Antheman schreef:Jeetje, ik ben in een uurtje echt wel klaar voor 5 ponies. Ik voer 4 a 5 keer per dag.
In de ochtend ben ik op mijn snelst met 45 minuten klaar maar vaak een uur tot 1,5 uur. Vanmorgen had ik hulp en waren we samen een uur bezig.
Paard buiten zetten, Hooinetten ophangen, wortels Voeren, voer in de week zetten voor mijn oudje, 1 box drollen uitmesten en rechtharken, andere box natte plek er uit, rechtharken en nieuwe baal halen en verspreiden in stal. Paddock en bestrating mest verwijderen, rondje over het pad om mest te verwijderen, inloopstal mest verwijderen en vegen, buiten vegen rondom de stal en onder afdak, hooinetten voor middag/avond vullen, waterbak box paard legen, omspoelen en weer vullen, voer mengen en oude pony in box zetten met voer en na het eten er weer uit halen. Stalgenoot had buitenom gemest, inloopstal uitgemest en alles geveegd. Ik de rest.
Ongeveer 2-3 kruiwagens mest inclusief strooisel natte plek.
In de middag dan weer rondje uitmesten, hooinetten verwisselen en ochtend netten weer vullen voor de volgende ochten (1 persoon ongeveer 45 minuten) 1 kleine kruiwagen mest.
Soms sla ik uitmesten over en dan heb ik in de avond meer mest weg te halen. Is wel efficiënter qua tijd bij droog weer. Bij het weer laat ik het liever niet liggen.
Avond ronde laatste mest weghalen, voer in de week en mengen voor oude pony. voer paard klaarzetten, hooinetten verwisselen, paard binnen zetten, deur stal oude pony open en voerbak er in. Nog een hooinet er bij vullen voor de ochtend en kruiwagen weer vullen. Rondje wortels geven en voerbak uit de stal paard halen. Voergang vegen, Lichten uit en afsluiten.
Ook kleine kruiwagen mest.
30-45 minuten. 1 persoon.
We werken met beurten. Ik hoef niet elke dag 3x. Dat wisselt.
☆Mestkar legen bij boer 1x per week: 1/2 uur.
☆nieuwe Voordroogbaal in stal op zijn plek zetten vanaf opslag 1x per week: 15/20 minuten.
☆20-60 Bak slepen. 15/20 minuten
En dan nog periodiek en seizoensafhankelijk de grotere onderhoudsklussen edit: en dingen als hooien eigen land, hooi stro halen elders en de kleine pakjes naar zolder tillen met hulp en opstapelen.
strooisel inkopen en ophalen paar keer per jaar en dat onder afdak opstapelen. Mestbak wegscheppen/verspreiden over tuin/land (dat wat we opsparen en niet gelijk op de kar naar de boer gaat. Vroeger veel meer mest meerdere keren per jaar)
Hopelijk niets vergeten...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 12-02-18 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt