Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:11

SP: balen zeg weer bonje, ik duim dat er vrijdag iets bij zit! en maffe hond :D

Moeilijk altijd weer afscheid nemen van een paardje, maar je vindt vast een leuk huisje voor Jay!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:20

JJ Ell Zippo x Listos little Lena.
Coole karakter van pa en soepele gangen van ma.
Gaat echt een leuke all rounder worden voor trail, ranch riding enz.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:52

ClauH schreef:
JJ Ell Zippo x Listos little Lena.
Coole karakter van pa en soepele gangen van ma.
Gaat echt een leuke all rounder worden voor trail, ranch riding enz.

Ja, vast! En super fijn dat ie de tijd krijgt :j

Mer; ja, het is soms super moeilijk als mensen niet geschikt zijn om te verhuren en al helemaal geen interesse in dieren hebben. Als we al eens iets gaan vragen, is het meteen zo een vreselijk naar gesprek. Deze meneer is even oud als mijn man en heeft zelfs het lef om tussen ons te stoken en is niet de eerste keer. Ze denken dat ze personeel hebben aangenomen, maar we zijn hele nette klanten. Geven ze ook toe; dat wij alles netjes onderhouden en op tijd betalen in tegenstelling tot onze voorgangers. Dat die mensen allemaal met problemen zijn weg gegaan, ligt aan die mensen..........Pffff

Ik zoek nu ook maar een zomerweide zodat ze even op vakantie kunnen, de paarden en wij alles op verkopen en kopen kunnen zetten. Niet leuk, want gras is niet helemaal top voor mn ene ruin, maar we moeten echt iets doen.

Hilary

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:42

Jammer dat het een ruin is, ClauH :D

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:44

Eventueel heb ik ook nog een merrie met een lange gebruiksaanwijzing in het Chinees in de aanbieding :list:

Ik heb de samenvatting gelezen en kan goed met haar door 1 deur.

Maar 1 van de 2 zal weg moeten en de ruin is gemakkelijker :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 19:22

Afbeelding

Slim paard! <3

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 23:02

ClauH schreef:
Eventueel heb ik ook nog een merrie met een lange gebruiksaanwijzing in het Chinees in de aanbieding :list:

Ik heb de samenvatting gelezen en kan goed met haar door 1 deur.

Maar 1 van de 2 zal weg moeten en de ruin is gemakkelijker :o

Hahaha, zo eentje schijnen we gekocht te hebben, maar moeten we nog gaan meemaken, hahaha Mn huidige merrie was ook zo en soms nog wel.

En de een kan er alles mee en de ander niks. Schijnt met dat ''nieuwe'' merrietje ook een beetje zo te zijn.

Is het Jay zijn moeder?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 23:18

Libera schreef:
Grrr.... ik heb echt een pech paard!

Idaza begon het zo goed te doen onder het zadel dat ik al voorzichtig aan wedstrijden was gaan denken... helaas is ze zondag uitgegleden in haar stal en op de een of andere manier heeft ze het voor elkaar gekregen om een flinke winkelhaak voor op haar kogel te veroorzaken :(

Zag het gelukkig gebeuren, dus gelijk afgespoten (bloedde flink), ontsmet met chlorhexidine en honingzalf gesmeerd, daarna ingebandageerd en op stal rust.
Vandaag ziet het er zo uit, iemand ervaring met zo’n huid flap en hoe je kan zien of dat weer aan zal groeien? Hoop dat het niet afsterfd...[ [url=m/r8H13d.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oPG4XR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lees zo verder bij maar wilde hier vast op reageren.
Zie zo op de foto geen huidflap, maar ik zou sowieso om de dag schoonmaken met betadine shampoo, vervolgens predniderm (of soortgelijk) of honingzalf, gaasje erop en dan een zelfklevend verband met boven en onderaan tensoplast zodat het beter blijft zitten (of gewoon verband over het gaasje en vervolgens het geheel met tensoplast afplakken)
En gewoon lekker naar buiten laten.

Edit met zo'n plek zouden wij waarschijnlijk gewoon aan het werk blijven.
Tijdje terug had ze een plek op haar achterbeen ML krammen erin gezet, week later hadden we spring wedstrijd dus gewoon gaan rijden de eerste dag en kijken hoe het ging maar ging prima.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 23:28

Knappe paarden komen er voorbij!
En prachtige lange manen! Ik heb daar het geduld niet voor en daarbij zijn onze paarden warmbloeden.

SP vervelend al dat gedoe steeds, hopelijk zit er wat bij vrijdag.

