Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:59

Hij deed het blijkbaar wel... niemand had mij even verteld over een startonderbreker. Daar zei die gast op youtube niks over hahaha. Mijn man was ineens zo helder om daar aan te denken :D. De kraan staat nu een stukje verder en de geul van de drainage is dicht dus dat is fijn. Nu kan ik een andere paddock maken voor de paarden.

De kraan is niet van onszelf. Al het materieel dat hier nog staat is van mijn man zijn werkgever. Ik had toestemming van zijn baas om er mijn plan mee te trekken dus dan durf ik dat wel :-). Als het ooit nog droog wordt gaan ze verder met de werkzaamheden van de bak.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:38

@dais: mooi dat je het mag gebruiken en ook gewoon doet +:)+

Net terug van een ritje. Boon begon sloom, maar ik voelde al wel dat er 'iets' zat te komen :) Nadat ik een 'enge' boomstronk voorbij was en zei dat ze zich niet aan moest stellen, kreeg ik 5 mtr verder een vette bok om de oren en was ze verder wat vlotter maar wel braaf :)

Overigens hier nog steeds zon {:}

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 14:21

Chasey, wachten jullie op het kadaster? Hoe is de aanvraag gedaan?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 14:25

Paarden met een serre :D schuinstaande verlengd.
Nu 3 bij 6 meter overdekt.
Het diepste stuk komt vlas te liggen en voorin de hooinetten. Overal komen rubber matten en achterin vlas met een balk ervoor om het tegen te houden

Afbeelding

Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 14:37

Dat gaan ze vast fijn vinden!

Ik geloof dat er hier ook mensen zijn met een benzine grondboor toch? Welke hebben jullie qua merk/type en bevalt die goed?

Mijn man is de handgrondboor zat :+ . En aangezien er straks ook nog zo'n 780 stuks plantgoed moeten worden geplaatst en ook nog aardig wat paaltjes te gaan... Misschien toch maar investeren in een benzinegrondboor :+ . We hebben verder wat dingen van Stihl, maar hun grondboor is wel heul erg aan de prijs. Zag met snelle zoektocht ook al weer opties van rond de €150 ~ €300, maar zijn ze dan ook echt afdoende? Anders is het nog duur...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 14:50

@marlies; als je verwacht hem de komende jaren nog vaak te gebruiken is het investering wel waard, maar als je het kunt kombineren tot 2 a 3x dan is huren misschien een goedkopere oplossing.

@belle_boef: dat is een mooie schuilstal geworden.

Net een wandeltje met Peps gedaan. Hij had niet veel zin en wilde alleen gras eten

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:49

Mooi belle_boef!

Wij hebben een kibani. Doet wat hij moet doen maar ik mag hem van mijn man niet adverteren als een goed merk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:51

Wij hebben dezelfde denk ik. Werkt prima.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:37

Maartje_M schreef:
Mooi belle_boef!

Wij hebben een kibani. Doet wat hij moet doen maar ik mag hem van mijn man niet adverteren als een goed merk :')

:') :')

Zolang ie maar doet wat ie moet doen haha!

Robijntjah schreef:
Wij hebben dezelfde denk ik. Werkt prima.

Ok top! Neem ik die even mee.

Mijn man kwam met deze, ook wat reviews op van "paardenmeisjes" die er ook tevreden (genoeg) mee zijn. Hoef er ook geen commerciële projecten mee te doen ofzo, maar wel heel fijn als we dan makkelijker paaltjes kunnen plaatsen. En straks al het plantgoed... En zal komende jaren nog wel veel meer geplaatst en geplant worden, dus dan is huren ook niet echt handig.
https://www.bol.com/nl/p/timberpro-gron ... oductTitle

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 16:52

Daar hebben wij hem ook voor. Paaltjes en plantjes

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:02

Wij hebben een Stihl, heel tevreden mee maar soms toch nog moeilijk te hanteren als er veel stenen of boomwortels in de weg zitten. Hebben er ook een voor achterop de trekker, die boort makkelijk door alles heen. Maar dan moet je er wel met de trekker bij kunnen :+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:29

Wij hebben een Maruyama. Al een dikke 5 jaar in gebruik en zeer tevreden van. Al ontelbare gaten mee gemaakt.
Recent voor de 1e keer onderhoud gehad. Net nieuwe boor moeten aanschaffen. (200EURO)
https://www.vandyck.be/d/91/grondbewerk ... &mo=2&c=32
Daarvoor eentje van vancraenenbroek, maar die gaf na intensief werk toch de geest...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:27

Belle boef, wat gaaf die serre voor de paarden, zullen ze vast erg blij mee zijn :D

