Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:01

Maartje_M schreef:
In karakter of in bouw? :')
Fijn dat je 1 zadel voor beide paarden hebt!

Karakter volgens mij maar ik heb een vol hoofd :+

Jazeker fijn in de kosten en heb nog een reserve zadel voor als er iemand mee gaat op aurelia.

Maar man wat zit dat paard toch lekker <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:21

Karakter kan ik me wel voorstellen ook :') vergeten te vragen, we ware te druk met kletsen over andere dingen haha
Ze vond Elevada flink veranderd (positief) in haar bespiering dus dat was wel heel fijn om te horen! En we gaan weer een zadeltje testen

Wat een regen in die vijver zeg :oo hier is lang niet zo veel gevallen, het is allemaal nog goed begaanbaar

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:50

Hier is vandaag ook zo debiel veel gevallen!! En allemaal precies toen ik de avondvoerronde alleen moest doen natuurlijk ;( Vandaag 9.6mm gevallen :oo := De rest van de dag heeft 't wel continu beetje gesijpeld, maar dat was niet zo gek veel.. gelukkig maar, want ze waren net op tijd met het keren van de grond := 2 paddocks mooi geel zand erbij :):) Morgen hopelijk de bak!

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:01

Dat ziet er mooi uit Utopia!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:21

Ohhh wat heerlijk die gekeerde paddocks zeg!

Hier is vandaag bijna 20mm gevallen. Man man man, het hield niet weer op :+ . Bouwvakker is ook eerder naar huis gegaan, die was ook volledig doorweekt. En heb zelfs de jaarling even een regendekentje op gedaan, die stond er echt een beetje sneu bij op een gegeven moment. En tussendoor ze een paar keer extra los hooi gebracht (zat ook nog wel zat in de slowfeeders, maar als het zo hard gaat is het wel fijn als ze zich een beetje extra warm kunnen eten, werd ook erg gewaardeerd door allemaal).

Pegaso zijn ook echt fijne zadels! Heb ik ook gehad op mijn arabier. Ik heb een een HM Vogue zadel (semi-boomloos, zonder harde onderdelen). Echt enorm blij. En gelukkig kan zelf best wel wat aanpassen en controleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:21

Wauw <3

Welk zadel ga jij nu proberen Maartje?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:28

Een Manitoba, dat is haar eigen merk. Dit was een nieuw model zei ze. Ik heb verder geen idee haha. Wijde boom smalle twist :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:42

Hahahha. We verwachten dat Aurelia ook wel uit dit zadel gaat groeien op termijn.

Leuk mens ook trouwens!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:51

xXutopiaXx schreef:
Hier is vandaag ook zo debiel veel gevallen!! En allemaal precies toen ik de avondvoerronde alleen moest doen natuurlijk ;( Vandaag 9.6mm gevallen :oo := De rest van de dag heeft 't wel continu beetje gesijpeld, maar dat was niet zo gek veel.. gelukkig maar, want ze waren net op tijd met het keren van de grond := 2 paddocks mooi geel zand erbij :):) Morgen hopelijk de bak!

[ [url=m/Yebvkx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook tijdens het avondeten valt er gewoon ff 10mm... ik had de regenmeter leeggegooid voordat ik ging eten.

Wow dat zand, lijkt me fantastisch. Wij zitten hier op klei. Dit stuk is ingepolderd enkele honderden jaren geleden. Allemaal klei, klei, klei, klei, klei...klei...klei... nog meer klei :').

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:54

Robijntjah schreef:
Hahahha. We verwachten dat Aurelia ook wel uit dit zadel gaat groeien op termijn.

Leuk mens ook trouwens!

