het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 13:48

Zo naar die wolven in de buurt.

Wat fijn JJ4. Voer doet inderdaad een hoop.

Wij zijn al vanaf 9.00 vanmorgen op zoek naar een auto voor mijn vriend en nu onderweg naar Brabant.
Ik dacht dat we er wel uit waren op het vorige adres, maar goed mannen hè. Dus 2 uur verder rijden voor zelfde auto met meer opties. Ik hoop dat we zo slagen, ben d’r wel klaar mee :=

Belker

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:39

En geslaagd Boemel?

Ik had vanmiddag fysio. Ik ga elke maand en heb meestal maar kleine dingen, maar dit keer zat ik volledig vast. Laten we vaststellen dat in- uitjes niet geschikt zijn voor Fiesta. Ze kreeg kortsluiting en ging zichzelf redden en ik kreeg die sprong en draai in mijn lijf te verwerken…… Dit was 3 weken geleden en ik had echt heel veel pijn in mijn lijf. Nu gaat het weer.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:03

Jein,
Het ligt gecompliceerd bij elektrische auto’s.
Er is een subsidie te krijgen van eur 2000,00 mits de cataloguswaarde niet boven de eur 45.000 uitkomt.

Nu zijn de modellen van voor 2018 voorzien van een te magere accu.
2018 en 2019 is qua accu wat we zoeken, maar die komen qua catalogusprijs boven de 45k uit en dus geen subsidie.

Echter in 2020 is de catalogusprijs omlaag gegaan en dan is subsidie wel weer mogelijk.
Maar daar vinden we geen auto van in de gewenste kleur.

Aangezien de lease auto eind deze maand terug naar de leasemaatschappij gaat, wordt het waarschijnlijk niet de favoriete kleur. Nog een nachtje over slapen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 08:01

@belker: fijn dat het lijf weer wat beter mee werkt na de fysio :)
@boemel: als een paard al 'geen' kleur heeft dan een auto zeker niet... al moet ik zeggen dat ik mijn auto's meestal op kleur gekocht heb (en mijn paarden ook 8-) )

Volgens het weer hebben we de komende 3 dagen goed weer :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 08:03

Autch Belker dan heeft je lijf het behoorlijk opgevangen.

Boemel lastig soms hoor met auto's. Wij waren laatst ook op zoek. Het liefste had ik dus blijkbaar diegene die al zo bijna niet te vinden was qua trekvermogen laat staan dan ook nog in de kleur die ik graag wilde en dan nog niet teveel km's... Maar ben blij met de auto de we nu hebben. Zitten veel opties op, mag 1500 trekken. Andere mocht 1800 trekken, maar ja trailer heb ik er nooit achter hangen wel hooi en stro. Oke deze heeft ook niet de kleur welke ik het liefst wilde maar is ook gewoon netjes.

JJ4 hopelijk nog een tijd zonder deken. Mijn oudje had laatst ineens echt een dikke manenkam.. Even in de gaten houden hier.

Hier gelukkig niet veel last van mensen die langs de weide af lopen. Al is het soms toch wel plezierig als mensen mee een oogje in het zeil houden.

De kauwtjes vinden het niet leuk dit jaar. Andere jaren zaten ze altijd de haren van oudje af te plukken.. Nu zitten ze erop en zijn ze aan het proberen het driehoekje boven de staart dan maar te plukken aangezien de rest geschoren is... Heb ze maar de haren van de hond rondgestrooid.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 08:19

Lastig boemel.

Jj4, hij ziet er goed uit.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 09:21

manzano schreef:
Ah hoe is die rits afgewerkt? Ik wil juist lycra zodat we niks gaat schuren qua harde delen.

Deze had je nog tegoed:

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 11:52

Ah top!! Dank je wel!!
Durf dat toch niet helemaal aan, maar ga eens kijken of die ook zonder rits te krijgen is. Zien er verder wel mooi uit namelijk

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 12:03

Ik heb bij ome Ali twee lycra maskers zonder rits besteld. Alleen nog niet kunnen testen. Waren iets van 5 euro ofzo, dus de moeite van het proberen waard.

