superpony schreef:En we hebben hier nog steeds discussies over een leuke zoutblokken bar. Ik wil een dakje, maar mijn man vindt dat een beetje te spannend. Die is bang dat ze er toch langs gaan en zich beschadigen. Maar zonder dakje vindt hij ook niks ivm smelten.
Ik wil ze niet onder het afdak waar ze schuilen, want dan wordt het gebruikt om te schuren.
Had nieuwe blokhouders, maar misschien toch iets anders zoeken, zoals die emmertjes waar ze in rond kunnen draaien.
Wij gaan een zoutbar maken met een lap rubber half over de blokken heen. Zo blijven ze zo goed als droog maar kunnen de paarden er toch nog bij (desnoods duwen ze het rubber aan de kant).
Je zou eventueel een lage en smalle takkenwal voor de zoutbar kunnen zetten als je de blokken op shetlanderhoogte hangt, varkens hebben een iets kortere nek dan shetlanders als het goed is dus dan kunnen die er in ieder geval niet bij
ben je gelijk een paar van je takken kwijt.
Wow Ir111 wat heerlijk zeg! Echt mooi geworden. Loterij gewonnen soms??
Grappig ook dat je voor ons buiten in de hagel staat te filmen terwijl je paarden onder hun geïsoleerde dak staan te schranzen