Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:47

Werken jullie weleens met Tikkie, de betaalapp? Een nieuwe klant van vroeg of ze hiermee kon betalen. Het lijkt me wel makkelijk eigenlijk. Werkt t goed?

De koeken zien er heerlijk uit <3

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:50

Britta31 schreef:
Maar zijn ze lekker?In het misbaksel topic hele koek drama's voorbij zien komen.Die van jou zien er prima uit.Je dochter zal 1 super koek ook niet erg vinden denk ik.

Ja hoor schat, je mag één koekje pakken :')

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:54

Ik heb een klein stukje geproefd en ze smaken goed!
Ik heb ze gemaakt voor mn man om morgen mee naar de praktijk te nemen, als enige man met allemaal vrouwelijke collega's komt hij dan weer goed weg op Valentijnsdag haha.
Ik heb alleen 2 koekjes in de vorm van een eend voor mn dochter gemaakt haha.
Die mag straks proeven.

Tikkie werkt erg fijn! Zeker met grote partijen oid.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:01

Meteen mijn vriend een tikkie gestuurd, hihi.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:05

Gezellig zeg, koekjes maken! Erg leuk!

Misschien ook maar doen morgen. Heb echt een mega oven sinds kort, dus moet maar eens gaan beginnen met koekjes maken. Lijkt me ook leuk.
Heb hem al wel veel gebruikt voor oven gerechten, cakes ed. Maar koekjes nog niet.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:21

Als ze maar lekker zijn! Ik had eens een prachtige taart gebakken, echt een plaatje. Niet te eten :')

Ik vind bakken echt leuk, maar mijn kleine is daar nog niet aan toe.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:24

Ik gebruik tikkie vaak. Ideaal!!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:54

Nog nooit gebruikt, is dat een betaal app?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:59

Lynn_Nikita schreef:
Nog nooit gebruikt, is dat een betaal app?

ja, je moet t downloaden en dan je rekeningnr. invoeren. Vervolgens kun je dan een whatsappje sturen aan diegene waar je geld van wilt hebben. Die krijgt dan meteen jouw rekeningnr te zien en hoeft bijna niets meer te doen. Makkelijker dan je nr overtypen ed.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:11

Tikkie heb ik 1 keer gebruikt. Werkt prima

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:19

Tikkie is heel handig als je een groep hebt die allemaal ergens aan mee moet betalen. Je kan dan makkelijk in de app zien wie er allemaal betaald heeft zonder dat je dat zelf hoeft bij te houden of op je bankrekening terug moet zoeken

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:55

Selka schreef:
Heb je zelf ook meegedaan Anke of alleen de kinderen?

De jongste van 4 deed mee aan het minispringen.
En ik voor het eerst in 25 jaar, een parcourtje van 30 cm.

Afbeelding

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:26

@Prairy, wij gaan co-wonen en zullen dus met 2 koppels op onze erf wonen. Vakanties is dan een kwestie van goed afspreken zodat je niet tegelijkertijd op schok bent en verder is dat dus heel handig dat co-wonen met paarden aan huis :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:07

Maar hoe zit dat met kosten en gebruik van de ruimte? Wat als jij ze op de wei wel een de ander juist de wei met veel regen wil besparen etc

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 01:10

Lynn_Nikita schreef:
Maar hoe zit dat met kosten en gebruik van de ruimte? Wat als jij ze op de wei wel een de ander juist de wei met veel regen wil besparen etc

De grond is gemeenschappelijk in aankoop dus is beide koppels 50%. Maar ik betaal wat de kosten van accomodatie en voer enz betreft mijn aantal koppen paarden in verhouding tot de totale kudde (ander koppel heeft meer paarden). Verder staan ze 24/7 buiten in PP principe en altijd hooi ter beschikking, en trek ik mij daar niet zoveel van aan wanneer welke weides open gaan of niet. 't Is niet dat ze op stal staan dus de benen strekken kunnen ze sowieso wanneer ze willen, en eten ook :o

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:13

Lijkt me een mooie kans. Wel lastig als het misgaat onderling.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 10:50

Klinkt mooi alleen hoop ik dat er geen onvrede komt. Hoe groot is het perceel? Vrij groot toch? En hoe regelen jullie het met uitmesten, opruimen, hooi halen etc? Alles met vaste dagen of zo?

