Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:12

Dat laagje zand komt vanzelf over die stenen heen :')

Wij hebben ook zo’n pompje om iets leeg te pompen als er te veel water staat. Super fijn! Op het diepste punt zetten en bijna alles is weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:14

Psssst even iets showen.

Jaaaaren geen dressuur gereden en nu dit: Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:23

Ik reageerde net al in het andere topic dat we dit niet vaak zien van jou :+ fijn beeld!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:44

@ Maartje: Mijn verharding is ook deels ongelijk. Mijn paarden hebben daar geen moeite mee omdat het 'groot' is en stomp. Op bijvoorbeeld kiezelstenen op een harde ondergrond lopen ze niet graag, maar kasseien gaat prima.
@ Robijntje, ziet er mooi uit. In je eigen bak? <3
@ Tarzan, mooie foto zo in een zonnestraaltje
@ Karin DB, gewoon doen als het goed voelt, als er inderdaad weinig beschutting is denk ik niet eens dat 100 gr zoveel te warm gaat zijn.
@ Humpiedumpie, hier ook een sneeuwschep voor het getegelde deel, werkt prima zat, al krijg je het er ook niet perfect schoon mee.

Hier al net als bij Daisy dikke ellende en blubber tot de koten. Snachts gaan ze dan ook gewoon op stal om op te drogen en lekker te kunnen liggen. Overdag staan ze in de paddock, maar met dit weer staan ze dus 99% van de tijd met z'n tweeen in de schuilstal van 3x3 :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:51

Dat ongelijke maak ik me niet zo’n zorgen om ook, rondom de hooinetten rennen ze toch niet, dus ik verwacht daar niet heel veel problemen. Bovendien is de paddock ook wat glooiend en ongelijk en her en der een kuil, goed voor de coördinatie zeggen we dan :+
Ik weet alleen niet zo goed of het glad wordt. Maar volgens mij valt dat ook wel mee

Wat een ellende dat het bij jullie allemaal al zo nat is zeg...

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:55

Paarden met ijzers durven er soms wat op te glijden bij nattigheid, mijne staan zonder dus geen last van. Rondom de hooinetten zal dat ook voor paarden met ijzers wel meevallen denk ik.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:03

Ik heb ze nu allemaal zonder staan, maar misschien dat cheetah er toch weer op komt... even met de smid overleggen

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:41

Ik heb geen bal verstand van dressuur, maar ik vind het wel een leuke foto :)

De steentjes lijken me met ijzers niet heel fijn, maar ik heb geen idee hoe glad ze in het echt zijn.
Zonder ijzers is het denk ik wel te doen.

Hier kwam de regen vandaag pas later op de dag, gelukkig! Want er kwam ineens heel veel. Heb de paardjes dan ook op tijd op stal gezet. Want ze hadden al snel genoeg van de regen, grond was ook in korte tijd erg nat.
Maar voor de regen nog wel fijn met Marloes een buitenrit gemaakt :)

Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:44

Goed warm aangekleed. Koude wind vandaag hè!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:49

Ja, de wind was fris!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:11

Heerlijke foto's Chasey <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:02

Heerlijke foto’s chasey!
Hier hebben ze vandaag nog eens lekker tot half 7 buiten kunnen staan, begon pas tegen half 8 te regenen, heerlijk <3

Onder het hooi zou ik die bestrating wel aandurven, zolang je ze een beetje gelijk legt en eventueel wat zand erover ofzo? (Heel dun bedoel ik dan)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:07

Denk dat we de stenen gewoon gaan proberen. Ooit. Als we weer tijd hebben :+ Ergste geval gaan ze er weer uit

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:33

Dankjewel :) Het was ook heel mooi om zo samen op pad te gaan.
Mocht iemand nog meer foto's willen zien: Chasey @ [ITP] Nick, een Haflinger van goud!

Ja de stenen kan je er altijd nog uithalen als het niets blijkt te zijn.
Ik merk hier dat Nick en Bliksem, ondanks de hooinetten, toch best wel veel hooi knoeien op de grond. Dat valt dan op het zand en dan krijgen ze alsnog veel zand binnen.
Ik zit ook te denken aan een verharding zodra alles definitief is ingedeeld. Het maïs is er al een tijdje af, maar de grond is nog steeds niet ingemeten. Als een paar keer achteraan geweest. Duurt lang...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 00:38

Chasey hopelijk komen ze snel inmeten. Bij ons heeft het een flinke tijd geduurd voordat het klaar was. Ze zijn meerdere keren komen meten (wat ongewoon is) omdat wij een erfgrens hadden die voor het laatst in de napoleontaanse tijd was gemeten. Iets met stenen die vroeger markeringen waren die niet meer te vinden waren en alles loopt scheef. Hopelijk valt het voor jullie mee!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 00:44

O jee. Ik hoop dat het hier wat sneller gaat.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 07:04

Wat een gedoe Marloes. Ik vind dat altijd zo bijzonder dat ze dat soort dingen pas ontdekken als iemand er naar vraagt :+

Hier wordt niet super veel geknoeid, maar het is wel het meest blubberige stukje nu omdat ze daar veel staan

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 07:55

Als je er gelijk wat zand op doet, helpt dat enorm tegen het glijden Maartje. En daarna houden ze het zelf meestal wel zo...
Hier op de verharding gebruik ik een sneeuwschuiver om er 1 hoop van te maken en dan schep ik het op met de mestboy. Werkt voor mij het prettigste.

