Selka schreef:Nacht weg is nooit een optie. Dan zijn de honden niet blij denk ik
Minder dan een uur? Hoe dan. Ik ben al een uur bezig met stallen mesten (4 stuks), opstrooien, waterbakken en hooinetten vullen. Dan moet ik buiten nog beginnen.
De inloopstal veeg ik smorgens bij elkaar in een hoek, 2 minuten werk. Hooi in de netten is 30 seconden per net.
Meestal mest ik smiddags, ze lopen overal bij mij en mesten dan ook overal. Dat kost uiteraard t meeste werk. Ik ben in een half uur klaar.
Ik heb een electrisch verwarmde waterbak en vul dus echt nooit waterbakken. Ik doe hooguit een deur dicht als de wind erop staat.
Verder rubberen matten in de inloopstal, en daar strooi ik niet op.
Wat me vaak t meeste tijd kost, is als Vliegje aparte voerbakjes krijgt, hij heeft vaak diarree en heeft nu een soort paardennorit gekregen. Morgen ga ik met een gastro kuur beginnen. Hij eet t goed, maar erg langzaam. Ik hou dan bakjeswacht. Ik zet hem of apart, of blijf bij hem staan en dan weten de anderen dat ze t niet moeten proberen om te jatten. Als ik 1 stap naar achteren doe, proberen ze t wel, dus daar moet ik echt de wacht houden.
Hooi halen kost me 3 kwartier per maand. En de dag daarna uitladen, liefst met hulp, dan ben ik ook in 20 minuten klaar.