Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:56

Dat herkennen wij ook veel in Pedro! Hij komt ook uit Spanje en heeft ook dingen meegemaakt waar je van gaat huilen... Hij laat ons nu ook duidelijk weten wat hij ergens van vind! Mooi om die groei mee te maken! Hopelijk is het zadel nu goed en kan je morgen lekker rijden!!

MarloesHJ

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 18:17

Leuk halster!
Ik moet eens gaan opstaan en de stallen doen. Ik heb nachtdienst maar vanochtend werd ik wakker gemaakt dat een van de katten kwijt was (en die van ons komen niet buiten, alleen in de ren) en het is precies degene die eigenlijk alleen op mijn reageert. In mijn pyjama een rondje gelopen maar was er niet van overtuigd dat ze buiten was. Ze bleek ook binnen te zijn gelukkig alleen was ik toen klaar wakker en nu ben ik moe.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 18:32

Dan kan ik me voorstellen dat je dan wel echt klaarwakker bent ja! Dat is wel even schrikken! ‘Gelukkig’ was de kat veilig binnen!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 19:33

Oh dat is schrikken!

Wij hebben geen binnenkatten meer, maar we zijn geadopteerd door een wilde kat en nu is het zelfs zo ver dat ze 'snachts kadootjes voor de achterdeur komt leggen :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 20:05

Alen Marloes, sterkte, moet je vannacht weer?

Gisteren bij Heg en Landschap struiken en bomen gehaald. De helft zit nu in de grond, de andere moet nog ergens komende week. Verder vandaag met vriendin Aafje weer gedaan. Die gaat nog steeds lekker. Fiesta heeft gisteren voor de wagen gelopen en nu even rust. Ik ben druk, allerlei dingen die moeten, allerlei afspraken maar ik ben toe aan even niks.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 20:15

Ja, iemand had de deur niet goed dichtgedaan want een van de andere katten liep al buiten. Onze katten blijven binnen want het zijn dure raskatten die makkelijk gestolen worden. We hebben deze want die zijn hypo-allergeen en ik ben allergisch. Daarbij vind ik dat katten anderen geen overlast mogen bezorgen. Ik heb nog twee nachten dus vanavond maar even rustig houden tot ik naar het werk ga.
Zo de paarden maar binnenhalen.

@Belker dat klinkt als een flinke klus! Hier ook nog wel een plantlijstje maar vind het wel een dingetje met die super droge zomers tegenwoordig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:19

Wij merken ook in de tuin dat we over moeten op een ander soort beplanting. De Yucca's doen het hier goed :)

Buienradar heeft Nederland zoek gemaakt, dus ze staan ingepakt in de halsdekens.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:04

Om nog even aan te haken op alle deken-struggles... Hebben jullie nog een tip voor sterke, goed waterdichte dekens voor een gunstige prijs? Ik heb een regendekentje liggen voor de jaarlingen, voor noodgevallen. Leuk bedacht, maar ze zijn nog geen 1.5 jaar oud en 1.60 m hoog, dus ik moet een grotere maat hebben. Ik wil geen Bucas smartex o.i.d. kopen, want daar zijn ze ook zo uit.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 27-11-22 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:05

Eppeljeck? Hier ging dat steeds jaren mee. Geen slopers dat niet.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:06

Durf ik niet aan. Die sterrendeken deed het hier prima op een trainingspony, maar ik denk dat mijn jonkies de 600D niet heel houden. Volgens mij zijn er niet echt budgetproof dekens in een hoge denier... Logisch ook wel. Je kunt niet alles hebben voor een kleine prijs.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:15

Ik zat aan Fedimax te denken, maar die zijn tegenwoordig ook niet goedkoop meer zag ik. Wel een supersterke deken van 1600D.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:18

Masterdekens houden het hier goed vol en zijn niet te duur. Daarnaast haal ik veel (Bucas) dekens van marktplaats.

Overigens is de deken van de jaarling (inmiddels 2 jaar) niet het probleem, de dekens van de andere paarden in de groep hebben het zwaarder te verduren :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:28

Nadeel van die hogere Denier dekens is dat ze zo zwaar worden.
De "goedkoopmerk" 200 grams van Boon is momenteel nog lichter dan de Fedimax regendeken :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:41

Marktplaats speuren inderdaad. Ik koop mijn (nieuwe!) dekens bijna altijd via marktplaats. Er zijn vaak mensen die net de verkeerde maat hadden gekocht voor hun paard.

