Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:20

Hij is vanmiddag alweer geland en veilig aangekomen ;) hij was er zelf noet zo van onder de indruk geloof ik haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:31

Ik ben geboren in Lelystad maar rond mijn 4e zijn we richting Eindhoven verhuisd en ben altijd in de omgeving gebleven met een uitstapje naar Tilburg van 5 jaar.

In juni gaan we naar noord Limburg verkassen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:59

Fijn dat alles goed gegaan is Libera, wel een emo momentje om je knapperd te zien vertrekken.
Mooie trailer.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:03

Lijkt me spannend zo een paard met het vliegtuig, wel een prachtig beest. <3

Vanmiddag worden we opgehaald voor ons trouwkado, hebben absoluut geen idee behalve dat we een beetje nette kleding aan moesten en een extra onderbroek mee nemen. Kan zo niet tegen verrassingen :=

Gelukkig wel warm vannacht dus denk dat ik de deken af kan laten. Heb de ton met bietenpulp al verstopt :')

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:36

Dat is net als een vrijgezelle feest naderhand :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:38

Fijn libera dat hij veilig is aangekomen.

Azmay, veel plezier met whatever het gaat zijn :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:49

Ik ben geboren in het noorden van Zuid-Holland tussen de bollen, tussendoor een paar jaar in Deurne tijdens m'n opleiding, nog een jaar in Ermelo gewoond op het KNHS centrum, daarna nog even in Maasbommel. Nu wonen we hier al 5 jaar en augustus gaan we verhuizen naar de boerderij die we gaan kopen en daar zullen we iig tot ons pensioen blijven en daarna zien we wel weer.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:05

Ik heb tot m'n 31e in Almelo gewoond.
Nu bijna 3.5 jaar in west Duitsland, zo'n 20-25 min vanaf Almelo.
Of we hier altijd zullen blijven wonen weet ik niet.
We hebben het hele huis van beneden naar boven opgeknapt.
Nu is buiten aan de beurt.
Misschien dat we het volgend jaar eens gaan laten taxeren.
We hebben nog wel de wens om eens zelf nieuw te gaan bouwen.
Ons huis is echt enorm groot en zou wel iets kleiners willen maar wel op min 1ha grond.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:27

Libera, fijn dat ie goed is aangekomen.

Azmay, spannend. Ik word er ook nieuwsgierig van.

Ons verhuizen is niet eens altijd heel bewust gegaan. Mijn man kan overal wonen, ik word er wat ''thuisloos'' van.

ClaudiaHS, dat snap ik wel. Wij kijken nog steeds rond in Dld, maar alles met wat grond en een grote schuur heeft ook zo een groot huis. Met zn 2en willen we echt geen mega huis, maar is daar toch snel normaal.
En, ik wil wel ooit weer een beetje makkelijk kunnen verkopen.

Maar feitelijk passen mijn wensen, dromen en mogelijkheden niet in 1 huis en 1 plek gewoon....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:39

Phoe nou, het was een verrassingsfeest met de hele familie etc _O-

Was even echt niet grappig, geblinddoekt een zaal in en dan zo'n 3 minuten durende lang zullen ze leven ellende ^)

Maar toen iedereen zijn ding ging doen werd het wel leuk hoor :=

Vanavond wel lekker in ons eigen bed.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 16:34

Heerlijk in mijn t-shirt een buitenrit gereden met mijn vriend er bij. Heb een heks gevonden voor mijn heks :+
Diva vond de hond achter haar wat spannend dus knap kijken zat er ook niet in :evaw:
Afbeelding
Het is net een muildier :Y)

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:05

Ha ha nou ze lijkt sprekend zo hoor }:)

Wat een heerlijk weer inderdaad. Merrie even gereden en de shet voor het eerst aan de lange teugels gehad. Zo gaan haar kilootjes er hopelijk snel af.

