Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:44

Tinky12 schreef:
Janinevv schreef:
Ik ga zo dat psyllium zaad? Als goed schrijf kopen samen met grasbrok maar wat zijn goeie verhouding, voor een paard en voor een shetlander?

Hoe bedoel je goede verhouding?

Psylliumzaad voor een kuur van 5/7 dagen:

Pony 50 g p/d
paard 100 gr.p/d

Op de verpakking staat; 180 gram paarden 100 voor pony en veulen.

Maar kan ik dat mengen met grasbrok wn water?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:47

Klopt kvulden. Zelfde foto
Gefeliciteerd abby!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:52

Janinevv schreef:
Op de verpakking staat; 180 gram paarden 100 voor pony en veulen.

Maar kan ik dat mengen met grasbrok wn water?

Ik heb 100/50 gr geleerd maar je moet zelf even kijken wat voor jou het beste werkt en vooral,zit je tegen een zandkoliek aan of niet.

Natuurlijk kun je dat mengen maar voeg de psyllium wel pas toe als je gaat voeren.Grasbrok beetje weken zodat het rul wordt en dan psyllium erbij en direct voeren :)

Janinevv

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:02

Okee bedankt tinky!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:11

Spreek ik 2 maanden mijn vriendin niet. Net weer even appje gestuurd, over griep en blauwe billen enzo, heeft ze in de tussentijd een hersenbloeding gehad! Mijn god! Wordt het leven wel weer even in perspectief gezet!

Maar nu kan ze niet meer paardrijden. Iemand geinteresseerd in een kwpn springgefokte merrie? Braaf, verkeersmak, 9 jaar. Goede afstamming, maar daar heb ik echt geen versyand van. Ik heb karrepaarden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:14

Sjee Fabster...dat is triest,hopelijk valt de schade mee :(:) Beterschap en sterkte voor haar en haar naasten.

Voor het paard moet je maar ff pb sturen,ken wel iemand die je daarmee kan helpen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:34

Oh super nieuws AB!

Hier de mestkar gevuld. Kregen niet alles erin. Zegt vriendlief..die is ook niet echt vol he.
Nou ja weekend de rest maar doen.
Goed nat geworden. Gauw gedoucht. Gegeten en naar het oudergesprek van Dunya. Juffen vol lof...heerlijk!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:01

Abby, gefeliciteerd!!! Eindelijk dan toch goed gekomen!!

He bah, Fabster.. is paardrijden het enige of kan ze nog meer niet? Een vriendin van me is op zoek naar een braaf, verkeersmak paard van rond de 10. Je mag me wel een PB sturen met wat meer info als je wilt

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:15

Abby, gefeliciteerd, wat zal jij blij zijn dat het gelukt is!
Anke, fijn dat de juf vol lof was. Wij hebben morgen oudergesprek van de jongste...ben benieuwd want het is nogal een boefje
Fabster, wat een akelig nieuws.
Hier geen paardennieuws, ben bij nader inzien toch een mooiweerrijder. Helaas, erg druk hier in combi met slecht weer dus tja...
Op zo'n momenten (drukdrukdruk, koud enz) twijfel ik toch regelmatig om alles hier te verkopen, paarden in pensioen/kudde te zetten en lekker rustig aan te doen...

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:24

Feli Abby!!! Heel veel s6 en geluk gewenst.

Ja Fabster, dan ga je weer even anders tegen de zaak aankijken he....Ik ben twee keer in Nepal geweest en dan ben je daar en je ziet zoveel armoede en dan voel je je echt nederig. Dat gevoel probeer ik dan vast te houden als ik thuis ben, maar na een paar weken gaat jouw leven gewoon weer door en heb je al snel weer je eigen ongemakken. Zoals een natte baan om in te rijden :( . Staat niet in verhouding en dan ben ik weer even boos op mezelf. Ben gezond, een baan, lieve man, hoop leuke beesten....

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:02

AbbyBlues schreef:
Snelle update tussendoor.

We hebben de sleutels!!!!

*\%/* *\%/* *\%/*

*\%/* *\%/* *\%/*

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:07

Ja met slecht weer en weinig tijd denk ik ook vaker: doe ze allemaal weg en hou eentje op volpension!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:10

Heel soms denk ik dat een stal met een fatsoenlijke rijbak heel fijn zou zijn. En dan kom ik op een pensionstal en ben ik heel snel weer genezen :D
En gelukkig was het een paar dagen droog, waardoor ik lekker vier dagen in de bak had kunnen trainen (uiteindelijk maar twee dagen gebruik van gemaakt en verder lekker het bos in gegaan O:) )

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:13

Gefeliciteerd Abbyblues!
En jouw belevenissen/ergernissen bevestigen helaas alleen maar wat een hoop prutsers er rondlopen in dat huizenkoop gebeuren... ongeloofelijk.

