[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21126
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 17:18

Vandaag even lekker buiten gespeeld, wat een heerlijk weer {:}
De slingers rond de fruitboompjes zijn gemaakt. Een met kruidenmengsel, bijenmengsel en vlindermengsel.
Nu hopen dat de vogels er vanaf blijven en het mooi gaat bloeien :)

Dit zijn stroken tussen wei en track in met haag en fruitbomen, bovenste 2 waren vorig jaar niet gegraasd en dus lag er nog lang afgestorven gras, was dus toch iets meer werk dan bedacht :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hannelot
Berichten: 1015
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 17:20

Gaaf! Word het een soort kronkel pad? (Ik lees alleen dit topic maar niet zo goed dat ik precies weet wat iedereen maakt :o)

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 18:19

Leuk zo zigzag! Dat wordt een vrolijke boel <3

Ik heb een snackhoekje gemaakt.
Afbeelding

En draad verzet zodat ze aan de boom kunnen schuren. Ze hebben niet echt een schuurplek. Dus de hedera eraf gehaald, hulst gesnoeid en draadje door de meidoorn getrokken. Er staat toch geen stroom op.
Ik kreeg de paal er niet uit, dus daar hangt nu een snacknetje aan :+
Afbeelding

Oh en dit is het stuk waar ik het grind wil. Dat is al droog, na een dag geen regen. Gaat best rap. Het is echt de toplaag die glad wordt. Er onder is genoeg lucht zeg maar.
Afbeelding

Ethelate

Berichten: 21126
Geregistreerd: 02-10-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 20:00

Dan zou ik denk ik ook wel durven zonder gronddoek, want het oogt niet als een losse laag waar ze het in trappen gezien het gras.

Leuk die snackhoek, zitten de plastic (?) schalen vast op de boomstammen?
Ik gok dat zoiets hier omgegooid wordt. De lege portvaatjes van het mineralen buffet worden ook als voetbal rond gegooid.

monsera
Berichten: 3099
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 20:27

Die van mij werden ook omgegooid. Die hebben we met een shorband aan elkaar vast gemaakt. Alleen lastig als het geregend heeft dan kan ik ze haast niet leeg gooien. Maar ze staan nu al 2 jaar en nooit meer omgegooid.
Moet wel 3 nieuwe schalen kopen die zijn gesneuveld.


Over 2 weken komt Femke Dolle hier. Ik heb de basis nu wel klaar maar heb moeite om meer uitdaging te creëren op mijn stukje. En wil een extra pad maken zodat ze rond kunnen lopen. Nu moet ik dat stuk bij regen dicht doen omdat het spek glad wordt. En kunnen ze maar via 1 pad van de stal naar de paddock lopen.

Wilde gewoon zand doen maar wil eigenlijk een ander soort pad. Wil er ook op voeren voor extra voer plekken. Ik ben benieuwd.

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 13:53

Die schaaltjes heb ik vastgeschroefd inderdaad. Alles stond nog op zijn plek. En anders is een sjorband nog wel een idee haha.
Afbeelding

Vandaag heb ik er kruiden opgelegd. O.a. Kamille, tijm en kleefkruid.
Afbeelding

Jim had een duidelijke voorkeur voor kamille en tijm. Noura ook wel kamille, maar ook kleefkruid. Mooi om te zien dat ze ook echt onderzoeken naar wat ze wel en niet willen.
Afbeelding



Ook heb ik nog een extra draadje rond de wei gespannen om Ximo buiten te houden. De smurf sneakt de wei in, maar durft er vervolgens niet meer uit en gaat dan neurotisch heen en weer lopen :roll:
Afbeelding

Uiteraard kon dat niet zonder toeschouwers _O- <3
Ze is in de fase dat ze alles vastpakt en er aan gaat lopen trekken :+
Afbeelding

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:07

Ooh je hebt ook een anti-oliebol draadje . Hier ook en vandaag zelfs met stroom.

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 18:22

Hier nog zonder stroom. Dat was bij de andere weitjes genoeg, dus ik hoop hier ook. En anders gaat er een draadje onder de grond naar de buitenomheining :))

DJZ

Berichten: 3161
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 23:05

Sinds vrijdag mogen de paarden ook weer (opbouwend) het gras op :D En wat zijn ze er blij mee :D



Afbeelding

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 09:10

Afbeelding
Ja hier ook!
Het was alleen een gigantische anticlimax haha

Was extra aan het filmen want ik verwachtte van die van mij wel een showtje. Nee hoor. In stap de wei in, 3 happen gras en toen in een drafje naar de andere kant van de wei en t was klaar :')

Maar ze waren in ieder geval blij haha. Zelfs de hengst kon zich gedragen naast die andere 2 dus dat scheelt :D

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 16:49

Hahaha echt hoor.

