Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:10

Ohhh wat vreselijk die stilte. Heel veel sterkte.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:50

Y;( lynn

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:53

lynn sterkte :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:13

Hier mijn oudjes nog actief aan het zwemmen:Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik geniet ook heel bewust van ze, want ik weet dat het morgen afgelopen kan zijn....

Ik moet steeds aan jou denken, Lynn. Wat een gemis.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:15

Veel sterkte Lynn

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:06

Sure_lee schreef:
Met meer is altijd gezelliger natuurlijk. Maar alleen is ook wel te doen hoor. Volgens mij hebben iets van 10 mensen die ik ken zich op voor dezelfde tijd en datum opgegeven. Dus als je die nog kunt kiezen kun je altijd aanhaken als je dat zou willen.

Ga ik proberen. Ben bang dat ik zo zelf niemand kan optrommelen. ;-)

Mijn rijmaatje zou het super vinden denk ik, maar dat hebben we een paard te kort haha
Laatst bijgewerkt door kvulden op 15-09-16 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:09

Sterkte Lynn! Ook voor je kids.. Eerst de pony en nu de hond. Niet niks! :(:)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:23

Sterkt Lynn ik moest even terug lezen. Zwaar om je maatje te verliezen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:00

@lynn: heel veel sterkte, het verlies van je maatje en huisgenoot is heftig...

In het album een paar foto's van vandaag. De balklaag ligt er al in, vloerplaten zijn al grotendeels pas, moeten morgen definitief bevestigd worden. Tussen de balken is wat metselwerk toegevoegd. Het gaat nog steeds als een speer hier!
https://goo.gl/photos/Zvwc8tTg52MegR1t8
De eerste foto is sowieso wel een leuke overzichtsfoto... over de bak en een stuk van de wei naar achteren toe!

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:41

Knap, mijn schoonvader vroeg zich af of we ook geen stenen stal zouden zetten maar denk dat dit niet mag op agrarisch gebied.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:42

Ziet er geweldig uit, Wendy!
Mijn complimenten aan de bouwers :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:49

Wauw gaat snel zeg. Word al erg mooi!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:42

@idifix: dat ligt een beetje aan het hoe en wat. Wat we nu zetten is vergunningsvrij :j Maar dat is mogelijk omdat het in het zogenaamde achtererf gebied ligt van de woning :) Wij dachten ook een vergunning nodig te hebben, maar na een check bij de gemeente bleek dat niet nodig te zijn. Als we de maatvoering maar aanpasten aan de eisen. Hout of steen maakt dan geen verschil :n

Ik vind het ook bizar hoe snel het gaat, daarom probeer ik regelmatig foto's te maken, om wel het overzicht te houden :)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 12:45

Sterkte lyn!
Hier ook een jack russel lopen van 16 jaar en het afgelopen half jaar gast hij yoch echt hard achteruit helaas. Maar goed de da was van de week hier om de paarden te enten en die zei laat hem nog maar lekker ff rondlopen. Ik vroeg hem dat omdat ik bang ben om zelf niet meer in de gaten te hebben hoe goed/slecht het met hem gaat

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 14:48

Ja, het is niet makkelijk soms je wil je dier niet laten afzien he en toch wil je hem niet afgeven.
Mijn hondje is vorig jaar ingeslapen door lymfeklierkanker toch is ze tot op de dag 1 jaar na de diagnose heel goed geweest gewoon met beetje cortisone. Maar toch als de dag dan daar is vreselijk vond ik het..

Zoefie ik denk dat je zelf wel zal zien als het echt niet meer lukt je kent hem immers het best, beter dan de Da.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:40

Wel naar als het einde dichterbij komt. Ik zeg wel altijd dat ze het tenminste goed hebben gehad. Maar daar wordt het verdriet niet minder van. Ik hoop nu nog lang van onze dieren te genieten!

Vanmorgen nog een mooie wei en vanmiddag:
Afbeelding

Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:43

Hebben ze gevonden wat ze zochten? :P

Hier eindelijk een dagje regen *\%/* zal de wei goed doen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:48

Hier heeft het afgelopen nacht vooral geregend. Aan mijn bak was het niet te zien. *\o/* die zo nu echt wel grote plassen hebben gehad. Er kan natuurlijk nog veel meer vallen, maar heb er een goed gevoel bij.

