Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:50

Fijne hobby die paarden :+

Ja die schuilstal is echt super mooi :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:54

Heerlijk, zo goed voor je lijf ook _O-

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:56

Ai Flew dat is inderdaad heel ongelukkig, beterschap :(:)

Robijn, wat super dat jullie zo een plekje aanbieden met de mogelijkheid om bij je paard te wonen. Daar gaan jullie vast iemand heel blij me maken :j

Utopia jullie hebben flink doorgeknald met de stal, is echt mooi geworden! Fijn dat het ook gelukt is met het houtworm middel, die lucht blijft helaas nog wel even hangen :')

Ik heb hier ook stro in de stallen maar wil graag equibedding of gehakseld stro gaan proberen om hopelijk minder mestafvoer te hebben.
Rubber tegels ben ik al een tijdje aan het bijhouden op marktplaats maar 1×1m wordt bijna niet aangeboden hier in de buurt, of ze vragen alsnog bijna nieuwprijs. Er zit wel een goedkope rubber tegels groothandel hier in de buurt dus denk dat ik binnenkort daar eens ga kijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:57

Vertel mij wat. ik heb aan de rechterarm op alle onderdelen wat gebroken door de jaren heen, alles paardgerelateerd; vinger, pols, elleboog en schouder :)

Hier wordt je toch vrolijk van...https://www.youtube.com/watch?v=FwwIYdB_wic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:59

Ik al mijn middenvoetsbeentjes wel eens en als klap op de vuurpijl mijn heup, dat was wel echt de grootste stunt ooit :+
Vonden de artsen ook op mijn 26e _O-

Britt, waar woon jij precies in stramproy? Wij hebben daar ook nog een huis bezichtigd!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:00

Dat filmpje, echt geweldig!!!!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:10

DubbelDun schreef:
Als het vlak bij je slaap is moet je extra voorzichtig zijn, dat schijnt van nature een dunne plek te zijn.
Hebben ze in het zkh nog foto's gemaakt of alleen gehecht ??

Ze hebben mijn hele gezicht onderzocht op breuken en ‘beweging’ en bekeken of er geen oogzenuw bekneld is geraakt, maar niks gevonden, dus ook geen foto’s gemaakt. Het zou kunnen dat er een klein breukje in mijn oogkas zit, maar zelfs als dat zo is, kunnen ze daar niks aan doen. Moet gewoon met rust genezen. Daarna hebben ze mijn ooglid gerepareerd en mocht ik weer door.

Ik heb ook al het nodige beschadigd dankzij de paarden. Onder andere mijn enkel gebroken en mijn schouder flink geblesseerd. Het is dat ze zo ontzettend leuk zijn, anders zou je toch spontaan gaan dammen ofzo.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:34

Nou Britt ik kan bijna naar je zwaaien want ik woon een dorp verderop! Woon in Ell :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:34

Ik heb geen doorlatende rubber puzzelmatten in de stal (betonvloer zonder afvoer) maar daar moet wel stalbedekking op anders is het echt goor. Er komt wel het een en ander door de matten maar het stinkt niet en een jaarlijkse schoonmaak met de hogedruk is hier afdoende.

In een stal heb ik equibedding liggen (doe ongeveer een jaar met een pellet dus eind van de maand komt er weer nieuw) en gewoon stro in de andere stal.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:45

Sky_Britt schreef:
Ik heb hier ook stro in de stallen maar wil graag equibedding of gehakseld stro gaan proberen om hopelijk minder mestafvoer te hebben.
Rubber tegels ben ik al een tijdje aan het bijhouden op marktplaats maar 1×1m wordt bijna niet aangeboden hier in de buurt, of ze vragen alsnog bijna nieuwprijs. Er zit wel een goedkope rubber tegels groothandel hier in de buurt dus denk dat ik binnenkort daar eens ga kijken.

Wij hebben deels 50x50 in de stal liggen maar die blijven tot nu toe héél netjes liggen.

Equibedding en gehakseld stro zal ik eens naar kijken. Scheelt dat echt zo in de mestafvoer? En ze zullen er ook minder van eten denk ik?

Paarden hebben we komende dagen heerlijk wat te snacken. Vandaag de beukenhaag gesnoeid en over de track verspreid met een paar druiventakken.
En de rest van de dagen krijgen ze linde want die ben ik aan het snoeien. Is een flinke klus en er komt veel vanaf, maar dat zullen de paarden niet erg vinden. En dan tussendoor nog wat wilgentakken afknippen voor ze

Afbeelding

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:05

Sorry jongens niet alles bijgelezen jullie gaan lekker hard hier :)
ik heb ze op equibedding strokorrels staan. Scheelt de helft tot 2/3de op de mesthoop :)) je hebt er ook proefpakketten van. Ik heb er ook een advertentie voor staan op marktplaats, voor mensen hier in de buurt evt. Ik voer er soms een klein plakje stro bij omdat ze er idd niet van (horen te) eten. Stro had ik nog staan van hiervoor.

Zomerlinde is nog een goede tip, ik zat eigenlijk aan een kastanje te denken om die nog aan te planten omdat die zon grote bladeren heeft. Heb nu weer stroom op mn wei omdat ze over de draad hingen om aan mn wilgen te eten. t snoeiafval smaakte naar meer -O-

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:15

Robijntjah schreef:
Britt, waar woon jij precies in stramproy? Wij hebben daar ook nog een huis bezichtigd!

Dat zou wel heel toevallig zijn, wij waren op basis van de foto's bijna niet gaan kijken :+ Het is aan de rand van het dorp, een wit boerderijtje met een grote natuur vijver midden op het perceel.

