Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10489
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:49

Ik ga echt hout vasthouden en afkloppen maar ondanks zijn mega sokken heeft Dexter niet echt last van mok.

De jongste daarentegen heeft hele tijd wel wat aan zijn benen. Maar ik denk vooral mijt omdat het zo hoog gaat op zijn benen :/

Hier gaat er ook echt niet de schaar in tenzij echt echt echt nodig. Hij is misschien nog niet de grootste maar zijn sokken mogen er toch al wezen :D

Afbeelding

Josien_

Berichten: 9053
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:51

Heleennn schreef:
Daar gaat het topic ook zeker over hoor, net zoals tips voor ZE, rotstraal, etc... *D Dat mag hier allemaal :j Als onze tinker geen sokken had gehad zou ze nooit zo zwaar 'toegetakeld' zijn... Je ziet het veel sneller als er wat mis is en ik laat ze echt nooit meer lang worden. Zo'n gedoe als ze er dan toch weer af moeten. Met zo'n grote scheermachine is dat echt zo moeilijk, je kan echt die hoeken en bochten niet maken :+ Dus beter voorkomen dan genezen hier :Y)


Snap ik helemaal! Nu hebben die van ons natuurlijk ook niet van die mega tinkersokken. Dat zal ook zeker schelen. Bij het poetsen en sokjes wassen kan ik prima de huid controleren :) .

Dit weekend ga ik naar de welsh (cob) keuring. Daar heb je ook weer een typische manier van toiletteren.
Kort gezegd: bolle buikjes, lange sokken en korte staarten :Y) .
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 10-08-17 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 14:51

Ik ben zo benieuwd hoe hij gaat opgroeien granoek. Hij heeft wel echt nog een dikke vacht voor de tijd van het jaar, of is dit een oude foto?

Leuk Josien, ik ben gek op welsh pony's! Ze hebben zo'n kleine kop en idd bolle buikjes :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10489
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:52

Heleennn schreef:
Ik ben zo benieuwd hoe hij gaat opgroeien granoek. Hij heeft wel echt nog een dikke vacht voor de tijd van het jaar, of is dit een oude foto?

Oude foto inderdaad maar heb geen betere van zijn sokken :=
Ik ben ook ontzettend benieuwd, ik denk dat hij was slanker en sportiever gebouwd zal zijn, niet zo lomp en log als Dexter haha

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:15

Hier zijn het net de paarden zonder sokken en dunner vachtje die vatbaarder zijn voor vanalles aan de koten merk ik. Mijn tinker heeft maar matige sokken qua dikte en ze hangen ook niet over de hoeven heen. Alle 4 de benen zijn wit, en toch heeft hij de properste voeten van allemaal :+

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:08

Ervaring hier is dat sokken scheren niks verbeterd. Een paard heeft niet voor niets sokken. Echter helpt het zeker bij de verzorging van de voeten, maar dit kan ook weer het struikelblok worden, want je hebt de bescherming van de voeten verwijderd. De voeten kunnen hierdoor ook minder worden.

Hier een paardje met CPL en af en toe mijt. Word goed behandeld en bijgehouden. Ook mooi geschoren omdat het anders niet bij te houden is. :P en waarom dan niet gewoon meteen het hele been? :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kiekeboefje op 10-08-17 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline_S_S

Berichten: 3540
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:09

Voor de mensen die de sokken er af hebben (en dan bedoel ik echt fries/tinker sokken), hoe vaak moeten jullie de benen dan wel niet scheren? Ik moet ze bij mijn haflinger haast elke twee weken alweer scheren, laat staan bij een fries

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:11

Om het goed bij te houden..... 1 keer in de maand. Vaak word het uitgesteld naar 2 keer in de maand. Maar dan ziet het er niet zo netjes meer uit :') zal jullie daar maar geen foto van laten zien _O-

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 16:14

Hier is dat inderdaad elke maand in het beste geval. Is nu al twee maanden niet gebeurd en dat is erg lelijk... Maar ja daar zullen ze niet van sterven.

snorremans
Berichten: 809
Geregistreerd: 04-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:38

Hier scheer ik ze elke maand. Als ik het super kort wil houden elke 2 week. Merk ook dat als ik het te lang niet doe hij gauw weer jeuk en plekjes krijgt.
Afbeelding

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:44

Bij Mn merrie bijna iedere week! Mn ruin gaat wel 1,5 a 2 weken!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:54

Mijn Welsh heeft van die hoge witte benen.Die scheer ik ook helemaal op.
Moet wel uitkijken met de modder, die roze huid is een stuk gevoeliger.

