Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:23

wat een gezelligheid weer hierop bokt! ;(

Tat_jana

Re: Paard dat weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:32

niet echt ;( wordt er erg verdrietig van,, en het paard ook denk ik :(:)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:34

die kan gelukkig niet lezen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:41

nee maar als die zou weten dat er zo over hem gedacht wordt..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:51

Zo dan... gaat over en weer hier! Ik weet niet wie de waarheid spreekt, snap er zelf geen donder meer van, maar blijkt wel dat het niet allemaal even gezellig is daar op stal.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:03

Mij lijkt dat het paard momenteel toch niet 'verkoopbaar' is aangezien hij mankt/kreupelt?? Misschien kan je er dan beter toch tijd gaan insteken en grondwerk met hem gaan doen. Wie weet ga je hem toch nog leuk vinden, afgezien van het weven, en heb je er een tof paard aan. Dat van die knieën hoeft zelfs niet meteen een probleem op te leveren, het is niet dat het paard echt hard moet werken bij jou, je zegt immers dat je maar zo'n 3x per week eens 'hobbeld'. En anders heb je een paard wat niet enkel onder het zadel goed gaat maar aan de hand ook netjes reageert, is gemakkelijker te verkopen, zeker als hij zo groot is.

PS : grondwerk hoef je ook niet effectief elke dag te oefenen om ergens te komen hoor, een 3 à 4 keer per week is zeker al voldoende, duurt even lang als rijden als je wil. ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:11

Dames, vinden jullie het zelf nou nodig om de hele beerput van stal hier op bokt leeg te gooien? Ik heb niet het idee dat er nog erg veel nuttigs aan dit topic wordt toegevoegd.

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:35

het begint inderdaad uit de hand te lopen.
ik hoop dat hij snel een goed plekje krijgt.
ongeacht wat er allemaal waar is of niet waar is.
het paard kan der nou eenmaal niks aan doen!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:50

Yommie: ik kan hem geen regelmaat geven omdat ik daar geen tijd voor heb

Wat??? Waarom koop je dan uberhaupt een paard erbij....elk paard heeft recht op aandacht. En als je daar geen tijd voor hebt, dan moet je het niet doen. Ook ik heb tot nu toe mijn reacties puur op je eigen reacties gebaseerd en heb geprobeerd je een en ander aan tips of advies mee te geven. Je gaat je eigen weg, prima.....maar ten koste van Amadeus. Eerst deed je niets met hem behalve iets lekkers geven nu poets je iedere dag. Get your act straight.........En dat Tatjana voor je reageert helpt niet...is eerder heel apart. Je hebt een miskoop gedaan en wilt er links of rechtom vanaf. Ik hoop oprecht dat Amadeua snel een ander huis vindt waar hij WEL tot zijn recht komt.

Edit: gezellige sfeer bij jullie op stal. Ik heb in ieder geval wel een beeld gekregen van de situatie. Ts, hou de eer aan jezelf en vraag een slotje aan.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 22:32

OKHannes schreef:
Yommie: ik kan hem geen regelmaat geven omdat ik daar geen tijd voor heb

Wat??? Waarom koop je dan uberhaupt een paard erbij....elk paard heeft recht op aandacht. En als je daar geen tijd voor hebt, dan moet je het niet doen. Ook ik heb tot nu toe mijn reacties puur op je eigen reacties gebaseerd en heb geprobeerd je een en ander aan tips of advies mee te geven. Je gaat je eigen weg, prima.....maar ten koste van Amadeus. Eerst deed je niets met hem behalve iets lekkers geven nu poets je iedere dag. Get your act straight.........En dat Tatjana voor je reageert helpt niet...is eerder heel apart. Je hebt een miskoop gedaan en wilt er links of rechtom vanaf. Ik hoop oprecht dat Amadeua snel een ander huis vindt waar hij WEL tot zijn recht komt.

Edit: gezellige sfeer bij jullie op stal. Ik heb in ieder geval wel een beeld gekregen van de situatie. Ts, hou de eer aan jezelf en vraag een slotje aan.

