Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:17

Hier regent het al de hele dag, niks buiten kunnen doen.

avaluna jeetje en dan niks melden bij verkoop -:(- :r

sakvis wat idioot dat jullie daar op stal mochten komen, normaal wordt een stal gesloten >;)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:31

Fabster schreef:
Die veiligheidsschoenen met 'stalen neuzen' zijn tegenwoordig echt veilig hoor, Abby. Het staal is allang geen staal meer, maar kunsstof die terug plopt. Ze moeten inderdaad 'gewoon' niet op je voet gaat staan, maar het gebeurt wel een x en met je crocs heb je straks een verbrijzelde voet. Daar wordt je echt niet vrolijk van. Dan nog beter he bergschoenen. Geven in ieder geval meer bescherming.
.

De veiligheidsschoenen met kunstofneusen gaan uit de handel, ik heb toch ook laatst mijn teen gebroken en loop nu de paarden met stalen neus naar de weide, bevallen prima!

Het bedrijf waar ik de schoenen gekocht heb heeft speciaal de fabriek gebeld over welke schoenen nou veilig zijn bij de paarden, op advies die met stalen neus genomen.

kunstofneusen gaat uit de handel er is gebleken bij iets zwaars op de voet dat de kunstofneus knapt en dan heb je scherven scherp kunstof in je neus hebt met alle gevolgen van dien scherven in je tenen en voet ;-)

OleJon

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:37

avaluna respect voor jou hoor,zonet contact met mijn moeder gehad.morgen even lekker samen
shoppen.is een tiijd geleden.paardjes hebben dan morgen vrij.hebben de hele week al vrij.op een poetsbeurt na.onze tinker mag graag aan de stroomdraad trekken met de tanden.zonet de stroom maar even opgezet.ik denk niet dat ze dat eerst weer doet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:50

Heel vroeger wel eens met mijn new-forest een rondje om het biljard in de kroeg geweest waar mijn zus werkte. Kreeg die altijd een bodempje bier en dat vond die erg geslaagd. Toen er een nieuwe houten vloer in de kroeg lag mocht hij er niet meer in.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:53

Zo dan Sakvis, daar zou ik toch ook niet helemaal gerust op zijn... Zo verspreiden die vervelende ziektes zich...

Jeetje Avaluna :op
Dat het ook niet gemeld is bij aankoop... Zou je hen nog aansprakelijk kunnen stellen voor je letsel? Of zou dit vallen onder 'onderzoeksplicht' van de koper?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:01

er is idd sprake van gedeeltelijke aansprakelijkheid, maar desondanks is leed en pijn niet te vergoeden en is het een hele verzekeringsstrijd, ook tussen 2 landen, helaas.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:18

Pfff...frustrerend is dat,ook nog tussen 2 landen,eigenlijk wil je dat het nooit was gebeurd.Ongeloofelijk dit soort verhalen.
Mijn voormalige stalhouder heeft altijd gezegt,als er een steekje los zit dan gaat hij naar de slager.Ik wil geen ongelukken op mijn geweten hebben.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 18:30

Jemig avaluna, wat een nachtmerrie zit jij in, en wat een kracht, respect!

Die meid heeft ook haar eigen Tinker. 1,5 jaar terug zij dus op de mijne, ik op de hare. Nou ik kan je zeggen, zo lief als dat hij met haar is, zo pittig was hij bij mij, maar wel onwijs leuke ervaring.

Ik ga mijn hoofdstel ophalen en werken. Hopelijk is hoofdstel geworden wat ik hoop, toch eng zoiets weg brengen naar iemand zonder paarden verstand. Ze waren nog niet echt overtuigd dat ik er persee nylon op wilde omdat leer niet sterk genoeg was :=

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 18:38

Ik vind dat echt erg, als mensen bij de verkoop van alles verzwijgen. Het is mooi dat ze (gedeeltelijk) aansprakelijk gesteld kunnen worden, maar je zit er maar mooi mee. Kun je geen letselschade verhalen? Niet dat dat wat oplost, maar als je dan toch blijvende schade hebt en hulp nodig hebt, dan wel graag met een klap geld, zodat je 'comfortabel' oncomfortabel zijn.

