Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:08

Oh dan mag je wat van mij hebben, ik stop met rijden als Mo heet of bangig wordt, als in, ik steek mijn been af en doe alleen maar mijn best om te blijven zitten :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:37

Haha, maar dan loopt Jay ook niet meer :') Maar wel beter dan wat ik doe haha, ik probeer hem aan alle kanten te helpen en ondersteunen, waardoor ie juist weg wil vluchten en onder me vandaan ratelt :') Arm ding... rijd ook vaak toch nog wel op 2 handen. Gister moest ik gelijk op 1 hand, en teugels slepend over de grond zowat, en lopen als een zonnetje <3 :+:

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:48

Ik ga altijd om me heen zitten kijken als ik rijd.
Als ik dat niet doe ga ik ook snel teveel doen, en dat helpt inderdaad helemaal niet :')

Als ik om me heen kijk gaat het beter. Dan rij ik meer op mijn gevoel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:09

Kijk, zo fijn is dat.

Om me heen kijken kan ik echt niet, ik kijk ALTIJD naar Mo _O-
Ze is ook zo mooi...

Maar, ik doe wel eens bij wijze van oefening mijn ogen dicht en dan gaat het als een tierelier idd....

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:27

Haha ja, die kreeg ik ook vaak: naar voren kijken, of kijken naar waar je naartoe wil rijden :') Ik kijk ook maar al te graag naar beneden.. Ook met springen, ik kijk altijd langs m'n paard naar beneden of hij toevallig het balkje eraf tikt _O- Helpt niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:47

Je gaat waar je naartoe kijkt toch? Vandaar mijn jaarlijkse valpartij _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:09

Hahahaha precies :') _O-

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:21

Ik probeer ook zo goed mogelijk alle dekens in kasten te houden EN de kasten dicht te houden. Tot nu toe mogen we niet klagen wat betreft de muizen. We hebben een boerenfox en golden retriever die er samen wel van houden om muizen te vangen (en op te eten -O- ), maar die kunnen natuurlijk lang niet op zoveel plaatsen komen als katten kunnen. Misschien toch nog eens aan een stalkat beginnen. Hebben we vroeger ook wel gehad, via een stichting die de "probleem gevallen" probeerde te plaatsen. Prima muizenvangers en met genoeg geduld ook nog lieve katten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 16:25

Misschien helpt muziek jullie? Ik kan me heel goed afsluiten van de wereld als ik aan het rijden ben, maar met muziek is dat nog wat meer.

Ik heb alleen een tic; Op sommige muziek moet je galopperen bijv, hahahaha

Hoe meer je lest en iemand op je zit, houding en ''dingetjes'' let, hoe sneller je je bewust wordt en het toch wel eruit gaat. Je moet soms ook voelen, hoeveel makkelijker het is als je sommige dingen niet meer doet.

Grrr, op een aantal plekken waren de geleiders kapot en hing mn lint steeds los. Wil ik ze vervangen, maar een bepaald persoon heeft de schroeven gewoon kapot gedraaid, echt bloed irritant zoiets. Maar goed, 2 nieuwe erop.

En weitje moet een nieuwe accu. We hebben geen stroom, want apparaat van hun is kapot en tja.......Dus hebben rond de wei alleen ons eigen ding met accu en ik vond de shet in de wei. BLijkbaar kan hij de draden netjes open en dicht doen, want alles was heel en stond strak. Onderste draad is laag, dan middelste ook niet ver er vanaf, juist op zijn maat.

Ff accu halen maar. Er groeit niks, maar ga er ook niks meer aan doen. Is nooit onderhouden en wij hebben nu 2jr er veel aan gedaan, maar het helpt niet afdoende nog.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 17:20

Wij hadden op onze bruiloft een super toffe rock band! Van te voren een BBQ.
Dit op de Manege waar ik vroeg altijd heb gereden (Meulendijks in heeze, Ceremonie op de strabrechtse heide).
Was echt een top feestje! :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:08

He ik wist niet dat jij zo dichtbij zat mentjuh :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:14

Meulendijks woonde ik bijna tegenaan voor ik hierheen kwam, ben zo ongeveer opgegroeid op pck eersel en heb ook wat lessen gehad in leende maar dat was minder mijn type manege. Mijn moeder was daar ooit stalhulp :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:25

Ik ben bij meulendijks ooit mijn trektocht met mijn verzorgpony begonnen jaren geleden. Heb altijd in Helmond gewoond dus meer dan een bekende naam en die ervaring is het niet. Ligt wel echt prachtig daar

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:44

Misschien leuk im even een rondje te doen waar iedereen woont of vandaan komt :D

Geboren en getogen in Eindhoven
Woon nu in Boekel

Pff vandaag weer 2 uur bezig geweest met Kayne zn manen. “Even” opnieuw invlechten wat een werk!
He haar, waar ga je met dat paard heen?? (En kayne is al zo een knoest haha)

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:59

Wat een knapperd

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:02

Wauw wat is Kayne gaaf! Helemaal mijn type :D
Punette heeft ook zulke lange manen, ik heb ze jarenlang ingevlochten maar werd daar op een gegeven moment zo zat van.. nu ze los hangen worden ze niet korter dus dat scheelt weer.
Miracle heeft haar manen geërfd, maar heeft eczeem en loopt dus een half jaar met een deken rond. Hem moet ik dus verplicht invlechten met twee hengstenvlechten anders gaat alles vervilten en komt het onder de deken vandaan.

