Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wendy1987 schreef:Bij ons staan de klikos buiten de paddock. Moeten ze over draad heen om ze open te maken. Dat heeft zelfs mijn haflinger nog niet geprobeerd![]()
Goed vast gezet met lange krammen in de grond zodat ze blijven staan met al het getrek eraan.
tamary schreef:Simpeler : gat aan de voorkant, groot hooinet er in die bovenin vast gemaakt is en 1-2 stoeptegels onderin voor gewicht. Maak wel de klep dicht, want dat van bovenuit vullen ook vanuit daar kunnen eten is snappen veel paarden heel snel.
wendy1987 schreef:Bij ons staan de klikos buiten de paddock. Moeten ze over draad heen om ze open te maken. Dat heeft zelfs mijn haflinger nog niet geprobeerd![]()
Goed vast gezet met lange krammen in de grond zodat ze blijven staan met al het getrek eraan.
Sanniej_ schreef:Ik vond de kliko uiteindelijk ook maar niks.
Gebruik hem nu voor me stal als extra opbergplek hahaha.
Zidore schreef:tamary schreef:Simpeler : gat aan de voorkant, groot hooinet er in die bovenin vast gemaakt is en 1-2 stoeptegels onderin voor gewicht. Maak wel de klep dicht, want dat van bovenuit vullen ook vanuit daar kunnen eten is snappen veel paarden heel snel.
Onze pony’s zijn niet zo groot, ze komen in ieder geval niet boven de kliko uit![]()
zat te denken aan een spin of elastiek er omheenwendy1987 schreef:Bij ons staan de klikos buiten de paddock. Moeten ze over draad heen om ze open te maken. Dat heeft zelfs mijn haflinger nog niet geprobeerd![]()
Hoe bedoel je buiten de paddock? Wij hebben schrikdraad.. heb je er een foto van of iets dergelijks?Sanniej_ schreef:Ik vond de kliko uiteindelijk ook maar niks.
Gebruik hem nu voor me stal als extra opbergplek hahaha.
Ja daarom wil ik ook eerst e.a. weten voordat ik hem kapot zaag en met een kliko vol met gaten zit
XladyX schreef:Ligt eraan wat je fijn vindt Olikea. Ik ben niet erg fan van netten vullen, ik vul liever de bak zo vol mogelijk en leg er dan een frame met net overheen. Ik rij de bakken namelijk naar binnen om te vullen dus hoef niet over het zand met een kruiwagen bijvoorbeeld. Met deze manier van vullen krijg je er ook meer in dan met los(se) net(ten). Als je wel over (mul) zand moet om de bak te vullen zou ik wel voor netten kiezen, dan verlies je ook niet gauw hooi onderweg om te vullen.
monsera schreef:Werkt dat echt?
Met grote en kleine netten?
Ik heb deze
https://www.paardeerlijk.nl/collections ... m-maas-4cm
En deze
https://www.paardeerlijk.nl/collections ... maas-4-5cm
En van alles er tussenin.
Ik vul s'morgens en s'avonds zo'n 15 netten per keer. Dus zou wel blij zijn met een hulpje.