Die kans is natuurlijk wel aanwezig ja.
Ik vind haar ook heel gezellig :D vroeger als jongere meisjes kletsten we al hele nachten vol :')

Ik vraag me echt af of ik wat gemist heb met de regen. Het ging hier wel even hard maar zo veel is er volgens mij niet gevallen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:49

Jeetje dat is helemaal veel Marlies!! :oo Snap wel dat ie dan wat eerder gestopt is :=

Thanks meiden! :D Ben er zo blij mee!! Ik hoop de paarden ook :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:50

Dat wordt mooi die paddocks!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:55

Ziet er goed uit Utopia!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:20

@XutopiaXx: heerlijke paddocks zo (jaloers) :)

Ik heb gisteravond in het donker nog de 2 grootste plassen leeg gepompt zodat ze weer wat loopruimte hadden en Boon voor de nacht op stal gezet, konden haar voetjes even op drogen. Aan de houtkrul in haar oren vanochtend heeft ze heerlijk languit liggen slapen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:56

Oh heerlijk die paddocks! Hier was dat helaas niet mogelijk, ook klei en leem, de loonwerker zei dat we zo drijfzand gingen creëren :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:10

Thanks!! Hij is nu met de bak bezig! :oo Paarden staan te genieten met hun voetjes in het zand :+: Die reacties als ze er dan voor het eerst op lopen, fantastisch!! Duidelijk een goeie keuze geweest! Nu hopen dat 't ook lekker lang zo goed blijft :P

Hier gelukkig inderdaad een hoop geel zand.. op sommige plekken wat dieper, maar over het algemeen op zo'n 30cm. Is nu een ventje bezig die het gisteren voor het eerst heeft gedaan, nou... die is nog héél fanatiek in álles moet ruim geel :D +:)+

Lekker dat Boon zo languit heeft liggen slapen :D Hier was het gisteravond ook echt debiel nat :oo

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:36

Heerlijk, xXutopiaXx!

De 100 gevulde hooinetten hebben mij aan het denken gezet. :') Lijkt mij ook best praktisch om maar 2x in de week te hoeven vullen. Ik heb net uitgerekend hoeveel hooinetten ik nodig zou hebben om een halve week vooruit te kunnen en dat zou nog best een investering worden (want ze moeten wel fijnmazig zijn). :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:48

_Lorette_ schreef:
Heerlijk, xXutopiaXx!

De 100 gevulde hooinetten hebben mij aan het denken gezet. :') Lijkt mij ook best praktisch om maar 2x in de week te hoeven vullen. Ik heb net uitgerekend hoeveel hooinetten ik nodig zou hebben om een halve week vooruit te kunnen en dat zou nog best een investering worden (want ze moeten wel fijnmazig zijn). :+

Ik kan je paard eerlijk aanraden n dan zelf in elkaar maken scheelt ook wat kosten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:16

Mooie dikte materiaal ook.

Net zag ik dit tafereeltje, word ik wel blij van. Echt een 'moedertje wakend naast haar veulen'...

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:48

Wat een fijn plaatje DD!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:01

Heerlijk zeg!

Hier staat het water nu wel heel hoog! Zo'n 75cm onder het maaiveld.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:07

Nog even en je hebt een zwemvijver :) én je moet je kacheltje ergens anders neerzetten :)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:10

Leuke foto DD , straalt rust uit.

Oei Malenka best nat. Hier tijdens een bui gistermiddag ook 15 mm; afgelopen dagen 55 mm best veel. Vandaag aardig weggezakt, morgen weer een nieuwe lading begreep ik. Jammer...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:13

Daarom pomp ik het graag meteen weg, want anders loopt het hier veel te langzaam weg en is er helemaal geen loopruimte meer om de plassen heen.
Volgens mij gaat het vannacht koud worden. KNMI gaf al 7 graden aan. Misschien bij Peps ook maar wat houtkrul in een hoek van de stal gooien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:00

Ziet er mooi uit Utopia!

Wat een vreedzaam plaatje DD. Fijn als het uiteindelijk goed gaat.

Temperatuur valt hier nog erg mee. Wel veel, heel veel regen..... Maandag in totaal (zondag op maandagnacht en maandag overdag) 46 mm en daar is gister nog even ruim 23 mm bij gekomen. Mijn paddock is nu gelukkig weer droog, maar als het echt zo heftig regent dan duurt het toch wel een halve dag voordat alle plassen weg zijn.

Vannacht komt er ook weer een flink gebied aan...... Heb wel wat extra hooi in de paddock gegooid.