Lovely schreef:pmarena, dat is dus wat je noemt een kul-argument.
Vind jij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
montoya schreef:ik denk dat dit een discussie is van oneindig:S
een ieder doet het op zijn of haar manier .
ik zou mijn paard geen 24 uur op de wei willen hebben .
maar hij moet van mij wel +/_4 uur vrije beweging hebben .
en ik ben het er zekers mee eens dat als je je paard in pension hebt er drukker mee bent als 24/7 op de wei .
Lovely schreef:Tja en dan zijn er ook mensen met een paard in volpension die er elke dag 3 uur mee bezig zijn.
Mindim schreef:[
Welk punt bedoel je precies en waarom schort dat bij de NH meute volgens jou?
pmarena schreef:Op een goede manier op je paard zitten is belangrijk , maar voor wat hobbelritjes hoef je mijns inziens niet in een bvb. perfecte volgens-de-boekjes-dressuurhouding op je paard te zitten , als je het dier maar niet in de weg zit en een beetje soepel houdt , dan kan het rondtuffen van de niet zo enorm hoog geschoolde recreatieruiter weinig kwaad , meestal stellen die ritjes toch maar weinig voor , wanneer de ritten inspannender worden gaan de ruiters zich meestal toch weer verdiepen in allerlei zaken
Lovely schreef:maar hoezo denk jij dan dat ik alleen maar iets weet van 'de dressuurhouding'??? Het maakt mij trouwens wel wat uit hoe iemand op zijn paard zit, maar ik zie in een oogopslag of het gaat om iemand die wijs is met zijn lijf op het paard of iemand die maar wat doet en het niks uitmaakt.
pmarena schreef:Ehm lovely , ik heb jou op geen enkele manier aangesproken over die dressuurhouding , ik had het tegen active in de quote waar je er over begon hè
Ik heb geen idee waar je wel of niet iets van af weet en vind het ook niet zo'n interessant onderwerp om er hier over te praten eigenlijk , daar het best een beetje richting off-topic gaat omdat het niet zo heel veel met het op stal houden van een paard te maken heeft.
Dit is gewoon mijn mening , was niet bedoelt om een discussie over op te starten. Was alleen maar een aanvulling op de post van Active , die het wellicht ook helemaal niet over een typische dressuurhouding heeft
montoya schreef:ik denk dat dit een discussie is van oneindig:S
een ieder doet het op zijn of haar manier .
ik zou mijn paard geen 24 uur op de wei willen hebben .
maar hij moet van mij wel +/_4 uur vrije beweging hebben .
en ik ben het er zekers mee eens dat als je je paard in pension hebt er drukker mee bent als 24/7 op de wei .
mirim schreef:Lovely schreef:maar hoezo denk jij dan dat ik alleen maar iets weet van 'de dressuurhouding'??? Het maakt mij trouwens wel wat uit hoe iemand op zijn paard zit, maar ik zie in een oogopslag of het gaat om iemand die wijs is met zijn lijf op het paard of iemand die maar wat doet en het niks uitmaakt.
Dat is knap, zeg..............heb je wel eens gehoord vaan een moment opname? Of iemand die net een nieuw paard heeft en erg wennen moet?
Ik heb met mijn vorige paard M dressuur gereden, met mijn nieuwe paard voelde ik me nog minder dan een B ruiter..ik hobbelde maar wat rond. Overigens is dat ook weer goed gekomen.
Mindim schreef:Het ging daar even om uitgangspunten van de mensen die paarden hebben die hun keuzes beinvloeden wat huisvesting betreft. Meer niet. Het goedkrijgen van probleempaarden gaat in beide situaties prima. Bij mij kunnen ze prima paard zijn op stal en in de wei en gecombineerd... Ik zeg nergens dat ze van mij geen paard mogen zijn.Waarom zou je er niets aan hebben? Mijn paarden staan in de zomer 24/7 buiten, denk je dat ze dan niet willen komen? Staan braaf te wachten hoor, komen uit de kudde naar mij toe. Voor iemand die probleempaarden uit de knoop haalt, vind ik het een vreemde uitspraak: 'sommige mensen vinden dat een paard paard moet zijn.' Hoe los jij problemen op als je dit niet erkent.