Vanochtend zaten er twee musjes in de houtkachel. Ik hoorde gestommel in de pijp, en ja hoor. Twee ook gelijk. Het waren wel pikzwarte musjes geworden. Ik had een net over de kachel heen gegooid zodat ze niet gelijk de kamer door zouden vliegen zodra ik de kachel open zou doen, maar toen ik dat plan uitvoerde piepte er alsnog één tussenuit. Die is tegen een raam geknalt en versuft onder de bank blijven zitten waarna ik hem mooi kon pakken met het schepnet. Wilde ik net de gordijnen dichtdoen, zie je op het raam echt een prachtig silhouet van een vliegende vogel op het raam, uitgevoerd in roet :')
Beide vogels zijn weer vrij en blij buiten. Gelukkig voor hun zat er geen vuur meer in de kachel.
We moeten nog een stukje gaas bovenin de pijp maken zodat er geen vogels meer in vallen.
Één van de indringers:

Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 00:03

Vanmorgen om 1 uur oogestaan om Nordic klaar te maken voor vertrek... moesten om 03:45 op het vliegveld zijn. Hij was echt zoooo braaf met trailerladen en ook vanuit de trailer de box in geen probleem. Gelukkig ging er nog een paard mee dus hij heeft gezelschap onderweg. Ze vliegen eerst naar Memphis, dan verder naar Newark en vandaaruit met een trailer verder naar Long Island... hoop maar dat ie veilig aankomt vanavond!
Mooi gepoetst
Afbeelding
Trailer vol met stro gegooid voor onderweg
Afbeelding
Naast de box gezet
Afbeelding
En opgeladen
Afbeelding
Afbeelding

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 00:09

En gaat dat zonder tranen Libera? Fokken is zo echt niks voor mij.Kan al janken van jou foto's zeker als ze zo'n reis moet maken.
Wel een knappe baby dat hij het zo rustig doet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 00:12

Mentjuh, klinkt als een goed feestje

Mijn ouders hadden de uitnodiging op de manege waar ze reden opgehangen en dat bleek achteraf niet slim. Veel onbekende ook op af gekomen en een hele hoge drankrekening, maar ze hebben wel een heel flink feest gehad.....

Gaaf paard Mentjuh! HOe hoog is hij??

Ik ben geboren in Amsterdam, va 7e opgegroeid in Almere, 10jr terug 3jr in Drenthe gewoond en nu 7jr in Ermelo.

Goeie actie Judith!! Hopelijk redden ze zich verder.

Libera, altijd spannend, succes.

Wij hebben nog even gelopen met de hondjes en toen paardjes gevoerd. Staat mn merrie van 26 verdacht op rust. Kwam wel ''normaal'' aanlopen, maar toch hoefjes schoon, benen gevoeld en zo niks raars.
maar we kennen haar, dus het verbaasd ons niks. Tijdje terug liep ze ook een paar dagen wat rot. heb even gedraafd en ze is niet 100%, maar ze doet ook zo achterlijk soms. Hopelijk denkt ze nu zelf ook eens; op mijn leeftijd moet ik eens normaal gaan doen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:12

beatje schreef:
En gaat dat zonder tranen Libera? Fokken is zo echt niks voor mij.Kan al janken van jou foto's zeker als ze zo'n reis moet maken.
Wel een knappe baby dat hij het zo rustig doet.

Stiekem wel een traantje weg gepinkt hoor! Maar hij krijgt het straks ontzettend goed, daar ben ik van overtuigd!

Heb er maar gewoon een topic van gemaakt, met de filmpjes er ook bij [ITP] Nordic in het vliegtuig

Hier volgens mij weinig muizen, maar wel gigantische ratten, bah! Leg altijd gif neer... dat houd het een beetje binnen de perken. Denk dat we er nooit helemaal van af zullen komen...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:05

Ik heb tot 2005 in Julianadorp gewoond (Den Helder) daarvoor nog in Dieren gewoond heb leren rijden in Giesbeek op manege de Tutenburg.
Nu alweer 14 jaar in Frankrijk.

Libera ik vind jullie trailer gaaf!!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:09

Dankje, ben er echt super blij mee, zo’n handig ding!

Ik ben geboren en opgegroeid in Drachten, toen een paar jaar Deurne gedaan, verhuisd naar California en nu dus in Washington :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:13

Wow wat een maken Mentjuh

Judith naar altijd, dieren in de kachel. Fijn dat ze weer veilig buiten zijn

Libera mooie trailer inderdaad!

Ik ben geboren in Deurne maar heb het grootste deel van mijn leven in Helmond gewoond. En nu dus in Aarle-Rixtel dus eigenlijk altijd in dezelfde regio gebleven :+ heb een heel kort uitstapje naar Gent gehad ivm studie maar dat telt niet haha

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:17

DIt is een openbare groep en iedereen kan meelezen, dus het gaat de anderen niets aan waar ik woon. :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:18

Sterkte met het vliegen Libera, zelf zou ik bij t idee al een rolberoerte krijgen.