Mer lastig als ze slecht eten hopelijk zit er iets bij de proefzakjes.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 01:30

Jes schreef:
Libera schreef:
Grrr.... ik heb echt een pech paard!

Idaza begon het zo goed te doen onder het zadel dat ik al voorzichtig aan wedstrijden was gaan denken... helaas is ze zondag uitgegleden in haar stal en op de een of andere manier heeft ze het voor elkaar gekregen om een flinke winkelhaak voor op haar kogel te veroorzaken :(

Zag het gelukkig gebeuren, dus gelijk afgespoten (bloedde flink), ontsmet met chlorhexidine en honingzalf gesmeerd, daarna ingebandageerd en op stal rust.
Vandaag ziet het er zo uit, iemand ervaring met zo’n huid flap en hoe je kan zien of dat weer aan zal groeien? Hoop dat het niet afsterfd...[ [url=m/r8H13d.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oPG4XR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lees zo verder bij maar wilde hier vast op reageren.
Zie zo op de foto geen huidflap, maar ik zou sowieso om de dag schoonmaken met betadine shampoo, vervolgens predniderm (of soortgelijk) of honingzalf, gaasje erop en dan een zelfklevend verband met boven en onderaan tensoplast zodat het beter blijft zitten (of gewoon verband over het gaasje en vervolgens het geheel met tensoplast afplakken)
En gewoon lekker naar buiten laten.

Edit met zo'n plek zouden wij waarschijnlijk gewoon aan het werk blijven.
Tijdje terug had ze een plek op haar achterbeen ML krammen erin gezet, week later hadden we spring wedstrijd dus gewoon gaan rijden de eerste dag en kijken hoe het ging maar ging prima.

Heb even getekend op de foto want is niet heel duidelijk, maar gele lijntje is waar het open is, en het is flink diep. Hechten had wel gekund (stond er practisch naast toen het gebeurde dus geen kans gehad om vies te worden en ruim binnen de 6 uur grens) maar uit ervaring weet ik dat de hechtingen op die plek vaak niet houden en later openspringen... dus daarom ervoor gekozen om de flap met drukverband te verbinden. De foto is dus van dat de wond 3 dagen oud is.

Afbeelding

Afbeelding

Op zich zou ze wel maar buiten mogen maar het is dikke blubber nu en dan word het verband nat...

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 08:41

Jammer genoeg geen goede “before” foto, maar volgens mij begint Lana mooi aan te komen!

Afbeelding
Afbeelding

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:24

Oeff wat een pech hebben sommige mensen met hun paardjes zeg. :(:) Sterkte er mee.
Ik heb ook weer even niet kunnen reageren hier doordat ik het druk had, maar lees soms wel wat bij.
Mijn merrie had ook een wond rond dezelfde plek Libera, alleen iets hoger nog en met net zo'n flap, alleen niet echt diep. Dat was toen ook na bijna 2 weken in verband na te zijn gehecht open gegaan, maar ze wilde er ook aan zitten. Nu is dat heel mooi geheeld en je ziet er bijna niks meer van, mede door Vetramil honingzalf. Ik zweer het er bij, dat spul werkt echt.
Hoe hebben jullie het voer trouwens opgeslagen? Ik las al iets over muizen. Ik heb gisteren de zadelkamer/schuur opgeruimd en heb bij de Welkoop 5 zakken afgeprijsd voer gehaald en op een tafel gelegd. De rest heb ik in tonnen (zie foto's) en nergens last van:
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:25

Wauw, wat een mooi opgeruimd schuurtje zo zeg!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:27

Robijntjah schreef:
Wauw, wat een mooi opgeruimd schuurtje zo zeg!

Ja inderdaad, zal mijn voerhok en zadelkamer maar niet laten zien. Krijg ik niet eens op de foto denk ik _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:31

Ik heb nu nog een kast op stal maar die krijg ik niet eens meer opgeruimd. Thuis onder de carpoort 3 stellingkasten vol met paardenspul _O-

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:48

Idd netjes zo die schuur! Ik heb mijn voer in hoge rechthoekige prullenbakken, 4 naast elkaar met een deksel erover. Word ooit nog mooi ingebouwd maar werkt voor nu prima en we hebben nog zat andere klussen die voor gaan...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:30

Wauw dat is een nette schuur!