Afbeelding
Het lijkt wel wat erger dan het is, ze zit nog in de lange haren :o

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:49

Azmay, het is nu toch je man _O-

Ik heb gisteren alle resterende mest nog snel op het weiland gekwakt en om 14u kwam de loonwerker de boel op de kop gooien.
Dus nu heb ik nog maar een 4000m2 gras :')
Morgen komt hij zaaien, de zaaimachine was niet beschikbaar gisteren.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:09

ClaudiaHS schreef:
Azmay, het is nu toch je man _O-

Ik heb gisteren alle resterende mest nog snel op het weiland gekwakt en om 14u kwam de loonwerker de boel op de kop gooien.
Dus nu heb ik nog maar een 4000m2 gras :')
Morgen komt hij zaaien, de zaaimachine was niet beschikbaar gisteren.

Shht :') :')
Ooit gaat dat vast vanzelf goed _O-

Heb jij nog steeds meer gras dan ik :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:01

Hahaha azmay lastig he :')
Elevada is ook goed in die muildier lookalike

Vanmiddag de heren hier nog even op Jonique gehad. Pepijn voor het eerst los en aan de longe gedraafd. Die pony is echt haar gewicht in goud waard hoor. Pepijn ging schuiven, zadel ging schuiven en met haar nog net geen 4 bleef ze gewoon super braaf <3

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:02

Heerlijk weer!
De pony's hebben vandaag voor het eerst weer een half uurtje op het gras gestaan met grasmaskers om. Ze waren not amused toen ik ze eruit haalde :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:21

Azmay schreef:
Heb jij nog steeds meer gras dan ik :+

Probleem is dat de helft daarvan nog geen omheining om heen staat :Y)
Dat wilde ik dus gisteren gaan halen maar toen appte de loonwerker ineens dat hij er bijna aankwam.
En op het niet-omheinde stuk staat juist het meeste gras, al is dat ook nog niet noemenswaardig.haha

Hier hebben ze afgelopen dagen ook al even op de wei gestaan
Stuk wat vorig jaar opnieuw gezaaid is, maar door al mijn aanpassingen is het nu maar een weitje van 15x40 meter.
Maar ze waren er niet minder blij om.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 20:09

Hier staan ze ook alweer op de wei. Allemaal het zo door gaat heb ik straks teveel gras.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 20:41

Dat dacht iedereen vorig jaar ook, haha. Het begon prachtig vorig jaar, totdat er geen regen meer kwam...
Wij hebben vorig jaar een put laten spuiten, dus we kunnen nu in elk geval lekker sproeien mocht het nodig zijn.

Maartje, heerlijk zo'n braaf dier!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:06

Ik heb nog steeds geen gras en ga ook geen gras meer krijgen, ik zaai niet meer in voor die 3 mnd dat ik er nog sta.
Gisteren eens alles op papier gezet wat ik nu nodig heb, hoop spullen aan het verkopen ( prikpaaltjes, accu apparaten etc) en dan a een maand hard klussen aan het huis de wei op orde maken. Ik heb er zin in en zie er tegenop tegelijkertijd.

Zoveel keuzen, voor de wei en stal weet ik wel wat ik wil, nou ja, wat ik wil en wat financieel ook haalbaar is, maar de woning is moeilijker.

Vandaag laminaat bekeken en voor beneden op pvc laminaat uitgekomen , alleen was er vrij weinig keuze in de kleur en is het niet 100% wat ik wil helaas dus nu kijken naar andere zaken die het verkopen. Boven komt goedkoper laminaat zodat de uitgave hetzelfde blijven en beneden zal intensiever gebruikt worden dus daar wil ik graag iets meer aan uitgeven als het langer meegaat.
Nu nog de kleur muren, half jaar geleden had ik diezelfde keuzestress met kleuren, mijn man heeft geen echte inbreng dus hangt alles van mij af fijn maar ook weer niet

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:30

Lynn wanneer gaat jullie verhuizen dan?
De paarden komen later begrijp ik?