Heeft iemand nog interesse in een berk? Deze groeit spontaan tussen de tegels in mijn voortuin en ik kan ‘m nergens neerzetten. Hij is nu 70cm hoog, dus moet nog wel wat groeien :))
Kan opgehaald worden in Dieren en uiteraard ook welkom om dan gelijk ff een bakkie koffie of thee te drinken :D
Afbeelding

Afbeelding

DJZ

Berichten: 3161
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 17:16

Van mij mag het berkje wel komen groeien, in de buurt van een soortgenoot :D
Ik mag alleen op dit moment nog heel even niet autorijden, ivm herstel van een operatie.. Dus als ie nog een paar weken kan blijven staan, kan ik hm daarna wel op komen halen :)

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 17:20

Ja hoor. :D
Als dat maar voor eind augustus is, want dan zijn we verhuisd.
Beterschap!

DJZ

Berichten: 3161
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 17:29

+:)+
Voor eind augustus moet wel lukken haha. Waar ga je naar toe verhuizen??
Nog ongeveer 2 a 3 weken niksen en dan mag ik (eindelijk) weer aan de bak :D :D

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 17:42

Naar de andere kant van Dieren :+
Dus in noodgeval kan het berkje wel mee in een pot :D

DJZ

Berichten: 3161
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 17:50

Daihyo schreef:
Naar de andere kant van Dieren :+
Dus in noodgeval kan het berkje wel mee in een pot :D

_O- Maar ga je dan van Noord naar Zuid of van Oost naar West :)) Dieren is voor mij in elk geval bekend terrein, aangezien ik daar tot vorig jaar heel wat heb rondgelopen, achter de vuilniswaggel aan :')

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 17:51

Van zuid-oost naar west :')
We wonen nu langs het kanaal net onder het spoor en gaan straks bij de bosrand wonen <3

DJZ

Berichten: 3161
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 17:54

Dat is inderdaad de betere kant :D

Daihyo

Berichten: 88153
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 07:34

Ja het was even een rotperiode (er was namelijk toegezegd dat we hier konden blijven wonen en nu ineens niet meer), maar uiteindelijk worden we er beter van. We moeten alleen heel veel klussen en verbouwen :=

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 13:58

Vraagje; kan je van 1 meidoorn takje ook een boompje laten groeien? Had dus van die bosjes gekocht, alles gemeten, neergelegd en de grond in gezet. De rest in water bewaard en vd week die nog in de grond gezet, maar kwam ik ene verdwaalde meidoorn tegen. Hij doet het wel, maar leek me leuk om die uit te laten groeien tot boompje dan.
Moet je dan steeds onderste blaadjes en takje eraf halen?

hannelot
Berichten: 1015
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 19:55

Daihyo woont in Dieren en heeft dieren :))

Ninx

Berichten: 14574
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:54

Okay... help.
Daar ga je met je goede gedrag ;-)
Ik heb dus sinds een jaar dit weiland. Het ligt extreem hoog. 30 meter boven NAP en het geeft het woord 'droog' een geheel nieuwe betekenis.
Anyway, ik heb afgelopen najaar laten kalken, dit voorjaar compost (mest) van mijn eigen paarden, en compost/mest van een mix van paard & koe van een biologisch bedrijf.
Vorige week zijn er nog vulkanische korrels overheen gegaan.

De buren hebben het laten injecteren, en nu zie je dus duidelijk verschil.

Moet ik nu gaan paniekeren en toch iets laten doen, of gewoon de vaste mest de tijd geven en het gras de tijd geven (dat nu langzamer groeit, wat op zich niet erg is)?
Mijn paarden eten dan wel niet veel gras, maar toch.... zou mooi zijn als ik deze zomer iets 'geschikts' kan aanbieden.

Ik wil wel een goede analyse met plan. Maar was ook een huis aan het bouwen en het werd me allemaal ff te gek. Zou echter zonde zijn als ik straks een dooie wei heb.... :-P

Afbeelding

Caily

Berichten: 12529
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:16

En was het gras echt even lang? Want als jouw korter is begonnen, is het “normaal” dat het langer duurt voordat het omhoog schiet.

Ninx

Berichten: 14574
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:19

Caily schreef:
En was het gras echt even lang? Want als jouw korter is begonnen, is het “normaal” dat het langer duurt voordat het omhoog schiet.


Was ongeveer even hoog.
Ik heb nu dus vorig voorjaar en dit voorjaar niet laten injecteren itt de buren.
Loonwerker zegt maar wel even doen, maar iets minder diep instellen…… tja….. liever niet….

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:22

Ik zou even afwachten. Ons gras was echt 10x niks 4jr terug. WE hebben gemaaid, kalk gestrooid, gezaaid en 1x wel kunstmest gebruikt omdat het echt een ramp was.

Vorig jaar een knappe grasmat en nu nog beter, zonder dat we iets hebben gedaan. Niet te kort de winter in gegaan, altijd mest eruit en na grazen maaien.

Het zit tussen beide foto's in. Is iets langer en groener dan links, maar korter dan rechts en veel meer verschillende soorten gras.

Ik laat ze er nog niet op lopen en wacht tot het langer is. Als je nu nog laat injecteren, zou ik ook nog wachten tot ze erop kunnen.