Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Magic_Mam schreef:maar als de stal perfect is en je rijd er vaak mee, of loopt er vaak mee is het goed, dat lees je ook in de boeken...

Nicolletje schreef:Magic_Mam schreef:maar als de stal perfect is en je rijd er vaak mee, of loopt er vaak mee is het goed, dat lees je ook in de boeken...
Er staat zoveel in boeken, maar dat wil niet zeggen dat alles wat er geschreven is waar is, of dat ik dat ook moet doen
, dat ik hem over een paar weken ga verhuizen naar een andere hele mooie plek met nieuwe paarden, waar we o.a. wel weer veel beter het bos in kunnen samen (want van alleen maar in de bak rijden, wordt mijn paard ook niet gelukkig. Ikzelf ook niet trouwens
). 

) maar ik vind het belangrijk voor d'r botten, spieren en pezen en sociale contacten. Zij zou het niet erg vinden om veel op stal te staan (ze is dus erg huiselijk
) maar ik vind het zelf toch wel één van de basisvoorwaarden van paarden houden...
. Aangezien hij doodongelukkig wordt op stal
. Ik zou het mijn paard nooit aandoen, is gewoon geen optie. Gelukkig heb ik zelf ook de behoefte niet om op een manege te staan en mijn paard blijft fijn waar 'ie staat, bij zijn vaste weidemaatjes
. 
lOveeyOuu schreef:Kijk mensen die zeggen dat paard op weiland moeten hebben, die hebben daar waarschijnlijk ook de plek voor. weilanden zat. Wij hebben hier niet zoveel land, en als der land is mogen de paarden er alleen zomers op omdat ze in de winter dan het land kapot trappen. Daar kunnen wij niks aan doen.
Nadya schreef:Als mijn paard in handen zou vallen bij iemand, die hem geen weidegang zou kunnen bieden, durf ik gerust te stellen dat je een dierenbeul bent. Aangezien hij doodongelukkig wordt op stal
. Ik zou het mijn paard nooit aandoen, is gewoon geen optie. Gelukkig heb ik zelf ook de behoefte niet om op een manege te staan en mijn paard blijft fijn waar 'ie staat, bij zijn vaste weidemaatjes
.
die wil fijn 's avonds naar binnen en als het vies weer is gaat ze ook niet van harte naar buiten. Bovendien heeft ze exzeem en maak ik haar niet blij met buiten staan in de schemering of zonsopgang. Voor haar is de situatie van overdag lekker buiten, en naar binnen voor de schemering het meest ideale.
, en je kijkt naar de behoeften van je paard en dat is het belangrijkste. Een paddock vind ik ook nog een optie, al vind ik dat persoonlijk voor mijn eigen paard weer niets. Die wil rennen, bokken, spelen, in struiken 'klimmen' bij wijze van spreken, grazen...... Maar diverse vriendinnnen van mij staan wel op stallingen waar ze 's winters in de paddock staan. Prima. Zo veel mogelijk naar buiten met andere paarden....
En dan kom je dus weer bij de vraag uit, is het fair om een paard houden als je hem dat niet kan bieden. En die vraag blijkt iedereen dus weer anders te beantwoorden, al dan niet uit eigenbelang. Het is gewoon een gevoelig onderwerp. kjoetie schreef:@ nadya: ik denk dat 'gunnen' niet echt het probleem is, maar de mogelijkheden daarvoorEn dan kom je dus weer bij de vraag uit, is het fair om een paard houden als je hem dat niet kan bieden. En die vraag blijkt iedereen dus weer anders te beantwoorden, al dan niet uit eigenbelang. Het is gewoon een gevoelig onderwerp.