Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:04

Die van mij heeft het nog nooit eerder gedaan en nu in nog geen 12 uur een gat waar je bang van wordt. Ik zou de shet erin kunnen stoppen en het gat weer dicht kunnen gooien

Nou nee, hij doet het soms als er iets engs is bv een tractor met gierton in de wei, da weet hij niet wat hij moet en gaat graven en rollen, maar zo`n gat?
Ik hoop toch dat dit eenmalig is want ik ben wel even bezig om die dicht te krijgen

ClaudiaHS

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 16:14

Melle graaft ook gaten en dan gaat hij er in rollen.
In de paddock en op de track moet hij lekker zelf weten maar in de wei vind ik het minder grappig.

Manman er komt gewoon de eerste tijd geen regen.
Zo gaat er toch nooit een keer gras groeien :(

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:09

Maar wel zon. Kunnen we dalijk weer hooi maaien ipv gras :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 17:54

Robijntjah schreef:
Hier ook 2 gravers, zou het dan toch het ras zijn?
Die van mij doen het beide uit ongeduld, als voer pakken te lang duurt ofzo :+

Ook al zo'n heerlijk gestructureerd en opgeruimd plaatje zeg, zo zinkt de moed me wel een beetje in de schoenen om bij ons straks een begin te maken _O-

Moet je gewoon even weer in mijn topic kijken, dan valt het vast weer met meer mee :+ :D

Maar wel bizar dat peerdie zo'n enorm gat heeft gegraven zeg!
Mijn Westfaal (tja, Duits ras he, daar ga je al :+ ) is helaas ook énorm fan van (grote) gaten graven om er lekker in te gaan liggen rollen.

Beetje regen voor het gras zou wel mooi zijn ja -O-
Zag het na de vorige buien goed groeien maar langer achter elkaar droog schiet het weer niet op.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:29

Nou, hier word het de eerste weken juist niet meer droog... bah

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:29

Hier 3 westfalen maar geen gravers gelukkig.
Nou komen ze ook nooit in de bak zonder te werken.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:32

Libera schreef:
Nou, hier word het de eerste weken juist niet meer droog... bah

Dat is dan gelijk weer het andere uiterste -O-

Jes schreef:
Hier 3 westfalen maar geen gravers gelukkig.
Nou komen ze ook nooit in de bak zonder te werken.

Oh leuk! Die van mij maakt de gaten ook gewoon op de wei en op de track...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:26

Weer terug van middag bezichtigen en veel om over na te denken. Teveel eigenlijk......

Snap alleen niet dat huizen soms als broodjes gaan, maar goed....Dat is de markt en je moet keuzes maken.

Onze quarter hengst kon ook graven als een gek. Hij was eigenlijk al geruind toen we hem naast de andere zette, waaronder dus een merrie. Meneer was niet gewend veel buiten te lopen, dus die begon te graven naare en warmer land als het regende......Waren ook toen nog gewone paddocks en geen beschutting etc.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:08

Hier ook een graver gehad, ook een Spanjaard! :')
Maar zulke enorme gaten zijn niet grappig meer...

Hier trouwens wel goed en leuk nieuws! Ons bod is geaccepteerd!!! :oo :oo Dus nu onze voorwaarden op een rijtje krijgen en met de verkoper rond de tafel.. Té spannend dit!! Maar nu heb ik gelijk een vraag voor jullie, of misschien meerdere haha, maar sowieso deze: we moeten nog bodemonderzoek uit laten voeren, hoe zouden jullie dat op laten nemen in de voorlopige koopovereenkomst? En hebben jullie wellicht ervaring met bedrijven die dit uitvoeren (regio: west-Noord-Brabant).
En nog weer wat anders.. ze willen een schuur, die wij niet gaan gebruiken, blijven gebruiken... maakt mij niet zoveel uit, want in het begin zijn we toch voornamelijk bezig met de stallen, weiland, binnenbak, paddock en roundpen maken.. oja, en het huis :') Maar uiteindelijk willen we die schuur verkopen/plat, om daar een buitenbak en nog wat meer weiland/paddocks aan te leggen... hoe zouden jullie dat opnemen in de overeenkomst? Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:17

Ik stuur je een PB utopia!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:18

Vielen de huizen tegen Superpony?

Gefeliciteerd utopia

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:23

Gefeliciteerd!
Wij hadden in het voorlopig koopcontract als voorwaarde dat de bouwvergunning geaccepteerd zou worden.

Qua schuur, is het voor hun ook voor een bepaalde tijd (bijvoorbeeld tot zij ook goed en wel verhuisd zijn?)
En hoe is de toegang tot die schuur, komen ze steeds langs je huis?
Ik zou er een maxtijd in het contract laten opnemen voor je het weet zit je er anders 10 jaar aan vast.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:40

Thanks Claudia!

