Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:49

Ik wilde voor een topreiter, Astund of himriner gaan... Geen van die zadels paste.
Uiteindelijk kwam ik op een eigen merk van westeind uit.
( niet het zadel op de foto, is een goertz liberte).
Zoals je ziet heeft mijn IJslander ook een korte rug.

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:13

Mmmm, dat stemt me allemaal niet vrolijk. Nou ja, eerst mijn Ghost maar even laten zien wat hij kan. Ben nog niet toe aan een volgend zadel. Ik heb er bijna een trauma van -O-

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:20

Fabster, in welke regio zit jij ook al weer? Misschien even paard op de trailer zetten en naar Nijkerk rijden? Herman van de Country Mill kan erg veel, ook met zadels die an sich wel passen, maar net dat ene zetje nodig hebben om nog beter te liggen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:39

Ik zit bij Breda. En wie weet doe ik dat nog eens. Alhoewel ik eerlijk gezegd het vertrouwen in zadelmakers/passers ook wel een beetje kwijt ben. Heb echt goeie doorgegeven gekregen van mensen waar ik veel vertrouwen in heb en het is tot nu toe nog niet naar wens. De meeste zadels gaan orima als je er een uurtje rustig mee rijdt. Maar zodra je langere ritten op snelheid wil rijden, laat het toch te wensen over, helaas. Maar zoals gezegd: ik wacht eerst dit weer even af.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:44

Ik heb een vraagje
Als ik naar mn paard ga dan plast ze altijd als ik er aan kom of me vader, wat is dit nou? Is nu wel erg op vallend dat ze het altijd doet.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:45

Geef je dan toevallig ook voer? Op de manege waar ik ooit reed stond een pony die standaard ging plassen als de voerkar binnenkwam. Dat was er zo ingeslopen per ongeluk. Plassen = voer = beloning.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:46

Hilary schreef:
Geef je dan toevallig ook voer? Op de manege waar ik ooit reed stond een pony die standaard ging plassen als de voerkar binnenkwam. Dat was er zo ingeslopen per ongeluk. Plassen = voer = beloning.

Nou meestal als ik kom word er wel gevoerd, maar meestal ga ik eerst stal uit mesten en dan pas voeren of eerst borstelen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:16

Mijn paard liep altijd van me weg als ik met halster in de wei kwam.. en zolang ik achter hem aan liep bleef hij weg lopen.. totdat ik besloot te gaan wachten.. Hij liep niet weg omdat hij niet mee wou.. maar hij ging dan eerst plassen en poepen en kwam dan naar me toe om mee te gaan..
Ik denk dat dit kwam omdat ik meestal ging rijden en hij t niet fijn vond met n volle blaas.. Dus dat hij dacht ow werken.. Eerst ff bblaas legen haha

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:31

Zo, even twee dagen geen tijd om het forum bij te houden en bam, alweer een paar pagina's verder.
Ik heb een erg mooi kippenhok voorbij zien komen! +:)+

Anke! Ik heb je verjaardag gemist. :\ Sorry mupke, ik lees dat je een hele fijne dag gehad hebt. En ik ben blij voor je dat er een (tijdelijke) oplossing is voor Roosje. Hopelijk geeft je dat meer rust.

Verder heb ik een barefoot en daar ben ik super blij mee. Ik zit als een huis, heb echt het gevoel dat ik ín het zadel zit in plaats van erop. En maar goed ook, gister werd ik bijna gelanceerd 8)7
We waren gaan rijden en ik moest even wachten totdat de dames hun paarden ook klaar hadden. Rachel houdt blijkbaar niet van wachten. :D Ze werd echt steeds vervelender, haha.
Toen de dames eindelijk klaar waren erop en madam ging meteen in de vooruit, denk je dat ik haar stil kreeg? Muts! Nee lopen! Heb lang genoeg stil gestaan, haha. Dus even boos geworden en toen bleef ze weer braaf staan tot de rest opgestapt was.
Tijdens de rit was ze weer hartstikke braaf. Totdat we bij een tuin kwamen waar van dat zwart afschermzeil aan de schutting hing. Dat was losgetrokken en wapperde wat in de wind en dat vonden ze me toch eng! Miep ging dus helemaal aan de andere kant van het zandpad lope, ik denk nou, als jij dat prettiger vind, ok dan. Totdat een windvlaag een tukje van het zeil optilde. Toen dook ze ineens links het land in. Ik voelde haar aanspannen dus ik wist dat ze iets ging doen, maar niet dit... Het land lag namelijk een halve meter lager. Dat zag ik in een oogwenk, ik denk, o sjit. Maar o sjiot werd, nog erger, want die halve meter was de bevoren bovenkant van een geul waar wat bladeren en zooi opgewaaid was. En en het ijs was niet bestand tegen ons gezamenlijk gewicht van 880 kilo. Dus KRAK! de 50 cm werd ongeveer een 80 cm. Ik dacht echt dat ze door dr voorbenen zakte, zo voelde het in ieder geval. Rachel schrok zichzelf ook helemaal dood en sprong uit de geul. Geen idee hoe ik de tegenwoordigheid van geest heb gehad, want een seconde van te voren was ik me nog aan het vastklampen aan haar manen en nek, maar ik zat weer recht en hield haar in want ze wilde er echt van doorn en ze gaat in huppeldrafje verder. Rechts van mij hoor ik geschreeuw, iets wat me tijdens mijn eigen akkefietje nog niet opgevallen was. Maar een van de meisjes die mee was, die dus ook al zeker 10 jaar niet gereden had en op een van de liefste rustigste (22jarige!) knol gezet was voor de rit, kwam in een keer langsvliegen. Die was zich dus doodgeschrokken van mijn Rachel dr actie en ging er vandoor. Maar omdat ik Rachel terug kon halen, en mijn vriendin ook haar paard inhield had die ouwe knol ook zoiets van, he, waar blijven jullie? Dus die liet zich een kleine 50 meter verder ook terughalen. Pfoei.... Dat was me het ritje wel.
Mijn vriendin zei nog, als ze jou niet vertrouwd had was ze er met je vandoor gegaan. Nou. Fijn om dat te weten. :P

