Stom dat we daar zelf niet op kwamen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Galja schreef:* negeert even de rode letters…
Wij zitten momenteel een beetje te klooien met het ruwvoer.
Door de combi met gras en de hogere temperaturen doen we te lang over een grote baal voordroog en gaat het dus schimmelen voordat de baal op is.
Nu meerdere keren geprobeerd wat dus resulteerde in 3 volle aanhangers die we hebben moeten afvoeren.
Kleine baaltjes voeren is eigenlijk geen optie omdat we er daar te veel van nodig hebben en dus een prijzige aangelegenheid wordt.
Dus nu dus uitgekomen op ronde midi balen, je weet wel, die je zelf kan rollen.
Ben nog niet enthousiast. Lijkt me ook best prijzig in verhouding en moet erg wennen aan het hooi afrollen ipv pakken plakken.
Dus kwam op het idee om zo baal in 1 keer aan te bieden in een (slowfeeder)net.
Maar ik kom online alleen maar netten tegen voor die hele grote ronde balen? En dat zijn dan ook gelijk netten van €100-€150 euro en zou er toch wel 3 nodig hebben…
Iemand tips of suggesties?
Steentje schreef:Heeft iemand hier toevallig ervaring met de slowfeeder tunnel van PaardEerlijk? Liefst in de maat 'large' (150 cm x 50 cm)?
Steentje schreef:Hij stond leuk zo!Is dat de maat 'large'? En is hij redelijk makkelijk te vullen?
Steentje schreef:Bedankt voor je tip van het vullen, Darkadia! Welke maasgrootte had die van jou?
Ik heb de 'large' versie besteld, met 4.5 cm mazen. Ik vind het ook heel fijn dat ik 'm op verschillende hoogtes en in verschillende richtingen op kan hangen, voor meer 'passive physio'.
carika schreef:Galja schreef:* negeert even de rode letters…
Wij zitten momenteel een beetje te klooien met het ruwvoer.
Door de combi met gras en de hogere temperaturen doen we te lang over een grote baal voordroog en gaat het dus schimmelen voordat de baal op is.
Nu meerdere keren geprobeerd wat dus resulteerde in 3 volle aanhangers die we hebben moeten afvoeren.
Kleine baaltjes voeren is eigenlijk geen optie omdat we er daar te veel van nodig hebben en dus een prijzige aangelegenheid wordt.
Dus nu dus uitgekomen op ronde midi balen, je weet wel, die je zelf kan rollen.
Ben nog niet enthousiast. Lijkt me ook best prijzig in verhouding en moet erg wennen aan het hooi afrollen ipv pakken plakken.
Dus kwam op het idee om zo baal in 1 keer aan te bieden in een (slowfeeder)net.
Maar ik kom online alleen maar netten tegen voor die hele grote ronde balen? En dat zijn dan ook gelijk netten van €100-€150 euro en zou er toch wel 3 nodig hebben…
Iemand tips of suggesties?
Ik ben ook aan het puzzelen en heb nu dicht bedacht voor midi balen. Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Ik zou dit graag binnen in de schuilstal neer willen zetten op beton vloer.
Midi balen in de ring en dan het hooinet met ring eroverheen.
Ik zoek een oplossing om een hele baal te kunnen voeren en dat in mijn eentje klaar te kunnen zetten.
[ Afbeelding ]