Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:00

Gefeliciteerd met je dochter, Kristelhans!
Heeft de de kleine spruit ook een naam of is het gemakshalve gewoon gelijk Penny geworden? ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:12

ohjajoh6 schreef:
Moet de 26e voor het eerste gesprek. Hoop het eigenlijk voor elkaar te krijgen dat ze mij onder narcose brengen, ben zon stresskikker dat mij dit echt beter lijkt. Ik doe het wel hoor, maar ben dan net zon planker, zo stijf zal ik in die stoel liggen...

Maar dat is het punt niet eens; Als ik iets mooi vond aan mijzelf, was het mijn smoel met tanden, het is iets met afscheid moeten gaan nemen van iets waar je trots op was aan jezelf en je erna met kunstklapper helemaal een oud, versleten lijk voelen? Misschien net zo een dingetje als toen je 30 jaar werd en je een soort van depri was, want oliebol nu was je oud?

Dat mooie is er al lang af, dat zal het afscheid wat makkelijker maken :(:)
Zie het als een verbetering, een mogelijke ziekmaker die verwijderd wordt!

Liever met een kunstklapper nog dertig jaar vrolijk op je paard (bij wijze van spreken ;) ) dan met je eigen tandjes tussen zes plankjes :D

Heb ook al wat lichaamsdelen moeten achterlaten en ben daar vrij nuchter in.
Even de knop omzetten, gebeuren gaat het toch en je knapt er echt van op!

Je kunt ook een roesje vragen.
Ga je niet helemaal onder zeil, maar maakt het wel wat minder scherp allemaal.
En neem iemand mee waar je even bij mag janken als je daar behoefte aan hebt.
Of gewoon ter afleiding :j

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:19

Kristelhans, proficiat! Klinkt zo lekker, zo lang nog vrij maar uit ervaring weet ik dat het ook best zwaar is. Vooral de balans weer zien te vinden tussen alles, succes en veel geluk

Tanden moeten missen is niet fijn nee, sterkte ermee...Ik heb helaas scheve tanden en ik overwoog een beugel. Maar de orthodontist had het over " breken vd kaak" no way dan maar scheve tanden

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:22

Gefeliciteerd met Penny merrie, genieten dat z a doorslaapt. Balen dat het niet is verlopen zoals normaal zou gaan.

Ojajoh lijkt mij ook moeilijk inderdaad. maar beter mooi kunstgebit en geen last meer dan eigen tanden en pijn n ongemak ( makkelijk gezegd)

Mijn waterpomp doet het niet zoals het moet net met pijn en moeite 300 ltr gepompt. Voorheen kon ik ook 3 sproeiers op aansluiten nu geen ene meer komt een pisstraaltje uit. geen idee of de put droog komt of het aan de pomp ligt. Niet handig met dit weer, alle sis kurkdroog. Ondertussen wel weer de trailer erbij gepakt en klep dicht gekregen dit keer. Hij bleef braaf staan, minuten laten staan en weer eraf gehaald. Volgende week proefrit naar een locatie in Ell, de week erna is daar een schriktraining met grondwerk waar ik aan deel ga nemen en dan is hij al eens daar geweest en op de trailer. ben benieuwd

iedereen nog steeds bedankt, vanmiddag is dan het einde. gaan straks als de kinderen uit school zijn nog wandelen en foto`s maken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:28

Is je put wel diep genoeg dan, Lynn?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:29

Heel veel sterkte vanmiddag!
Maak nog wat mooie foto's :(:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:30

Shirley schreef:
Is je put wel diep genoeg dan, Lynn?

heb hem op 9 meter geloof ik en op 6 meter zit water ??? en heb hem nu al 8 jaar geloof ik. Nu sinds kort pas problemen mee

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:31

Is de stand van het grondwater nu niet extra laag?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:34

ja maar andere jaren heb ik daar ook geen last van gehad en in die 8 jaar is het vaker zo droog geweest dat vind ik zo vreemd

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:36

Mmm vervelend. Hopelijk vind je snel de oorzaak van het probleem.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:46

Balen een slecht werkende waterput. Hier heeft get ding helaas nooit fatsoenlijk gefunctioneerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:48

Gefeliciteerd kristelhans , dat heb je goed verborgen kunnen houden ;) *\%/*

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:53

Gefeliciteerd Kristelhans met je dochter.
Dat heb je zeker goed verborgen gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:54

Kristel! Gefeliciteerd met je Penny to be! Geniet van je vrije tijd.