Weet je ik heb geen zin om 10 keer het zelfde te herhalen,maar doe het toch maar weer :Z

ik heb wel tijd voor mijn paarden ,alleen niet de aandacht die Amadeus nodig heeft ben ik nu duidelijk?
Dus ik zoek iemand die tijd voor hem heeft,om hem weer opnieuw op te voeden en lekker met hem bezig wilt zijn...en dat tatjana reageert mankeert niks aan,maar dat kan ik niet van iedereen zeggen hier :+

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 22:38

Caesar schreef:
Zo dan... gaat over en weer hier! Ik weet niet wie de waarheid spreekt, snap er zelf geen donder meer van, maar blijkt wel dat het niet allemaal even gezellig is daar op stal.

Nou dat is wel makkelijk opte lossen hoor,aangezien zwaantje geen Rianne Bosman heet :+
Dus achja trek daar je conclusies maar uit:)

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:00

Beesje moet snel opknappen van de kreupelheid en naar iemand toe die hem leiding kan geven en die hem heel intensief rijd.
Dit paard is gewoon gewend veel en vaak te rijden ,alles wat iedereen zegt van jullie stal duid hier op.Is ook gewoon verveling.
Misschien in de toekomst goed sportpaard?!als er medisch niks ergs aan de hand is,wat ik betwijfel.
En er is niet zo fijngevoelig als een paard,hij voelt echt wel de stress en ergenissen van iedereen,hij wordt tenslotte als heel erg lastig gezien.
Als mensen hun paard gaan halen bij jullie op stal en zich steeds ergeren aan hem of hem misschien wegjagen of lelijk tegen hem doen ,word hij ook niet vrolijk van.
Arm dier vind ik het maar.
Ik zou hem plaatsen bij iemand die hem apart kan zetten ,en hem hiernaast rijd ,maar te koop zetten ,denk niet dat iemand dit arma paard gaat kopen.
Hoop het uiteraard voor het paard wel.
Sterkte

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:15

Paard2009 schreef:
Beesje moet snel opknappen van de kreupelheid en naar iemand toe die hem leiding kan geven en die hem heel intensief rijd.
Dit paard is gewoon gewend veel en vaak te rijden ,alles wat iedereen zegt van jullie stal duid hier op.Is ook gewoon verveling.
Misschien in de toekomst goed sportpaard?!als er medisch niks ergs aan de hand is,wat ik betwijfel.
En er is niet zo fijngevoelig als een paard,hij voelt echt wel de stress en ergenissen van iedereen,hij wordt tenslotte als heel erg lastig gezien.
Als mensen hun paard gaan halen bij jullie op stal en zich steeds ergeren aan hem of hem misschien wegjagen of lelijk tegen hem doen ,word hij ook niet vrolijk van.
Ik zou hem plaatsen bij iemand die hem apart kan zetten ,en hem hiernaast rijd ,maar te koop zetten ,denk niet dat iemand dit arma paard gaat kopen.
Sterkte

nou kreupelheid valt ook wel mee,hij loopt gewoon gevoelig..

en verder wat ik weet ,doet iedereen normaal tegen hem op stal...
ik denk dat mijn oudje nog erger is als Amadeus tegen over die andere paarden hoorden ik al vanavond..dus zo zie je maar elke gek heeft ze gebrek :+

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:16

ik jaag het paard niet weg hoor.. ik pak hem netjes net als ieder ander paard aan het halster en zorg dat ze uit de buurt zijn als ik mijn paardwil pakken :)

nu trek ik me volledig terug uit het topic,,, want ik vindt hier de oplossing niet hoe dit aan te pakken en het schept alleen maar een verkeerd beeld over mij :)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:25

[quote="Paard2009"]Beesje moet snel opknappen van de kreupelheid en naar iemand toe die hem leiding kan geven en die hem heel intensief rijd.
Sterkte[/quote]

Sluit ik me volledig bij aan.
En Yommie, lees je eigen stukken nog eens door.,....je spreekt jezelf steeds vaker tegen..
Tatjana, succes daarzo (en dat meen ik oprecht).
Ik trekt me ook terug.
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 02-09-09 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:31

Ja hoor OKHannes ,ik heb ook 2 persoonlijkheden..zullen we het daar maar bij laten:P

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:34

Yommie, succes met om je heen slaan. :evaw:

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:36

OKHannes schreef:
Yommie, succes met om je heen slaan. :evaw:

haha ik sla nooit ,ik ben heel lief :+

als ik slaap 8-)

wat bedoel je hier eigelijk mee in je profiel?