Master is inderdaad ook een goede tip. Prima dekens.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:08

Shires, goede kwaliteit en niet duur

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:26

Maar die zijn ook 600 denier.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:57

DuoPenotti schreef:
Maar die zijn ook 600 denier.

Niet allemaal dacht ik, tempest dacht ik 1200

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:59

ah oke
Ik heb de shires, original heet die denk ik en is 600

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 15:04

Equitheme heeft dekens met veel denier en toch prijsvriendelijk. 1200 en 1680 denier.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 17:58

Ik heb voor mijn IJslander Weatherbeeta dekens maar geen idee wat die qua prijs doen maar het zijn wel fijne stevige dekens.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 18:09

Deze deken zou mijn voorkeur hebben :) het is idd een mooie deken en nog leuk geprijsd.
https://www.agradi.nl/equitheme-outdoor ... 45-190.htm

Dat scheelt 50% met 'mijn' Fedimax, die ik overigens ook voor rond de 75/80 gekocht heb (sept/2017)
https://www.fedimax.de/pferdedecken-wei ... 0-d/a-1170

Vanwege het slechte weer maar weer eens een wandlamp geknutseld. Het was een 'zilveren' dienblad
https://www.wantsandneeds.nl/media/cata ... -1523_.jpg

En nu is hij zo :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik twijfel nog of een zwarte spiegelbol of een gewone Edison (niet-'spiegel') niet leuker zou staan, maar dat probeer ik morgen wel eens :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 18:38

Bij agradi krijg je met code wetruiters5 nog 5% extra korting. Kan je combineren met bestaande korting. Dus dan is de deken nog goedkoper.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 19:09

Hoi allemaal!

Vanaf eind januari hoop ik 2 Friese merries te hebben en deze ook aan huis te kunnen houden. Nu wonen wij aan een doodlopend straatje die niet met groot vervoer of een lange aanhanger te bereiken is. Ik zit dus met het volgende dilemma:

Hoe ga ik mijn ruwvoer op ons erf krijgen?

Ik heb de volgende 2 opties in mijn hoofd nu en ben benieuwd of jullie met mij mee willen denken:

1) Kleine baaltjes hooi -> Voordeel: makkelijk te lossen. Nadeel: ruimte voor maximaal 60/100 pakjes overdekt.

2) Midibalen voordroog -> Voordeel: Plek voor meer balen, dus meer voorraad en minder vaak nieuwe vracht krijgen. Nadeel: Ik heb geen idee of deze snel stuk gaan. Er moet namelijk zeker +/- 50 tot 80 meter mee gerold worden over beton voor ze op de plek van opslag zijn. Heeft iemand hier ervaring mee, kunnen de baaltjes dit hebben?

Zouden jullie met mij mee willen denken?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Friesfanaat

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 19:44

manzano schreef:
Bij agradi krijg je met code wetruiters5 nog 5% extra korting. Kan je combineren met bestaande korting. Dus dan is de deken nog goedkoper.

Aaah jammer dit had ik vanochtend moeten lezen, maar m'n bestelling is al de deur uit :')

@friesfanaat, is het totaal niet bereikbaar? Ook niet achteruit?

Onlangs kwam venhorst hier leveren met een dubbele aanhanger en hij kwam achteruit de dijk afgereden (stallen zijn onderaan een dijk). Die man kon wel rijden daarom! Maar met een enkele aanhanger is het een stuk simpeler en misschien toch wel haalbaar?

Df, mooi gemaakt die lamp! :j

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 19:49

@Dais_, achteruit lukt hoogstwaarschijnlijk ook niet nee. Een kleine bakwagen lukte nog nípt maar hield ook echt maar millimeters speling. Wellicht dat het door deze foto wat duidelijk wordt; het probleem:

Afbeelding

Een heel smal straatje en het hekwerk werkt ook niet echt mee qua draaicirkel. Onderin zit een slootje, en de berm rijd je liever niet doorheen vanwege het feit dat het kleigrond is..

edit: tekst toegevoegd.