Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:19

ohh, mijn paardjes zijn jaloers!! <3

Hier ook zeikweer. volgende week staat er -8 in de planning ...

We hadden voor dit weekend een gravertje besteld voor wat boomgaten in de tuin en de voorbereiding voor een extra kippenhok, maar die gaan we maar verplaatsen... Ik heb stuk of drie camera's hangen.. wel ideaal hoor. Hoef je niet naar buiten om te checken of alles nog ok is :)

Merrie en shet hebben een deal gesloten. Merrie eet uit de hooibak, gooit de helft van het hooi op de grond, zodat shettie gezellig mee kan eten... hmm daar gaat mijn plan voor het keurig afwegen van shettiehooi...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:31

Olympia96 schreef:
Ik heb er geen woorden voor:
[ [url=m/wXCqcV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6149rl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yGsGa6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pyLP7N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het voelt vast als de ballenbak bij Ikea voor ze :')

:Y)
Dat dit zolang goed ging, haha.
Hier hadden ze bij mij ook party van gemaakt denk ik.
Of waren ze uitgebroken?

Hier ook blij om ze bij een kantoordag wel te kunnen checken via de camera.

MarloesHJ

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:38

Ik snap nooit zo goed waarom ik mijn paarden thuis zou willen checken als ik op het werk ben. Ik kan er helaas toch niets aan doen op dat moment. Zowel voor als achter kijken de buren op uit, die hebben mijn telefoonnummer waarop ze kunnen bellen als er iets aan de hand is.

Mijn werkzaamheden zijn ook niet dat ik zomaar alles uit mijn handen kan laten vallen als er iets is, noch dat ik regelmatig tijdens mijn werkzaamheden op het scherm kan kijken. Tuurlijk kan er vaak wel iets geregeld worden, maar als ik alleen met een collega in de nacht zit gaat dat niet bijv. idem voor de weekend/avonddiensten.

Ik zou best graag wat camera's willen hebben, maar dan meer zodat ik het terug zou kunnen kijken. Maar heel realistisch is dat niet op ons perceel. (langgerekt, met hoogteverschillen)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:44

Jammer van de troep, maar ik kan het me wel voorstellen dat ze dat doen... als de kat van huis is...

Hier nu flinke regen en er staan er 2 sip te kijken in de tent.

Hier ook een buuf die op mijn paarden uit kijkt... en ik op de hare :) Als ik die van mij wil zien moet ik naar de voorkant van het huis lopen en uit het keukenraam kijken.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:55

Daar zit waarschijnlijk het verschil ook Marloes. Ik werk 6 minuten van huis. Als ik in mijn lunchpauze kijk en zie dat er een is uitgebroken, dan kan ik naar huis om hem terug te zetten.
Had van de zomer (vóór camera er hing) een IJsco die zich echt niet oké voelde. Was waarschijnlijk rond 9u over de draad gegaan dus had geen water meer, én kniehoog gras, bij 35 graden in de volle zon (want ook de schuilstal kon hij niet heen). Die had ik graag om 12u terug gezet, ipv om 6u in de avond pas.. diezelfde week is de camera er gekomen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:59

Ik moet straks weer echt wennen aan de dagen dat wij allebei op het werk zijn hoor.

Niks gebeurd gelukkig maar ik vind het idee gewoon niet zo fijn.

Hier in een droog half uurtje de helft gemest en even gevoerd.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:00

Ik zit er stiekem ook echt niet op te wachten om weer hele dagen hier weg te moeten :=

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:05

Akshay schreef:
Daar zit waarschijnlijk het verschil ook Marloes. Ik werk 6 minuten van huis. Als ik in mijn lunchpauze kijk en zie dat er een is uitgebroken, dan kan ik naar huis om hem terug te zetten.
Had van de zomer (vóór camera er hing) een IJsco die zich echt niet oké voelde. Was waarschijnlijk rond 9u over de draad gegaan dus had geen water meer, én kniehoog gras, bij 35 graden in de volle zon (want ook de schuilstal kon hij niet heen). Die had ik graag om 12u terug gezet, ipv om 6u in de avond pas.. diezelfde week is de camera er gekomen..

Ik ben ook met een kwartiertje thuis. Maar ik kan niet zomaar in mijn lunchpauze het terrein verlaten. Maar ik kan mij voorstellen dat je het een fijne gedachte vind.

Maar goed als mijn paarden uitbreken heb ik wel een ander probleem, ze kunnen dan namelijk van het erf af. De wei voor ligt bijvoorbeeld aan de andere kant van de weg.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:09

marloes, als er echt iets is kan ik ook alles laten vallen, of iemand bellen voor hulp. wij hebben een camera opgehangen nadat er is ingebroken, en ik ben er wel heel blij mee. Ook nu ik thuis werk kijk ik er soms op om te kijken wat ze aan het uitvreten zijn als ik 'KATAKLOP KATAKLOP HUUUUUUHHUHUHUU' hoor op de achtergrond :')

prachtige foto's trouwens met die strobaal, ze zien er zeer gelukkig uit _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:12

Hahahaha dat laatste doe ik vanuit bed, scheelt me een tripje naar buiten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:08

Oh god dat stro.... :=
Nu zou dat hier ook zo gaan hoor. Als die merrie bij een losse baal stro zou kunnen was ze ook uitgestrooid tegen de tijd dat het middag was. :=

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:34

Stoute paarden, wat een bende hebben ze er van gemaakt. Die hebben de dag van hun leven gehad :').