-Namiro- schreef:
Nou Britt ik kan bijna naar je zwaaien want ik woon een dorp verderop! Woon in Ell :D

Wat leuk! Ik moet veel van de omliggende dorpen nog goed gaan verkennen, maar in Ell zit de DA dus daar ben ik al (te vaak) geweest :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:02

@flew: er kan een haarscheurtje zitten, dat valt bij die beweegtest niet op, maar bij teveel beweging (bij bij in harde dingen bijten) kan er wel dusdanige beweging in zitten dat het slecht heelt.
Ik had hetzelfde in mijn schouder (een haarscheur), maar mocht 6 weken absoluut niets tillen.

Hier net een vette bui en 2 paarden die ondanks hooi in de bakken snel richting schuilstal vertrokken :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:09

Net een bericht van de ING-bank mbt negatieve rente berekening.
Citaat:
Oranje Spaarrekening, Bonusrenterekening, Groeirekening, Sneltreinspaarrekening, gelddeel Beleggingsrekening
Saldoklasse -------------------------Rentepercentage op jaarbasis
Saldo € 0 t/m € 100.000------------------------+0,01%
Saldo € 100.000 t/m € 250.000---------------------0%
Saldo boven € 250.000----------------------------0,50%

Gelukkig krijg ik nog rente (vette bek), maar mij had je ook helemaal niet horen klagen als ik een half procent had moeten betalen :D

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:11

Klopt hoor. Voor nu zagen ze geen aanleiding on foto’s te maken, als ik echter klachten blijf houden moet ik terug komen. Ik doe gewoon kalm aan, til geen zware dingen, wrijf niet in mijn oog en snuit mijn neus niet. Zo komt het vast goed. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:47

Ik dacht dat er na de mega-bui van eerder wel een fikse plas zou liggen, maar het stelde niet veel voor. Iig te weinig om de pomp voor uit de schuur te halen.
Peps was wel nat, dus die had eten toch belangrijker gevonden dan droog staan :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:12

Robijntjah schreef:
Thanks, wij delen graag in ons geluk en hoop dat we een leuk persoon gaan tegen komen.

Oh wat fijn dat het zo goed gaat zeg. Dat scheelt veel stress!

Kijk belastingtechnisch alles wel goed na, ( zeker als het online staat) ik wilde eerst een kopen huis met dubbele bewoning ( wilde het kopen ivm fijne ligging en wei, dubbele bewoning was toeval) en dan deels verhuren maar was ontzettend moeilijk en daardoor uiteindelijk afgezien van alles
Mooi chalet, zal iemand mooi kunnen wonen

Beterschap Flew

Ell en Rooy liggen hier een klein half uur vandaan, Door Stramproy rijd ik alleen heen om bij de hengstenboer te komen ( alweerterhei) en Ell ligt de praktijk waar ik ook kom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:13

Pfffff vandaag zeker 40 mm water gevallen en het is nog niet klaar....... Op dit moment spoelt het al een minuut of 15. De paddock staat in zijn geheel blank. Paarden staan ieder in een schuilstal.

Er komt nog flink wat regen aan, zie ik op de radar, dus ik ben benieuwd hoe het er morgen uitziet......

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:21

Tot nu toe blijft het wel heel goed hier, ik had het al veel natter gehad. Zeker nadat het hier in de zomer al compleet blank stond :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:13

Rond half elf kan ik hier wat verwachten volgens BR.
De plas die nu in de paddock staat valt ook nog mee.

@[***]: sterkte met 'de zondvloed'!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:15

Hier zou heel veel vallen was gisteren de voorspelling maar dat is helemaal bijgetrokken.
Er wordt nu zelfs een zonnetje voorspeld dus ik duik vanmiddag lekker het bos in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:17

DubbelDun schreef:
Rond half elf kan ik hier wat verwachten volgens BR.
De plas die nu in de paddock staat valt ook nog mee.

@[***]: sterkte met 'de zondvloed'!

Dankje. Vannacht is er nog zo'n 35 mm bijgevallen en vandaag zie ik weer code geel voor de Noord West kust........ Veel regen met kans op overlast. :j :j :j

Ik ga zwemvliezen en snorkels voor de paarden bestellen :D

Zie radar |( . Het is jammer dat het zo veel in één keer is. Hopelijk straks weer een iets drogere periode. Ik zit op keileem.

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:44

En hier alweer de hele dag onafgebroken regen regen regen.. zitten wij stiekem tussen de bergen ofzo, dat de wolken niet weg kunnen _O-

Mijn vader heeft hier gisteren zo hard gewerkt!! Alle eikels uit de bak gehaald, dus Tamme heeft nu de hele bak (ruime 20x40) voor zichzelf, en daar was hij zichtbaar héél blij mee :):) Was even niets van z'n artrose te merken :') en Jay z'n straatje weer helemaal schoongeveegd :+: En flink wat uitgemest _/-\o_ Omdat wij zo druk zijn met het (ver)bouwen en doen, komen we daar helemaal niet aan toe, en dan moeten we ook nog fulltime werken. Zó lief dat m'n ouders dan zo bijspringen :+: Want m'n ma is druk in huis aan het soppen :') <3 En met dat ik dit type, zie ik ze weer de oprit op rijden, want "ze waren nog niet klaar" _O- :+: <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:45

Jij hebt echt geweldige ouders <3

Wij komen ook aan heeeel veel niet toe, ik hoop dat dat beter gaat wanneer de grootste verbouwingen achter de rug zijn _O-

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:47

Oei dat is niet fijn [***]. Ze hebben het volgende week voorzichtig over 70% kans op drogere periode. Hoop dat het uitkomt. Hier gisteren en vannacht ook weer veel gevallen; land is flink soppig (veen).

Wat lief van je paps Utopia!