Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:09

@Robijntjah: Die zadeldame heeft een erg interessante benadering.
Hopelijk heeft ze iets waar paard en jij gelukkig van worden (op je portemonnee na dan :) )

@karin: ik vrees dat losgestort hier niet wat gaat worden. Het kan dan alleen maar op de oprit liggen en dat krijg ik niet in een dag weggereden en dan kunnen er ook geen auto's meer op de oprit staan.
Het moet dus in bigbags over het hek van de paddock getild worden. Dan heb ik geen overlast op de oprit en kan ik het in mijn eigen tempo uit rijden.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:16

De zadels die zijn verkoopt zijn niet de duurste, dat scheelt weer Jolijn ;) Ik heb een tijdje een testzadel van haar gehad maar die was voor mij de breed. Verder was ik daar wel heel tevreden over

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:58

Ik ken haar niet maar ben wel op zoek. Laatst mijn zadel laten controleren en bijvullen en was mijn adel 6 weken kwijt en 140 euro lichter en het ligt nog niet optimaal.
Ik ken weinig goede zadelmakers in de buurt helaas. Diegene die mij het zadel verkocht heeft zat op 2 uur afstand en voor verkoop ging het maar voor controleren is het tever.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:06

Ik ben zo blij dat ik die zadelsores niet heb; 3 paarden met verschillende bouw en allemaal met hetzelfde passende merk zadel gereden sinds 2004.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:19

Ik heb voor mijn warmbloed een zadelmaker uit de buurt. Maar die van mijn IJslander komt uit de regio Utrecht. Die plan ik meestal in bij mijn instructrice (uiteraard in overleg met haar) want dat scheelt alweer 70 km reiskosten vergoeden.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:43

Raisa komt ook door het hele land :j ik weet dat ze regelmatig in Weert is, ze probeert mij daar ook altijd mee te combineren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:55

Maartje_M schreef:
Raisa komt ook door het hele land :j ik weet dat ze regelmatig in Weert is, ze probeert mij daar ook altijd mee te combineren :')

Kan ze nog beter ons combineren denk ik :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:00

ja dat sowieso :')

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:21

Ik heb nu 3 zadelmakers gegoogled (na verwijzingen via bokt) en allen ruim 200km van mij vandaan _O-
Wat een gedoe joh.

Vindt het ook wel lastig want hij is nog jong en veranderd nu nog zoveel dat ik ook geen 1000,-en euro's wil inleggen nu.
Mn huidige zadel zit in 2.5maand al te strak..
Daarom wilde ik via van Rijs een huurzadel maarja daar zit ik nu al ruim 2 weken te wachten op een telefoontje om uberhaupt een afspraak te krijgen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:28

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:46

Robijntjah schreef:
Maartje_M schreef:

Kan ze nog beter ons combineren denk ik :+

Ze komt na jou nog even hier langs :')

EnKarin Equimaro al benaderd? Die zit ook meer aan jouw kant geloof ik

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:47

rover_ schreef:
Karin: met mijn vorige paard (waar geen enkele zadelmaker het voor elkaar kreeg) goede ervaring met https://www.saddlecare.nl/index.php/zadelpasservice. Ken je haar? Paula zit in Etten-Leur.

Nu met mijn jonkie een leenzadel via https://www.a3szadelservice.com komt mogelijk ook bij jou in de buurt (?) Hier in de buurt veel mensen met goede ervaringen en als er wat is lost hij het goed op.

Paula is mijn huidige zadelmaker gezien ik een Ninon Schutte zadel heb sinds 2013 en Ninon op een gegeven moment controles uitbesteedde aan dealers ivm drukte.
Ben ook erg tevreden over haar maar weinig aanbod 2e hands zadels.

A3 ken ik niet, die ga ik eens mailen voor informatie. Thanks.

(Ik had je per ongeluk een pb gestuurd ipv quote, excuus).

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:25

Ah ok, bij mijn paard was Kent en Masters een uitkomst. Ze past ook wel haar zadels en dan kan je zelf op zoek naar hetzelfde type dat ze dan weer aanpast op je paard.
Zou mooi zijn als A3 wat voor je kan betekenen..
(dat maakt niet uit hoor, hoef je geen excuus voor aan te bieden :-), soms wel leuk om post te krijgen haha).

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:58

Ik zweer bij de country mill, veel keuze ook in 2e hands, niet merkgebonden en wat een goede service, aanrader (en nee ik heb geen aandelen) :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:01

marije1109 schreef:
Ik zweer bij de country mill, veel keuze ook in 2e hands, niet merkgebonden en wat een goede service, aanrader (en nee ik heb geen aandelen) :D

Heb ik ook naar gekeken maar die komen niet aan huis en het is 110km (1uur 20min) enkele reis -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:54

Wat een zeikweer... net de pomp maar weer even aan gezet en het hooi in de tent gevoerd. Peps schrok zich een hoedje toen ik ineens om de hoek kwam zetten :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 17:15

Nou zeg dat wel van het weer. Echt mega plassen in de wei en bak. Heb ze nu maar van de weide af gehaald. Hopelijk klopt buienradar en wordt het wel weer wat minder komende tijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:21

Ze is onderweg Maartje :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:25

Haha ze belde me al :')
Ben je geslaagd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:45

Jazeker. Een mooie rendier pad voor onder mijn nog op te vullen zadel <3

En dan past ie op beide paarden :D

Ze zei dat Mo en elevada hetzelfde type zijn Hahaha.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:13

In karakter of in bouw? :')
Fijn dat je 1 zadel voor beide paarden hebt!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:58

Oh dat scheelt ook een hoop in kosten. En je kunt toch niet op allebei tegelijk rijden dus ideaal opgelost zo!

Ik rijd nog niet dus ik heb ook geen zadel. Indy heeft wel een wintec zadeltje maar die past absoluut niet op Quinta. Helemaal 6x op gezeten en toen raakte ze weer geblesseerd. Ik blij dat ik er geen 2000 euro aan uit had gegeven!

Hier de hele dag regen en vooral veel wind. De paarden staan nu lekker op te drogen op stal, ze waren het helemaal zat buiten.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:38

DubbelDun schreef:
Wat een zeikweer... net de pomp maar weer even aan gezet en het hooi in de tent gevoerd. Peps schrok zich een hoedje toen ik ineens om de hoek kwam zetten :D

Nou zeg dat |(

Onze vijver zondag leeg gepompt, vandaag hele dag regen. Voor en na foto :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:40

marije1109 schreef:

Ik heb toch best veel slecht aangemeten zadels gezien van country mill.
Vind zadelmakers altijd lastig, wie wel en wie niet goed is.
Rij nu (weer) boomloos. Veel moeite gehad met een zadel vinden waar ik goed in kan zitten met m'n rug. Voor nu tevreden over de barefoot barrydale, paardlief loopt er ook fijn onder.

Hier amper regen vandaag. Paarden kunnen dus nog heerlijk elke dag paar uurtjes op de wei *\o/*

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:54

De regen was verschrikkelijk vandaag. De paddock is gelukkig nog goed begaanbaar. Maar je ziet nu wel plassen ontstaan op sommige plekken.

Ik ben blij dat ik de paarden een deken om heb gedaan.

En zadels zoeken is vaak lastig. Ik heb een fijn Pegaso sport zadel voor Nilay en heb goede hoop dat ik zo een ook passend krijg op Roos. Maar goed. Daar gaan we volgend jaar wel mee aan de slag.