Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 06:30

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van stelconplaten in een paddock,of je het kunt opruwen geen idee.

Over fruitbomen...de pitjes van appel zijn giftig er zit een stof in (Amygdaline) die onder bepaalde omstandigheden in Cyanide kan worden omgezet.Je moet er wel veel van eten om om te vallen :P

Dus giftig..."JA" maar je moet wel enorme hoeveelheden eten :P :D Denk dat een paard eerder omvalt van koliek :+

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:41

Ego post: Zojuist telefonisch bevestigd door de zandleverancier dat het zand niet goed is en dat het op hun kosten vervangen gaat worden *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* :D :D :D :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:42

Daan_O schreef:
Ego post: Zojuist telefonisch bevestigd door de zandleverancier dat het zand niet goed is en dat het op hun kosten vervangen gaat worden *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* :D :D :D :D :D :D

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

GEFELICITEEEEEEHEEEEERD!!!!!!!! *\o/*

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:44

Daan_O schreef:

Wat goed :D een lange adem maar dan toch gewonnen. Gefeliciteerd! *\o/*

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:45

Jéééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Da's wel reden voor een feestje, niet???

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:48

@Daan: dat is goed nieuws !!!
De aanhouder wint...
Laat je het nieuwe zand wel weer testen ;)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:49

TOP!!!!! Hopelijk komt het snel en kan je eindelijk je piste gebruiken!!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:51

Bedankt allemaal :D Ik kan het gewoon nog niet helemaal geloven haha, eindelijk!! Het nieuwe zand mogen we op hun kosten laten testen.

Trouwens ook geen excuses ofzo, waarschijnlijk deed het hem al heel veel pijn toe te geven dat het zand niet goed is }>

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:09

Het zal voor hun ook een flinke financiële aderlating zijn, maar als ie wijs is dan heeft ie een verzekering voor dit soort missers (en maakt ie ze in de toekomst niet meer :D )

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:11

Daan_O schreef:

Wat goed Daan! De aanhouder wint!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:12

DD ik denk dat het wel mee valt voor hun qua financieen, het is een behoorlijk groot bedrijf... En idd misschien wel verzekeringswerk.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:13

Goh, ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik over een paar weken misschien wel een goede bak heb!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:42

*\%/* *\%/* *\%/* YAY!!

Op hun kosten wordt dus het foute zand verwijderd en afgevoerd en nieuwe zand opnieuw gestort en gebruiksklaar gemaakt??

Aanhouder wint....maarrrr...eerst horen dat je de 1e keer fantastisch gereden hebt op de nieuwe bakbodem ;)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:54

Ja zo denk ik er ook over Tinky, eerst even zien allemaal voor ik het geloof. Ja, alles zou op hun kosten geregeld gaan worden. Maar ook daar wil ik eerst een schriftelijke bevestiging van zien.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:59

Mondeling is uiteraard ook bindend maar zou het zelf idd ook op papier willen hebben mochten er achteraf toch gemaakte afspraken niet nagekomen worden.

Wel fijn dat ze eindelijk toegeven dat het niet klopt.

Gaat die vriendin (toch?) die ook problemen had er ook werk van maken eigenlijk?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:10

Vreemd genoeg hadden ze haar voor de bouwvak al toegezegd het te gaan vervangen, terwijl zij slechts enkele keren contact heeft gehad en er geen onderzoek etc is gedaan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:18

Daan wat top, gefeliciteerd!
poot stijf houden heeft dus geholpen +:)+

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:13

Wow daan super nieuws!!!

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:29

Helaas beetje druk om op iedereen te reageren. Maar zie hele mooie foto's voorbij komen wat mij op ideeën brengt.

Afgelopen weekend een advertentie gezet gezocht weidevriendinnetje en binnen een uur had ik contact met iemand die wel een leuke merries had staan. En eigenlijk wist ik het meteen deze komen in mijn tuin te staan. Het is moeder van 15 en dochter van 6. Het voordeel ervan is dat als k met Falko de weg op ga dat er dan niemand alleen staat. En we hebben genoeg plek voor 2 Shetlanders erbij aangezien we bezig zijn met nog een groot stuk wei.