Hier een hoop ontwikkelingen. De boxen zijn zo goed als klaar *\o/* , er is een begin gemaakt met de omheining van bak, paddock en weiland en de voorbereidingen voor afdakje en bestrating zijn in volle gang. Planning is om de paarden het laatste weekend van april bij huis te hebben. Kleine bijkomstigheid, ik ben zelf vorige week geholpen aan een ‘ocd’tje’ in mijn knie en ben voorlopig een beetje kreupel. Maar het herstel lijkt voorspoedig te gaan.

Het weiland heb ik twee weken geleden nog bemest met pavo Fieldcare, het gras knalt de grond uit momenteel. Heb er zes schapen op lopen nu, maar die krijgen het bij lange na niet op/kort. Hoop maar dat ze genoeg trappelen om de zode mooi te krijgen (afgelopen najaar ingezaaid).

Verder lees ik mooi mee en alle slimme dingen en ideeën noteer ik. Heb nog zoveel wensen :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 12:21

Ow handig maskers bij Ali... nooit aan gedacht om daar even te kijken terwijl ik nog wel eentje heb die ze graag verslijt.

Gisteren bosrit weer gemaakt op de manege. Lastig is dat ik vooraf niet weet of we in de bak rijden of buitenrit. Daar pas ik toch wel een beetje mijn keuze op aan qua paard. Maar ik heb best gelachen gisteren. Helaas is dus de les waar ik in zit betiteld als beginnersles. Keuze toen gemaakt op basis van die les was niet zo vol en tijdstip en dag kwam goed uit en instructeur ook. Maar laatste tijd vaak wisseling, mensen worden er maar bij geplaatst etc.

Maar gisteren stond er een dame bij een van de nieuwere pony's. Geen penny (alhoewel?) in elk geval niet jong, tengere vrouw, nooit gezien. Super chique poetskist mee, stond op een gegeven moment de hoefjes in te vetten. En ik dacht goh zal wel iemand zijn waar diertje van is geweest of zo. Eerlijk is eerlijk beestje blonk, hoefjes schoon geen strootje te zien.

Instructeur komt, zadelt snel zijn eigen paard op nadat hij wist dat ieder een paard gevonden had. Iedereen opstappen en bos is. Nou de dame, ja ik durf in het bos geen galop ben een dressuur ruiter. Was een keer wat mis gegaan met galop en buiten. Oke we doen dan wel stap en draf.
Ondertussen haalt ze echt heel raar haar hand over de hals om te sturen, diertje had zoiets van huh. Dus instructeur zegt je moet je hand naar rechts brengen en niet over de schouder... oke ze doet de teugels in 1 hand en steekt haar rechterarm uit. :+ oke... Daarna zie ik haar zadel naar rechts schuiven, ze zit helemaal scheef erop. (oke ronde pony snapte het probleem wel). Instructeur is 3x afgestapt om nog maar eens aan te singelen of zadel recht te trekken. ze snapte niet dat ze ook gewicht op links kon zetten om goed te schuiven.
Ik zat op de grootste van ze allemaal en ben op een gegeven moment wat meer naar achter gaan rijden, waren ook maar met 5 dat scheelt. Mijne lange benen maar niet snel had op een gegeven moment wat ruimte ertussen, ik zie aan de houding van instructeur dat hij stiekem tempo in draf aan het opvoeren is en dat die pony dus in galop ging. Oke mijn langbenige moest ook de galop in. Blijkbaar had die dame wel nog gezegd boh die deed hard draven :+
Andere jongere meid zat de hele tijd op de telefoon, duitse dame die maar aan mij vast hield stoorde zich daar in elk geval behoorlijk aan.