En het laatste nieuwtje. Rachel komt eerder!!! *\%/* *\o/* *\%/*
De staleigenaar gaat naar Denemarken en ik had eigenlijk willen regelen dat ze de 8ste zou komen, als ze terug komen. Dan hebben wij 7 dagen de tijd om het huis bewoonbaar te maken en de stallen en de wei op orde te maken. Maar gister vroeg hij of hij niet eerder mocht komen. Uh, ja graag! Maar dan komt ze wel even alleen te staan want Bronco komt pas de 5de. :\
Nou zegt ie, dan zet je haar toch even op stal? Je hebt toch een stal. Ja een kleintje. En ik vind niet dat ze daar 3 dagen in kan staan. Maar hij was bang dat ze zou proberen uit te breken als ze alleen komt te staan. Ze staat namelijk al van veulen af in deze kudde. Ze heeft nooit alleen gestaan.
Wat zouden jullie doen? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:40

Niet eerder laten komen Abby: jullie in de stress en paard ook, helemaal als ze dan in haar uppie op haar nieuwe plek als eerste in een te kleine box moet, dat is vragen om moeilijkheden.
Zorg juist voor de beste omstandigheden als je er alleen voor komt te staan met je nieuwe tank.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:46

Goedemorgen ,
Wat een rit hè! Ja, die heb je er soms tussen.
Je moet elkaar nog goed leren kennen, en de volgende keer weet je dat je iets kan verwachten bij een wapperend zeil.

Ik zou het persoonlijk niet doen, wacht tot het andere paard er ook is.Verhuizing valt al niet mee voor een paard, dan ook nog drie dagen op een stal staan....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:51

Hier zijn het ook wilde bramen en ik haal er kilo's van af. Maak er jam en sap van en verwerk ze in taarten en toetjes.
Dank je Hilary zal daar eens naar kijken, heb geen zin in overal wondjes na het gevecht met de struiken.
Anke die van mij eet ook bramen, ben me een keer rot geschrokken van zijn rode mond, was echt in de veronderstelling dat hij gewond was, kon niets vinden. Volgende dag na goed in de gaten houden was ik er achter hoe hij aan de rode mond kwam, hij had van mij gezien dat de bramen te plukken zijn dus was daar druk mee bezig.
Fijn dat de hond weer op knapt Monmaster, kappen zijn ondingen maar sommige hebben m echt nodig, gelukkig dat je m terug kan brengen, scheelt genoeg inderdaad.
Dynamiek ik ga er straks weer meer op uit met de wagen, dan ga je maar gezellig mee. Ze moet wel weer op conditie komen na de winterstop.
Fabster je blijft lang aan het kwakkelen, goed uitzieken is wel belangrijk, het is lastig met zoveel druk op je schouders maar toch...
Leuk die rennende kids van Anke met hetzelfde badpakje aan, kan je ze vast goed herkennen.
Abbyblues ben het eens met ohjahjoh6 beter even wachten wat heel moeilijk zal zijn en minder stress dan meer wat eigenlijk onnodig is.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:01

Gewoon volgens planning. Geeft meer rust.
Voor die paar dagen zou ik me niet die stress en mogelijke problemen op de hals halen.
Wow wat een buitenrit ervaring!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:05

Ik denk ook, dat je beter even kan wachten, Abby. Of vragen of Bronco ook eerder kan komen.
Mhoe is t nou afgelopen met je huis? Alles in kannen en kruiken?

Mooie rit is dat geweest :D . Maar je wordt steeds wijzer met je paard. Over een tijdje weet je precies wat ze doet.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:00

Ohjee druk weekend gehad en ik loop gelijk 10 pagina's achter..!

