Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 20:33

Katootje7791 schreef:
boemel schreef:
Ik vind dat wel heel sterk van je Hapinezz dat je in de fase nog gecanceld hebt.

Oh ja, komt vanzelf wel. Vanmiddag in m’n pauze iets teveel fysiek gedaan en alles toch best weer pijnlijk, dus voorlopig rustig aan.

Phoe, bij ons in de buurt is een nieuwe stal begonnen.
Groepsstalling, paddock paradise.
Niet aan het bos, geen binnenbak, wel goede buitenbak.
Je moet je eigen brok/ balancer kopen.

Als je het zelf voert, betaal je eur 550,00 in de maand.
Als zij jouw gekochte voer moeten geven, betaal je eur 600,00 in de maand.
Dat vind ik niet misselijk!

Meelezer hier, maar als het de stal is die jij bedoelt, dan ligt deze wel aan een bos(je), incl ruiterpaden. Niet hét Montferlandse bos maar je kunt er echt wel leuk rijden. En vanaf stal via een onverhard zand/graspad is het slechts een paar 100m zonder enig verkeer.
Daarnaast een stal waar echt over alles ongelofelijk goed is nagedacht en aangelegd met heel veel ruimte voor de paarden. En tsja, de prijs. Nu heb ik de paarden ook aan huis gehad en weet ik daardoor heel goed wat alles kost qua tijd en geld. De luxe voor mijn paard op deze stal (incl geweldig fijne 20x60 bak) kon en kan ik nooit bieden aan huis. De ruimte, de kudde, de afwisseling, de heuvels en poelen, voor mij niet realiseerbaar als particulier zonder een winnend staatslot

Eens. Zeker met het weer nu zou ik als alles goed was voor paard en ruiter daar voor kiezen nu ik weet hoe het is om ze aan huis te hebben.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 20:36

DubbelFun schreef:
Klinkt als een mooie stal, zou het paard ook zo waarderen ?

Ik kreeg net met binnen zetten van Boon een kopstoot (Leo is her middle name) en zit nu met een dikke bloedlip met een ijsklontje er op en hoop dat mijn stift-voortand niet los zit |o
Leuk joh paarden.... 8-)

auwwww

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 20:50

LN, tot nu toe lukt het nog zonder morsen, maar ik ben er inderdaad voorzichtig mee.
Afbouwen zou mooi zijn, want t is duur zat.

Doordat ik geblesseerd ben, werk ik niet met haar en vind ik het moeilijk inschatten of t wat doet.
Ze was vandaag wel heel hard rondjes aan het racen in de bak. :D

Ik heb nog steeds cavalletibalkjes liggen in de bak. Gewoon van de hoefslag af. Hoe vaak ze die niet al gesprongen en gedraafd heeft uit zichzelf. Wat dat betreft is ze heel grappig.

Ai DF, pijnlijk. Sterkte!

Wat die stal betreft. Ik geloof echt dat het heel leuk en goed is voor de paarden. En ik gun het m’n paarden best.
Maar, ik vind dat voor 2 paarden echt teveel geld.
Ik vind het concept en de ruimte wel erg mooi.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:30

DubbelFun schreef:
Klinkt als een mooie stal, zou het paard ook zo waarderen ?

Ik kreeg net met binnen zetten van Boon een kopstoot (Leo is her middle name) en zit nu met een dikke bloedlip met een ijsklontje er op en hoop dat mijn stift-voortand niet los zit |o
Leuk joh paarden.... 8-)

:(:)

belle_boef schreef:
Charaz schreef:
Waar is de tijd gebleven dast het heel normaal was om een paard op proef te nemen, bij mijn beide pony's gehad.

Ik heb de gok genomen maar ik vindt dat nu als verkoper echt wel spannend. Als koper zou ik het ook wel kunnen waarderen maar als het paard in de regio staat zou ik nog liever vaker komen rijden op bekend terrein voor het paard.

Grappig , ik geef mijn dieren ook echt niet op proef mee want weet dan niet wat er mee gebeurd als ik er niet bij ben en ik wil zelfs ook niets op proef mee want als er iets in die periode gebeurt , wat dan ?

Karin_deB

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:53

@DF, au :(:)

Je kan afspraken maken bij een paard op proef toch? Desnoods op schrift?

