Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:07

Ik rijd regelmatig op dit soort zand dus wellicht is t wel verstandig om mul zand te oefenen..

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:13

De mijne loopt er ook wel in in de bak. Toen wist ik nog niet dat ze spat heeft. Daarna wel..

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:22

Ah ik bedoelde t niet zo! :)

Meer zo van; als je paard echt niks gewend is qua verschillende/zware ondergronden dat je dan wellicht (in t algemeen dus) moet oefenen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:22

En dank voor alle felicitaties. :j

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:33

Kh gefeliciteerd! Wat een verassing, voor ons dan. ;)

De atd is in mijn achtertuin, maar mijn pony is er te heet voor denk ik. Hoorde van een vriendin dat je wel een cool paard moet hebben. Vermoedelijk stuiter ik dan alle kanten op.

De bestelde singel is nog in india hoor ik net. Dat schiet dus niet op. Bedankt voor de tips! Singelplek ligt ver naar voren en daarvoor trekt de singel het zadel naar voren is mijn huidige theorie. Ik heb een vz singel nodig van ong 115. Daar zijn er niet zo veel van in het model dat ik zoek, meeste geschikte zijn dressuursingels. Overweeg nu de wintec cair. Had de pagony anatomic besteld.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:34

kristelhans schreef:
Ah ik bedoelde t niet zo! :)

Meer zo van; als je paard echt niks gewend is qua verschillende/zware ondergronden dat je dan wellicht (in t algemeen dus) moet oefenen.

No worries zo had ik het niet opgevat hoor!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 00:13

De ATD wordt dit jaar niet meer door studenten georganiseerd maar door staatsbosbeheer. Ben heel benieuwd dit jaar. Vorig jaar was echt heel gaaf. Ik ga de zondag.
Sfeerplaatje...Afbeelding

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 00:19

Mooi sure lee <3

Frasingels/wow singel zijn rechte singels en ik wil graag 1 met zo'n boogje proberen. Las ook nog iemand met een zadeltip, hoe lief! Helaas hopeloos uit de buurt ;)

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 06:33

Ik zit een beetje in dubio over de tijd. Zou je juist sochtends kiezen of meer in de middag? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de paarden uren moeten wachten omdat er nog een buffet plaatsvind..

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 07:29

Het buffet is in de Kale duinen zelf. Dus tijdens de route. Zo lees ik het in ieder geval. Dus paard aan de hand en bordje in de andere hand denk ik?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:04

Zapje schreef:
Mooi sure lee <3

Frasingels/wow singel zijn rechte singels en ik wil graag 1 met zo'n boogje proberen. Las ook nog iemand met een zadeltip, hoe lief! Helaas hopeloos uit de buurt ;)

Ik heb er ook nog wel een die je kan lenen en eventueel over kopen maar dan moet je maar net hier in de buurt zitten.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:11

Sure_lee schreef:
Het buffet is in de Kale duinen zelf. Dus tijdens de route. Zo lees ik het in ieder geval. Dus paard aan de hand en bordje in de andere hand denk ik?

Ja toen ik het nog een keer las dacht ik dat ook. Welke dag en welke tijd gaan jullie? Ik weet niet goed wat handig is. Ik moet ook even kijken hoe ver het rijden is

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 09:19

Ik doe niet mee. Heb genoeg leuke dingen gedaan en mijn paard is geen mulle bodem gewend, laat staan in galop, ze hoeft niet kapot :o . Want in draf vind ik het dan weer niet leuk, en zij wellicht ook niet :+ . Ik heb volgend jaar al trektocht icm vakantie op de planning, endurance op de planning, vakantie icm sgw op de planning en wie weet wat daar nog allemaal bij komt :D Zaterdag met Pailine tacktrail, als dat bevalt wil ik dat volgend jaar met mn driejarige gup doen, mits bijrijdster mee wilt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:14

Wat een stoere foto's, lijkt me heerlijk om te doen!
Wel zwaar...