Hier bij huis heb ik niks te klagen, mooie verlichte rijbak, droge wei en maar 2 paarden. Bewust ook maar 2... bij meer paarden zou ik denk ik niet blij worden van al het werk. Heb immers ook nog een fulltime baan en andere bezigheden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:23

Abby *\o/* *\%/* *\o/* *\%/* *\o/* *\%/* *\o/* *\%/* *\o/* *\%/* *\o/*

fabster jeetje, dat hakt er in, sterkte voor je vriendin :(:)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:28

Gefeliciteerd Abby!
Wat naar van je vriendin Fabster. Sterkte

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:34

Donja schreef:
Abby, gefeliciteerd!!! Eindelijk dan toch goed gekomen!!

He bah, Fabster.. is paardrijden het enige of kan ze nog meer niet? Een vriendin van me is op zoek naar een braaf, verkeersmak paard van rond de 10. Je mag me wel een PB sturen met wat meer info als je wilt

Ik ga volgende wk even bij haar langs. Ben zelf nog niet fit en meer vriendinnen in nood.

Ik heb die info allemaal niet, maar ik kan haar eventueel in contact brengen met mijn vriendin.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:39

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben....Ik mag absoluut niet klagen, maar het is zo druk met werk en 2 schoolgaande kinderen, lichamelijke problemen, huishouden en de paarden dat ik amper aan rijden toe kom. Het enige dat ik op het moment doe is, voeren, mesten enz. Het voelt vaak als een last (afschuwelijk om zoiets op te schrijven want ik wil ze absoluut niet kwijt). Daarnaast wonen we vanwege de paarden ook nog best afgelegen. In ieder geval zijn er voor de kids geen vriendjes in de buurt.
Maar van de andere kant....ben ik ook altijd weer happy als ik de paardjes zie, geniet ik van het geluid van etende paarden, ruik ik bijna iedere morgen even aan de nek van mijn paardje (heeerlijke geur) en ben ik niet echt een pensiontype (paardjes moeten hele dagen buiten, genoeg hooi, enzenz)
zucht........soms lijkt het gras bij de buren echt groener hé. Ik weet het luxeproblemen....

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:41

Wat fijn Abby! Gefeliciteerd! *\o/* *\o/*

Anke, fijn als de juffen vol lof zijn! :D

Fabster, wat een naar nieuws voor je vriendin! Sterkte voor haar en de betrokkenen! :(:)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:45

Het maar elke dag moeten doen van de stallen. Voeren ed valt me ook wel eens zwaar naast werk huishouden en kids. Maar dat is alleen in de winter. Weet dat dat nu snel beter zal gaan. En is een opoffering die ik ook wel wil maken voor de ambities die met de paarden heb. Maar denk er ook wel eens over te minderen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:48

Haha..hier is het gras bij de buren letterlijk groener!

Hier ook voeren en mesten...soms wat anders. Echter veel te weinig lusten tov de lasten.
Toch is ze wegdoen een te grote last om tot meer lusten te komen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:56

De winter is ook zwaar. De betere tijden komen eraan. Wij wonen ook buitenaf. Weinig vriend(innet)jes voor mijn dochter. Heb aan haar wel eens gevraagd of ze niet liever wat meer in de bewoonde wereld wil wonen. Nou, nee, dus. Veel te druk. Volgend jaar moet ze een dik uur naar de middelbare school gaan fietsen. Paarden is niet het eerste waar ze aan denkt, maar ze mogen niet weg.

Ik heb de druk er voor mezelf wel wat afgehaald. Het lukt nou eenmaal niet allemaal. De paarden kijken niet ongelukkig als ik ze 2 weken laat staan zonder iets te doen.

Mesten en voeren in dit pokkeweer is ook niet mijn favoriet. Maar ik vind het wel heel gezellig om bij ze te zijn. Krabbel ze even, kusjes, knuffels. Vinden ze ook heel gezellig hoor.

En straks is het weer mooi weer. En zijn je kinderen ouder, krijg je meer tijd.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:33

Gefeliciteerd Abby!!

Dames, eind van de maand gaat de klok, zijn de dagen nog weer een stuk langer. Ongeveer tegelijkertijd komen ook de dagen dat je weer met zonder jas naar buiten kan. En daarna kunnen we het alweer hebben over wanneer de paarden het gras op gaan. Nog even doorbijten!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 06:24

Ja scheelt dat het nog maar ff zo zwaar is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 07:23

Fijn abby dat het nu eindelijk gelukt is!!!! Nu lekker aan de slag en genieten.

Ooooooh ja, straks weer lekker dag en nacht mijn paardjes naar buiten, dat scheelt zo veel werk.

Gisteravond zijn de kipjes gebracht, arme dieren in het donker zomaar in een vreemd hok gezet..... Ga rond 7.00 het hok maar open doen en dan maar eens kijken wanneer ze naar buiten komen. Hoop dat ze Hetty ook een beetje met rust laten. Ik geef ze wel een aantal lekkere dingen buiten in de ren, hebben ze geen tijd om ruzie te maken.

Ik heb ze niet goed kunnen zien, maar er zit in ieder geval een witte (blondje) bij! Die heet Trini :j , de andere dames worden omgedoopt tot Monika, Marieke en Petra :D . Samen met Hetty een mooi damesclubje toch?