Maar ik vond het echt zo apart, luxe poetskist, mooie kleding je denkt dat kan niet mis gaan. Maar ze maakte echt wel aparte handelingen waarvan ik dacht huh? Dat je moet wennen dat snap ik, geen held zijn ook, maar jezelf dressuurruiter noemen en dan zo rijden wat ik zag die begreep ik dan weer niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 14:15

De lol rondom de buitenrit zelf was haast groter dan de rit zelf :)

Ik heb maar weer 6 balen houtkrul gehaald, kan ik er weer even tegen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 16:14

Reuzin weer gereden in de les, ze is in een maand tijd al enorm vooruit gegaan, ook fysiek meer paard aan het worden. Wel hangt ze ontzettend vast aan de linker teugel dus ga maar eens tandarts opperen bij de eigenaar

Goed bezig geweest DF

Kleur auto`s vind ik ook zo`n ding, ik heb een hekel aan de kleur rood, mijn man heeft dus een rode auto. Zou ik zelf nooit gekocht hebbe
Suzuki vitara heeft een soort turquoise kleurtje, die vind ik zo leuk, zowel de auto als kleur maar helaas ook een behoorlijk prijskaartje

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 16:46

Ik vind rood juist heel mooi ha ha.

De auto is gekocht. Een witte met zwart.
Over 2 weken kunnen we m ophalen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 17:37

Joyce wat raar :+ gelukkig heel terug
Ln fijn! Jammer dat ie straks weer weg moet
Boemel gefeliciteerd met de auto

Voor de mensen die het leuk vinden

We komen van ver, maar ben hier al zo blij mee! Ze is nog steeds stijf in de lendenen en twijfel om eens een echo te laten maken om te kijken of ze niet een cyste oid heeft op de eierstok. Heb dr namelijk ook niet hengstig gezien nog. Of zijn die van jullie ook nog niet hengstig geweest?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 17:43

Marjan ik gebruik voor Fiesta voor dat stuk een combinatie van Masterson method ( filmpjes op YT), rekoefeningen voor de psoas-spier en de cell kick infrarood pad. Fiesta begint steeds losser en sterker in dat stuk te worden.
Fiesta is wel gewoon hengstig.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 17:58

Belker schreef:
Marjan ik gebruik voor Fiesta voor dat stuk een combinatie van Masterson method ( filmpjes op YT), rekoefeningen voor de psoas-spier en de cell kick infrarood pad. Fiesta begint steeds losser en sterker in dat stuk te worden.
Fiesta is wel gewoon hengstig.

Oh ik ga dat opzoeken! Dank je :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 18:34

Ik heb even wat linkjes voor je.

https://youtu.be/UVGIhFdk-Gg?feature=shared

https://youtu.be/-2bLza3h3Kc?feature=shared

Deze kun je ook doen door de benen voor elkaar te zetten, dus alsof ze op een koord staan. Die is echt een hele fijne oefening.

Afbeelding

Verder vraag ik beide achterbenen, voorwaarts zijwaarts. Dus echt buiten de massa. Om en om. Daarna vraag ik de achterbenen onder de massa door. Dan sta ik bij LA en vraag RA en haal die iets naar voren naar me toe. En dat vice versa voor lonksachter.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 19:38

Leuk!! Ga ik ook eens bekijken.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 22:09

Hier ook nog niet hengstig geweest hoor.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 23:40

Hier beide merries wel hengstig en bij vrienden merrie ook hengstig.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 06:26

Dank je Belker!

Oh ik wacht t hengstig zijn dan nog ff af :D

Vandaag komt iemand die iets met trauma verwerking bij paarden doet. Of althans aan het leren is. Ben benieuwd hoe ze daarop reageert.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 06:26

Ik zie het bij mijn merrie nooit ook andere jaren niet

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 06:41

De reuzin is al hengstig geweest maar komt ook door de verhuizing en mijn knappe Spanjaard. de oude merrie zal niet eens meer hengstig worden maar die heeft het nooit duidelijk laten zien

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 07:38

Hier zijn ze ook hengstig. Quinta verloor het veulen en direct erna de 'veulenhengstigheid' en nadien elke 3 weken netjes.

Mijn andere merrie toont minimaal hengstig, maar is ook zeker wel al 2 x hengstig geweest dit jaar. Meestal na 1 dag zon komt het op gang :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 08:09

Ik heb bij Boon nog nooit een hengstigheid gezien en ook niet de vaak erbij horende kenmerken eigenschappen niet.
Jasmijn laat -denk ik- haar hengstigheid zien als ik niet bij de flanken/buik mag borstelen :)