Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Robijntjah schreef:Hier ook 2 gravers, zou het dan toch het ras zijn?
Die van mij doen het beide uit ongeduld, als voer pakken te lang duurt ofzo
Ook al zo'n heerlijk gestructureerd en opgeruimd plaatje zeg, zo zinkt de moed me wel een beetje in de schoenen om bij ons straks een begin te maken
) is helaas ook énorm fan van (grote) gaten graven om er lekker in te gaan liggen rollen.
Libera schreef:Nou, hier word het de eerste weken juist niet meer droog... bah
Jes schreef:Hier 3 westfalen maar geen gravers gelukkig.
Nou komen ze ook nooit in de bak zonder te werken.

Dus nu onze voorwaarden op een rijtje krijgen en met de verkoper rond de tafel.. Té spannend dit!! Maar nu heb ik gelijk een vraag voor jullie, of misschien meerdere haha, maar sowieso deze: we moeten nog bodemonderzoek uit laten voeren, hoe zouden jullie dat op laten nemen in de voorlopige koopovereenkomst? En hebben jullie wellicht ervaring met bedrijven die dit uitvoeren (regio: west-Noord-Brabant).
Maar uiteindelijk willen we die schuur verkopen/plat, om daar een buitenbak en nog wat meer weiland/paddocks aan te leggen... hoe zouden jullie dat opnemen in de overeenkomst? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
We zijn er nog langggg niet, maar dit is een stap in de goeie richting 
Maarja, wat zet je dan als maxtijd? En welke evt. regels stel je er voor op? Ons huis komt midden tussen de landerijen te liggen, de boeren die dat land bewerken, zullen veel van hun trekkers e.d. in die schuur kwijt willen.. begrijpelijk natuurlijk, staat alles mooi in de buurt!
Maar uiteindelijk moet 't wel een keer ophouden ja
En daarom wil ik 't wel goed in het contract op laten nemen..

Lynn_Nikita schreef:Goede tips wat betreft de schuur van Utopia. Ik zou allereerst kijken voor een eigen toegangsweg dat je er geen last van hebt, op papier zetten dat die via hun verzekerd is, niet alleen opstal maar ook het gebouw zelf. Termijn ook vastleggen, kan best dat je het nu niet erg vind maar straks toch graag die schuur weg wilt of zelf wilt gebruiken en dan zit je vast aan hun
Hebben hun geen voorstel hoe ze het graag wilden zien?