Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:18

Chasey schreef:
Kan je zelf niet zoiets maken, maar dan een minder steil dak?

Wasmachine stuk komt echt heel slecht uit. Altijd wel, maar nu helemaal. Daan is een paar dagen voor het werk weg! Zal je altijd zien...
En ook hier staat ie elke dag aan, soms wel 3x per dag.
Moet eigenlijk gelijk wat nieuws, maar hoe regel ik dat zonder Daan? Ik denk dat ik maar een paar dagen moet wachten dan.

Je kan gewoon aansluit service afnemen betaal je iets voor bij, maar niet veel, sjouwen het kreng op zijn plek en halen dat ouwe kreng weer op ;) heb ik ook gedaan.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:21

Mer1980 schreef:
Chasey schreef:
Kan je zelf niet zoiets maken, maar dan een minder steil dak?

Wasmachine stuk komt echt heel slecht uit. Altijd wel, maar nu helemaal. Daan is een paar dagen voor het werk weg! Zal je altijd zien...
En ook hier staat ie elke dag aan, soms wel 3x per dag.
Moet eigenlijk gelijk wat nieuws, maar hoe regel ik dat zonder Daan? Ik denk dat ik maar een paar dagen moet wachten dan.

Je kan gewoon aansluit service afnemen betaal je iets voor bij, maar niet veel, sjouwen het kreng op zijn plek en halen dat ouwe kreng weer op ;) heb ik ook gedaan.

:j wij hebben allebei twee linkerhanden, dus hier ook de wasmachine laten leveren en aansluiten. Zelf enkel de voordeur hoeven open doen :P

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:28

Ik heb ook ervaring met de Bucas en dan vooral de echt dure exemplaren, maar het is mij toch wel vaak overkomen dat ze bij echt veel regen toch binnen een jaar doorlekken......

Zijn de Fedimax dekens ook in NL te koop? Of moet ik dat via Duitsland doen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:40

@[***]: ik heb ze gewoon op de duitse website gekocht.
Prima levering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:56

DubbelDun schreef:
@[***]: ik heb ze gewoon op de duitse website gekocht.
Prima levering.

Dank voor de feedback.

Ik heb er intussen ook 2 besteld. Totaal € 187 ipv 197 voor 1 Bucas Smartex.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:57

ik heb het lagen systeem van bucas gehad; bleven wel lang goed, maar met de bijbehorende onderdekens werd het totaal super zwaar en ze leek het nog steeds niet lekker warm te hebben. Regendekentje van amigo gehad, maar die was met een jaar kapot. De rhino lijkt het redelijk vol te houden, zit nu in z'n tweede jaar. Fedimax ken ik niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:05

Ik heb nog een ongevoerde Rhino met losse hals, die is 1200 denier, dus voor de zomer ook te warm, maar voor nu (zeker de koudere nachten) een prima deken. Ik denk dat die deken al minstens 10 jaar oud is, máár hij is dus wel minder gedragen.
Amigootjes gaan hier ook 2 jaar mee. Die haalde ik van de Ebay-UK die dan zelfs met de hogere verzendkosten nog goedkoper waren. Maar daar waren ze na een flinke bui altijd nat op de hals en de borst.
Ook kun je leuke deals scoren om na het zomerseizoen regendekens te kopen (voor volgens jaar). Scheelt vaak flink in prijs en na 2 weken is alles grijs :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:09

mijn amigo's gaan allemaal al heel lang mee, fijne lichte regendekens ook
Moet eigenlijk wel op zoek naar een nieuwe winterdeken, daar is ze uitgegroeid :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:14

Amigo's gaan bij mij allemaal binnen een jaar lekken.