Ik hoop niet dat het zo droog wordt als vorig jaar
Heb continu gesproeid maar hielp bijna niks hoor.
En het water is dan wel gratis uit de grond, die pomp draait helaas niet voor niks.
Ik mocht in januari bijna 280 euro extra aan stroom betalen :')
Uiteraard hoop ik sws de komende tijd op een beetje regen want dat stuk wat morgen nieuw gezaaid wordt is te groot voor mijn sproeiers (te breed en te lang)
Er gaat in ieder geval heel veel graszaad de grond in.
30 kilo voor iets minder dan een halve hectare.
Loonwerker verwacht een enorm pak gras op het nieuwe stuk dus dat hoop ik dan maar.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:44

1 mei de sleutel en 1 juni moeten wij uit ons huidige huis zijn
Ik wil 3 weken volop klussen op de bovenverdieping om schrootjes te verwijderen en behang te verwijderen en afhankelijk wat ik achter de schrootjes en het behang aantref en hopelijk gewoon verven ipv glasvezelbehang of stucen ( geen tijd voor!) en dan 1 week om de meubels te verhuizen en ons verkochte huis netjes achter te laten. Ondertussen begint de metselaar ( is dat een woord?) met de aanbouw en dat zal nog niet klaar zijn als wij gaan wonen
Beneden gaan wij dus verder klussen als wij er wonen

Pas als wij verhuisd zijn wil ik aan de wei beginnen en 1 juli heb ik iemand die mijn gepachte wei incl spullen wil overnemen dus dan wil ik daar weg zijn

Manlief heeft nu ook besloten dat de aanbouw van 4 x 3 een verlenging van de woonkamer/ speelkamer wordt en de keuken van toch achterin de woning komt ( wordt dan 4 x 6), waar nu bijkeuken is met uitzicht op de tuin en wei
De huidige keuken wordt dan tzt de bijkeuken. Een hele andere indeling dan de woning nu heeft maar wel logischer ( vind ik dan)
Via pb kan ik de link van funda wel geven, liever niet openbaar

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 22:28

Leuk LynnNikita, die plannen maken. Nog leuker als straks alles af is :D

Claudia, goed punt, van die pomp. We hebben afgelopen jaar met leidingwater gesproeid, daar mochten we ook flink voor bijbetalen.
Ons voorschot op de energierekening hebben we heel bewust heel hoog gezet, zodat we zeker weten dat we niks bij hoeven te betalen aan het eind van de rit. En het bedrag wat je dan terugkrijgt is net als vakantiegeld, een leuk extraatje.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 23:16

Flinke plannen dus Lynn!
En ja metselaar is een woord haha.

Judith ik had al wel verwacht dat we zeker 200 bij moesten betalen.
Had berekend wat de pomp per uur verbruikt en hij heeft zowat tijdens die droogte continu aan gestaan.

Iemand tips voor hoestend paard?
Melle begint nu al en het is nog geeneens zomer.
Zodra het een tijd droog is begint hij dus :(
Nat hooi eet meneer niet en het komt door droog/stoffig zand. |(

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 07:01

Ik wacht nog even met de wei.
Ik hoop dat het eind van de maand een beetje doorschiet en de temperaturen wat stabieler zijn.
Ik vind het gras nu nog te hoog in energie en ben bang dat Kenny straks bevangen staat...
Kayne is al mooi op gewicht, we hebben voortaan Timothy hooi en dat gaat super.
Sjaak moet echt onbeperkt ruwvoer anders staat hij binnen 2 dagen met koliek (die zo ziek is geweest, heeft hij er aan over gehouden).
Ze hebben een padock ring om de wei dus de kantjes worden al goed bijgehouden haha!
We hebben veel gras dit jaar, ze hebben natuurlijk niks kapot gelopen wat ze voorheen wel deden.
Hier had het sproeien afgelopen jaar wel nut gelukkig. Savinds sproeien en pas uit zetten als t goed donker is anders verdampte de boel gelijk.

Marley wilde gister weer rijden (al vraagt ze dat wel 5x per week maar dat vind ik nog een beetje veel haha).
Ze is zo gek op Kenny! Zo lief.
Ze wil (en kan) ook al in draf en blijven zitten zinder haar vast te houden3.
En leuk dat ze het vind! Harder mama harder en normaal is het niet zo een zekere maar heel voorzichtig.

Afbeelding