Moet eerlijk zeggen dat ik daar toen destijds met mijn ruin niet helemaal over nagedacht had (en de toen eigenaresse ook niet) :o
Hij kwam een maand op proef en in die maand is hij uitgegleden en had een aardige beenwond (en schade aan mn hek).
Dit was wel redelijk aan het einde en ik wist al dat hij zou blijven.
Dus heb de DA kosten en hek reparatie zelf betaald uiteraard.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 00:10

Ik heb 1x een 5 jarige merrie op proef gehad.
Paard beviel me eigenlijk niet en had al min of meer besloten dat ze einde week retour mocht.

Dag erop liep ze een ernstige hoefwond op. Ze moest in het verband en kwam op de kliniek te staan. Revalidatieperiode van maanden. Is overigens helemaal goed gekomen hoor, maar m’n proeftijd zat er wel op.

Eigenlijk weet ik nog steeds niet waarom ik nooit echt een klik gekregen heb met dit paard. Uiteindelijk werd ze nml hartstikke braaf en kon ik er alles mee. Op haar 12e heb ik haar verkocht en bij haar nieuwe baasjes is ze 28 geworden.

Wel een leuk weetje… ik sprong nooit met haar. Ze kende niet meer dan een paar huppeltjes. Bij haar nieuwe baasjes uitgebracht in de springsport en tot het NK geschopt.
Er is ook mee gefokt en veulen is via Borculo veiling weggegaan.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 08:46

Pijnlijk DF, hoe is het met je tand?

Bijzondere afloop van die merrie Boemel dat ze zo goed kon springen.

Hier na de vele regen vorst dus t is geen pretje nu buiten op het erf. Gelukkig snel warmer als ik de berichten moet geloven.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:01

Hier is het een flink maanlandschap, de kleine pony’s lopen op brokken maar Luna maakt gaten..

Dan was de regen eigenlijk wel beter haha.

En domme Doortje wilde vannacht blijkbaar niet door de kuil naar de hooibak, heeft dus vannacht niet hele nacht gegeten. Die hele bak zat nog vol x

En de andere 2 hadden gebunkerd, alles was al op. Dus vanmorgen eerst gevoerd en straks gaan we poep billen, t was ruim 3 graden aan het vriezen en niet alle plassen waren al weg haha.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:24

Voor mijn gevoel geef je alleen paarden mee op proef waar niets meer aan te verpesten valt. :7

Mijn ouders hebben ook wel eens iets op proef gekregen voor mij. Maar dan kwam zo'n dier uit een noodhok bij een handelaar en moest je later nog uit zien te vinden hoe oud het was en of het iets kende.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 10:18

Ik heb alleen Missy gekocht met de beperking dat ze het met Sugar moest kunnen vinden en dat ging goed.

Lip is aan de buitenkant blauw en de binnenkant kun je beter niet naar kijken :) Verder zit mijn stifttand nog redelijk vast (er zat al iets beweging in) maar een stuk of 4 tanden er naast zijn ook wel gevoelig. Zowaar wel goed geslapen en wakker geworden in een witte wereld...

Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:17

Mooi plaatje wel!

Hier is het nat, guur en koud. De paarden hebben het ook zwaar merk ik aan ze.
Ik ga zo de grote hooinetten maar weer van zolder halen en in de stal hangen.
De shet is vanmorgen gemasseerd. Die stond daarna te rillen van de kou dus die heb ik maar even een dikkere deken opgedaan.
Nu even opwarmen binnen voor ik de klussen buiten ga doen :brr:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:22

DF beterschap.
Dat is dan ineens flink hard gegaan.
En mooie foto.

Ik heb bijna 5 jaar terug mijn 5 jarige 2 maanden op proef mee gegeven.
Tinker, alle gangen onder het zadel er op maar meer ook niet.
Dat was in de tijd dat ik geen inkomen had en niet wist of dat ging veranderen.
En ik had ook geen klik met haar. Kon er alles mee, maar daar was ook alles mee gezegd.
En door mijn energie gebrek was zij dan toch ook wel vaak de laatste die aan de beurt kwam.
En dat vond ik niet eerlijk tegenover haar. Zij verdiende ook iemand die er echt wat mee wilde doen.
Maar ze was wel braaf in de wei en op stal enz, dus in die zin hoefde ze niet perse weg.

Het was er wel 1 met echt een karaktertje en je moest wel met 2 benen op de grond staan.
En ik heb het idee dat dat met een tinker snel onderschat word.

Dus ik had zoiets, ik geef haar mee op proef, werkt het dan niet komt ze terug, ipv inde handel, met wat pech tig keer verkocht.