Heb voor mijn merrie nu een Rhino voor het 2e jaar en die houdt zich nog steeds goed. Ik ben benieuwd naar de Fedimax dekens. Het is voor mij vooral belangrijk dat ze niet gaan lekken als het zo extreem regent, dus hele dagen plensregen..... Overdag staan ze op het gras en is er bijna geen beschutting, ook waait het hier vaak omdat ik aan de kust zit. 's nachts in de paddock is er veel beschutting van bomen/struiken en schuilstallen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:37

Ik heb voor Nilay een Rambo. Die hebben we nu al een jaar of 10 en hij is nog steeds bruikbaar. Hele zware buien kan hij niet meer hebben denk ik. Dus ik moet hem eigenlijk opnieuw waterdicht maken.

Voor Roos heb ik nu Master. Zo op het eerste oog een fijne deken. We gaan het zien.

Ik ben geen fan van dekens. Maar Nilay kwam de tent niet meer uit om te eten en Roos werd gevoelig op haar rug. Dan is een deken op toch de beste oplossing.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:41

Wauw wat gaan jullie hard!

Ik las iemand over een hersenschudding en ik raad net als de rest heel veel rust aan! Het wordt echt vaak onderschat, met alle gevolgen van dien.

Mooie foto’s van een schuilstal zag ik voorbij komen!

Wat een gedoe met de buren, ik hoop dat het idee van de trailer wordt goed gekeurd.

Omdat mijn tuin maar bleef ontsnappen en echt over een hek sprong om bij mijn merrie te zijn staan ze sinds vrijdag samen. En het gaat beter dan verwacht! Het is gewoon gelijk zwaar Kleef aan, terwijl mijn oudere merrie andere paarden altijd vooral heeft gedoogd maar liever alleen stond in kuddes volgt ze haar nieuwe blonde vriend overal heen haha. Ik ben zo blij hoe goed ze het samen doen! Nu met het weer staan ze overdag paar uur in het land, en verder bij de stal met uitloop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We moeten nog een bak maken waar ze overdag kunnen wanneer het land eigenlijk te nat is. Welk zand hebben jullie in je bak liggen?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:45

Niet te vaak in Ell komen dan Britt! Hoewel je wel welkom bent voor een bakje koffie.
Ik heb de omliggende dorpen ook nog niet verkend en we wonen hier al 7 jaar :o

Rubber in de stallen zonder afvoer gaat dus niet werken begrijp ik.. helaas!

JoyceLa, mijn bak is tevens paddock en is gewoon zand.. hebben nu laten onderzoeken of er drainagebuizen onder kunnen want het is een grote natte zooi.
Helaas was dat met dit zand niet aan te bevelen want het zand zou te fijn zijn.. dus moet nu iets anders verzinnen maar heb gewoon echt geen budget voor een super-de-luxe bodem... |(

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:54

[***] schreef:
Oh oliebol, wasmachines die kapot gaan zijn echt niet grappig......

@rover, ik heb ook de stille hoop dat die 70% kans op droger stabieler weer gaat kloppen......

Ik weet dat er in dit topic al eerder over is gekletst, maar ik ben op zoek naar sterke en echt goed waterdichte regendekens. Heb de Bucas Smartex bekeken, maar heb er sowieso 2 nodig en dat past op dit moment even niet in het budget.
Iemand ervaring met Fedimax? Ik vind rond de € 100,= voor een deken (liefst met een gladde voering, geen fleece) eigenlijk wel een mooi prijs.
Ze moeten ook flink tegen een stootje (lees;tanden van een merrie bestand zijn). Kleur maakt mij werkelijk niets uit. Als ze maar praktisch zijn.

Wat lief Utopia. Mijn ouders zijn helaas te oud, ze zouden wel willen, maar dat durf ik ze niet aan te doen :D

Tijdens het bijlezen door:
Premier Equine. Hufterproof, hele fantastische pasvorm (betere keuze dan Horseware én veel betaalbaarder vind ik). En vaak met fijne korting te bestellen. Wel 1 of 2 maten kleiner bestellen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:58

Ik heb nu verschillende dekens van Tempest en ben daar echt heel tevreden over. Te verkrijgen via Agradi

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:31

Wat een heerlijke grote inloopstal! +:)+ Leuke kudde zo :D Fijn dat 't goed gaat samen :+:
En dank voor het compliment op onze schuilstal :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:33

@JoyceLa: fijn dat het goed gaan die twee samen, mooi stukje land heb je daar, leuk met die glooiing er in.
Die boom gaat het niet goed mee zo te zien :)

Hier nu aardig wat regen, maar straks hopelijk weer een tijdje droog.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:49

JoyceLa wat een mooie stal! En fijn dat ze zo goed gaan samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:53

Prachtige schuilstal JoyceLa! En inderdaad een leuk plaatje zo met dat glooiende landschap.

