Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maartje_M schreef:Ik ent ze gewoon, maar ook omdat ik wel ergens heen wil kunnen.
Wij hebben zelf betonvloer gestort en daar ook gootjes in gemaakt. Inderdaad ook roostertje er op en loopt naar een ingegraven ibc tank. Op deze foto zie je het gootje liggen. Liggen nu matten overheen
[ [url=m/BbAbVa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Citaat:Vanaf 21 april 2021 wordt de identificatie en registratie (I&R) van paardachtigen in Nederland een stuk strenger. Dit betekent dat alle paardenhouders moeten registreren welke paarden op zijn of haar terrein worden gehouden. Dit gebeurt in een database die door de overheid wordt beheerd. Eisen rondom strengere I&R systemen zijn al vaker ter discussie gesteld, maar worden nu echt werkelijkheid.
Maartje_M schreef:Ik ent ze gewoon, maar ook omdat ik wel ergens heen wil kunnen.
Wij hebben zelf betonvloer gestort en daar ook gootjes in gemaakt. Inderdaad ook roostertje er op en loopt naar een ingegraven ibc tank. Op deze foto zie je het gootje liggen. Liggen nu matten overheen
[ [url=m/BbAbVa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maartje1990 schreef:Ik kom weer eens onder mijn meeleessteen vandaan. Hebben jullie dit al gelezen?Citaat:Vanaf 21 april 2021 wordt de identificatie en registratie (I&R) van paardachtigen in Nederland een stuk strenger. Dit betekent dat alle paardenhouders moeten registreren welke paarden op zijn of haar terrein worden gehouden. Dit gebeurt in een database die door de overheid wordt beheerd. Eisen rondom strengere I&R systemen zijn al vaker ter discussie gesteld, maar worden nu echt werkelijkheid.
https://www.lto.nl/strengere-ir-paarden ... anstaande/
Maartje1990 schreef:Ik kom weer eens onder mijn meeleessteen vandaan. Hebben jullie dit al gelezen?Citaat:Vanaf 21 april 2021 wordt de identificatie en registratie (I&R) van paardachtigen in Nederland een stuk strenger. Dit betekent dat alle paardenhouders moeten registreren welke paarden op zijn of haar terrein worden gehouden. Dit gebeurt in een database die door de overheid wordt beheerd. Eisen rondom strengere I&R systemen zijn al vaker ter discussie gesteld, maar worden nu echt werkelijkheid.
belle_boef schreef:Maartje_M schreef:Ja zijn steenschotten
En het je die ijzer rand zelf geverfd? Of is dit iets wat zo geleverd word?
Citaat:In het online systeem van de RVO hoef je geen tijdelijke verplaatsingen bij te houden als een paard bijvoorbeeld op buitenrit gaat, buiten de deur traint, op wedstrijd gaat of minder dan 90 dagen op een dekstation staat. Dit moet je echter wel zelf in je lokale administratie bijhouden, voor het geval er een controle komt en je moet kunnen verklaren waar alle paarden zich op dat moment bevinden. Deze administratie mag je in een systeem naar keuze bijhouden zoals een schrift, map, Word- of Excel-bestand.
Sky_Britt schreef:Mijn bonte is ook niet gechipt, die keus had je toentertijd nog. En is nog steeds geldig. Je hoeft dus niet alsnog te chippen.Mijn KWPNer is niet eens gechipt vanwege 'ethische bezwaren' van de 1e eigenaresse. Haar DNA profiel is vastgelegd, dus dat kan dan een duur grapje worden voor mij