Camera's vind ik wel fijn, gewoon ff kunnen checken hoe het gaat, al kijk ik bijna nooit. Mijn man wel, die heeft gewoon altijd alles in beeld. Laatst was ik ze onder werktijd toch buiten gaan zetten en 10 minuten daarna appt hij mij al 'Huh, had je nu toch wel de paarden buiten gezet vanochtend?!'.. En ik "Nee?? ... Jawel, net :') '.
Verder heb ik een goede vriend in de buurt die mijn paarden goed kent en die ik altijd kan vragen even te gaan checken als ik niet weg kan van het werk. Het is gewoon een fijn idee om camera's te hebben :j .

Ik check ook altijd voordat ik ga slapen nog even bij de paardjes, is een gewoonte geworden. Terwijl ik dan vlak daarvoor nog gevoerd heb hoor, maar gewoon omdat het kan. :')

Ik ben net terug binnen. Het was even droog dus ik heb wat opgeruimd onder de hangar. 6 kruiwagens oud beschimmeld hooi op de mesthoop gegooid en de kar verzet. Nu kan morgen het vlas op die plek en hoeft het niet meer in de schuur. Dat scheelt hopelijk wat muizen :o. De loonwerker is ook nog even geweest voor de werkzaamheden in de wei. Hij noemde een prijs en toen ging ik heel hard huilen... Nee grapje :') maar dat had ik wel graag gedaan :wow: . Waarom is alles zo duur? :o?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:38

@dais: als je het gaat terug rekenen qua uren en mankracht, afschrijving materiaal etc. dan valt het best nog wel mee ;)

Hier regent het alweer uren en de plassen rijzen gestaag...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:39

Olympia96 schreef:
Ik heb er geen woorden voor:
[ [url=m/wXCqcV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6149rl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yGsGa6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pyLP7N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het voelt vast als de ballenbak bij Ikea voor ze :')

_/-\o_
Ik geef ze geen ongelijk haha.

Ik lig heerlijk, voor de 1e keer, in ons nieuwe bad boven terwijl ik de regen op het dak hoor vallen <3

Vanmorgen de zadelmaker geweest. Plan was huurzadel maar uiteindelijk heeft hij mijn eigen zadel nog iets breder gemaakt en verder lag hij perfect.
Hij noemde me een dief uit eigen portemonnee als ik toch een huurzadel zou nemen :D
Morgen weer les, ben benieuwd hoe hij dan loopt!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:41

Het was gewoon niet nodig geweest, dus dan is elke euro teveel als je het zo bekijkt, zeker als het er dan weer 1600 zijn. Het potje 'onvoorziene uitgave' stroomt leeg op deze manier.

Hier regent het ook weer. De pomp heeft al 3x aangestaan vandaag, maar het staat nu weer al blank. Ik blijf iedere dag vol bewondering naar onze sloot kijken dat hij nog niet overstroomt aangezien alle afwatering naar dat ene slootje staat :=

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:42

Oooh genieten Karin!!! Het is er echt perfect weer voor! _/-\o_

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:42

@karin: badderen is het nu goed weer voor :) Fijn dat er nog zulke zadelmakers zijn +:)+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:43

Olympia96 schreef:
Moet er idd ook wel om lachen. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Achter ze staat een bak vol met hetzelfde stro. Daar weer achter een hooinet vol met hooi.

Ik zit echter op mijn werk en kan echt niks aan de situatie veranderen. Het staat al zo sinds dit weekend en nu besloten ze een chill party te houden haha. Maar ik zie straks al 400 kilo stro verdeeld over de bestrating liggen in de regen. :+

Oooh hahaha! Die maken het zichzelf lekker makkelijk. En jij stond er bij en keek er naar :p vanaf je werk dan.

Onze suikerklontjes staan al weer op stal. Ze waren aan het smelten, zo keken ze.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:44

Hier schijnt nu even de zon... {:}

Voor hoe lang het duurt :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:44

@dais: ik denk dat ze nu de sloten ook 'leeg trekken' zodat er flink wat water uit de grote rivieren door/weg kan stromen.
Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat er mensen waren die het laatste stuk naar de fabriek in een bootje moesten omdat de weg was onder gelopen.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:48

Het is echt wel dramatisch met regen, onze paddock is al weken nauwelijks droog geweest. Een maand geleden heb ik gelukkig rubberen tegels op het verharde deel gelegd, daar staan ze nu de hele dag en de kleinste gaat er zelfs liggen. (Heb ook een stal maar daar willen ze bijna nooit in).

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:52

Zelfs het bos was bijna te slecht voor het uitlaten van de hond. Eén en al modder/water. Ik gleed steeds uit. Voor een buitenrit te paard al niet meer verantwoord... En dan wil ik het hier over de weg, tuin, paddock, wei, etc. niet eens hebben. -O- Het is sinds vannacht onophoudelijk aan het plenzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:54

daarom heb ik mijn tijd net even nuttig besteed en een paadje open getrokken...

Afbeelding
Afbeelding

Kunnen ze iig vannacht droog liggen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:14

Robijntjah schreef:
daarom heb ik mijn tijd net even nuttig besteed en een paadje open getrokken...

[ [url=m/ogRnSu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rUZVfq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kunnen ze iig vannacht droog liggen.

Ik heb bij jouw foto's altijd het gevoel stééds een nieuw stuk te zien, zo tussen de bomen <3 love it! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:17

hahahaha dat is wel het voordeel van ons terrein... maar het is niet. te. doen.