En bedankt voor de felicitaties! :D We zijn er nog langggg niet, maar dit is een stap in de goeie richting :):)

Ik denk dat ze best vaak langs het huis moeten rijden om van/naar de schuur te rijden.. maar op zich is het erf groot genoeg. In eerste instantie heb ik het ook zelf voorgesteld, voor het komende jaar ofzo.. maar nu beginnen ze zelf over járen.... en daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in :') Maarja, wat zet je dan als maxtijd? En welke evt. regels stel je er voor op? Ons huis komt midden tussen de landerijen te liggen, de boeren die dat land bewerken, zullen veel van hun trekkers e.d. in die schuur kwijt willen.. begrijpelijk natuurlijk, staat alles mooi in de buurt!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:47

@ Utopia, Proficiat!
Kun je niet laten opnemen dat je begint met een jaarcontract en daarna onbepaalde tijd met voor beide partijen maandelijks opzegbaar oid? Ik roep maar wat hoor, ik heb totaal geen verstand van die dingen, maar dat geeft misschien wel de vrijheid dat je er op ieder moment vanaf kunt?
Misschien 'openingstijden', voorwaarden aan wat er in opgeslagen mag worden (denk aan grondverontreiniging), mogen ze er machines afspuiten (waar gaat dat vuil naartoe)
Laatst bijgewerkt door Fangio op 12-04-19 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:48

Ik zou dat niet doen, ook niet voor tijdelijk. Als je niet uitkijkt kom je er niet meer vanaf. Maar goed ik ben erg gesteld op mijn privacy ;)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:50

JudithO schreef:
Ik zou dat niet doen, ook niet voor tijdelijk. Als je niet uitkijkt kom je er niet meer vanaf. Maar goed ik ben erg gesteld op mijn privacy ;)

Dit dus ^

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:10

Oh da's ook een goeie inderdaad Fangio, bepalen wat erin opgeslagen mag worden! Thanks!

Wij ook hoor.. maar het was vanaf het begin al duidelijk dat zij erg gesteld zijn op de schuur, wij gaan 'm de komende jaren toch niet gebruiken: veel te groot voor ons, en uiteindelijk willen we hem afbreken.. wij gaan die boeren toch ook nodig hebben, en al hun land ligt om het huis heen.. vinden wij niet erg, want het is een omgeving waar we ons graag in bevinden.. dus tja, als ik ze kan helpen, met iets wat voor ons 0 moeite kost, vind ik dat wel prima.. Zij zullen zich niet bemoeien met mijn paarden, ik niet met hun manier van land bewerken.. dikke prima :D Maar uiteindelijk moet 't wel een keer ophouden ja :D :') En daarom wil ik 't wel goed in het contract op laten nemen..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:36

Kunnen die boeren niet een andere weg aanleggen zodat ze niet zo dicht bij jou langs hoeven? Dan gewoon de schuur verhuren. Jij geld en ze niet op je erf en zij blij? Wellicht heb je loonwerk voor ze, of moet je mest kwijt, altijd handig die boeren

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:17

Ja er ligt wel een ander pad inderdaad! Misschien kunnen we die wat meer begaanbaar maken, goed idee! <<)
En precies, we zullen ze nodig hebben, ook voor hooi enzo. Mest konden we bij een boer in de buurt kwijt, had ie al gezegd! Hij heeft nu ook machines staan in desbetreffende schuur.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:25

Zou ook even kijken hoe dat zit met verzekeringen etc., stel schuur vliegt in de fik, wie betaald voor wat? Of als er wat gestolen word? Wie doet het onderhoud aan de schuur? En inderdaad beter om gewoon maandelijkse of jaarlijkse huur te rekenen en gewoon te betalen voor hun diensten als je ze nodig hebt. Dan blijft alles eerlijk en krijg je geen scheve gezichtjes ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:48

Lynn, het ene huis viel me ietsjes tegen, maar viel verder goed in de smaak. Het andere huis viel tegen en wordt hem sowieso niet. Nadeel is wel dat het ene huis erg in trek is en je onder druk komt om te beslissen.....

Utopia, Gefeliciteerd!!

Ik zou ook kijken of je het meer apart kan krijgen dmv een eigen pad en daar goede afspraken over maken. Een goede buur, zeker met boeren is fijn, maar er wordt zo snel misbruik van gemaakt. En mensen zijn soms niet zo oplettend met dieren.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:28

Gefeliciteerd Utopia!
Ben wel benieuwd waar het huis ligt :D
Ik zou inderdaad ook een contract opstellen met een maandelijkse opzegtermijn!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:27

Goede tips wat betreft de schuur van Utopia. Ik zou allereerst kijken voor een eigen toegangsweg dat je er geen last van hebt, op papier zetten dat die via hun verzekerd is, niet alleen opstal maar ook het gebouw zelf. Termijn ook vastleggen, kan best dat je het nu niet erg vind maar straks toch graag die schuur weg wilt of zelf wilt gebruiken en dan zit je vast aan hun
Hebben hun geen voorstel hoe ze het graag wilden zien?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 12:52

Lynn_Nikita schreef:
Goede tips wat betreft de schuur van Utopia. Ik zou allereerst kijken voor een eigen toegangsweg dat je er geen last van hebt, op papier zetten dat die via hun verzekerd is, niet alleen opstal maar ook het gebouw zelf. Termijn ook vastleggen, kan best dat je het nu niet erg vind maar straks toch graag die schuur weg wilt of zelf wilt gebruiken en dan zit je vast aan hun
Hebben hun geen voorstel hoe ze het graag wilden zien?

Even opletten met verzekering.. je zult de schuur zelf verzekerd moeten houden want alleen de eigenaar kan verzekeren!
Ik zou werken met een huurcontract. Alles op papier zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is en je er ook netjes een einde aan kan maken als je de schuur zelf wil gebruiken.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:21

Vraagje...

Zijn er hier mensen die hun eigen mestonderzoek doen? Met meerdere paarden lijkt het mij dat het uit kan, financieel gezien, om mijn eigen microscoop etc. aan te schaffen?

Dan kan ik ook gelijk zien of er resistentie in mijn kudde aanwezig is. Zag dat ik voor $200 al een hele mooie microscoop kan krijgen en de rest van de spulletjes zijn ook niet heel duur...