Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarjanB schreef:Maar waarom perse op stal zetten? Hier blijven ze wel achter een stro touwtje staanmaar goed dat is wel heel makkelijk gedacht om zo boel op te spitsen. Wat ik zou doen en ook al eens over heb zitten denken als het ooit nodig moest zijn. Een draai wand. Gewoon wel een lage wand die dan de stal doormidden kan delen. [ [url=m/3ouCpZ.jpg]Afbeelding[/url] ] kan hier vanaf de hoge paal naar de wand er achter een tussen wand plaatsen. Heb ook twee deuren in de voorwand zodat dat mogelijk is.
Links zou dan 3 x4 worden en rechts 4 bij 3,5 ongeveer. Soms wil ik Kaatje ook wel opsluiten maar goed die is nu voor het eerst echt chill en staat gewoon het liefst buiten in weer en wind, dus dan maar inpakken.
DubbelFun schreef:Als je die 3 dode stammen op 2,5 mtr afzaagt kun je daar tussen winddoek spannen en zo al weer een stukje bescherming maken, mits de dode stammen niet dusdanig rot zijn dat een windje wind ze al omhaalt.
Had ik hier vertelt van mijn bruine IR-paneel waar ik ondertussen al 9 weken!! op zit te wachten. Die zou afgelopen vrijdag voor de 2e keer worden opgehaald bij het adres waar hij verkeerd bezorgd was (in Duitsland). Dit is wederom niet gelukt en nu gaan ze een nieuwe voor me bestellen... dat gaat dus weer 4 weken duren. Naar goed ondertussen heb ik een witte die ook warmte geeft al is het geen gezicht aan het plafond
Morgen bruine kliko dag dus de oprit maar van wat blad ontdaan. Het blijft 'water naar de zee dragen', maar om die dingen half leeg aan de weg te zetten is ook weer zowat
_Lobke_ schreef:Hoi allemaal, hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik even inbreek. Onze droom komt uit in 2023 kunnen we de paarden aan huis hebben. Nu ben ik erg opzoek naar de do's en dont's van wat jullie hebben gedaan. Wij hebben een hectare land en er staat al een grote schuur waar we boxen in kunnen maken. Helaas moeten de paarden avonds wel in een afgesloten stal vanwege wolven, anders was mijn voorkeur uit gegaan naar een paddock paradise.
Wij willen graag boxen plaatsten waarbij er ook een deurtje in zit, zodat de paarden veilig met hun hoofd naar de grond kunnen. We kunnen er dan voor kiezen het hooi op de grond te leggen of in een grote bak met metalen frame als een soort slowfeeder idee. Mijn ene paard gooit namelijk regelmatig het hooi door de stal en eet het dan niet meer op. Dit leek me een goed idee om verspilling tegen te gaan.
Graag hoor ik jullie do's en dont's. Indien dit niet de bedoeling is dan hoor ik het ook graag want dan maak ik een los topic.
Alvast bedankt:D
_Lobke_ schreef:Hoi allemaal, hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik even inbreek. Onze droom komt uit in 2023 kunnen we de paarden aan huis hebben. Nu ben ik erg opzoek naar de do's en dont's van wat jullie hebben gedaan. Wij hebben een hectare land en er staat al een grote schuur waar we boxen in kunnen maken. Helaas moeten de paarden avonds wel in een afgesloten stal vanwege wolven, anders was mijn voorkeur uit gegaan naar een paddock paradise.
Wij willen graag boxen plaatsten waarbij er ook een deurtje in zit, zodat de paarden veilig met hun hoofd naar de grond kunnen. We kunnen er dan voor kiezen het hooi op de grond te leggen of in een grote bak met metalen frame als een soort slowfeeder idee. Mijn ene paard gooit namelijk regelmatig het hooi door de stal en eet het dan niet meer op. Dit leek me een goed idee om verspilling tegen te gaan.
Graag hoor ik jullie do's en dont's. Indien dit niet de bedoeling is dan hoor ik het ook graag want dan maak ik een los topic.
Alvast bedankt:D
Dais_ schreef:Ik moest helaas extra werken want ik liep mega achter door een storing in mijn softwarepakket. En mensen geen salaris overmaken is gewoon geen optie.. dus ik mocht flink aan de bak. Maar het is gelukt.
Moska schreef:Dais_ schreef:Ik moest helaas extra werken want ik liep mega achter door een storing in mijn softwarepakket. En mensen geen salaris overmaken is gewoon geen optie.. dus ik mocht flink aan de bak. Maar het is gelukt.
Mijn vorige werkgevers hadden daar geen moeite mee hoor, maar fijn om te lezen dat anderen er net zo over denken als ik![]()
Ik overweeg, mede dankzij dit topic en een andere, om een uitloop te gaan maken die deels verhard en deels met paddockplaten bedekt is. En dan het stukje voor de beoogde plek van de stallen, een luifel zodat er altijd een droog plekje is. En natuurlijk de stallen open overdag naar de paddock toe. En voor de dagen dat het dan droog genoeg is, een (hopelijk gedraineerde) zandpaddock van 10x40. Dan hebben ze denk ik wel voldoende ruimte om de benen te strekken.