Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:02

Hier wel een koude wind, maar heerlijk zonnetje. Ik was al van plan om toch nog wat met de paarden te doen, want vandaag de laatste mooie dag. Maar het werk viel me vanmorgen toch nog wel tegen. Ben duidelijk nog niet fit. Maarja, er volgen vast meer mooie dagen. Ben ook helemaal klaar voor het voorjaar...

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:07

meggiemeg schreef:
Jij niet alleen Dynamiek! Kwam net de warme auto uit bij thuiskomst van de revalidatie en toen had ik ook zoiets van erg koude wind. Maar ik ga zo toch met de honden naar het bos. Alleen het stukje langs de weg is even tanden bijten in het bos is de wind bijna niet merkbaar.

Bikkel!

ik wilde eerst zeggen zal ik effe meelopen :') haha kouďddd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:09

In het bos heb je dan weer geen zon en dat is ook weer jammer :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:14

Nadat het dooide...werd het mooi!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:14

ja klopt dat is weer jammer dubbeldun

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:19

Janinevv schreef:
Ik heb een vraagje
Als ik naar mn paard ga dan plast ze altijd als ik er aan kom of me vader, wat is dit nou? Is nu wel erg op vallend dat ze het altijd doet.

hier doen ze dat ook, bij een hou ik er altijd een emmer onder, scheelt weer mesten

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:19

Weer voor warme chocaldemelk met veel slagroom :9 laat ik dat nou net niet in huis hebben..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:28

Abby...lekker enerverende rit,meteen vuurdoop :D

Ik zou geen paard alleen zetten voor een aantal dagen,tenzij er echt geen andere mogelijkheid is.
Het levert alleen stress op,zowel voor jou als het paard.
Lekker wachten totdat beide tegelijk kunnen :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 14:03

dynamiek schreef:
Weer voor warme chocaldemelk met veel slagroom :9 laat ik dat nou net niet in huis hebben..

Plus is vlakbij :P

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:08

Ik zit ook ff op te warmen.
Ik ga meestal eerst de richting op tegen de wind in, dan is het voor de wind op de terugweg heerlijk.

Maar idd het viel niet mee, dacht eerst nog, ga ff een heen en weertje doen.... Uiteindelijk toch maar een rondje gedaan...ff de verwarming hoger gezet... ( sorry voor degene bij wie die stuk is, jouw de komt ook nog)

Ik merk dat ik in begin te kakken.... ( rozig van van de buitenrit denk)

Stap gewoon op ..... MM en fabster. Als je het gedaan hebt, wordt je vanzelf weer blij, je kan ook ff een kort rondje stappen... Je hoeft niet direct wat te doen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:22

Kvulden wat een gedoe met die paspoorten zeg, hopelijk snel geregeld!

Monmaster ja het is inderdaad wel leuk wat beeld te hebben bij het vaste groepje hier :)
Gelukt met soppen in huis?

Gypsy haha ja ik ben nog steeds ook erg blij met mijn nieuwe zand! Succes met alle drukte!

Hier ook een zonnetje maar ik zie dat er de komende dagen weer regen komt...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:14

Nee hoor. Debakel is nog niet voorbij. Of we nog even 1750'- willen overmaken voor makelaarskosten die volgens onze hypotheker meegefinancierd zouden zijn maar wat dus schijnbaar toch niet mee mag in de hypotheek en nu dus maar even een dag van tevoren overgemaakt moet worden.
Leuk.
Je zou je spaarpot maar al uitgegeven hebben aan nieuwe meubels ofzo. Ben je lekker klaar mee!
&$#-hypotheker. _-:(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:15

Nee, heb me er bij neergelegd, dat het vandaag nog niet mijn dag is. Heb gemest, gevoerd en een paard bekapt, maar ben volledig gevloerd. Vreselijk. Volgende week is het mijn week weer.

Heb net wel nóg een keer mijn spaanse zadel op Sjaak gelegd. Die Tri pad van Anke bracht me op ideeen. Volgens mij krijg ik dat zadel aardig passend (net nu hij te koop staat. Beetje net als jouw Roosje, Anke. Mag alleen weg bij goed tehuis :+ . Kan er moeilijk afscheid van nemen. Maar mss lukt het me toch nog.

