Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 05:59

Ha, ha, ha, Corrie met een henna kapsel...... Ze raken vast snel gewend aan elkaar. Duurde bij mijn nieuwe merrie een paar weken (vond ik nog best lang).

Sproeier vinden ze hier helemaal niks, dus daar begin ik ook niet aan. Verder heb ik nu alweer het zweet op mijn rug, man wat is het vies warm! Duurt nog tot vrijdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 06:17

Hebben ze toch pech Anne, hier geen sproeier. Vond het ook echt sneu: Ro stond s'ochtends al te zweten onder haar eczeem deken, nog echt staan tobben, op of af, maar ik dacht toen dat ik jeuk erna nog veel erger zou vinden. Is die snol ook prompt hengstig, liep zich veel te druk te maken ook gelijk, slimpie... :Y)

Even off topic: maar dit krakkemikkige lijk gaat een kunstgebit krijgen. Is eigenlijk geweldig nieuws, want alles is van achter naar voor aan het afbreken en zelfs sommige voortanden zitten al los en het is zo verschrikkelijk slecht voor mijn hart als je ontstekingen in je mond hebt steeds ( die ik juist door de medicijnen heb gekregen ).
Maar Phoe hee; mijn prachtige tanden! Om dan zon pijpbekkie te gaan krijgen als je klappers er niet in zitten, brrrr! :r
Om over het daadwerkelijke trekken maar niet durven na te denken, echt hoor 7 kleuren, nu al...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 07:04

O, Ojajoh! Wat een toestand! Maar als (bijna) alles al los zit, zal het trekken mss nog wel meevallen.

Tegenwoordig zijn die gebitten nog best mooi. Bij mijn moeder is t niks. Maar daar is het al bijna 50 jaar geleden getrokken. Maar de vrouw van een collega had ineens ook chronisch ontstokken tandvlees en haar tanden vielen er ook zo uit. Die is er heel blij mee en wou dat ze het eerder had gedaan. Je ziet er ook niks van.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 07:23

Oei dat lijkt me ook wel zwaar om dan afscheid te moeten nemen van je eigen tanden. Ookal is het juist om je hart te helpen.
Wanneer gaat het gebeuren?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 07:28

Lijkt me inderdaad best een dingetje Ohjajo..
Maar als alles al los zit valt het waarschijnlijk mee.
Succes alvast!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 07:49

Oef, dat lijkt mij ook wel een dingetje. Effe "doorbijten" :D en misschien valt het trekken wel mee omdat het allemaal al los zit zoals fabster zegt. Sterkte!

Mijn pony heeft het ook erg warm, heeft al een flinke wintervacht, dus is gewoon klam. Ze maken wel flink gebruik van de zoutblokken en drinken veel dus dat komt wel goed.

Les voor vandaag heb ik verplaatst naar zaterdag, dan wordt het een stuk koeler.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 07:51

Antheman schreef:
Gisteren hebben we mijn nieuwe piepkleine fjordenmans opgehaald.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Oh zag dat ik deze helemaal heb gemist :o .

Wat een schatjes! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 08:10

Moet de 26e voor het eerste gesprek. Hoop het eigenlijk voor elkaar te krijgen dat ze mij onder narcose brengen, ben zon stresskikker dat mij dit echt beter lijkt. Ik doe het wel hoor, maar ben dan net zon planker, zo stijf zal ik in die stoel liggen...

Maar dat is het punt niet eens; Als ik iets mooi vond aan mijzelf, was het mijn smoel met tanden, het is iets met afscheid moeten gaan nemen van iets waar je trots op was aan jezelf en je erna met kunstklapper helemaal een oud, versleten lijk voelen? Misschien net zo een dingetje als toen je 30 jaar werd en je een soort van depri was, want oliebol nu was je oud?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:15

Kan die narcose wel met je hart?

Het is inderdaad niet makkelijk om afscheid te nemen van 'de goede oude tijd'. Kan me voorstellen dat je behoorlijk moet slikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:17

Sssst, wil ik niet weten of dat kan of niet. O:) maar vermoed dat ze dat ook gaan zeggen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:23

Ik heb bij de huisarts een tabletje gehaald toen ik een MRI moest. Ik durf niet in zo'n kleine ruimte met een kap over mijn hoofd. Werkte echt heel goed. Is dat misschien iets voor je. Succes en sterkte.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:34

Ik zwaai even! Iets met heel druk zijn (we hebben 7 weken geleden gezinsuitbreiding gekregen) ❤️ Ik heb voor t eerst wat pagina's overgeslagen! Zal zo eens teruglezen maar wilde toch even weer hoi zeggen!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:48

ohjajoh: fijn dat je een kunstgebit krijgt. over met alle ellende. ik kan me voorstellen dat het wel even een dingetje is, maar niets is zo vervelend als een lelijk of pijnlijk gebit.

kvulden: ik denk dat een feestje met zn tweeën juist makkelijker te verzinnen is. Ik zou net als wat de andere zeggen naar pretpark gaan of gaan karten ofzo.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:49

Ohjajoh, succes! Straks ben je er vast blij mee. :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:54

@ohjajoh: ik kan me ook goed voorstellen dat dat wel een stap is....
@kristelhans: gezinsuitbreiding? Vertel!
@kvulden: geen idee wbt kinderfeestjes :D
@antheman: corey is een leuke naam!