Verder geen ervaring met grondboren

Vandaag de mini voor ‘straf’ op stal gezet, gisteren ging de mini weer eens onder de draad door, waarna de shet DOOR de draad erachteraan is gegaan _-:(
Vanmorgen dus maar even draad/ isolatoren weer gemaakt en strak gespannen, nieuwe batterij in het stroomapparaat, had ze toen ik ging in de paddock gezet, stap in de auto en gaat dat monster weer onder de draad door :roll: dus maar weer terug, pony gepakt en op stal gezet, aangezien de shet er anders weer achteraan gaat en de pony straks hoefbevangen staat (is nog erg rijk gras) pfff stond op het punt hem op marktplaats te zetten, rotbeesten :') _O-
M’n paard blijft als een debiel achter een draadje wat op 30 cm hoogte hangt dus ben niet bepaald gewend aan uitbrekers :=

M’n paard op de voerplek in de paddock achter het lage draadje :Y)
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:31

Iemand misschien tips voor uitbrekende pony's?
Net ging hij weer 2x dus staat weer op stal. Hij is bedoeld als gezelschap maar op deze manier heeft die hele pony dus geen doel -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:32

Aluminium folie. Dan maar een flinke klap stroom voelen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:40

Had al ijzerdraad door de manen gevlochten := Maar dat hielp dus niet ..
Waar kan ik de folie het beste doen?

Ja beter een klap stroom dan de hele winter op stal, pony is al kogelrond door zn ontsnappingen steeds en heb echt geen zin in een HB pony dus het is OF hij blijft in de paddock of hij gaat dan maar op stal ..

Edit: Mn vriend heeft ook nog een tip voor weer meer stroom op het apparaat te krijgen dus ga dat + de alu-folie maar eerst proberen! :)

Sorry voor m'n frustratie maar kan daar echt slecht tegen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:01

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:07

Top, dankjewel voor de tip :)
Ik ga zo je topic bekijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:08

graag gedaan. Ben blij dat wij van de uitbrekers af zijn _O-

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:20

Dat snap ik, mijn paard is in alles echt een droompaard dus ben hier ook echt niet van gediend :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:36

Ik ben blij dat ik de paddock uitbreekproof heb voor Peppy. Zeker nu de PP dicht is kan hij niet bij de wei komen. Als die straks weer open gaat zal ik -denk ik- een extra draadje moeten spannen en dagelijks de stroom er weer op zetten (staat er nu dus ook gewoon niet op).

Aan de indruk op stal te zien heeft ie vannacht eindelijk in de houtkrul gelegen (én gebruikt hem volop als wc ;( )

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:49

uitbrekers, pfff die hebben we hier gelukkig ook niet, dus geen tips, sorry

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:10

Ik heb ook zo’n Houdini, weet nog steeds niet hoe of waar hij weg geraakte maar ik heb gewoon een sterkere weideklok gekocht op accu, een grote autobatterij er aan gekoppeld en normaal als meneer aan de stroomdraad kwam schudde hij een keer als wilde hij zeggen ‘hé das vervelend’ en nu heeft hij het nog 1 keer geprobeerd en hij vloog zowaar 20m achteruit. Heb het hem niet meer zien doen en hij is ook niet meer uitgebroken so far. Hij is nu 4 en was al zo’n ontsnapper vanaf dat hij 1 jaar was dus ik was er ook helemaal klaar mee

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:33

Daarom hebben wij geen draad laag maar een plank hout. Niet goedkoop maar wel zekerheid op het niet uitbreken.
Gekmakend is het wel inderdaad :(:)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:38

Hier gelukkig ook niet, ze blijven ook braaf achter hun draadje staan als er geen stroom op staat. Maar gaan dan wel steeds verder tegen het draad duwen om grasjes te eten :') Dus uiteindelijk zijn m'n draden 2x zo lang _O- En toen de laatste mini hier net kwam, had ie ook weinig respect voor het draad.. dus ook aan de gang gegaan met alufolie := Ziet er te grappig uit :') Tot ze een klap krijgen... maar het was ook voor z'n eigen veiligheid, want Kevin had 'm afgemaakt :(:) Kom niet bij z'n merrie :oo

Ze hebben bij ons afgelopen zaterdag de bak afgewerkt. Ohh wat ben ik daar blij mee! :oo Even vanuit alle hoeken :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De paddock ernaast is ook gekeerd :):)

Afbeelding

Tamme staat daar nu, en die is er héél blij mee.. eerste wat ie deed toen ik hem erin zette was rollen, tweede was een volle hap zand nemen..... _-:(

Afbeelding

En de andere paddock is ook gekeerd +:)+ Staat nu Jay en Dije samen apart op :P En dit wordt verdeeld in 3 paddocks straks, dat worden de uitlopen voor bij de stallen.

Afbeelding

En deze paddock hebben we een tijdje geleden natuurlijk laten keren, dus nu hebben we overal mooi zand :+:

Afbeelding

En de paarden zijn er zo blij mee, zo mooi om te zien <3
Gisteravond gelijk gebruik gemaakt van de bak :D Wat heerlijk is dat zeg!!

Afbeelding

Afbeelding