Ik heb vanmorgen vroeg eventjes in de manege gereden. Gaat lekker met het jonge ding. Ook in mijn eentje in en uitladen gaat goed. Maar..... Toen ik thuiskwam en haar het bakje muesli in de trailer gaf, wat ik altijd doe was er niets aan de hand. Toen de muesli op was leek mevrouw "iets" te horen en stond te flippen als een debiel in de trailer!!! ZE wilde eruit en wel meteen. Ik heb eerst de klep maar weer even dicht gedaan om te kijken of ze kalmeerde, maar niets van dat alles. Na 5 min wachten heb ik haar eruit gehaald, maar ze was helemaal over de flos. Wat zouden jullie doen in zo'n geval? Ik heb nu nl een beetje spijt dat ik haar eruit heb gehaald. Had haar misschien gewoon een halfuurtje moeten laten staan? Vind het best wel spannend als zo'n beest zoveel kabaal maakt in die trailer en ben altijd wat angstig voor blessures o.i.d.

Daarbij moet ik zeggen dat het sowieso wel een gedragsdingetje van haar is, dat als ze iets ziet of hoort, meestal zijn het andere paarden, dan gaat ze zich behoorlijk heftig gedragen, als kleine stukjes van de grond komen met haar bevallige voorvoetjes tot overdreven hinniken en heftig doen, soms staat ze recht overeind. Het gekke is, dat het verder een superlief en makkelijk dier is. Schrikt niet snel, bokt niet, gaat niet aan de race tijdens het rijden, eigenlijk een beetje "drollig" typje (als jullie begrijpen wat ik bedoel).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-16 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:13

Leuk dat je er weer bent, Kristel!

Hier hebben de paarden gelukkig nog niet zo n dikke vacht. Alleen de cushingfjord wat meer, maar ook dat valt mee. Niemand staat ook in het zweet. Ik voer ze ook wel in de schaduw. Maar als het hooi op is, gaan ze lekker in het zonnetje staan....

Ik wordt trouwens wel echt gek van de vliegen. Die zijn echt agressief! Ze lopen zo mijn neus en oren in!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:15

Hier wel al een teddy. Die heb ik dan ook deels geschoren vd week. Borst buik uier kaal. Vast aangenaam.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:50

Ik vroeg me al af of het aan mijn fjord lag.. Die heeft me toch al een pak haar! Mijn kwpn-er staat nog mooi in zijn zomervelletje..

Ik zou toch zo snel mogelijk weer een keer laden [***]! Vervelend als je zo moet afsluiten..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:30

kristel van harte gefeliciteerd met je dochter! *\o/*

ohjajoh geen fijn vooruitzicht maar tegenwoordig zijn kunstgebitten wel heel anders als vroeger en pijn in je mond is ook verschrikkelijk :(:)

lynn heel veel sterkte :(:)
Ik heb mijn put op 11 meter , is hier echt nodig en zit hemelsbreed niet zo heel ver van jou af.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:05

Citaat:
zoefie
Tanden moeten missen is niet fijn nee, sterkte ermee...Ik heb helaas scheve tanden en ik overwoog een beugel. Maar de orthodontist had het over " breken vd kaak" no way dan maar scheve tanden

Dat hebben ze bij mij wel gedaan op mijn 20ste. Helaas pure noodzaak. De slijtage in mijn kaakgewricht was heel groot al van een vrouw van 90.