Hier bouwen we stug verder aan de nieuwe stal, ondanks het warme weer. De buitenmuren staan, de laatste binnenmuren worden gemetseld as we speak... en ze zijn begonnen met het timmerwerk voor de balklaag en de kap. Echt heel gaaf zoals dat gaat!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:01

Oei, kunstgebitten. Dat lijkt mij ook doodeng. Ik ben bang voor de tandarts.

Vertel Kristel, wat is er uitgebreid??

Wanneer wil je de stal klaar hebben Wendy?

Ik heb al alle zuring opgeruimd, die 2 meter hoog lag. Verder fijn met Floki en daarna even met Corey gewerkt. Vanavond is de rest aan de beurt. Zo no even een uurtje zuring steken en dan binnen aan de gang.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:03

Ik zie vet veel mooie foto's voorbij komen! Water, nieuwe paddock/bak en ook veel gezelligheid.

Voor Lynn nog sterkte.. weet niet of ik dat al had gedaan maar doe het gewoon nog een keer.

Ik zag een gra fjord voorbij komen! Mooi! En ik <3 ook van fjorden natuurlijk. Heb afgelopen week weer voor het eerst gereden, beide paarden in de bak en Beer in het bos afgelopen zondag. De man heeft het nu even druk met klussen op lokatie (ZZP-er die aan huis werkt) maar volgende week als het koeler is zou ik bijna iedere ochtend weer kunnen rijden dus dat is heeeeeeel fijn!

Ik las over Kirr en uitbrekers.. succes ermee.. hier ook zo'n hooligan. :') Moet zeggen dat sinds hij bij ons woont het zelden is voorgekomen. De oude merrie is erger.. hoe ouder hoe gekker he..

Ik las iets over bastaardklaver.. nooit van gehoord maar ga het straks wel even googlen. Altijd goed voor de plantenkennis.

Zappje heeft zadel/singel gedoe.. is het opgelost? (ik zit nog in de bijleesmodus dus wellicht kom ik het antwoord zo tegen :+ )

Iets over zweetcaps.. binnenkant kan er uit vaak! Niet de hele cap in de wasmachine doen.. heb ik ooit gedaan.. hele cap aan gort maar dat lag meer aan mijn waskunsten denk ik.. :') Heb nu zo'n cap zonder stof aan de buitenkant en de binnenkant kan er gewoon uit. Ik zal dat ook eens gaan doen zeg... nu je het erover hebt.. :')

Paarden die de zon boven de schaduw verkiezen.. hier ook zo'n druif.. mijn ruin gaat echt liggen bakken, languit, snurken.. de merrie zit zooo dik in haar vacht maar die gaat ook niet in de schaduw.. alleen als Beer daar in de buurt staat. :+ Normaal zou ik haar scheren maar ik begin net weer met opbouwen van rijden en alllll mijn dekens zijn bij Balans dekenwasserij maar denk wel dat ze over een week of 2 kaal gaat.

Karev lekker op Ameland, zag foto's van een hele blije Dirk! En wat leuk dat je gaat rijden! Ik ben op alle waddeneilanden geweest behalve Ameland! Ik ben dol op Vlieland, gaan we ook een paar keer per jaar naartoe.

Zoooo, dat was een soort van bijleespost. Ik ga weer wat actiever mee proberen te kletsen omdat ik nu ook weer meer bij de paarden ben. Mijn liefste wederhelft heeft de zorg voor de paarden de afgelopen maanden volledig op zich genomen met hulp van mijn bijrijder. Nu mag ik zelf weer!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:04

Wendy en Antheman; Ik ben uitgebreid. Kleine penny gebaard. :+

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:10

kristelhans schreef:
Wendy en Antheman; Ik ben uitgebreid. Kleine penny gebaard. :+

Van harte *\o/*
Hengst of merrie, sorry, flauw :+ ?
Alles goed gegaan met je bevalling?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:14

Merrie en nee, vandaar even wat minder online. :P Maar nu is alles goed en geniet ik met volle teugen! Verlengd verlof dus ik kan tot begin november lekker keutelen. Penny (zo heet ze niet hoor haha maar niet alles hoeft online) slaapt al hele nachten door dus luxe!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:19

Gefeliciteerd Kristelhans. De start niet helemaal waar je op hoopt, maar nu lekker genieten.

Met de 2 kinderen naar een pretpark gaat hem niet worden die daredevils haha Maar Karten is misschien ook wel leuk ja. Of een klim bos ik zal dat eens bij hem voorleggen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:23

:(:) Ohjajoh! Dat had ik inderdaad toen ik dertig werd...

Gefeliciteerd Kristel! Ik had even gemist dat jullie uitbreiding kregen!! :o

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:27

wendy: fotos.....

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:48

-Namiro- schreef:
:(:) Ohjajoh! Dat had ik inderdaad toen ik dertig werd...

Gefeliciteerd Kristel! Ik had even gemist dat jullie uitbreiding kregen!! :o

Heb ik ook nooit gezegd. :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:53

Poeh, lijkt me echt best heftig hoor. Iets van je eigen lichaam moeten missen. En ook nog iets waar je trots op bent! Brrr.
Onder narcose zou mij ook het 'fijnst' lijken.

Kristalhans. Gezinsuitbreiding? Wat leuk! Gefeliciteerd! :D 'Kleine penny gebaard'. :=