"Ik heb oogkleppen als t me uitkomt."

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:43

Wat ik, na het doorworstelen van het gehele topic, niet snap... is hoe het nu met de rechtzaak staat.

Waarom is Amadeus nou te koop gezet, gaat het echt nog ZO lang duren met die rechtzaak dat het niet houdbaar is?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:45

Nakisha schreef:
Wat ik, na het doorworstelen van het gehele topic, niet snap... is hoe het nu met de rechtzaak staat.

Waarom is Amadeus nou te koop gezet, gaat het echt nog ZO lang duren met die rechtzaak dat het niet houdbaar is?

ik moet bewijzen dat hij voor dat ik hem kocht weefde...dan is advocaat 1 op vakantie...dan gaat nr 2 ,en ben je weer 2 maanden verder:P

plus dat ik liever heb dat ik dan maar verlies heb ,maar wel naar een goed nieuw huis gaat..
hier trouwens een foto van hem ,
deze zijn gemaakt afgelopen donderdag met tat_jana

http://img513.imageshack.us/img513/1065/amadeusz.jpg

http://img268.imageshack.us/img268/7320/amadeus2.jpg

http://img136.imageshack.us/img136/4838/amadeus3.jpg

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:49

Prachtig dier verder... jammer van het weven en de knieeen.
Maar nu het weven is afgelopen (begreep ik dat goed?) wil je hem sowieso zelf niet houden? De omgeving acht je niet geschikt voor hem, begreep ik?

Succes ermee, wat een projectje...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 23:52

Nakisha schreef:
Prachtig dier verder... jammer van het weven en de knieeen.
Maar nu het weven is afgelopen (begreep ik dat goed?) wil je hem sowieso zelf niet houden? De omgeving acht je niet geschikt voor hem, begreep ik?

Succes ermee, wat een projectje...

Verdwenen is het niet ,want als mijn andere paard nog buiten staat vind hij dat niet grappig..en hij gaat dus onrustig lopen doen,en probeert te weven..alleen met een weefrek word het wel wat moeilijker voor hem :+

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:52

Yommie, geef je groot gelijk dat je hem doorverkoopt. Ik vind hem op deze foto's wel te mager overkomen. En vind het knap dat je je eigen gelijk aan de kant zet om dit paard een betere plek te geven. Wie er dan ook schuldig aan is.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 09:37

caesar hij is idd wel wat te mager :j dat zal niemand ontkennen.
helaas was hij dat al wel dat hij aankwam en hij krijgt tocht echt meer te eten als wat ie daar kreeg ( lees 1 plakje hooi en een zooi krachtvoer :j ) hier krijgt hij behoorlijk wat hooi en ook een bult krachtvoer ( wel iets minder om dat die hoeveelheid van hun gewoon ongezond was :j ) dus je zou haast zeggen dat ie wel zou moeten aankomen :j.
maar het is gewoon een stressertje en ja als jij continu in beweging bent kun je eten tot je een ons weegt haha.

ag jaah ik had me voorgenomen niet meer te reageren maar ik ben weer even afgekoeld na mijn nachtrust haha.

en ik hoop gewoon voor onze grote vriend dat hij snel wat aankomt en weer goed gaat lopen dan heeft hij een dikke kans op een nieuw baasje :j

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 12:14

Caesar schreef:
Yommie, geef je groot gelijk dat je hem doorverkoopt. Ik vind hem op deze foto's wel te mager overkomen. En vind het knap dat je je eigen gelijk aan de kant zet om dit paard een betere plek te geven. Wie er dan ook schuldig aan is.

Ach het is ook een deel mijn eige schuld,maarja dat kan ik niet meer terug draaien,en alleen maar hopen dat het weer goed komt met amadeus,en dat hij weer een plekkie vind waar die weer net als vroeger was,braaf kwa karakter etc