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:54

Het is altijd een risico, maar als je met je partner een huis koopt is het ook al een risico natuurlijk. Sowieso zijn we er ons allemaal van bewust dat er zéker wel eens een meningsverschil ed kan zijn. Maar dan is dat een kwestie van uitpraten en een goede middenweg te vinden. We hebben er natuurlijk voor gezorgd dat we op vlak van de visie van paardenhouden op dezelfde lijn zitten. Het perceel is 1,5 ha en de paarden hebben altijd toegang tot paddock met schuilstallen en de track die volledig rondom het terrein loopt. Er zal een whiteboard komen te hangen waarop we dan schema schrijven wie wat wanneer doet. Aangezien ik minder paarden heb zal mijn aandeel wat minder groot zijn, we zorgen dat alles zo'n beetje in verhouding is. Hooi wordt gebracht en ik betaal dan het deel voor mijn paarden. Dat is nu ook al zo eigenlijk, mijn paard staat momenteel in hun kudde bij hen aan huis (huurhuis).
Laatst bijgewerkt door Ilsey op 14-02-18 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:56

Persoonlijk zou ik die 1,5 hectare ook opdelen. Beter een goede buur dan een verre vriend. Laat staan dat het nu ook nog eens vrienden zijn. Dat risico zou ik niet willen lopen dat het misgaat. Dan kun je natuurlijk in vakanties nog altijd op elkaar dieren letten :)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:58

Benieuwd hoe dat straks gaat... klinkt mij als het recept voor frustraties in de oren namelijk :')

Wie heeft er hier een wasplaats en wat zit er op de muur?
Wij zijn bezig om die van ons te bouwen en ik heb inspiratie nodig :D

Kategida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:16

Naar mijn ervaring zou ik het ook opdelen. Vorige week ben ik plotsklaps moeten vertrekken bij een vriendin. Wij deelden ook alles maar plotseling voelde zij zich tekortgedaan en heeft al haar frustraties op mij gegooid en op mijn paard. Knallende ruzie en tot conclusie gekomen dat wij daar weg zijn. En dat terwijl we voordien goed overeen kwamen..
Ieders zijn stuk zodat je sowieso niet opeens ruzie kan hebben over bepaalde dingen en ook geen ergernissen die je opkropt. Erg jammer als een vriendschap zo moet eindigen namelijk.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:18

Bij onze zoektocht was “helft van een boerderij” meteen een no-go. Ik wil juist buitenaf wonen om geen buren te hebben :D
Maar ik kan me ook voorstellen dat het voor anderen een uitkomst is, met meer inkomens koop je ook meer huis.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:30

Gaat vaak vroeg of laat toch mis inderdaad... Ik dacht dat het ook wel leuk zou zijn om een paar pension paarden te hebben. Dacht dan ben ik niet altijd alleen. Mijn GOD wat ben ik blij dat die weg zijn :o
Terwijl we toch ook goede afspraken hadden gemaakt, dacht ik...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:36

Hier komt alleen jong spul of fokmerrie’s in pension. Van mensen die ver weg wonen en niet elke dag langs kunnen komen :') Voorlopig staat er één merrie op de lijst van een vriendinnetje en ruilen we onze jaarling met een fokmerrie van de hengstenhouder, die wil niet eens langskomen :P Eerst maar eens kijken hoe dat gaat. Wel fijn dat de jaarling nog even in een koppel met leeftijdsgenoten kan staan.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:38

Ik was begonnen met alles te beantwoorden, maar dat wordt een hele boterham... ik hou het hier op: 1) je moét de juiste ingesteldheid hebben, het is écht niet voor iedereen weggelegd (de reacties hier zeggen al genoeg, als dat je ingesteldheid is dan begin je er gewoon beter niet aan) :o en 2) waarom zou je zoiets wel kunnen doen met een partner of familie, maar niet met andere mensen? ;) en 3) Oei nee, dat perceel opsplitsen zou echt het hele doel verloren doen gaan.

Wil er gerust een apart volgtopic over openen moest het zo hot zijn :') maar hier lijkt het mij een beetje OT?

@Libera, onze wasplaats moet nog gebouwd worden dus ik lees nieuwsgierig mee naar komende reacties!