Ja, paard op het terras. Hebben we vroeger ook wel gedaan met de shet. Die gebruikten we als 'kinderwagen' voor dochter, toen ze nog klein was. Als we gingen wandelen in het bos met de honden. Hoort dan natuurlijk een ijsje bij, dus shet gewoon mee het terras op. Nooit wat achter gelaten, gelukkig... :D

Ben kapot. Huis weer bijna schoon. Straks de paardjes nog even voeren en douchen en dan tv aan. Heb r nu al zin in.

Er is gelukkig niet zoveel water gevallen als verwacht was, vandaag. De paddock is wel nat, maar staat echt niet onder water. Het wordt nu zo langzamerhand beter, dus de paddock is zo weer droog.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:00

Jeetje avaluna, wat een ellende terwijl ze het wisten, aan een vergoeding heb je dan niet veel maakt het niet ongedaan
Dat is de reden dat ik mijn paard in december heb laten gaan , ook slacht :( , zij bleef ook omhoog komen en na 2 jaar uitzoeken waar het vandaan kwam werd het echt te gevaarlijk. 7 jaar geen problemen mee gehad en ineens begon dat. Ik wil dan achteraf niet schuldig zijn aan een ongeluk en heb gekozen voor veiligheid en vermoedelijk had het paard ook lichamelijk iets ook al was niet duidelijk wat.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:28

Als ik er aan denk zal ik volgende week even in m'n veiligheidsschoenen kijken wat daar in zit. Heb vorige week een paar in de kliko gegooid omdat ze uit elkaar beginnen te vallen :P al die urine enzo heeft echt het rubber aangevreten, en dan zijn de schoenen volgens de certificering zuur bestendig.

Maar zit nu in nl en de kliko in Frankrijk ;)

Ik heb zelf nog nog nooit problemen gehad wat betreft indeuken of breken van een neus, en ik ben er echt niet zuinig op.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:48

Jeetje avaluna wat heftig! Respect voor de manier waarop je ermee om gaat. Al snap ik dat je ook wel eens uit elkaar zult klappen van frustratie.
Kleine tip, we kunnen hier allemaal erg goed luisteren dus als het nodig is brul je maar.

Meggiemeg hadden ze niet een pony bestendige vloer kunnen leggen dan? Toch slecht management als je je vaste klanten weg jaagt met een nieuwe vloer 8-)

Haha abbey, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die vaak al doet voor ze denkt . Ik sta mezelf ook iedere week wel een keer af te vragen waarom ik zo langzamerhand niet slimmer ben. Succes met de heropvoeding van je pony's in ieder geval!

Veiligheidschoenen heb ik niet. Loop altijd op jodpurs of stalschoenen. En s zomers op slippers. Stom ik weet het. En ik heb alle tenen en andere voetbotten al een keer gebroken dus daar leer ik ook niks van. Nou scheelt het wel dat de ruin voor me uitkijkt (zolang zijn neus maar in mijn zak mag zitten) en de oude merrie blote tenen fascinerend vind. En zolang ze haar neus op mijn tenen heeft zet ze haar voet er niet op redeneer ik dan :D
Ben benieuwd hoe dat van de zomer met de nieuwe merrie gaat...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:57

Ik loop 7 dagen in de week op m'n veiligheidsschoenen dus ik heb wel aardig stevige exemplaren. Helaas kosten ze dan ook wel wat centjes, maar aangezien ik er zo veel op loop haal ik dat er wel weer uit.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:10

Legerkistjes, danes en heren. Ook heel stevig, redelijk waterdicht en voor mensen met voeten in zwemvliesmodel (zoals ik) zijn ze er ook extra breed. Ben Kristelhans eeuwig dankbaar voor de tip van Douwes Dump. Fantastische zaak!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:12

Ik heb grisport laarzen. Als ik ze niet aan heb "voel" ik me gelijk onveiliger hihu.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:20

Grisport schoenen zijn echt heerlijk. Nu al aan paar drie of vier van wandelschoenen toe (gebruik ze als stalschoenen). Iedere andere schoen zit lang niet zo lekker. Ooit komen de laarzen ook naar hier.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 21:23

Poeh Lynn_Nikita, dat vind ik ook een erg dapper besluit. Weet niet of ik dat zou kunnen.