Dat heb ik ook op verschillende manieren gezegd, alleen valt bij mij goed verzorgen niet automatisch onder 24/7 buitenhouden.Citaat:Inderdaad mensen hebben het recht een paard als gebruiksdier te hebben, ook de plicht om goed voor het dier te zorgen.
Citaat:Schijnbaar in jou denkwijze heeft toch niet iedereen het recht. Mensen die geen les nemen, mogen volgens jou geen paard en alleen de mensen met geld (want daar komt elitesport op neer)? Wie zegt dat mensen met geld beter voor hun dieren zorgen?
Citaat:Kinderen van onder 11 kunnen prima onder begeleiding een pony hebben, maak ze spelenderwijs bekend met de behoeften van een paard, geef ze steeds meer verantwoording. Jonge kinderen die niet met dieren zijn opgegroeid, maken vaak een hoop meer fouten met dieren dan de kinderen die je van jongs af aan mee laat opgroeien. Alleen ben je als ouder verantwoordelijk voor het welzijn van de pony uiteindelijk.
Achteraf gezien, zie ik dat je het zo kunt lezen, maar ik bedoel dus afgekeurde paarden die voor recreatiepaard nog door moeten ploeteren.Citaat:Recreatiepaarden zijn afgekeurde paarden en moet je maar opruimen? waarom scheer je alles over een kam?
Citaat:Wat ik niet snap dat je schijnbaar niet vind dat een paard paard moet zijn
Citaat:Ik vind uit je post sowieso arrogantie spreken en scheer je daadwerkelijk alles over 1 kam. Wie ben jij ook om uit te maken of en dier een prettig pensioen heeft? Ik ben fel tegenstander van je afgedankte paard de handel ingooien met alle gevolgen van dien, zodat je zelf lekker kunt slapen. Maar om elk paard wat met pensioen gaat maar af te laten spuiten, omdat wanneer het met pensioen gaat het ook wel niet meer zal functioneren, dat gaat nergens over. Generaliseer niet zo, dat haalt sommige van je goede stukken tekst erg onderuit.
Ik ben het er mee eens dat prijzen van paarden omhoog mogen om impulsgedrag tegen te gaan.
Active schreef:Mindim schreef:[
Welk punt bedoel je precies en waarom schort dat bij de NH meute volgens jou?
Ik vind, dat goed leren paardrijden absoluut een must is mbt welzijn van je paard. Bij de NH meute merk ik dat door onkunde ze vaak naar NH gaan grijpen en daar lopen een hoop kwakzalvers bij.
De opmerking, mijn paard houd niet van een bit, dat is alleen op bokt al een veel gehoorde. Als je die mensen dan op een paard ziet zitten, dan snap ik dat die paarden niet blij zijn met de hand van de ruiter.
Als ik zie hoeveel ellende er alleen al komt van natuurlijk bekappen, dan springen mij de tranen in de ogen. DE groep die zichzelf de king vind mbt paardenwelzijn, die slopen hun paarden het meest.
pmarena schreef:Jeps , meen ik serieus
Welke rijstijl je precies aanneemt op je paard zal mij worst zijn , als je het dier maar niet stoort in zijn evenwicht en het juiste gebruik van zijn lichaam. Of iemand dan in een springhouding , dressuurhouding , Spaanse houding , westernhouding , gangenpaardenhouding of voor mijn part als een Mongoolse strijder op zijn paard zit maakt dan geen fluit uit.
Je ziet bijvoorbeeld veel recreatieruiters met hun knieën zowat in hun nek zitten. Moeten ze vooral doen als ze op die manier lekker zitten en hun paard zo min mogelijk in de weg zitten , en het dier dan ook nog op een fijne manier kunnen sturen
Mindim schreef:Chaos schreef:Ponylies: paarden op mijn werk waren ook altijd vrolijk in de molen. Maar dat waren allemaal jonge hengsten. Die staan in dichte boxen en mogen over het algemeen niet op de wei (wij hadden wel wat wei en 2 paddocks, maar bij lange na niet genoeg) dus logisch dat ze spetteren als ze kunnen.
Tja, sorry Chaos, maar dat vind ik ook geen manier van paarden houden dan.