Van de week komt er een boer met ons praten die mee wil werken aan het bouwen van een tijdelijke stal.
Het kan zomaar zo zijn dat ze binnen een maand alle 3 in onze tuin staan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:39

Simone0308 schreef:
Sorry voor de ego-post, zal morgen even wat uitgebreider reageren, maar voor nu even snel een vraag voor mensen met drainage in de bak: hoe ver liggen jullie buizen uit elkaar? En wat voor diameter hebben jullie gebruikt?

om de 2,5, maar dat is te ver, om de 1,5 a 2 meter is beter denk ik.
diameter in de bak: 50mm doorsnede over de lengte, 100mm doorsnede voor de hoofddrain aan de korte zijde. Als ik het overnieuw zou doen zou ik de buizen dus dichter op elkaar leggen en 100mm voor de lengte nemen en liefst gelijk uit mondend op de greppel. Maar dan moet ik mijn bak eerst omhoog bouwen ;)

In de paddock heb ik ze dichter op elkaar, maar daar liggen ze erg ondiep. Hoe dieper hoe beter zeggen ze... Ik kan de paddock niet diep lostrekken. een rijbaanvlakker zou net kunnen denk ik.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:46

Fijn Daan dat is goed nieuws dat het zand vervangen gaat worden !

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:16

Capriootje schreef:
Gave trailer Kir! Ben benieuwd naar foto's van de binnenkant, super leuk dat je paarden overgaan!

Heb gisteren wat foto's van de binnenkant genomen. Niet makkelijk aangezien alles overhoop staat omdat vriend heel wat aanpassingen aan het doen is ivm elektriciteit etc. Dus in het gat boven de frigo zit dus normaal een microgolf.

Afbeelding
Rechtsboven in de hoek zie je het klepje van de cowboyshower.

Afbeelding

Afbeelding
Zo zet je dus het eerste paard erin. De wand van de zadelkamer kan er eruit, dan kunnen de paarden ook omdraaien om ze af te laden. Nu is het handigste als ze er achterwaarts af gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Paarden stappen de gooseneck op zonder problemen. De jongste schrok enkel toen het schot tegen zijn buik kwam. Maar dat was ook snel over.
Enkel de merrie vindt het eng als ze terug achteruit moet omdat de weg zo lang is. Dus daar zijn we nu nog mee aan de slag om het achteruit gaan in heel veel stapjes met tussenpauzes te doen.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:49

Super Daan dat er nu eindelijk wat gaat gebeuren! Ik had het al lang opgegeven, dat is ook waar zo'n firma op hoopt natuurlijk, geeft mij weer voor als me zoiets overkomt om toch door te zetten.

Wauw Kirr, wat een enorm gaaf ding :j !!!
Snap wel dat het even lastig is als je zo'n eind achterwaards moet , zeker als je achteraan staat.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:01

Ze heeft haar portie van trailerlaadproblemen al gehad veroorzaakt door onkundige mensen.
Dus ik ben er heel voorzichtig mee. Eens het knopje achteraan aan gaat, is er weinig wat haar tegen houdt. Dus ze moet nu steeds achteruit en dan een stapje terug, zodat ik haar ook in de achteruit kan controleren. Het heeft geen haast.

Merk wel dat de paarden absoluut geen benauwd gevoel hebben. Ze stappen er vol vertrouwen op. Ze moeten natuurlijk wel leren dat ze schuin moeten gaan staan ipv recht. Maar we oefenen elke avond even, zodat het voor heen heel normaal wordt.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:10

Ziet er inderdaad super uit Kirr!

Jadybabe ik kan er slecht tegen als mensen niet eerlijk zijn en dit bedrijf heeft ons zo hard voorgelogen en (plat gezegd) genaaid dat ik het echt niet had opgegeven. Daarvoor heeft het ook veel te veel gekost.

Ze doen er heel verstandig aan het nu op te lossen want als het tot een rechtszaak was gekomen had ik echt het onderste uit de kan gehaald (ook een schadevergoeding geëist voor het feit dat ik 10 maanden mijn hobby niet heb kunnen uitoefenen, de training van mijn jonge paard al die tijd heeft stil gestaan, vergoeding voor alle tijd en frustratie die het ons heeft gekost, etc).