Ik heb sowieso een hekel aan steigeren. Doe mij maar een die flink bokt of rent, dat kan ik voor mijn gevoel een stuk beter handelen. Helaas in mjn favouriete Tinkerllijn ook een waar veel steigeren in voor komt, en mijn daaruit gefokte Lola kan ook heel goed omhoog net tot voor het zwaartepunt. Gelukkig zie ik dat altijd aankomen, is het echt vanwege spanning en niet vanwege dominantie naar mij toe. Ze heeft het nu ook al een paar maanden niet gedaan :-)

Voordat ik Lola haar moeder kocht wel bijna een andere merrie uit diezelfdelijn gekocht. Werd mij als groen verkocht. Ik vond haar erg braaf en koop was zo goed als rond maar viel op het allerlaatste moment voor Lola haar moeder dus alles afgeblazen. Kom ik er 2 jaar later achter dat beestje helemaal niet groen was maar dat de eigenaresse er te vaak was afgevallen om hem als mak te beschouwen :x

Hier gewoon de goedkoopste thermoboots. Gaat prima. Maar mijn dames en ik zijn ook wel zodanig op elkaar ingespeeld dat ze nooit in de buurt van mn tenen komen.

Ik ben zo blij, mijn hoofdstel is echt keurig vermaakt *\o/* Nu kan ik weer veilig op pad!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:25

Die laarzen heb ik idd ook gehad, en legerkisten ook :P

Momenteel ben ik aan m'n 3e paar van meindl bezig met goretex en waterdicht tot de gaten in de zolen komen :P dan loopt het water gewoon naar binnen, maar gelukkig ook vanzelf weer naar buiten.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:35

Jeetje wat gaat het hard hier!

Heb de paarden maar ff van de wei afgehouden. Geregend heeft het genoeg! Nu nog wat zon aankomende week en dan mogen ze na n weekje of 2/3 weer lekker 24/7 buiten dat vinden ze toch wel fijn. M'n bak is en t stukje wei erlangs is gelukkig nog droog. Ze spelen stiekem toch vaak in de bak terwijl het echt mooi groen gras is het stuk erlangs. Wel fijn, ben helaas nog niet aan rijden toe gekomen sinds we verhuisd zijn (dochter geboren 3 weken na de verhuizing) en er staat gras in de rijbak... Die mag wel een belast worden. Ze eten er niet maar lopend en rennen wel rond.

ben even kwijt wie t vroeg een aantal bladzijdes geleden maar heb een palomino tinker hengst staan word dit jaar 4 van ITS Amadeus, super lief en makkelijk dier!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:36

abbybleus, ik heb dubbel gelegen om je verslag :D (waarschijnlijk niet de bedoeling enzo maar ik vond het erg grappig (voor de lezer dan hé) en...helaas ook een beetje herkenbaar daarom vond ik het ook zo grappig 8-)
Helaas heb ik ook vaker van die acties, tot nu toe komt ik meestal vrij ongeschonden uit de strijd.
Jullie komen allemaal zo consequent over......hoe doen jullie dat _/-\o_

Ik probeer altijd consequent te zijn. Bijv. mijn fjordje mag op de terugweg niet harder draven dan dat ik het wil. Dat is de theorie. De praktijk is altijd dat ik onder het draven denk, hu het lijkt wel of ik harder ga, of toch niet, of toch. Tegen de tijd dat de tranen uit mijn ogen lopen van de wind denk ik, ja ze gaat toch weer harder waarna ik haar terugneem. Niet consequent natuurlijk, maar ik vind het vaak lastig timen dat consequente. Als ik ga wandelen moet ze naast/achter me blijven, ineens loopt ze dan toch weer voor me....en ik knipperde alleen ff met mijn ogen :') Ik vind consequent zijn vaak lastig.

