Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:20

Gefeliciteerd!

Ik heb dan nooit koudbloeden gehad :n En eigenlijk ook nooit gereden, past op de een of andere manier niet bij mij. De enige haf die ik langere tijd gereden heb, was ook meer een soort arabier in haflinger verpakking. Past beter bij me denk ik :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:42

Leuke kudde, sow wat is die shet rond, drachtig of eet hij graag?

Ik heb geen koudbloeden maar val wel echt op barok, kort en rond. Mijn new forester is en kwpn was kort en rond gebrouwd en nu mijn pre helemaal. Max hoogte wat ik nu heb is 1.62 en hoger wil ik ook echt niet. Pensionpaard is bijna 1.70 en reed ik eerst ook op. Alles waar ik niet zomaar op kan stappen zonder krukje is niet voor mij bedoeld.
Ik houd weer niet van die hele smalle lange paarden.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:49

Leuke Fjord.

Ik neem mijn woorden over shetlanders terug. Hij gaat nu overal door de draad, verschrikkelijk.
Heb nu zijn deken afgedaan in de hoop dat dat helpt. Zal zien of hij straks nog op de juiste plaats staat.
In stal gaat ook niet, want dan wordt hij helemaal gek. |o

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:08

Goh daar heb ik met mijn shet nooit last van gehad. Ze staat nu overdag op het gazon. Met een draadje erom, waar niet eens stroom op staat.

Mest verzamel ik op eigen erf. Ik gebruik wat in eigentuin en de rest gaat op MP. Soms is het echt bijna vechten. Vooral in het najaar. Het meeste wat ik heb liggen is denk ik tot een kub of 4/6 dan is het al mooi aan het composteren en is het ook al weer opgehaald. Als het aan composteren toekomt zakt het ook al mooi in en lijkt de berg niet meer te groeien.

Mijn paarden staan blootsvoets. Toen ik Marinka kocht was ze net 4 en stond op ijzers. Ze stond toen nog op pension. In 1 week had ze al 2 x een ijzer eraf. Toen alles eraf laten halen en er ook niet meer onder. Bevalt prima. Marinka gaat 1* per 4/5 maanden naar de hoefsmid.

Tot nu toe erg blij met mijn bak. De paarden zijn ook veel schoner. Dat is een mooie bijkomstigheid. Het heeft hier wel een beetje geregend, maar niet genoeg om het resultaat van de drainage te kunnen beoordelen.

Leuk nieuw fjordje. Zag nog meer mooie foto's voorbij komen.

Ik heb het weekend weer even bij gelezen. Dit waren dacht ik zo'n beetje de onderwerpen. Hihi

Kijken of ik vandaag ook nog even weer kan rijden. Mijn knieën doen het weer. Nog een beetje stoot gevoelig. Maar mijn rijmaatje is ook leuk bezig geweest met Marinka. Mooie voorbereiding op het weekendje. Zaterdag neem ik Marinka mee naar een vriendin. Op Half uurtje rijden met de trailer. Ik hoop dat het door gaat.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:33

Wat een leukerd!

Paar draadjes erbij, Kirr?
Hij moet er niet zijn hoofd tussendoor kunnen doen...

Hier ook een eeuwig pony mens.
Nooit de neiging gehad om groter te gaan, ben zelf ook maar een uk en ik moet er overheen kunnen kijken :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:37

Dat heb ik nu gedaan. Maar hij duwt er eigenlijk gewoon met zijn borst tegen en wringt dan tussen de draden.
Heb nu 4 draden en om de paar cm een prikpaaltje en dan deken uit, zodat hij hopelijk de elektriciteit beter voelt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:41

Er staat genoeg stroom op? Heerlijk zulke uitbreek wonders ( not) dekens, wintervacht en dikke maken maken het dan nog moeilijker.
Hoeveel meter draad is het? anders gaas ertussen als het echt niet anders gaat?