Olympia, dankje voor de tip. Ik ga meteen even kijken. Wil er nog 2 dekens bij hebben, zodat als er één zeiknat is, ik hem kan laten drogen en dan lekker een droog dek op kan doen voor de nacht.

Tempest heb ik nog nooit van gehoord. Ik ga kijken!

Hier nu tussen de buien door af en toe een klein zonnetje

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:38

Wauw, het gaat hier hard :+

Hier ook rubber matten in de stal, de doorlatende (wel stal op afloop, met afvoer) en daarop equibedding. Ben ik tot nu toe erg tevreden van. Is een lekker zacht bedje. Al vond ik stro ook fijn, maar daar mag mn ene paard niet meer op. Ik laat het ook per pallet leveren. De doorlatende tegens haal ik in het voorjaar altijd allemaal uit stal en spuit ze schoon. Dan ook de hele stal eens schoonmaken zodat alles weer fris is (in de zomer staan ze 24/7 buiten) werkt heel fijn vind ik.

Dekens: ik zweer bij horseware, vooral de duurdere lijnen. Waterdicht en hufterproof.

@ Utopia, prachtige schuilstal! Kan me voorstellen dat je daar erg blij mee bent
@ Jocyela, prachtig stuk land en heerlijke stal zeg. Fijn dat je paardjes het samen zo goed doen
@ de rest, sorry, ik ben een hoop vergeten, maar liep een behoorlijk aantal pagina's achter :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:57

Hoe ziet jouw afvoer eruit als ik vragen mag?
Dankjewel :D

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 00:23

Tempest is het regendeken model van Shires. Zijn wel fijne dekens, heb er ook een paar.

De mijne hebben vooral Rambo, de oudste Rambo is nu bijna 30 jaar oud en doet ‘t nog prima :D
Amigo is hier binnen een dag kapot... Rhino heb ik er twee van met WUG maar daar worden de manen raar van.
Bucas vind ik 3 keer niks, gaan altijd scheef liggen. En al die sluikreclame op YouTube... dan staat zo’n merk me gelijk al tegen. Geen idee waarom eigenlijk :')

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:29

xXutopiaXx schreef:
Hoe ziet jouw afvoer eruit als ik vragen mag?
Dankjewel :D

Ik kan er zo snel geen foto van vinden, maar een gootje met rooster over naar een put (die zat er al, koestal geweest). Bij mij zit er eigenlijk weinig in, de meeste urine wordt door de equibedding opgevangen. Maar het initiële plan was geen bodembedekking. Dat vond mijn prinsje echter niet fijn. :+

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:38

Vind zonder bodembedekking ook niet fijn... word zo ontzettend goor! Hier lekker dik strobed met zaagsel pellets eronder om extra vocht op te nemen :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:08

Ik loop te googelen maar kom er niet uit. Gister zei iemand tegen mij o wat lkr dat je straks je paardjes aan huis hebt. Dan hoef je ook niet meer in te enten. Hoe doen jullie dit? We rijden geen wedstrijden en gaan qua rijden gewoon in het dorp daar kom je ook niet echt paarden tegen. Maar ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van niet inenten.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:26

Ik ent ze gewoon, maar ook omdat ik wel ergens heen wil kunnen.

Wij hebben zelf betonvloer gestort en daar ook gootjes in gemaakt. Inderdaad ook roostertje er op en loopt naar een ingegraven ibc tank. Op deze foto zie je het gootje liggen. Liggen nu matten overheen
Afbeelding