Oepsmomentjes genoeg, bij mijn vorige stal moest ik ongeveer 1/2 km van en naar de wei lopen. Vaak wilde ik dit snel snel doen voor of na mijn werk. Rap met de fiets mijn paard van de wei halen (in mijn politie-uniform :+ )
Paardje braaf in draf ernaast (herkent baasje met haast inmiddels :j ) Blijft me toch het uiteinde van het halstertouw tussen de kettingkast vastzitten....tju. Ik heb soms nogal een heethoofd paard maar godzijdank bleef hij toen staan. Het kan zo snel misgaan hé

Citaat:
En waar een wil is, is een weg
was dat maar waar, helaas gaat dit niet altijd op. Je kunt soms nog zo veel willen soms gaat het gewoon niet.

cailey ik had bij de gemeente geïnformeerd naar een kliko, wel een grote (weet ff niet meer hoe veel liter) idd zonder bodembedekking, alleen pure mest

Citaat:
Paard is ook echt niet goed en achteraf dus ook bij vorige eigenaren bekend en reden van verkoop, alleen werd dat er niet bijverteld. Paard was nu van mijn beste vriendin.
nou daar ben je mooi klaar mee. Dat is toch onbegrijpelijk dat mensen levensgevaarlijke paarden gewoon doorverkopen en vaak ook nog zonder überhaupt iets hiervan te vermelden. :(

Citaat:
Iedereen heeft oepsgevalletjes. Soms bedenk ik me van te voren al dat het waarschijnlijk niet slim zou zijn, maar doe ik het toch.... :D
ja, dat bedoel ik precies :j

Mijn paard is ook eens voor de les op mijn laars gesprongen. Ik dacht negeren die pijn....totdat het toch wel erg begon te kloppen. Ik trek mijn laars uit....weg nagels brrr toch maar niet meer meegereden met de les

Ik heb ook schoenen met stalen neuzen en vroeg me al vaker af of die verhalen nou kloppen mbt veiligheidsschoenen, lijkt een broodje aap verhaal want ik ken niemand die dat is overkomen. Daarnaast denk ik dat er niet zo maar veiligheidsnormen op geplakt mogen worden. Maar....dat broodje aap verhaal blijft dan toch steeds in mijn gedachten rondhangen op de een of andere manier.

Hier heb ik 2 crocsverslaafde zoontjes. Handige dingen kunnen ze tenminste zelf uit en aandoen (in theorie dan)

spatter, ziet er leuk uit die trail

hier ook (gevoerde) laarzen bij de achterdeur waar ik meestal inschiet bij de paarden (ivm modder)
Ik heb ook wandelschoenen, die lopen heerlijk maar dat is me te veel gedoe met veters vastmaken enzo.
als ik ga rijden doe ik mijn ariats aan. En heel heel heel soms als het droog is enzo ff snel op mijn slippertjes of crocs :o Als ik met mijn ruin ga wandelen trek ik wel mijn schoenen met stalen neuzen aan (ook ariats).
Citaat:
Heb nogal een zete arm en is precies de arm waar ik hasr mee vadt ga houden. Over minder slimme acties gesproken.... Maar ik ga t toch doen :D
succes!

Citaat:
Ik heb niet zo n talenknobbel... :(
ik ook niet :D maar gaandeweg kwam ik er achter wat ze nou precies bedoelen......Ik reed een keertje mee in een les, allemaal in galop achter elkaar. Ik reed helemaal achteraan en moest nogal crossen om de rest bij te houden met mijn minifjord. Vervolgens zei de instructrice:"und schritt....." Ik keek opzij naar de instructrice om te zien we ze nou zei/bedoelde. Toen ik vervolgens voor mij keek kwam de bibs van het paard voor mij wel verrekte kortijb...bleek dat de rest voor mij begrepen had dat schritt toch echt stap betekend :D

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:44

Weer al de pagina's doorgelezen .