Maar ze staat op een ge-wel-dige plek. Beter had ik mij nooit kunnen wensen.
1000 keer beter dan hier. En moeder en dochter die er helemaal gek op zijn. Precies wat ik voor haar wenste.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:37

Hier scheen de zon, met nadruk op schéén: toen ik aan het uitmesten was begon het te regenen. Verder een guur windje.
Wel apart... toen ik moest bukken om Jasmijn haar drolletjes te pakken (want die vallen door de mestvork én ik heb daarvoor speciale handschoenen aan ;) ) begon mijn hoofd steeds 'zwaarder' te voelen. Bekend gevoel als je wel eens voorhoofdholte ontsteking gehad hebt. Die tik is toch duidelijk goed hard geweest 8-)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:46

De dag begon inderdaad heel mooi.
Maar nu is het nat en guur.
Afbeelding
Afbeelding

Lekker op de bank met de poezels dus.

Net terug van de huisarts. Ze denkt toch aan een breukje staartbeen. Ik dacht altijd dat je dan meteen door mocht naar radiologie, maar dat is dus ook niet meer.

Moet wachten tot ze een afspraak met mij maken.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:03

Lekker hé die sneeuw , alleen zo jammer dat het in Nederland altijd weer snel weg is.

Ai misschien toch erger dan gedacht Boemel.
Lekker rustig aan met de katten.
Is die linker een siamees ?

Er komt vandaag buiten de dingen die moeten denk ik niet veel uit handen :')
Ieder geval niet buiten, vind het ook guur.
Hier vooral nog even aan het genieten van de puppies voordat ze weer vertrekken.

Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:09

Oooh <3

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:10

Ooh wat lief al die puppies <3

Lijkt wel op een Siamees, maar ze is een Ragdoll x Bengaal.
Ze is echt zo lekker zacht, blijf aan t knuffelen met haar hi hi

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:14

Mooie kruising, siamees heeft meestal een iets spitsere snuit vandaar dat ik inderdaad al beetje twijfelde.

_Lorette_ schreef:
Oooh <3

Ja zeg dat !
Ik zou niets aanhouden maar nu zit ik in twijfel, dit is mijn oogappel :')
Lijkt heel erg op haar moeder in haar doen en laten.
Maarja ik heb al twee honden ...

Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:23

Afbeelding
Moet eigenlijk een keer recente foto’s maken, ze is inmiddels 1,5 jaar. Geen spits snuitje.

Echt mooie puppy’s. <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:35

Het is zeker met dit weer heerlijk om een lekker aaibaar dier op schoot te hebben :)
Die lichte pup zou ook mijn favo zijn en die mooie blauwe kijkers van de poes <3

Verbazend dat met nog geen 3 cm sneeuw de paddock zo'n grote baggerbende kan worden |o
Straks lekker kibbeling eten... wordt wel een uitdaging :)

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 14:21

Lekker he, ik dacht vandaag ook, als ik dan toch een week weinig tijd heb om te rijden, dan maar deze week.

Vanmorgen 1 bekapt maar het is echt snijdend koud dus volgende week doen we de andere 2.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 14:24

Puppy’s <3 Wij hebben een hond die het alleen prima doet. Ze vormt met de buurhind haar eigen roedel maar wel zo dat ze ook alleen zijn en eigen ruimte hebben. Voor hun de beste combi. Dus hier komt geen 2e hind bij. Zeg ik al heel lang om mezelf te behoeden.

Boemel, schitterende kat. Wat een plaatje.
Wij hebben ook een stalkat met siamees kleur en ogen. Ze is nu 16 en wordt oud. Ik heb net gesneden biefstuk meegenomen want het is in de aanbieding en dan eet ze wat……..

Het is vies weer buiten. Ik had vanmorgen clubles maar ben niet gegaan. Ik werd al door 2 mensen gebeld dat het vies glibberig gevaarlijk was op de weg. Zo buiten de paarden wat geven en dan of verder met lezen of het huishouden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 14:26

Wat een plaatje, boemel!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 17:13

Ik heb ze net maar binnen gezet, want het weer wordt er niet echt beter op en ze komen toch ook de tent niet uit.

@belker: goed dat je niet de weg op bent gegaan!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:12

Puppy's <3

En wat een plaatje van een kat! <3

Hier net paar hele felle flitsen, flinke donder, geschrokken paarden en weer net zo snel over als het begon :Y)