook niet dat het voor elk paard geschikt is. Jij zelf rijdt ook nog op het paard?
happyjoyce schreef:Er rijdt een meisje op mijn pony, haar ouders betalen alleen af en toe de hoefsmid en dit alleen omdat zij dit zelf graag willen. Ze heeft hem volledig tot haar beschikking en mag er mee doen wat ze wil. De pony staat op een pensionstal en ze hoeft dus niet te voeren/uit te mesten.
swartbeessie schreef:Dat is lastig.
Ik ben gek op dit paard, maar als de eigenaresse financieel krap zit is dat haar probleem.
Heel banketstaaf, maar het is haar paard, haar verantwoordelijkheid.
Die paar tientjes in de week gaan geen substantieel verschil maken daarin.
(reactie op emr)
ilovejewel schreef:Nee maar ik bedoelde ook , om lekker met de pony bezig te zijn.. gewoon poetsen en die dingen. En niet hoi paard , zadel eropknallen en weg wezen?
Ik zou niet graag zo'n iemand hebben hoor als verzorgster
M_D_H schreef:Ja, maar jij laat haar dus een klusje doen...
Mijn bijrijder hoeft alleen maar te poetsen, te zadelen en te rijden (of longeren) en verder niks....
Jij vraagt een bijdrage in natura ik in een geld bedrag... Whats the different?
_Naomii_ schreef:Toch blijf ik er bij dat ik zelf vind dat er niet voor betaald hoeft te worden.
Ik word uit de nood geholpen als mijn bij rijdster voor me rijd.
Blijf ik wel bij dat het mijn regels zijn. Nu is mijn bijrijdster met beste vriendin en heeft ze ook mijn vorige paard gereden. Dit ging altijd al onwijs goed dus met de pony die ik nu heb vertrouw ik haar ook voor 300%
Ik wil wel dat ze meld als er een andere vriendin mee gaat en bijvoorbeeld wilt uitstappen. Wil niet dat jan en alleman op me paard zit.. en omdat ik een 3 jarige heb die ik net helemaal zelf heb ingereden wil ik ook niet dat er gesprongen wordt. en voor nu alleen nog naar buiten langs de weg als ik er bij ben..
Oja en wat ze ook moet doen is uitmesten maar dat hoort er gewoon bij vind ik!
Dahlia schreef:_Naomii_ schreef:Toch blijf ik er bij dat ik zelf vind dat er niet voor betaald hoeft te worden.
Ik word uit de nood geholpen als mijn bij rijdster voor me rijd.
Blijf ik wel bij dat het mijn regels zijn. Nu is mijn bijrijdster met beste vriendin en heeft ze ook mijn vorige paard gereden. Dit ging altijd al onwijs goed dus met de pony die ik nu heb vertrouw ik haar ook voor 300%
Ik wil wel dat ze meld als er een andere vriendin mee gaat en bijvoorbeeld wilt uitstappen. Wil niet dat jan en alleman op me paard zit.. en omdat ik een 3 jarige heb die ik net helemaal zelf heb ingereden wil ik ook niet dat er gesprongen wordt. en voor nu alleen nog naar buiten langs de weg als ik er bij ben..
Oja en wat ze ook moet doen is uitmesten maar dat hoort er gewoon bij vind ik!
Bij jou is het dan misschien een ander verhaal.. Aangezien jij dan in nood zit..
Ik heb dat nietIk werk zelf 7 avonden per week, maar ben ook gewoon 7 dagen per week bij m'n paard.. Om te rijden, longeren, etc. Geen probleem, ik zit niet in tijdnood o.i.d.
Heb het in het andere topic ook al vermeld, maar ik heb dus geen 'hulp' nodig omdat ik geen tijd heb of iets.
Ik gung het graag iemand anders een super leuk bijrijdpaard te hebben, omdat ik hiervoor zelf ook altijd bijrijdpaarden heb gehad, en een geweldige tijd.. En veel geleerd. Dat is de reden dat ik nu sinds kort een bijrijdster heb (geheel onverwachts trouwens, iemand kwam er mee op stal).
Helaas heeft paardlief nu een dik been, arme meid heeft maar 2 keer kunnen rijden. Hij moet nu gestapt worden, en ze bood zelf aan om 's avonds na haar werk langs te komen om hem te stappen.. Helemaal super toch? Daar ben ik echt heel blij mee omdat ik 's avonds werk. Dus ik kom overdag om met hem te stappen en te koelen, en zij na haar werk. En met dit helpt ze me dus wel
Dit kwam helemaal uit haarzelf, en dát vind ik echt geweldig. Goed voorbeeld van iemand die echt van paarden houdt, en er gelijk een goede klik mee had.
Zo kan het toch ook?
xApple schreef:Als je ook nog moet uitmesten, de pony is een 'simpele' pony,
en je hebt geen goede faciliciteiten (binnenbak bijvoorbeeld)
vind ik dat je helemaal niets zou moeten betalen .
Ninx schreef:xApple schreef:Als je ook nog moet uitmesten, de pony is een 'simpele' pony,
en je hebt geen goede faciliciteiten (binnenbak bijvoorbeeld)
vind ik dat je helemaal niets zou moeten betalen .
Nou, nou... een IJslander is toch zeker geen simpele pony. Weinig reguliere ruiters krijgen ze correct aan het lopen in alle 4 of 5 gangen.
Er is meer dan een M of Z KWPN'er op de wereld
Wanneer je beelden van het WK ziet, realiseer je je dat IJslanders gewoon sportpaarden zijn... Niet meer en niet minder.
Vergoeding vind ik reëel. Paarden zijn schreeuwend duur. Wat kosten lessen op een manege 2x pw? Trek daar de helft af en dat lijkt me een prima bedrag.
Mijn bijrijdster betaald niets, maar moet lessen en de lessen dus zelf betalen...
Dahlia schreef:ilovejewel schreef:Nee maar ik bedoelde ook , om lekker met de pony bezig te zijn.. gewoon poetsen en die dingen. En niet hoi paard , zadel eropknallen en weg wezen?
Ik zou niet graag zo'n iemand hebben hoor als verzorgster
Ik zou zo iemand ook niet hoeven
Snap ook nooit zo waarom veel mensen zo'n drama maken van wat drollen scheppen?
Dat hoort er toch bij? Bij mij is het 10 minuten werk, 15 a 20 als hij écht, écht vies is, dus alle natte plekken eruit en een nieuwe baal vlas erbij.
Als eigenaar mest je toch ook (tenzij je volpension staat, maar daar heb ik het nu dus niet over).
En ja ik weet dat er inderdaad eigenaren zijn, die heel makkelijk zijn en het mesten dus lekker aan de verzorgster/bijrijdster overlaten, en het zelf dus niet doen. Maar dat vind ik belachelijk, en echt niet netjes
hunter87 schreef:niks!!!
de paarden eigenaren hebben zelf geen tijd om hun eigen paard (dus hun verantwoordelijkheid) over dat paard te nemen. jij kan het voor hun oplossen en in ruil daarvoor mag je rijden. dat jij moet betalen is dus belachelijk terwijl jij hun helpt!
ik heb vanaf mijn 15e verzorgpaarden gehad en heb er nooit voor hoeven betalen, moest ik dat wel, dan was ik weg.