.Avaluna, heftig wat je hebt meegemaakt. Top hoe je er mee omgaat en hoe je er in staat. Heb zelf ook een ernstig ongeluk gehad maar toen was ik 21. Hahaha besef nu dus alweer 31 jaar geleden. Gelukkig geen lichamelijk letsel in die zin dat het mijn beweging beperkt. Was nog jong, heb er weinig aan over gehouden. Mensen vinden het onbegrijpelijk dat ik nog volop in de paarden zit. Ik ben bij ons in het dorp nog steeds het voorbeeld wat mensen aandragen bij een kind wat paardrijden leuk vindt. Doe het niet !!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:45

Alvuna, wat bizar....ik heb exact hetzelfde ongeluk gehad...ook met een paard waarvan achteraf bekend werd dat zij daarom weggedaan was.
Ik dacht een paard te kopen die schot en hamervast was... De man reed immers bij de bereden politie....

Buitenrijden nieuw paard: ik ging direct de volgende dag langs de weg met mijn paardje die 2 maanden onder het zadel was. Ik geloof nu niet dat die van mij daar nu overstuur van was...in mijn geval heeft t goed uitgepakt.

Vandaag zadel, hoofdstel en mijn stalschoenen/rijschoenen gepoetst...

Ook nog optimistisch opzoek naar een bbq geweest..... Uiteindelijk heb ik besloten om twee van die lange bakplaten te kopen... Die je ook voor gourmetten kan gebruiken... Ik kwam er niet uit.

Fijne avond verder...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:50

Zo nou ik had vd week nieuw hooi gekregen. Midi balen. Zat 1 loeizware bij. Had beter moeten weten. Was kleddernat. Toch van gevoerd. Ze aten het wel. Na 2 dagen niet meer. 1 dikke paasei zooi in stal. Beide aan de schijt.

Leverancier (kwam hier voor het eerst, ik had tekort en mijn hooi boer was leeg)heeft het weer op gehaald en kwam met 11 pakjes droog hooi terug ter compensatie.
Goed geregeld!

Dat was mijn oeps momentje deze week..volgende x naar mijn gevoel luisteren.

Verder hadden de dames donderdag een slechte dag...
Mijn pa zou tussen de middag voeren. Stond klaar in een emmer, bij het hooi.
Mijn zus was er die middag en Had een lief cadeautje in stal gehangen. Dus pap zei, geef jij de paarden dan gelijk wat. Staat een emmer met vreten.

Zus heeft 0 verstand van paarden ik heb in stal een flexitub staan waar ik de drollen van de nacht in gooi, voordat ik ga werken..

Je raad het al welke emmer er als "voer" over het deurtje ging zeker?!

Ik kwam er savonds en zag d bult stront voor de deur liggen.

Dacht wtf, welke grapjas doet dat nou.
Doe de deur naar het hooi hok open en zie daar de hooi emmer staan..Nou toen lag ik dubbel op de grond van het lachen..

Vandaar dat de pony's er heel hard hinnikend aan kwamen..het was 18 uur en laatste maal was om 7.30.

Diezelfde avond om 22 uur zou mijn pa zoals gewoonlijk voeren. Vanmorgen lag het hooinet nog net zo als ik hem Had achter gelaten.
Pa was het dus vergeten...
Vanmorgen kwamen de pony's er alweer met veel kabaal aan. Hihi..uitgehongerd.

Dat was een zware dag voor ze gister. Dat ze iets te rond zijn wordt zo wel opgelost.

Avaluna respect voor jou!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:53

Hahaha, arme Karev en Toet! :+ Ze hebben het overleefd. :')

Morgen alleen nog regen en dan: LENTE! Eind van de week richting de 20 graden maar ik ben al blij met droog en een zonnetje. Wat zal het gras uit de grond knallen deze week! :P Het is nu al zo gegroeid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:56

Ja.. alleen tussendoor nog wel een beetje regen.... tussen de mooie en hoge temperaturen door.

Oh well.. erger dan dit kan het niet worden. Het was ook kkkkkkoud vandaag!