Ik heb zelf niets met lange manen en behang.Een geschoren fries zou ook mijn voorkeur hebben.
Maar ik ben dan ook geen echt friezen/tinker fan natuurlijk!
Heb zelfs mijn jaarling dr manen getrokken en sokjes geknipt.Kon het niet aanzien!

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:10

Ik vind dat per paard afgangen. Een paard met echt mooie lange en vooral verzorgde lange manen kan ik echt van genieten. Ik hou dan weer niet van een overdaad aan haar. Dus kale pootjes 3e oor er af baard weg langs de voorpluk het pluis weg. Enz enz enz.

Susanne

Berichten: 11617
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:14

Hier ook altijd keurig kale benen en hoofd. Ik hou absoluut niet van overmatig haar bij paarden :o Benen en hoofd scheer ik toch minstens wel twee keer per maand bij. Tastharen blijf ik wel altijd van af.

Lange manen vind ik maar bij een paar paarden echt heel mooi staan.

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:53

Het is inderdaad dat de mijne een mooie bos manen heeft, anders had hij ook een sportcoupe. De rest doe ik een per maand (of eerder als ik het nodig vind) met de tondeuse scheren.

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:58

Susanne schreef:
Hier ook altijd keurig kale benen en hoofd. Ik hou absoluut niet van overmatig haar bij paarden :o Benen en hoofd scheer ik toch minstens wel twee keer per maand bij. Tastharen blijf ik wel altijd van af.

Lange manen vind ik maar bij een paar paarden echt heel mooi staan.


Hahaha herken ik heel goed! Lekker alles kort!
Door jouw pony zijn manen zit ik de laatste tijd ook steeds meer te twijfelen over een sportcoupe.. maar iedereen op stal verklaart mij voor gek dat ik er überhaupt over nadenk :=

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:13

Ik werd ook voor gek verklaard toen ik paar jaar terug de schouder lange manen van mijn tinker eraf wou halen. Intussen vins iedereen zijn hanenkam of sportcoupe zo leuk dat ze het zonde vinden om het te laten groeien :))

De sokken haal ik er bij hem niet af. Ze zijn niet extreem en hij heeft nog nooit ook maar iets van last gehad aan zijn voeten. Bij de anderen zijn de sokken wel ietwat bijgeknipt maar ik scheer niks. Ze staan nu 24/7 in het land, dus ook wel eens met blubber. De enige die in de winter 's nachts op stal gaan is mijn wedstrijdpaard. En zelfs dan gaat er niets af.

Heb wel geluk dat hij amper wintervacht aanmaakt. De andere blijven teddybeertjes.

Hier is de rui trouwens ingezet...

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:20

Hier ook.Ook af en toe regen maar ik vind het te warm voor de regendekens.
Ik hoop dat mijn jonkies niet teveel haar aanmaken, die wil ik eigenlijk nog niet scheren dit jaar.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:30

Eentje heeft nu een dun regendeken op omdat die niks liever doet dan zichzelf zeiknat laten worden :roll: hij heeft het er prima onder qua temperatuur gelukkig.

Renske_W

Berichten: 13848
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:35

Mijn 2 jarige welsh hou ik wel bij qua toiletteren, maar mijn jaarling haflinger nog niet.
Die staat nog met sokken en baard. :))

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:42

Ik knip wel t 3e oor, verder op t moment vrij weinig. Gister wel 1 lange tast haar bijzijn oog weggehaald... die was wit. Ik heb een koffievos.. Dat zag er niet uit

LindeDjune

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-12-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:08

EmptyWords schreef:
Ik knip wel t 3e oor, verder op t moment vrij weinig. Gister wel 1 lange tast haar bijzijn oog weggehaald... die was wit. Ik heb een koffievos.. Dat zag er niet uit


Hahaha! Daar kan ik mij ook zo aan irriteren! :+

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:48

Afbeelding

Mijn merrie net. Had haar lekker geborsteld, en haar staart en manen met olie uit de war gehaald.. ik vind het haar op haar benen ook al te lang.. denk dat ik morgen even een tondeuse meeneem om daar een einde aan te maken ;) mijn paard heeft amper haar.. ze is wel in de rui, maar verliest dan 3 haren of zo.

Mijn fjord daarentegen, verloor al bossen haar zojuist. Echt niet normaal. Die gaat weer helemaal kaal dit jaar.

Edit.. wat raar, de foto staat schuin hihi

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 23:01

The evil eye ook met die weerkaatsing :))

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:54

Oh nou he! Ergerde me er ontzettend aan.. maar ik kreeg het niet weggewerk met de standaard programmatjes haha.. ben zo kansloos op dat vlak :')

Had ook eens even een voor en na foto gemaakt. Afbeelding

De foto van gisteren is alleen niet helemaal van opzij gemaakt. Dat is wel jammer.