Maar daarna was ik alweer klaar. Mijn armen vallen eraf, duizelig, misselijk. Nog geen tijd voor actie, voor mij.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:16

Tjonge jonge, Abby! Ik zou serieus naar de kostenpost Hypotheker kijken. Daar mag wel wat van af! Heeft meer ellende gegeven dan hulp!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:18

AbbyBlues schreef:
Nee hoor. Debakel is nog niet voorbij. Of we nog even 1750'- willen overmaken voor makelaarskosten die volgens onze hypotheker meegefinancierd zouden zijn maar wat dus schijnbaar toch niet mee mag in de hypotheek en nu dus maar even een dag van tevoren overgemaakt moet worden.
Leuk.
Je zou je spaarpot maar al uitgegeven hebben aan nieuwe meubels ofzo. Ben je lekker klaar mee!

Wat raar dat ze dat niet gezegd hebben :?
Wij rekenen op zo'n 6000 euro wat we uit eigen zak moeten betalen zo op de gok, geen idee hoe we er aan moeten gaan geraken eigenlijk. Het lijkt erop dat we een stuk sneller gaan verhuizen dan verwacht dus sparen gaat ook niet echt meer :o

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:38

Azmay schreef:
AbbyBlues schreef:
Leuk.

Wat raar dat ze dat niet gezegd hebben :?
Wij rekenen op zo'n 6000 euro wat we uit eigen zak moeten betalen zo op de gok, geen idee hoe we er aan moeten gaan geraken eigenlijk. Het lijkt erop dat we een stuk sneller gaan verhuizen dan verwacht dus sparen gaat ook niet echt meer :o

6000 euro als eigen bijdrage bij aankoop huis, of als notariskosten? Eigen bijdrage, dan is het nog best goed te doen zeg! Wij hebben net een gesprek met de bank achter de rug en je moet tegenwoordig zo veel zelf inleggen om een mooi bedrag te krijgen >;)

Fabster: beterschap, toch veel gedaan gekregen vandaag!

Gipsy: da's niet fijn, hoefbevangen én dampig. Wie had wat voor?

Hier koud maar een lekker zonnetje. Rijden zit er de volgende dagen helaas niet in, heel erg druk met de job -O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:43

Wij kunnen wel wat regelen hopelijk gezien we van familie kopen dus dat scheelt heel veel. Normaal zouden we nauwelijks een appartement kunnen kopen eigenlijk :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:44

Dat is wel fijn dan ja!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:48

Ja Fabster...ik heb wel goede ideeën!!!

Zou die Hypotheker flink korten op zijn percentage!

Hier alles klaar. Ook geen puf meer om wat te doen.
Stallen zijn schoon, waterbakken en hooinetten gevuld. Paardjes staan in het zonnetje. Straks alleen nog voer in de bakken (doe ik niet vooraf ivm hond die het opeet). En paardje naar hun stal laten lopen.

Die in de opfok stonden de hele dag op wei. Vriendlief zou ze terug laten maar de paddock.
Haha...lukte niet. Ik er weer heen. En hoppa liepen de paddock in.
Vriendlief heeft geen horsefeeling.
Het was -2 toen ze op wei gingen en +7 toen ze eraf gingen

Afbeelding

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:01

Fijn Azmay! Ik duim dat bij jullie alles soepel verloopt. Veel.plezier met de voorbereidingen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:26

Die 2 kleintjes rechtsonder gaan haast plat de bocht door samen :D

Ik heb ook nog maar een heerlijke rit gedaan; op de hei wind in de rug en richting huis door het bos. Was goed te doen. Nog een stukje bushwacking gedaan om de modder op de aanrijroute te vermijden, overigens lag er nog ijs op de plassen en in het bos genoeg (te) harde paden.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:27

Ook ik ben nog te paard gegaan om half 3 geen zuchtje wind was gewoon heerlijk rijden op de akker.

zit je niet mee hoor met je aankoop van je huis.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:06

Anke schreef:
Ja Fabster...ik heb wel goede ideeën!!!

[ [url=m/GChUoR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niemand zegt van niet, hoor! :+

Die foto! _O- Inderdaad bijna plat door de bocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:10

Nou zeg...
Beetje jammer van de Subli dit;

Had vorige week zak dieet mix van ze gekocht en zag na openen, dat alles een groene waas had, alsof het in de groene waterverf gedompeld was. Contact opgenomen met Subli, die het zou navragen. Hoor ik gewoon een week niks , na toch een herinnering via de app gestuurd te hebben.
Dus nu net nog een app, dat ik nu toch maar op een ander merk overstap, want dit stilzwijgen wekt geen vertrouwen op.
Kan er ineens wel een nietszeggend antwoord komen, dat ze van niets weten en of ik al weer een andere zak heb gehaald van hetzelfde spul...
Effe serieus...
Weten jullie een ander merk, wat laag in suiker en zetmeel is en makkelijk te verkrijgen is?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:13

Metazoa
super fit
dodson & horrel save and sound