Hier net de smid gehad. Hij was heel tevreden over de voetjes van Cheetah, vond ook dat hij echt weer goed liep en er van de bevangenheid weinig meer te zien was (in het lopen dan, in zijn voet is het natuurlijk wel zichbaar). Jonique gedroeg zich ook keurig, was hier natuurlijk de eerste keer, maar had niet anders verwacht.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:36

Ik had mijn schuur netjes maar nu met de verhuizing kom ik nergens meer aan, 1 grote puin

ik heb voertonnen waar het voer in opgeslagen is. zowel die witte ballen van de Ikea als tonnen waar 2 zakken inpassen

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 10:49

Hier zijn de pony's na zondag niet meer op het gras geweest. Die koude nachten en dan overdag mooi weer, dan is het fructaan te hoog en durf ik het risico niet te lopen.

Schuur staat hier nog in de planning, het spul ligt verspreid door het huis (in kratten) en in de schuur (voer en halsters).

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:03

xXutopiaXx schreef:
LadyUrsy schreef:
xxUtopiaxx Wat een mooie en praktische voerkist. Ik heb het voer nu in losse tonnen, maar dit is veel netter en makkelijker. "Probleem" blijft de zakken die ik in voorraad heb. Leg ze nu vaak in een kruiwagen, maar dat is mezelf ook voor de gek houden. Muizen kunnen daar natuurlijk ook best in klimmen. Maar ik mag niet klagen, het valt hier gelukkig nog erg mee met de muizen.

[ [url=m/MVtudR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze Jay's <3 <3 Zo leuk zo naast elkaar :+:
Dankjewel.. hoe meer ik met 'm aan het rijden bent, hoe gekker dat ik op 'm word weer <3

[ [url=m/pF3OMx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Robijntjah schreef:
[ [url=m/oLPdGu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even snel een plaatje en nu snel slapen!

Zo leuk dit.... :+: Heerlijk ook dat ze zo snel al goed gaan samen!! Meant to be <3

Is dit toevallig in Zwartewaal??

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:22

SP dat is de moeder inderdaad. Het is een aparte maar I love her <3

Karin, klopt.

Ik heb de pony's eind van de middag / begin avond op het gras. Niet in de ochtend.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:14

Yess da's inderdaad in Zwartewaal :D

Ze doet 't al goed Robijntjah :):)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:18

Libera, bij ons was het met nietjes. Ook rondom de kogel van voor naar achter en dan naar boven. Hing echt flink stuk echt los. Veearts dacht dat het niks werd. Ze liep toen helaas wel in de blubber, maar met drukverband werd het nooit vies eronder. Wel elke paar dagen verschonen en ab spray. Maar juist door bewegen werd been slank.
Ze heeft daarna nog 1 week zonder verband gelopen en daarna zijn de nieten eruit gehaald. Zie je niks meer van. Boven verwachting goed genezen.

Vraag me wel af waarom ze er niet aan heeft gezeten. Maar zat laag vetwrap op, dus ze kon ook geen begin maken denk ik.

Merexa, heerlijk zo opgeruimd.

ClauH, zo denken wij ook over onze merrie. Ze is nu 26 en blijft me verbazen met haar gedrag en capriolen, maar daarom houden we van haar.
Ze was verwaarloosd en kwam bij ons terug.....Brood en brood mager, kapotte mond, donald duck voetjes etc. Ik dacht, ze is 20, dat wordt niks meer.
Maar ze knapte op en we voerde, dus wilde haar ook wat extra laten bewegen. Ze kwam vlak voor de winter en na de winter was longeerbak ontdooit en deed ik haar aan de longe. ( toen stonden ze nog op stal 's nachts )
Ze ging tekeer en ik ging alle kanten op ( was grote vierkante bak ) Ik zag het niet aankomen en stond te lachen en te huilen tegelijk. Ze was vroeger al van ons geweest en toen veel haar op dr tanden, dus toen ze dit weer deed was ik alleen maar heel gelukkig.
Kon echt niet consequent zijn en dacht; ja toe maar meisje, heerlijk zo.

En vanwege haar leeftijd zijn we nog steeds te makkelijk vaak. Ze was zooo mager dat ik haar als porselein heb behandeld en met haar leeftijd in mn achterhoofd blijft dat een beetje.

Heel dubbel, want haar zoon is nu 20 ( zo oud als ze dus was toen ze terug kwam ) en mn 2 ruinen zijn 21 en die zijn opeens niet oud in mijn gevoel dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:31

Ja, heb even 5 minuutjes een begin gemaakt met longeren...
Waar ik wel redelijk gewend ben dan een eerste keer zelf vooral rondgesleept te worden begon mevrouw braaf rondjes om mij heen te lopen _O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:39

Dat is dan weer een goede meevaller :D