Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mer1980 schreef:Dames, even gebruik willen maken van jullie expertise. Wij hebben een stokoude shetlander van 33, maar hij maakt erge proppen van zijn hooi, tandarts is er recent bij geweest en heeft vanwege zijn leeftijd ook diastasen geconstateerd. Hier had hij geen last van, maar nu met die proppen verwacht dus wel problemen. De tandarts komt nu weer en ik hoop dat het meevalt paar maanden terug was zijn gebit nog best aardig. Hij ruikt niet uit zijn mond. Maar dan to the point: Hooi krijgt hij niet meer weg, op de weide mag hij niet teveel, maar grazen gaat goed, hij is HB gevoelig dus ik zoek een ruwvoer / brok wat hij meer mag hebben zodat hij niet teveel gaat afvallen. Hij was te dik, maar hij valt nu te snel af. Hij krijgt wel Pavo 18+ muesli, maar daar mag hij ook weer niet teveel van. In Luzerne zit weer teveel suiker. Is er een soort gehakt hooi ofzo wat ik hem als ruwvoer kan geven? Tips?
belle_boef schreef:En gras maaien en dat in een slowfeeder doen?
Mer1980 schreef:Ik ga eens kijken naar Bietenpulp. Wel even extra info: De pony is niet van mij, maar ik ben dol op dat beestIk zoek eigenlijk een vervanger van hooi waar hij de halve dag zoet mee is. Hij is nog niet mager, maar het afvallen gaat te snel. Hij mag nog wel 50 kilo kwijt, maar graag in een langzamer tempo... In dit tempo is het met een half jaar over...
ClauH schreef:Citaat:Je stript het ene uiteinde van de grondkabel verbindt dit met de draad waar stroom op staat.
ahhh je hebt daar speciale kabel voor