Dan kan ie er nog zo knap uit zien, als hij echt een beperking heeft, zit je daar natuurlijk ook niet op te wachten. Hoe rot ook... dan moet je keuzes maken.
Wat zonde Robijntje. En spannend om wat anders te zoeken. Zag het al voorbij komen in ander topic. Mijn nieuwe vondst wordt morgen gekeurd. Vind mega spannend
7 was ie. Hij had een infectie bij het keuren dat wisten we ook. Dus onder behoud van helemaal goed worden mee genomen. Verkoopster heeft het prima opgelost
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Zelf heb ik een pre gekocht via een vriend uit Spanje. Hij heeft zelf een website met verkooppaarden (paarden zijn niet van hemzelf, op 1 na en precies die kocht ik ). Een vriendin van me vond ook een paard via hem.
Het aanbod wisselt wel enorm. Eens kijken of ik de site kan vinden.
Wat een geweldige foto´s, heb knappe paarden en een hele mooie track gezien. Verder niet echt bij, wij zijn de afgelopen dagen druk geweest. Afgelopen zondag heb ik een schrik training met Helina gehad.. Van te voren had ik het idee dat het wel heel spannend kon worden en had zelfs mijn laarzen met stalen neuzen aangetrokken . Nou ze keek er amper naar, was echt super braaf . Als het de volgende keer is dan hoop ik mee te kunnen doen op de andere nieuwe aanwinst
Vanmorgen heb ik nog 2 uur gewerkt en daarna de laptop afgesloten en nu ben ik 3 weken vrij .
Aanstaande woensdag heb ik een grondwerk les met helina, ik had een oproepje op een facebook pagina gezet en kreeg onwijs veel reacties. Er komt nu iemand die een opleiding heeft gedaan voor grondwerk en die ook ruitercoach is (dat is kennelijk ook helemaal nieuw, ik had er nog nooit van gehoord). Ik ben echt heel erg benieuwd.
Morgen gaan we achter bezig, de rij klinkers naast de stal moeten eruit en dat stuk moet afgegraven worden.
Ik had nog wat offertes opgevraagd voor zand maar ivm de bouwvak lukte dat niet, ze komen er na de bouwvak op terug.
Idifix
Geplaatst: 03-08-21 10:08
Ik heb een vraagje, onze stal is geplaatst op betondek maar de weide is licht hellend naar de stal toe. De paarden staan nog niet aan huis zijn nog dingetjes in orde aan het brengen maar nu zag ik dus dat er water door de stallen gelopen is.
Zowiezo was ik van plan nog een dek voor de stal aan te leggen maar wat zou nu het best zijn of een mogelijke oplossing voor het water? Is nl niet de bedoeling dat paardjes met natte voeten in de stal staan ☹️
Je kunt bij de overgang beton/gras een grintstrook aanbrengen (rooster met grind instrooien), maar dat helpt niet tegen de (heftige) regenval als die recht op de ingang van de stallen staat en op het beton valt. Dan zou je voor de ingang van de stallen een goot moeten maken met afvoer naar een put of sloot. Óf -als je stallen hoog genoeg zijn- een 2e laag beton in de stallen aanbrengen wat afloopt naar de ingang en dan alsnog een goot om het af te voeren.
Prairy
Geplaatst: 03-08-21 12:03
Instant vriendjes
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.