Citaat:
afab
Ik heb vanmorgen vroeg eventjes in de manege gereden. Gaat lekker met het jonge ding. Ook in mijn eentje in en uitladen gaat goed. Maar..... Toen ik thuiskwam en haar het bakje muesli in de trailer gaf, wat ik altijd doe was er niets aan de hand. Toen de muesli op was leek mevrouw "iets" te horen en stond te flippen als een debiel in de trailer!!! ZE wilde eruit en wel meteen. Ik heb eerst de klep maar weer even dicht gedaan om te kijken of ze kalmeerde, maar niets van dat alles. Na 5 min wachten heb ik haar eruit gehaald, maar ze was helemaal over de flos. Wat zouden jullie doen in zo'n geval? Ik heb nu nl een beetje spijt dat ik haar eruit heb gehaald. Had haar misschien gewoon een halfuurtje moeten laten staan? Vind het best wel spannend als zo'n beest zoveel kabaal maakt in die trailer en ben altijd wat angstig voor blessures o.i.d.

Daarbij moet ik zeggen dat het sowieso wel een gedragsdingetje van haar is, dat als ze iets ziet of hoort, meestal zijn het andere paarden, dan gaat ze zich behoorlijk heftig gedragen, als kleine stukjes van de grond komen met haar bevallige voorvoetjes tot overdreven hinniken en heftig doen, soms staat ze recht overeind. Het gekke is, dat het verder een superlief en makkelijk dier is. Schrikt niet snel, bokt niet, gaat niet aan de race tijdens het rijden, eigenlijk een beetje "drollig" typje (als jullie begrijpen wat ik bedoel).

Daar was het jaren geleden bij mijn paard ook mis gegaan. Ik heb haar daarna ik denk 10 jaar niet meer geladen. Dit was ook door de omstandigheden, maar ik vond het heel eng en de keus om het niet te doen was makkelijk. Het heeft me dit keer een paar maanden gekost om haar weer rustig te kunnen laden. Tot nu toe geeft ze alleen een hinnik als ze de anderen hoort. Toen ging ze dwars door de achter stang.

Mogen jullie het plastic van een baal hooi wel of niet in het afval van het plastic doen? Hier mag het niet. Ik vind het zo raar. Ik zie op het internet dat het nou juist zo mooi materiaal is voor het recyclen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:46

Zijn er hier ook mensen die aan de Autumn Dessert Trail mee doen? Ik hoor graag ervaringen. ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:56

kvulden, eerlijk gezegd denk ik dat ze er morgen zo weer instapt. Ze is niet in paniek geraakt, maar wilde gewoon ontzettend graag zien wat ze gehoord heeft. Dit gedrag vertoont ze ook als ik sta te poetsen of als ze in de manege vast staat. Ze hoort iets, kijkt op, wil er naar toe draaien en dan gaat dat niet omdat ze vast staat. Dan wordt ze nijdig en opgewonden en gaat staan stressen.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik haar gewoon een half uurtje had moeten laten staan. Of in ieder geval tot ze weer wat rustiger was.

Plastic van de hooibaal, mag hier volgens mij ook niet bij het afval.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:59

Ik doe het plastic van de hooibaal altijd wel bij het plastic afval. Prop het netjes in zo'n speciale zak voor het plastic, nooit klachten over gehad :n

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:00

Toen ik nog op de boerderij werkte, verzamelden we het plastic van de kuilbalen. Een paar keer per jaar (2? 4?) werd het opgehaald bij alle boeren in de buurt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:05

Wij doen het in een aparte zak, maar het wordt wel gelijk met het plastic opgehaald.
Voorheen reden ze er ook speciaal om, net als bij Hilary :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:09

Hier mag het ook nergens bij, je moet er mee naar het containerpark en betalen.
Een van de redenen dat nu weer terug ben gegaan op hooi.