Zaterdagmiddag ben ik in het rusthuis in Soest geweest (dat zijn nog eens leuke bedrijfsuitjes ;) ). Was erg leuk om te zien hoe ze het daar allemaal aanpakken en hoe de oudjes er bij staan. Ik was wel onder de indruk van hoe netjes het allemaal is en hoe ze voor de paarden zorgen, echt super.

En 3 dagen achter elkaar met Orenda gereden. Vrijdag en zaterdag weer een hoop gekkigheid vooraf aan de longe maar gisteren was ze relax en kwam ik daardoor ook meer aan rijden toe in plaats van alleen maar ontspanning proberen te krijgen. Was fijn :) Met mijn nieuwe laarzen trouwens, die echt geweldig lekker zitten. (Alleen niet zo goed te zien op de foto, vriendlief moet nodig weer eens oefenen met foto's maken)

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:23

@abby: enerverende rit dus, gelukkig niks erg gebeurd.
Ik zou ook niet gaan stressen en het even zo laten.

Ik weet dat er bevroren autoruiten zijn met dit weer, maar nu is ook mijn woonkamerraam bevroren ...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:52

Oh jeetje wat gaat het snel hier. Even geen puff gehad te lezen en ik denk wel 20 pagina's verder.

Ondanks dat het al een paar dagen mooi weer is is de bak nog steeds niet droog. Ik ga deze week maar eens stap training doen op onze inrit/ parkeerplaats ;-)

Ik kreeg dit weekend het paspoort binnen van mijn KWPN. Staat mijn naam er helemaal verkeert in. Er staat. K. Ulben ipv K. van Ulden. Het is via het het shetlander stamboek gegaan en ze hebben daar de formulieren nagekeken en daar staat het goed op vermeld. Van hun moet ik het paspoort voor de shetlander nog ontvangen, maar daar komt het dus als het goed is wel goed op te staan. Van de KWPN nog geen reactie op mijn mail ontvangen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:04

Leuke foto, Daan... Vind het altijd erg leuk om een beeld te hebben van paard/pony en de eigenaar....
Nieuwe laarzen, nieuw impuls... Toch?
Ik had in het begin altijd last van kloppende kuiten... Rijd nu alleen nog met rijschoenen... Hoort zo bij IJslanders ... Ik vind het zelf ook prettig!

Ik ben weer aan het soppen( nu niet ff bakkie doen) Boven nu de ramen gelapt van binnen en buiten, zomeren de grootste K...t klus, badkamer... Dacht eerst ff pauze.

Ik ga vanmiddag ff rijden, 12:00 uur komt mijn paardenmaatje....
De rest vd week wordt het weer huilen met de pet op.... Regen, regen en nog eens regen....

Nou hop, ik ga weer in de benen, voordat ik geen zin meer heb!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:29

Abby wat een rit, ik zou je nieuwe niet eerder laten komen hoor of je moet kunnen regelen dat de andere ook eerder komt? Als die tank van jou overstuur raakt van het alleen zijn neemt ze je staldeur zo mee :') wat te denken van niet wilen eten door de stress. Het moet juist zo zijn dat ze bij aankomst gelijk op der gemak voelt een verhuizing voor een paard is best stressvol.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:31

DubbelDun schreef:
@abby: enerverende rit dus, gelukkig niks erg gebeurd.
Ik zou ook niet gaan stressen en het even zo laten.

Ik weet dat er bevroren autoruiten zijn met dit weer, maar nu is ook mijn woonkamerraam bevroren ...

Verwarming uitgevallen?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:32

Meggemeg gezellig komt goed

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 11:40

Goedemorgen, ik kom ook weer eens kijken.

Ik probeer af en toe nog mee te lezen, maar ik heb het momenteel superdruk met school en werk. En met 2 paarden die februari besloten simultaan ziek te worden. De een hoefbevangen de ander dampig.
Ze zijn beide opgeknapt gelukkig, en ik zit weer iets ruimer qua tijd dus ik dacht ik zal me weer eens melden haha.

Mooi dat ik meteen Daan in haar bak zie rijden! Super zeg, ziet er goed uit. :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:01

@dynamiek: nee, maar dir specifieke raam is altijd al snel beslagen aan de buitenkant. ik dacht dat dat mnet dubbel glas niet kon, maar blijkbaar wel. en omdat ik 's nachts altijd het rooster open heb staan voor de frisse lucht/ventilatie wordt het binnen ook best fris (12 graden).

De buitenboel is hier weer schoon iig. Nu even opwarmen met wat koffie :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:25

Oke dd raar dan van het dubbel glas zou volgens mij niet mogen.

Het is weer waterkoud met een frisse wind bah. Maarja je wil ook niet naar de weersvoorspelling van deze week kijken -O- ik wil voorjaar!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:59

Jij niet alleen Dynamiek! Kwam net de warme auto uit bij thuiskomst van de revalidatie en toen had ik ook zoiets van erg koude wind. Maar ik ga zo toch met de honden naar het bos. Alleen het stukje langs de weg is even tanden bijten in het bos is de wind bijna niet merkbaar.