Hier viel de shet mee, de pre is zo`n monster. Eerst over 1.10- draad heen waardoor alles verhoogd is geworden en laatst onder een tussendraad door toen er iets minder stroom opstond

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:03

ik ben ook erg benieuwd naar die eco-rasters en jullie resultaten er mee.
met wat zijn jullie ze gaan vullen?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:04

Gaat maar over een paddockstukje aan stal, omdat hij minder gras mag als mijn merrie sluit ik hem een paar uur op.
Is voorlopig op batterij omdat mijn ander kastje besloot ermee op te houden. Maar is maar op klein stukje en meter geeft toch alle lichtjes..
Ga inderdaad een stukje afsluiten met bekaertdraad, zeker als ik weg wil met mijn merrie, zodat hij er zeker in blijft.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:07

Maak hem even nat...of ijzeren spriet aan zijn halster. . }>

ik heb ook 2 koudbloeden. Hou ook van rond en barok maar ook van koel. Hete pony's hoef ik niet.
Laatst bijgewerkt door Martje80 op 12-09-16 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:08

Bliksem ging ook door de draad heen. En we hebben 3 dubbel. Sinds dat er een nieuwe, krachtig stroomkastje op aangesloten is wil hij het wel laten :') En ik geef hem geen ongelijk, want ik krijg ook wel eens een klap als ik weer niet op zit te letten, man dat voel ik na een uur nog :P

Ben bang dat er te weinig stroom op staat.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:03

Poeh wat een temperatuur al. Blij dat ik het mesten al gedaan heb.

Ik wil Rosie's Sokken behandelen. Ik heb geen ervaring met sokken en jeuk wat adviseren jullie sebacil of een vlooien pipetje. Of misschien nog iets heel anders. Ik hoor het graag. Ik merk dat ze meer jeuk krijgt. Nu ook aan de voorvoeten.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:13

Mijn ervaring is als ze uitbreken het altijd is omdat er toch zoveel stroom niet opzit, dit door geen stevige klap of omdat de stroom ergens weglekt. Hier dit ook gehad dat de mini-shet standaard aan de verkeerde kant stond, toen heeft iemand de stroom bekeken voor ons en aangepast en na 1 klap heeft die het nooit meer gedaan. De andere mini gaat enkel in de losse prikpaalstukken die ik afzet om even iets specifiek af te eten er onder door als het gras op is maar op die stukken zit nooit geen stroom.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:18

Weet je waardoor de jeuk veroorzaakt wordt, kvulden?
Pas dan kun je het gericht aanpakken.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 12:32

Jonkies als rosie niet met sebacil hoor, dat beïnvloed de groei van het pijpbeen negatief. Ik zou lekker wassen met vlooienshampoo en na 10 dagen een keer herhalen en daarna kijken of de jeuk weg is. Je moet vlooienshampoo hebben ob basis van ....., ben de naam vd stof even kwijt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:49

Jenny_S schreef:
ik ben ook erg benieuwd naar die eco-rasters en jullie resultaten er mee.
met wat zijn jullie ze gaan vullen?

Onze liggen al een tijd; was plaatje van het leggen. Volgens mij aangetrilde stol eronder, roosters erop en zand voor het paddockgedeelte en longeercirkeldeel. Ideaal, hier nooit meer modder; hebben dus ook eerste deel van de weilanden gedaan (gedeelte wat altijd plat gelopen wordt) en een deel bestraat; zo kan ik zelf ook overal komen op wieltjes.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:18

kvulden, Toen Nick bij ons kwam had hij ook veel jeuk in zijn kootholtes. Stampen en ik vermoedde mijt. De DA ook. Ik heb het behandeld met Cebacil. Dat had ik nog van James' luizen. Twee keer behandeld, ik zie hem niet meer bijten en stampen met zijn voet.

Paddock uitmesten heb ik gelukkig ook al gedaan :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:26

|( |( |( uitslag van de hond zijn biopt is binnen, zeer zeldzaam en snelgroeiende kwaadaardige cellen

gvd, eerst verlies mijn zoon zijn pony in juni en nu de hond, wordt dan wel al 11 maar is een kleinere hond kruising die ook makkelijk 15 had mogen worden. De veestapel slinkt en de rekeningen groeien zo behoorlijk en daarbij het gemis van de beestjes. Ik had de hond al voor mijn relatie en de kinderen en ging hij gaat altijd mee naar de paarden. Jee wat ga ik dat missen. Deze week wordt hij ingeslapen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:28

Nee!
Wat erg!
Had ook ZO op ander nieuws gehoopt...

Heel veel sterkte! :(:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:31

Lynn_Nikita, ook dat nog! Gatverdakke. WAt een ellende allemaal.
Wat ontzettend klote. Heel veel sterkte.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:32

Bah wat een rotnieuws. Sterkte!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:33

Ach wat naar weer. Sterkte. Blijft altijd lastig.

Ik weet niet waar de jeuk van komt. Ik zie geen korstjes of iets. Ga uit van mijt?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:37

Oh zo jammer. Veel sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:38

Veel sterkte Lynn Nikita. |(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:42

O bah! Sterkte!