Voor herhaling vatbaar Robijn?

Leuke foto’s weer Chasey.

Hier vanaf gistermiddag weer regen, vannacht ook veel en net weer forse bui. Hoop ze nog een tijdje op de wei te kunnen houden halve dagen maar wordt nu wel rap slecht.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:24

Gisteren de hele dag regen en gisteravond een wolkbreuk. De stallen blank, de schuur lekt op 12 plaatsen, het dak van ons huis lekt.

Op zulke momenten vraag ik aan mijn man of hij het nog leuk vindt 'op de buiten wonen' en hij zegt elke keer nog ja :D.

Gisteren wilde ik aan de slag met de kraan. Ik was er helemaal klaar voor.
Filmpje op youtube gezocht en daar ging ik hoor! Wat denk je? Start dat kreng toch niet.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 09:05

Hebben jullie zelf een kraan? Gaaf hoor Dais.

Met alles wat tegenzit vraag ik mij dat ook wel af. Maar we willen allebei nog echt niet terug naar minder ruimte. En nu met al die Corona gekte ben ik blij met jij eigen ruimte

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:24

gaaf hoor, in een kraan werken, zou ik ook wel eens willen doen.
Bestrating bij de paarden is eigenlijk een must, zeker waar ze gevoerd worden. of ik die stenen handig vind, ik zou liever klinkers of stoeptegels hebben maar beter iets dan niks met modder.

Enige nadeel is dat de hoeven sneller slijten omdat ze bij mij veel op de verharding staan. De shet wordt 1 keer per jaar bekapt en dan nog hoeft er eigenlijk niks vanaf

Zo voor de 2e week naar een natuurgebied waar ik vroeger gestald stond, heerlijk bos maar op vorige wee na, al 15 jaar niet meer geweest. Aan het bos wonen is heerlijk maar af en toe een ander bos en weer de weg moeten zoeken is ook leuk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:31

@dais: het zit je niet mee vandaag. Stallen blank en lekkend dak is wel héél vervelend ;(

Gisteravond was het in de paddock weer zo nat dat ik in het donker de pomp nog maar heb aan gezet.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:35

Dais_ schreef:
Gisteren de hele dag regen en gisteravond een wolkbreuk. De stallen blank, de schuur lekt op 12 plaatsen, het dak van ons huis lekt.

Op zulke momenten vraag ik aan mijn man of hij het nog leuk vindt 'op de buiten wonen' en hij zegt elke keer nog ja :D.

Gisteren wilde ik aan de slag met de kraan. Ik was er helemaal klaar voor.
Filmpje op youtube gezocht en daar ging ik hoor! Wat denk je? Start dat kreng toch niet.

Neee joh _O-
Dat is gemeen haha.

@Robijn, mooi plaatje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:11

DubbelDun schreef:
Hier niks miezer maar die flinke plens :)

Qua hoeven neem ik de gok niet dat het wel zal wennen. Ze heeft dunne zolen en kan erg ongelukkig/pijnlijk lopen als ze ook buiten geen schoenen aan heeft.

Begrijp ik goed hoor. Mijn oudje heeft ook dunne zolen, daarom zou ik het ook niet aandurven. Met mijn merrie zou ik het wel durven te proberen.

Oh Dais, wat een gedoe met al die lekkages.

Belle, ik ben ook erg blij dat ik heerlijk buitenaf zit en niet zoveel mee krijg van de corona-maatregelen.

Leuke foto Robijn!

Chasey ook mooie plaatjes! Hopelijk is het inmeten snel voor elkaar. Lastig als je dan afhankelijk bent van instanties die zo traag werken.

Bij mij wordt ook best veel geknoeid met hooi, maar er zit eigenlijk altijd zoveel hooi in de netten dat ze het hooi dat op de grond ligt niet opeten, daar gaan ze lekker in staan mesten en plassen :D . In mijn paddock heb ik helemaal geen verhard stuk, alleen maar zand.

Als het extreem nat wordt dan heb ik aan de paddock nog een soort inimini paddock op asfalt, waar ze kunnen staan.

Als ik de voorspellingen mag geloven word het in de loop van deze week iets stabieler en droger weer *\o/*

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:14

Ah oliebol Dais, dat is wel heel erg stom...