Morgen weer een ritje met Marinka in de trailer. Deze keer ga ik alleen. Ik ga naar een vriendin om daar samen met haar en haar Fries een ritje te maken en dan weer terug. Ik heb er vertrouwen in. ;-)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:01

Pauline wat is daar gedaan?

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:02

Idifix, klopt dat je je eigen beestje het beste kent, maar soms ben ik ook wel eens bang voor een "blinde vlek", dat ik zelf denk ach het gaat best nog maar stiekem gaat het toch niet meer. Ook omdat meerdere mensen me al aangegeven hadden dat ze hem zouden laten inslapen. Dan is het toch wel fijn als de da zegt dat het nog diervriendelijk is. Beestje is 16 en piept best vaak, maar het lijkt geen pijn meer soort van dementie...maar ja, zeker weten doe je het niet hé. (al denk ik diep van binnen dat hij het nog wel naar zijn zin heeft bij ons).

PaulineH, toepasselijk zo'n gat in de grond nadat we het hadden over het inslapen van oude beestjes ( :D grapje....hopelijk kan dat hier...;-)

Hier laatst met mijn 22-jarige ruin een ritje gemaakt, maar hij lijkt zo smal. Denk ik zou het de leeftijd zijn, of zou het zijn dat ik te veel gewend geraakt ben aan mijn ronde fjord...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:26

Zoefi, ik geef mijn demente oude hond cholodin. En dat maakt echt verschil! Die van mij lag de hele dag in een hoekje te bibberen van angst. Ze is nu weer vrolijk en gaat weer mee spelen. Als dat piepen van dementie komt, kan die cholodin wel verschil maken.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 22:33

Cholodin via de dierenarts neem ik aan hé? Dan ga ik dat eens veagen. Ja, hij is een beetje de weg kwijt soms. Staat voor een blinde muur te wachten totdat hij schuift hoort en ziet weinig totdat het poortje open gaat dat ziet hij dan weer wel, dan gaat hij er als een speer vandoor

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 07:08

Cholodin kun je gewoon via internet bestellen. Ik heb het eerst via MP goedkoop gekocht. Iedereen koopt t voor zijn oude hond, dus er blijft wel eens iets over. Ik wou eerst zien of het iets deed. Maar na een paar dagen dacht ik al verschil te zien en na 2 weken is dat absoluut zeker. Wat jij beschrijft is inderdaad dementie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 07:17

Sterkte Lynn. Die stilte is bijzonder vreemd.
Wow! Stallen gaan snel!

Mooi gat Pauline....

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 13:51

Heel veel sterkte Lynn, wat een leegte zal het zijn, en verdriet van zoon versterkt dat nog eens Y;(

ADT is op zich ook niet zo zwaar wellicht, maar ik heb nogal een racekever die zich bij wijze van dood loopt. Ik moet er dan zelf enorm aan rijden om haar te laten luisteren. Ze is alleen gras of verharding gewend als ondergrond. Gezien de tijd van het jaar voor mij lichamelijk ook niet de beste tijd, wat de conditie van ons beiden niet ten goede komt. Dus voor ons persoonlijk wel te zwaar.

Schiet lekker op Wendy, mooi!

Oef Pauline, wat is dat dan?

Ik ben weer terug online. Werk alleen wel 6 dagen per week, dus veel tijd heb ik niet over.
Wel even updaten. Heb een logeerpaardje. Een Tinker van 6 jaar die ik twee jaar geleden heb ingereden. Toevallig ook nog een halfzusje van Bo die ik eerder heb gehad. Maar Shienna is wel een heel stuk makkelijker qua karakter gelukkig. Of nou ja, is ook wel saai, ze is haast tot het bange aan toe :(:) Ze staat bij mij voor training en verkoop. Dus mocht iemand interesse hebben :D Voor de rest gaat alles zijn gangetje.

Afbeelding

Afbeelding