Hoe is het met Lynn? :(:)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:29

kvulden schreef:
Ja toen ik het nog een keer las dacht ik dat ook. Welke dag en welke tijd gaan jullie? Ik weet niet goed wat handig is. Ik moet ook even kijken hoe ver het rijden is

Ik ga de zondag tussen 10.00 en 11.00 uur.

Heb het trouwens geen moment zwaar gevonden hoor. En paard ook niet. Gewoon lekker blij en vrolijk. De Sahara in Ommen is veel zwaarder.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:18

Ok en jij hebt je ook al opgegeven Sure_lee?

Ik heb net met de gemeente gesproken over het plastic van de hooibalen. Wat is nu het probleem. Er mag alleen maar plastic verzameld worden uit de winkel. Wat particulieren kopen. In het bedrag wat je betaald zit ook een deel verwijderingsbijdrage. Het plastic is een landbouwprodukt en daar is dus niet voor betaald. En mag dus niet mee. Het plastic wordt door mensen nog weer na gesorteerd voor dat het naar de recycling gaat en dan wordt dit plastic en krimp plastic en bv zwarte vuilniszakken nog weer verwijderd.

Net een uur met Marinka gereden in de bak. Het was nog mooi koel en lekker in de schaduw. Het ging super lekker.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:56

Ja, ik heb me een paar maanden geleden al opgegeven.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:07

Oh haha Ik moet hier snel even gaan overleggen. Is dit goed te doen als je alleen bent? Voor de eerste keer? Of zou je dan iemand meenemen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:10

Met meer is altijd gezelliger natuurlijk. Maar alleen is ook wel te doen hoor. Volgens mij hebben iets van 10 mensen die ik ken zich op voor dezelfde tijd en datum opgegeven. Dus als je die nog kunt kiezen kun je altijd aanhaken als je dat zou willen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:25

Shirley schreef:
Wat een stoere foto's, lijkt me heerlijk om te doen!
Wel zwaar...

Hoe is het met Lynn? :(:)

|( |(
het is zo stil in huis.

Gisteren zijn wij een uur gaan wandelen in het bos, (op een jengelende 2 jarige die net wakker was na, was het heerlijk). Ook nog wat foto`s gemaakt van hem en de kinderen
Ik rijdt ook vaak in het bos met mijn paard dus zal nog vaak aan hem denken als wij nu daar rijden.
10 minuten na thuiskomst was de da er al.
Hij is begraven bij de wei, waar hij zo graag kwam. Thuis begraven wil ik niet omdat het huis te koop staat omdat wij willen verhuizen, dan moet ik hem achterlaten.
Flink wat afgehuild met mijn zoon van 6 die ook erg verdrietig is ( voor hem dubbel erg eerst zijn pony nu de hond, veel afscheid voor een kind)

Het is nu zo vreemd in huis, geen getrippel achter mij de hele dag, niemand die het eten opeet wat op de grond valt, geen geblaf als de bel gaat of bij mij komt liggen bij de tv. Ik wil heel graag een andere hond tzt , maar nu nog niet, zijn plaats kan toch niet ingenomen worden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:59

Vreselijk, Lynn! Bij mijnnadert die dag ook. Mijn hond is 12 en begint nu echt af te takelen. Sinds een half jaar ziet ze er ook echt oud uit. Ze is dement. Ze krijgt daar nu tabletjes voor en dat gaat wel beter, maar je ziet dat ze echt heel oud wordt.

Heel veel sterkte met het verlies.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:04

Veel sterkte lynn! Y;(

En gefeliciteerd kristelhans! Er zijn nooit genoeg penny's op deze wereld

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:08

Sterkte Lynn!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:21

Erg is dat, hè?
Je eigen verdriet en dan nog verdubbeld door het verdriet van je kleine mannetje :(:)

Heel veel sterkte! :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:56

Sterkte Lynn, voel zo ontzettend met je mee. :(:)